Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

drum1":2fl2qdxa je napisao(la):
Чију ревизију делија? То нам је једина нада.

То не знам тачно али знам да је савез инжињера Србије у сарадњи са сличним удружењима спремио списак са 20-30 аргумената против северне опције. Један од њих је и тај да би том трасом прешли тачно преко једног великог водоизворишта.
mekbejn":2fl2qdxa je napisao(la):
Zar nije već ta severna varijanta izabrana kao "povoljnija", pisalo se o tome pre nekoliko strana?

Јесте али Веља из бек а он је још ономад форсирао јужну трасу,вероватно из других мотива али бар би и грађани имали неке користи.
 
delija, reci tom savezu da postave još jedno pitanje. a to je čija je zemlja preko koje treba da prođe auto put.


zna se ko u surčinu ima zemlju i ko utiče na političare.
 
Koridor 11: Šest traka ide ka moru
Izvor: Novosti

Beograd -- Vlada Srbije formirala je radnu grupu čiji je zadatak da proceni inicijalne ponude kineskih kompanija za deonice Koridora 11.

193462961502c1667a2dcc427810138_orig.jpg


Radi se o deonicima od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, za koje će iz kredita izdvojiti 300 miliona evra.

Tender za ove dve deonice Koridora 11 neće biti raspisan, jer će se posao odraditi po međudržavnom sporazumu Kine i Srbije.

Učešće domaće operative na ovom projektu biće minimum 49 odsto.

Srbija je predložila kineskoj Eksim banci uslove za kredit od 850 miliona evra, koji su prihvatljivi za našu zemlju.

Kako saznaju "Novosti“ predlog Vlade Srbije je godišnja fiksna kamata najviše do 2,5 odsto, period u kojem bi se povlačio novac je pet godina, koliki je i predloženi grejs period.

Za srpsku stranu prihvatljivo je da kredit bude odobren na 20 godina.

U planu Vlade je izgradnja kompletnog auto-puta od Beograda do Boljara odnosno granice sa Crnom Gorom u dužini od 267 kilometara. Za deonicu Novi Beograd - Surčin - Obrenovac u dužini od 25 kilometra razmatra se inicijalna ponuda kineske kompanije „Čajna Šandong internešenel“ za koncesiju.

"Za deo od Obrenovca do Uba u dužini od 26 kilometara Kina namerava da aktivira specijalnu kreditnu liniju namenjenu finansiranju projekata u zemljama centralne i istočne Evrope, po preferencijalnim uslovima sa kineskim izvođačem i srpskim podizvođačima", kaže za "Novosti“ Miodrag Jocić, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva.

Postoji idejni projekat, eksproprijacija nije rešena, ali je novac za otkup svih parcela obezbeđen rebalansom budžeta. Deonica od Uba do Lajkovca od 12,5 kilometara je u izgradnji i finansira se iz budžeta. Od Lajkovca do Ljiga put u dužini od 24 kilometra finansiraće se iz kredita Kine i novac za eksproprijaciju obezbeđen je iz rebalansa.

Od Ljiga do Preljine (40 kilometara) radove izvodi azerbejdžanski „Azvirt“ na osnovu međudržavnog ugovora, a ukupna investicija je vredna 308 miliona evra.

"Koridori Srbije“ treba da okončaju eksproprijaciju na oko 30 odsto trase. Očekivani početak radova punim kapacitetom je najkasnije za dve nedelje.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=648795
 
Voleo bih da znam kada će ova država početi da ulaže nešto i u železnicu? Dokle samo auto - putevi na sve strane?
 
Železničar":17p5a5n7 je napisao(la):
Voleo bih da znam kada će ova država početi da ulaže nešto i u železnicu? Dokle samo auto - putevi na sve strane?

Železnička mreža je razvijena ali je toliko propala da se isplativost ulaganja u obnovu nje dovodi u pitanje. Ko još putuje železnicom koja redovno kasni? Vozovi su kante i prazne kompozicije sa prosečnom brzinom 60km/h u najboljem slučaju. Železničke stanice su ruine. Cirka za obnovu železnice komplet treba oko 20mlrd evra i opet bi bila rupa bez dna. Treba održavati samo teretni saobraćaj na koridoru 10, koji je jedini i isplativ.
Mreža autoputeva je na niskom nivou u našoj zemlji.
 
Da mi je samo znati odakle ti cifra od 20 milijardi€? I ne zaboravi da je železnica itekako potrebna industriji i da ćemorati kad - tad da se obnovi zarad iste!
 
Železničar":ayzc19k0 je napisao(la):
Da mi je samo znati odakle ti cifra od 20 milijardi€? I ne zaboravi da je železnica itekako potrebna industriji i da ćemorati kad - tad da se obnovi zarad iste!
Neznam o kakvoj industriji ti pričaš??

Gruba procena obnove:
-Obnova svih pruga (zamena svih šina i gde ima drvenih pragova, elektrifikacija gde nema, obnova elektrifikacije i signalizacije, denivelacija pruga gde treba, izgradnja drugog koloseka gde treba, školovanje kadrova za nove tehnologije, .....) 13mlrd. Ovde nije ulagano od poslednjeg ulaganja 1978-79 BG-Bar
- Obnova skoro svih objekata i izgradnja novih (železničke stanice, održavanje, hangari ...), samo prokop je oko pola mlrd evra, min. 2 mlrd
- Kompletna obnova/kupovina lokomotiva i vagona (nije ulagano 25 godina), 5 mlrd
- plus ostalo (rampe na putevima, školovanje, izgradnja novih pruga .....) ?mlrd

Sve ovo treba za normalnu železnicu koja bi išla od 120 do 150 kmh, za razliku od naše koja je rupa bez dna.
 
Ne znam odakle ti ovakvi podaci ali realna procena je da treba 4 Milijarde evra za revitaizaciju zeleznice.
 
A da nastavite na temi o zeleznicama ????? :)

Eedit slovne greske
 
Koridor 11 kroz Beograd ići će levom obalom Save - Stručnjaci i dalje polemišu da li je to najbolje rešenje

Koridor 11 nazvan je nedavno najvažnijom investicijom u istoriji Srbije. Na potezu od Obilaznice Beograda do Obrenovca projektovane su dve varijante autoputa do Južnog Jadrana i to: varijanta autoputa desnom obalom reke Save od Ostružnice do Obrenovca (14,5km), u okviru koje je predviđena i sanacija klizišta "Umka-Duboko", i varijanta autoputa levom obalom reke Save od Surčina do Obrenovca (17,6km).

Dilema o tome kuda će se iz Beograda ulaziti na ovaj autoput razrešila je Republička reviziona komisija, koja je 28. juna usvojila idejni projekat za trasu kojom će se iz Beograda do Obrenovca stizati levom obalom Save preko Surčina, Jakova i novog mosta na ušću Kolubare u Savu. Varijanta preko klizišta Duboko, odnosno Ostružnice i Umke odbijena je kao mogućnost.

Nakon usvojenog idejnog projekta predstoji izrada višekriterijumske analize i upoređivanje rešenja od strane Republičke revizione komisije za objekte od značaja za Republiku, koja će doneti konačnu odluku i rešenje. Nakon toga sledi izrada glavnog projekta.

Povodom aktuelizacije Koridora 11 i trase kroz Beograd, obratila se stručna javnost u nameri da ukaže da konačnu odluku o izboru varijante treba doneti na bazi uporedne analize svih relevantnih pokazatelja.

U dopisu koji potpisuju predsednik Srpskog društva za puteve "Via Vita" Dušan Bogojević, predsednik Inženjerske akademije Srbije prof. dr Ljubiša Kuzović i predsednik Udruženja građevinskih inženjera Srbije dr Slobodan Otović, navedeno je da će izabrano rešenje (leva obala) koštati 138,7 mil EUR, dok bi deonica desnom obalom uključujući i sanaciju klizišta "Umka-Duboko" bila oko 115 mil EUR.

Kako je navedeno u dopisu, polazeći samo od ukupnih ulaganja, koja u narednom periodu, stoje pred Republikom Srbijom, za realizaciju navedenih infrastrukturnih projekata, ubedljiva prednost je na strani varijante autoputa desnom obalom reke Save od Ostružnice do Obrenovca, čijom realizacijom Republika Srbija štedi: za izgradnju autoputa oko 23,7 mil EUR, a za sanaciju klizišta "Umka - Duboko" oko 56 mil EUR.

Pored manjih ukupnih troškova za oko 80 mil EUR, kako je navedeno, značajna prednost varijante autoputa desnom obalom reke Save od Ostružnice do Obrenovca, ogleda se i u: stvaranju uslova za definitivno dovođenje u kvalitetno eksploataciono stanje puta M19 od Umke do Obrenovca; značajno se unapređuju hidraulički i plovidbeni parametri reke Save u skladu sa evropskim standardima; postiže se kraći put od 9,5 km za preko 60% vozila u saobraćajnom toku na budućem autoputu; postižu se manji troškovi eksploatacije vozila u 20-to godišnjem periodu za preko 170 mil EUR; postižu se manji troškovi vremena putovanja putnika u putničkim vozilima i autobusima u 20-to godišnjem periodu za preko 30 mil EUR.

Dalje se navodi da bi se desnom obalom postigli manji troškovi održavanja autoputa u 20-to godišnjem periodu za oko 6 mil EUR, ostvarili veći saobraćajni tokovi na autoputu za oko 10-15%; zaustavilo bi se od urušavanja oko 500 objekata, a oko 200 hektara devastiranog terena bi se dovelo u kvalitetno građevinsko zemljište, a ne bi se uništilo ni do 180 hektara poljoprivrednog zemljišta.

Kako su ranije pisali beogradski mediji, oni koji se zalažu za to da klizište treba izbeći svaki put kada je to moguće, jer je duboku kliznu površinu od 19 metara teško zaustaviti, kao prednost varijante preko Surčina i Jakova ističu direktnu povezanost sa obilaznicom oko Beograda i aerodromom. Potom, izlaze ka ulicama Jurija Gagarina i Vojvođanskoj u Novom Beogradu. Kao prednost uzima se i činjenica da se celokupan teretni saobraćaj iz pravca južnog Jadrana preko saobraćajnice T-6 i novog mosta Zemun–Borča preusmerava ka Pančevu i Banatu.

Na ovoj trasi, nema objekata za rušenje i manje je zagađenje zbog nenaseljenosti.

Ћераћемо се још.
 
Значи ових дана почињу радови на делу будућег аутопута Љиг-Прељина.

Sve spremno za početak radova od Ljiga do Preljine
Ministar građevine i urbanizma Velimir Ilić izjavio je danas da je sve spremno za zvaničan početak radova na deonici autoputa od Ljiga do Preljine.

Ilić je gostujući na RTS-u kazao da je posle dva meseca sve spremno za početak radova, da je pripremljena građevinska dozvola, a da je još preostalo da dve firme potpišu licence, što će u toku dana biti završeno.

Kako je istakao ministar Ilić, pripremljen je avans od 60 miliona evra za početak radova i svi izvođači, domaći i strani dobiće taj avans. Oko 30 miliona evra dobiće domaće kompanije koje učestvuju u izgradnji, a završeno je i pitanje PDV-a, carina, eksproprijacije.

Kako je kazao, ovih dana počeće i prireme za prilazak tunelu kako bi se pre zime pripremilo sve i stvorili uslovi da se tunel radi punim kapacitetom.

Ilić je rekao da će podjedanako biti zastupljeni svi koji su hteli da učestvuju u poslu, odnosno oni koji su dobili deo posla, a neki će se kasnije uključiti kao koperanti.

On je naveo i da su predstavnici azerbejdžanske firme koja izvodi radove najavili da će u njihovom delu posla učestvovati 80 posto ljudi sa područja Čačka, Gornjeg Milanovca, Lazarevca, Ljiga.

Kada je reč o ostalim deonicama, Ilić je kazao da su dve kineske kompanije dale izuzetno povoljne ponude i da će one sigurno početi radove.

Kako je kazao, narednih dana pripremiće izveštaj o tome za vladu kako bi se što pre potpisao ugovor sa njima.

Cena je izuzetno povoljna i iznosi šest miliona evra po kilometru, rekao je Ilić i dodao da su kineske kompanije od početka do finalnih pregovora spustile cenu za 1,17 miliona.

Ilić je najavio da će danas biti postavljen i novi direktor u "Koridorima Srbije".

http://www.poslovnojutro.com/details&id=44308
 
Debili su ako usvoje levu stranu, treba vršiti pritisak na Velju Ilića jer sve mi to plaćamo. Za razliku od 23,7 mil EUR može most na savi da se napravi
 
upravo je u tome razlika tih 23,7 miliona, u mostu koji treba da se izgradi.
 
На ту разлику додајте 56 милиона за санирање клизишта,трошкове одржавања трасе који би били знатно мањи,губитак због мањег обима саобраћаја и штету насталу због клизишта које није санирано.

Разлика у цени је заправо немерљиво велика.

Имао сам увид у заједнички памфлет ових стручних удружења и ту има још доста тога што није наведено у овом чланку.
 
Uz sve to, ako proguraju levom obalom, imacemo 3 ogromne petlje (cvorovi) na po 5 km udaljenosti jednu od druge (Dobanovci, Surcin, Ostruznica) sto je lose i sa aspekta protoka saobracaja i sa aspekta bezbednosti.

Ovako, tri muve jednim udarcem - iskoristiti petlju Ostruznica kao spoj na AP do Pozege, resiti kliziste i za razliku u ceni kompletirati ostruznicki most.
 
jednu veliku prednost ima leva obala save, a to je da su vlasnici zemlje na levoj obali veoma uticajni.
 
Najbolja mi je ona stavka o manjem zagadjenju ako se gradi levom stranom obale.Prosto genijalno.
 
E takvu analizu sam čekao. Sve je lepo crno na belo navedeno.

Mislim da bi ipak bilo najefektnije da su naveli ukupnu cifru i sabrali sve ove pojedinačne za period od 20g. Zatim krenuli u medijski hajku tipa: Pljačka narodnih 300 milona Eura! E onda bi bila prava bomba!!! Ne vidim kako bi iko mogao da odbrani makar jednu tezu.
 
Ako prođe leva strana ova država je zrela za prinudnu upravu.
 
Стечајна управа је ту већ 12 година.
 
Vrh