Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@vucko
Баш то, а Обреновац мора да се повеже, али и аутопут мора одатле да иде даље према Убу да би заобишао будуће копове лигнита.

@razgradjevinar
Ни мени се планирана траса која обилази Јаково са западне стране не свиђа, и доста је дужа, али и нереална ако се иде из правца Сајма. Имала би смисла само ако иде према обилазници директније, са петљом у близини Остружничког моста. Тако не би било много дуже него десном обалом, око 2 км.

@MilisaV
Као што Bezaninac каже, на Гугл Мапс.

---

Ствар која ми се не допада са трасом на десној обали је то што је вероватно да ће каменоломи да искористе свој практично монополистички положај када почне насипање, због огромне количине камена која је потребна. То би поскупело и одужило изградњу.

Оно што је мана десне обале која се не спомиње је да иако Умка добија, Остружница и Барич губе, јер би аутопут пролазио кроз њих. Такође би била потребна експропријација великог броја кућа, што би означајно одужило градњу. Погледајте шта се дешава са Војвођанском.
 
Bezaninac":7im53os8 je napisao(la):
mekbejn":7im53os8 je napisao(la):
vucko":7im53os8 je napisao(la):
Onda se gubi smisao ideje da se poveze Obrenovac sa Beogradom autoputem

A ako prave sa leve strane Save onda će ga povezati do mojega :D

Obrenovac i BG su vec povezani sa te strane (novi most Boljevci - TENT) i saobracajno opterecenje na njemu je do mojega.

Pa tim pre, ja i ne mislim da je neophodno bolje povezivanje BG i Obrenovca na račun skupljeg autoputa.
 
Arnorian":1jmjgyyo je napisao(la):
Ствар која ми се не допада са трасом на десној обали је то што је вероватно да ће каменоломи да искористе свој практично монополистички положај када почне насипање, због огромне количине камена која је потребна. То би поскупело и одужило изградњу.

Оно што је мана десне обале која се не спомиње је да иако Умка добија, Остружница и Барич губе, јер би аутопут пролазио кроз њих. Такође би била потребна експропријација великог броја кућа, што би означајно одужило градњу. Погледајте шта се дешава са Војвођанском.

Leva trasa je značajno duža, a takođe zahteva kamen kao repromaterijal. Ne može klizište da se ostavi nerešeno, i da se izabere gluplje rešenje da bi se izbegao navodni monopol kamenoloma. Ta priča o monopolu je plasirana namerno, verovatno od strane suprotstvljenih lobija (vlasnika zemljišta na levoj strani, i zagovornika mosta).

Kad je u pitanju eksproprijacija, opet je leva strana u velikom minusu, zbog dužine, i probijanja koridora od Vojvođanske ulice ili Jurija Gagarina, dok na desnoj strani pola koridora do Obrenovca je već izgrađeno, ili rezervisano.
 
ako bi leva opcija na obilaznicu izlazila blize savi to bi svakako imalo vise smisla nego ovako potpuno besmisleno sa kruzenjem oko jakova. to u se slazem ali terba uzeti u ubzir i da je desna varijanta, zajedno sa saniranjem klizista, skuplja od leve samo nekoliko miliona sto bi se kroz skracenje puta i ustedu na vremenu i benzinu isplatilo u par godina ekspolatacije plus sto bi se o istom trosku saniralo kliziste koje, kako razumem, mora da se sanira pre ili kasnije.

plus sto u slucaju leve opcije, kao sto neko gore rece, ostaje problem zagusenja ibarske na ulazu/izlazu u beograd.. niko normalan nece sa npr mostara da krene ka cacku preko jakova pa taman autoput bio dzabe, a ne ce biti...
 
A i na duge staze odrzavanje mosta je mnogo skuplje nego da se popuni po neka rupica na betonskom zidu koji drzi kliziste.
 
Ово би требало да буде интересантно:

„Јавна расправа и презентација Студије о процени утицаја на животну средину за пројекат изградње аутопута Е-763 Београд-Пожега, трасом по левој обали Саве, сектор 1 Београд-Љиг; деоница Сурчин-Обреновац на животну средину у просторијама општине Сурчин.“

http://www.putevi-srbije.rs/pdf/oglas_surcin.pdf
 
Ministar Mrkonjić je izjavio da je spreman da odmah pregovara ukoliko Kinezi budu zainteresovani za koncesiju, ali je dodao da nije optimista u vezi sa tim.

On je kazao da Srbija ima ponudu i od španske kompanije FCC, koja je u potpunosti preuzela austrijsku Alpinu, da učestvuje u izgradnji dve deonice autoputa od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga u dužini od oko 50 kilometara, koje su već spremne za realizaciju.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=08&dd=10&nav_id=633831
 
To je to.Naravno da ce graditi most jer se tu moze ugraditi ko god hoce,dok oko puta i klizista stvari su banalne i nema toliko promenljivih.
 
secam se da je neko ovde pametno zakljucio da je jedino dobro sa tom levom varijantom sto ce na kraju morati da naprave i desnu pa cemo imati obe. na zalost do tada cemo se nacekati a i nagledati i naplacati ko zna koliko slicnih baljezgarija
 
strip-1345011578-198238.jpg
 
Ma нека један прави левообално-златиборски, а други деснообално-пештерски аутопут, па ко први стигне до Црне Горе победник.

1_61139094_untitled.PNG
 
Gradnja deonice od Ljiga, tacnije sela Dici do Preljine je vec odavno pocela. Azerbejdzanska operativa vec dobrih 6 meseci radi na zemljanim radovima trasom dugom oko 2 km i polako se ceo put odvaja od Ibarske magistrale. Radi se eksproprijacija zemljista po ceni od 100 evra za ar, sto je u tim krajevima nenormalno mnogo para, 2-3 puta vise nego sto se inace placa. Seljaci naravno trce ko ce pre da proda svoju njivu.

Radovi su usporili delom zbog toga sto novca za kupovinu zemljista pokalo nestaje, a delom i zbog cinjenice da je teren malo zahtevniji. Najgora opcija, koja sada izgleda i najrealnije je da radovi stanu na pola i sve ostane razrovano i raskopano na neodredjeno vreme. Jedini koji u celoj prici trljaju ruke su ugostitelji na Ibarskoj koji se utrkuju ko ce pre da nahrani Azerbejdzance.

Sto se tice pogleda na duge staze, u pitanju je jos jedna bacena investicija. Ferkventnost saobracaja na Ibarskoj magistrali nije ni blizu dovoljno velika da isplati autoput, a cak i ako se isti jednog dana izgradi, kamioni (od kojih se najvise ubira putarina) nastavice da koriste Ibarsku posto je dzabe.

Umesto sto se gradi jos jedan skadar na Bojani, trebalo je temeljno rekonstruisati Ibarsku, dodati prosirenjana ferkventnijim delovima i regulisati prikljucenja.
 
Frekvencija saobraćaja na Ibarskoj jeste dovoljna da opravda autoput, makar do Čačka.
Kamionima će potom biti zabranjeno da koriste Ibarsku (ili bi biar trebalo da bude)
 
@tamovamo

Ja sam ove godine išao više puta ibarskom, jednom i do Crne Gore i situacija je katastrofalna što se tiče gužvi i samog puta i pravo je čudo da ne gine više ljudi. Istina, autoput je verovatno neisplativ jer je teren takav kakav je a da bi bio isplativ sa druge strane bi morala da bude neka druga država sa kojom bismo imali neku mnogo veću trgovinsku razmenu.
S druge strane BG-ŠID bi opušteno mogao da bude 1+1.
 
Guzve na ibarskoj nastaju iz 3 razloga: kamioni, traktori i lose regulisane raskrsnice. Broj vozila, osim u pojedinim delovima letnje sezone, nije nista jaci nego na nekoj regionalnoj dzadi. Ferkventnost saobracaja ni u jednoj deonici nije dovoljna da opravda ni brzu magistralu a kamoli autoput.

To naravno ne znaci da je gradnja autoputa losa stvar, jer kada je napr. E75 gradjen 70ih, saobracaj nije bio ni blizu da napuni autoput. Danas je zivot bez njega nezamisliv. Problem je u tome sto je ceo projekat autoputa do Pozege jalov od samog pocetka i pre svega neozbiljno koncipiran. A bolje da ne bude i nikakav auto put nego jos jedan u nizu nedovrsenih i preplacenih projekata.

Da je Srbija sposobna i zeljna da sagradi moderan i nov autoput, sa obe ruke bih klicao da ga naprave. Posto to nije slucaj, bolje da se sredstva preusmere na ljudsku revitalizaciju i modernizaciju onoga sto je vec izgradjeno.
 
Jedan o problema Ibarske je prolazak kroz naseljena mesta i/ili gradnja sve do same magistrale.
Da bi se to rešilo, potrebne su desetine km obilaznica, ako ne i stotine. To je već 20-30% cene autoputa.
A bezbednost će time biti povećana, ali nikad dovoljno da zameni autoput.

Naravno, bolje i to ako ne možemo ljudski autput, tu se slažemo.
 
Обилазнице око насеља дуж Ибарске би биле привремено решење. Убрзо би кренула миграција стоваришта, ресторана, аутомеханичарских радњи на обилазницу, а са њима и кућа.
 
mekbejn":36w206av je napisao(la):
Frekvencija saobraćaja na Ibarskoj jeste dovoljna da opravda autoput, makar do Čačka.
Kamionima će potom biti zabranjeno da koriste Ibarsku (ili bi biar trebalo da bude)
Економска и енргетска перспектива Србије није у стању да оправда и један аутопут осим самог Коридора 10. И то Коридор 10 како би изоловали и концетрисали негативне ефекте од међународног транзита. Иначе, приход од свих све путарина у Србији је око 140 милиона евра. То је заједно и путнички и теретни саобраћај, и домаћи, и међународни. Чак и са овако лошом политиком квалитета, са којом Железнице Србије превезу само 13% све робе у Србији, на име услуга транспорта робе у међународном саобраћају се наплати 80-100 милиона евра, зависно од привредне активности.

На сајту Републичког завода за статистику и информатику постоје подаци о увозу и извозу. У рачун о увозу и извозу треба додати дознаке из иностранства, и суфицит/дефицит од међународних услуга, и то у највећој мери туризма. Разлика, која представља укупан економски дефицит може бити покривена или приходима од приватизације страном купцу, или повећањем дугова. И једно и друго су ограничени ресурси, а политичари теже да их троше. То значи, да са узимањем силних кредита, ми сада имамо нереално висок животни стандард позајмљен из будућности у дужничком ропству и међународним уценама. :dil:

Политичари желе мегаломанске грандиозне објекте, пилоне, аутопутеве, како би за живота подигли себи споменик, иако то у великом броју случајева буде на штету самих грађана. Како сам нопемуно у једној другој теми, развој пословне политике домаћег предузетништва за конкурентност на домаћем и међународном тржишту захтева бар деценију, развој туризма у којем ћемо имати огромне девизне приходе од страних гостију такође захтева још деценију, а за толико немамо са садашњим резервама у приватизацији и дозвољеном задуживању. То значи да под хитно морамо смањивати увоз, а само на нафту трошимо око 2 милијарде евра. Од чега се чак 80% троши на аутомобили. Нафта, гас и друмска возила чине 30% увоза. Пребацивање што више саобраћаја на железнице , бицикле и остале енергетски штедљивија средства је стратешки интересе Србије.

То да ће обилазнице око насеља коштати као 20-30% аутопута просто не пије воду. Просто, стандарди трасе и цена градње обичног пута су мањи него код аутопута. Обично су најтеже и најскупље деонице аутопута кроз неке планине и мочваретине где скоро да нема насеља. А градњом обилазница проблем се решава управо тамо где је највећи, јер кроз насеља се смањују и брзине и безбедност. Ако Србија има до сваког региона пут где се може возити 80км/с без проблема трактора, пешака, честих укључења возила... то је боље за Србију него да има 2 аутопута, а и јефтиније. Ова аутопутовска стратегија је чисто политички-популистичка без сагледавања стварних потреба људи, привреде, економије. Наградно питање за све они који подржавају ову аутопутовску стратегију: Како то да су возови између Новог Сада и Београда увек пуни са све ниском политиком квалитета, иако постоји аутопут, и мноштво аутобуских превозника са безброј полазака?
 
Возом путују само они којима није битно када ће да стигну. Железница не може на силу да замени аутопут.

Градити обализнице око насеља на Ибарској магистрали практично значи градити добар део нове паралелне магистрале. Од Мељака до Степојевца је 17 км непрекидног насеља, а око Чачка 16 км.
 
Arnorian":2ihxzfxx je napisao(la):
Возом путују само они којима није битно када ће да стигну. Железница не може на силу да замени аутопут.

Ehm... gde zivis ti? Ah da, u Srbiji.
 
mekbejn":1jl2796l je napisao(la):
Frekvencija saobraćaja na Ibarskoj jeste dovoljna da opravda autoput, makar do Čačka.
Kamionima će potom biti zabranjeno da koriste Ibarsku (ili bi biar trebalo da bude)

Biće zabranjeno kao što im je zabranjen saobraćaj i na M-22 ( stari put Novi Sad - Beograd) pa mi se kuća trese više nego kada prođe voz! Ne znam samo čemu služi policija u ovoj državi!?
 
@Karlo
Ja nisam protivnik "jeftinije varijante" gde bi se gradile obilaznice i poboljšala magistrala umesto autoputa. I nisam saobraćajni inženjer, pišem na osnovu sopstvenog iskustva. A iskustvo mi govori da je saobraćaj na Ibarskoj gust i nebezbedan.
Izgradnjom obilaznica oko naseljenih mesta bi se dosta popravila situacija, ne sporim. Samo kažem da su i tu troškovi veliki (eksproprijacija prvo, pa onda izgradnja). Kao što je i Arnorian rekao, baš bi imalo dosta obilaznica da se pravi, a znajući kako smo uređena država, sutra će se naselja opet "doseliti" i na te obilaznice.
E sad, šta je ono što ta nova brza magistrala treba da ispunjava:
- min brzina 80 km/h
- u većem delu trase (dakle bar 50%) 2+1 ili 2+2 profil
- sa malo ili nimalo ukrštanja u nivou
- gde god je moguće ograditi

Kad sve ovo pogledamo, vidi se da ima zajedničkih elemenata sa autoputem, pa i približnu cenu.

Što se tiče železnice, bio bih presrećan da na pravcu BG-Bar imamo prosečne brzine od oko 80 kmh i u tom slučaju bih bez razmišljanja da o prednost železnici u odnosu na drum.
 
Vrh