Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

"Autoputeve graditi kreditima"
Izvor: Tanjug
Beograd -- Autoputeve u Srbiji bi trebalo graditi povoljnim kreditima, a ne javno-privatnim partnerstvima (JPP) koja se u Evropi sve manje koriste u toj oblasti.
Kako je objasni profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Slobodan Aćimović dinamika JPP projekata u evropskim zemljama je veoma nepovoljna i u saobraćajnoj infrastrukturi oni se uglavnom realizuju u najvećim evropskim zemljama, dok desetak zemalja Evropske unije u prethodnih godinu ili dve nije zaključilo nijedan takav projekat.
Srbiji su, prema njegovim rečima, potrebni krediti sa preferencijalnim uslovima, koji podrazumevaju najviše tri i po odsto kamate i grejs period dok traje gradnja autoputa. "Zato sam vrlo skeptičan pri tome da i dalje ostanemo samo na izboru finansiranja koji se zove zapadni novac. Novac je Srbiji potreban i ukoliko može da se obezbedi na nekoj drugoj strani to bi bilo jako dobro“, naglasio je Aćimović.
Profesor je ukazao da osim problema u finansiranju, Srbija ima velikih teškoća sa eksproprijacijom zemljišta na trasi budućih autoputeva, jer svako "vuče na svoju vodenicu", ali i zbog prisutne korupcije.
Aćimović je podsetio da je za gradnju autoputeva u Srbiji veoma zainteresovana Kina koja je u poslednjih 10 godina izgradila nešto više od 900.000 kilometara autoputeva, na kojima je napravila oko 52.000 mostova, što su impozantne brojke.
Ta zemlja ima ozbiljnu gradjevinsku operativu, koja ima novac i želi da ga investira u našoj zemlji, a i Kinezi su poznati po tome što nisu skloni korupciji, rekao je on.
Kineski investitori, takodje, nameravaju da angažuju dobar deo domaćih gradjevinara.
"Kinezi imaju jednu dobru poslovicu - prvo sagradi put pa će ćeš postati bogat", istakao je Aćimović govoreći o tome da li su Srbiji u ovom trenutku potrebne infrastrukturne investicije ili štednja. Autoput je uvek magnet za privredu, naglasio je on.
"Svako takvo državno ulaganje uvek je dobro došlo, bez obzira na granicu javnog duga“, naveo je profesor.
Saobraćajni sistem u Srbiji mnogo zaostaje u odnosu na potrebe privrede i gradjana, a Koridor 10 kroz našu zemlju trebalo je završiti pre mnogo godina, smatra Aćimović.
Stručnjaci ukazuju da postoji opasnost da će završetkom mosta Kalafat preko Dunava koji će povezati Bugarsku i Rumuniju, kao i Koridora četiri kroz te zemlje putnici iz Evrope koji putuju ka Turskoj i Grčkoj zaobilaziti Srbiju, kao i da bi na osnovu nenaplaćene putarine godišnje mogli da izgubimo oko četiri milijarde dinara.
Aćimović smatra da ta preorijentacija neće ići tako lako, s obzirom na to da je put kroz Srbiju kraći za oko 300 kilometara i da te zemlje često zaobilaze stranci bez obzira na jednostavinije procedure za prolaz pošto su članice EU, jer imaju dosta lokalnih problema.
On je rekao da je Srbija na veoma niskom rangu u Evropi po izgradjenosti drumske infrastrukture i da bi trebalo da "ubacimo u petu, šestu ili desetu brzinu" u narednom periodu kako bi izgradili autoputeve.
To se pre svega odnosi na završetak Koridora 10, gradnju autoputa od Beograda do granice sa Crnom Gorom i takozvanog Moravskog koridora od Pojata do Preljine, dodao je Aćimović.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=651389
 
Ко је овде луд? Какав је ово аргумент?

mdm":2qtxvgir je napisao(la):
"Autoputeve graditi kreditima"
Izvor: Tanjug
Beograd -- Autoputeve u Srbiji bi trebalo graditi povoljnim kreditima, a ne javno-privatnim partnerstvima (JPP) koja se u Evropi sve manje koriste u toj oblasti.
Kako je objasni profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Slobodan Aćimović dinamika JPP projekata u evropskim zemljama je veoma nepovoljna i u saobraćajnoj infrastrukturi oni se uglavnom realizuju u najvećim evropskim zemljama, dok desetak zemalja Evropske unije u prethodnih godinu ili dve nije zaključilo nijedan takav projekat.

И? Какве везе има искуство ЕУ са ЈПП-ом са нама? Не треба бити економиста па да се закључи да је проблем са њиховим јавно-приватним комбинацијама то што у њих нису били укључени Кинези са вишком за инвестирање од 1500 милијарди долара на годишњем нивоу.

Да ствар буде чуднија остатак текста је у супротности са првим пасусом а наслов је самим тим тенденциозан и са скривеним намерама. Иначе,ово је по мени сувишна прича јер су се паре нашле за скоро све деонице аутопутева у Србији.Сад је само питање да ли ће се то оваквим мешетарењима и лобирањем за ко зна чије интересе пропустити.
 
Текст показује да имамо много стручњака који умеју да много причају и "теоретишу", али који не умеју да се договоре шта је најбоље за нас (у финансијском, саобраћајном и сваком другом погледу), а да не говоримо колико умеју и знају нешто да саграде!
 
Сви они добро знају шта је најбоље...за оне за које и лобирају,лажу и варају овај народ.

Само у Србији су урбанизам,инфраструктура и национални интереси подложни оваквој демагогији.
 
Пратећи коментаре на сајтовима многих медијских кућа стекао сам утисак да у јавности постоји неподељено мишљење да Коридор 10 треба што пре завршити, чак и да постоји револт "ширих народних маса" зато што до сада то није учињено. С друге стране, када се ради о Коридору 11 (по мом мишљењу погрешно одабран назив за тај пројекат) имам утисак да је јавност оштро поларизована, неки подржавају, док други сматрају да је то бацање пара. Разумем да је криза и да су људи "осетљиви" на помињање великих цифри које треба уложити, али ми ипак није јасно да постоје таква мишљења поред стања на Ибарској за које сви знамо какво је. Не бих да отворим неку дубљу расправу, у смислу упоређивања оправданости градње овог или оног коридора (пута) са аспекта протока саобраћаја, утицаја на развој региона и целе државе и сл., јер је таквих расправа било и до сада, али ме интересује ваше мишљење зашто је реакција јавности таква у погледу Коридора 11, а чини ми се да није таква у вези било ког другог већег инфрастуктурног пројекта?! Чак се и из тзв. стручне јавности све чешће чују оспоравања у вези оправданости градње Коридора 11! Мада, Делија је лепо рекао да стручна јавност зна шта је најбоље, али да је питање на чијем су платном списку када износе "своја" мишљења!
 
ja mislim da je objasnjenje prosto.. "narod" je glup i povrsan, sebican, zadojen mrznjom i uplasen od bilo kakvih promena. to se ne ogleda samo u vezi price o koridorima, pogledaj sta "narod" misli o ekonimiji, kosovu, ljudskim pravima.. ja bih to sve razumeo da smo mi zemlja kao sto je svedska, svajcarska, nemacka... gde se zna red, gde su ljudi zadovoljni sobom, svojom drzavom i svojim komsijama.. ali plasiti se promena i progresa u srbiji moze samo neko ko je intelektualno limitiran ili, sa druge strane, naviknut na anarhiju i spreman da bestidno koristi prilike koje mu se u ovom haosu pruzaju.

krunski dokaz za ovu moju teoriju je prica o levoj i desnoj varijanti ulaza u beograd. dok se par hostaplera sprema da ukrade milione evra iz budzeta lobirajuci za levu opciju narod ne reaguje, narod nastavlja da uporno gusla o autoputu za crnu goru (koji ko zna kad ce i da li ce uopste doci do boljara ali ce zato odmah proci pored poseda novepecenih zemljoradnika iako ce to sve nas kostati mozda cak i 50 milioan evra vise)

prosecan covek ne kapira koridor 11 kao autoput kojim ce pola srbije dobiti vezu sa svetom vec ceo projekat vidi kao uslugu crnoj gori ili jos gore kao veljin privatni projekat. greska je napravljena u samom strartu kada su tim uplasenim i sludjenim ljudima plasirali pricu o autoputu beograd-bar.. da je od starta akcenat stavljen na deonicu beograd-uzice javnost bi imala sasvim drugaciji stav. btw, ubedjen sam da ne postoji autoput na koridoru 10 polovina tih ljudi bi bila i protiv tog autoputa sa argumentom da ne treba mi da placamo da bi neki turcin isao autoputom kuci ili jos gore da albanskim svercerima omogucimo vezu sa EU.. ko zna kakve bi sve argumente culi, sreca da nas je drug tito makar spojio sa hrvatskom.
 
Па и када им се тако објасни они ће опет чути само оно што желе да чују. Испада као да после Пожеге нема Србије и да нико не живи до границе са Црном Гором. А тако је и о свему осталом у овој Земљи. Површно слушање и слепо веровање.
 
Слажем се са разграђевинаром до последње речи! Упорно се "конструише" прича да се цео ауто-пут прави због Црне Горе и туриста који тамо иду од јуна до септембра! Као да много људи у Србији не гравитира том правцу, као да туризам у том делу Србије не постоји, као да Србија ништа не извози у Црну Гору итд.! Не заговарам ауто-пут до границе по сваку цену. Ако се аргументовано укаже да даље од Пожеге (Ужица, Златибора) нема економске оправданости за тај профил, онда бар нека направе модерну магистралу (можда и 2+2) која не би пролазила кроз градове и насеља и то би у овом тренутку много значило, али мислим да је до Пожеге неопходан ауто-пут и то што пре! Нажалост, изгледа да ће и овај пројекат бити праћен, најблаже речено, спорним решењима као што је нпр. "лева обала Саве", а верујем да ће их бити још, само да се "захуктају" машине!
 
Energoprojekt je podizvodjac azerima oko tunela.

Energoprojekt to Help Build $53 Million Road Tunnel in Serbia
By Misha Savic - Oct 23, 2012 6:49 AM ET

Quote:
Energoprojekt Holding AD (ENHL), a Serbian engineering company, said its Niskogradnja (EPNS) unit will act as sub- contractor for Azvirt MMC, an Azeri constructor building a highway in the Balkan country.

Niskogradnja agreed to build a two-lane, 884-meter long tunnel for 41 million euros ($53.4 million) within 34 months, the Belgrade-based holding company said today in an e-mailed statement. The tunnel will be part of the 40-kilometer (25-mile) Ljig-Preljina highway in central Serbia that Azvirt is building with a 308 million euro loan from Azerbaijan.
 
pa da vidimo kako grade tunele.

ako se pokažu da ih angažujemo za metro.
 
sve jedno za auto put morale bi da postoje dve trake + zaustavna. naravno kod nas na auto putu bg-šid ima nadvožnjaka koji se sužavaju na samo dve trake, ali mislim da to nije dobra praksa.
 
имаш и када кренеш ка Нишу, код Велике Плане на два моста се сужава на две траке. и мислим да има код Ражња, пре Ниша исто тако
 
mekbejn":2liex3mr je napisao(la):
Two lane?
Nadam se da ovo ne znači ono što mislim da znači?
Pa mozda azeri grade jednu tunelsku cev a nasi drugu.U svakom slucaju autoput se radi u punom profilu.
 
JohnnyLee":n71t1zpk je napisao(la):
имаш и када кренеш ка Нишу, код Велике Плане на два моста се сужава на две траке. и мислим да има код Ражња, пре Ниша исто тако

Ово је последица рушења мостова и надвожњака бомбама наших западних пријатеља у рату 1999 .
Срушени мостови су затим брзо оправљени, али сакато и сирото.
 
хајде да сад тај Запад "уложи" у те мостове које је рушио.

дају нам нпр 100 милиона за рушење и нове, наплате нам 120 политичари узму 10 и милина! то је то пријатељство, људска права и правичност.
 
A da li smatras da i mi treba da pokazemo identicnu pravicnost?
 
Mislim da kod Ražnja širina mostova nije menjana pre i posle 1999.
A inače kad se ide iz Niša, u blizini Aleksinca, ili Aleksinačkih rudnika na jednom potezu čak i traka prema Beogradu ima samo dve trake - nema zaustavnu. Baš sam neko veče prošao i upalo mi je u oči da zaustavne trake nema. Na tom potezu je s te, desne strane puta jako blizu regionalni put.
 
Vrh