Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

A koliki će biti protok vozila između Ivanjice i Sjenice? Teško da će to opravdati autoput.Samo se u okolinama velikih gradova autoputevi grade sa prioritetom opsluživanja putničkog saobraćaja. Autoputevi koji povezuju dve udaljene tačke idući kroz ruralne predele se grade prvenstveno zbog robnog transporta. Odatle i sam termin "koridor".
 
Slazem se sa Karlom. Potencijal zeleznice je ogroman. Medjutim ono sto nas razlikuje od Hrvatke, sto kod nas nema rakvih neujednacenih kretanja putnika u odnosu na seone, vec je manje vise ujednacen. I mislim da treba da postoji i pruga i autoput, jer alternativa je uvek dobra. Sad naravno postavlja se pitanje odakle nam pare? Bilo bi idealno kad bi se autoput gradio putem koncesije, tj drzava ne bi ulozila ni dinar, dok bi za uzvrat finansijer/koncesionar ubirao prihod u narednih 25godina. I bilo bi idelano kada bi uslov bio da se izgradi ceo autoput do Cg, jer ako se izgradi parcijalno samo do pozege, posle nece niko imati ekonomsku isplativnost da gradi parce do granice.
Time bi drzava imala mogucnost da finansijska sredstva obezbedjena za taj autoput (kredit vlade Azerbedzana - oko 600mil e) preusmeri na remontovanje pruga.

Ono sto bi dodao na Karlov post, a to je da razvoj zeleznickog putnickog transporta bi morao biti uskladjen sa lokalnim, gradskim i medjumesnim autobuskim prevozom, njegovo unapredjivanje i ulaganje, kao i ulaganje u lokalne puteve, radi bolje dostupnosti zeleznickim stanicama, koje su cesto dosta udaljene od naseljenog mesta.
 
Da se razumemo prugu Beograd - Bar valja pod hitno remontovati i poboljšat joj performanse. Barem vratiti na one koje je imala početkom 80-tih, poželjno i više od toga, onda će biti i robe, a i putnika. Ali ovo je tema o autoputu, pa je ovde više ne vredi "remontovati".
 
Pogledajte ovo,jasno se vidi da od BG-a do Ljiga treba Autoput,pa ondak rupa do Milanovca pa do pozege da se zvizne.Dok je pravac Uzice,Cacak,Kraljevo,Krusevac-Preljina mozda i vise opterecen.

srb-aadt-2011.jpg
 
Е сад, на овој мапи мене фасцинира то што је наша држава прво почела да гради деонице ка Бугарској и Македонији (а богами и ка Мађарској, северно од Новог Сада), на којима је оптерећење 3.000-7.000 возила дневно!
 
Пантограф":75gr6utv je napisao(la):
Е сад, на овој мапи мене фасцинира то што је наша држава прво почела да гради деонице ка Бугарској и Македонији (а богами и ка Мађарској, северно од Новог Сада), на којима је оптерећење 3.000-7.000 возила дневно!

Stranci i sleperi koriste te trase pa ako se ne varam placaju vece putarni nego mi,pa mislim da se zato gradi 10ka prvo.
 
I ova karta kao i sve ranije analize ukazuju na jedno:

prvo je treba(lo) jos juce uraditi BG OBILAZNICU, pa se posle strateski siriti na koridore, brze moto- puteve itd.

Kod nas je (do sada) sve spojeno sa korupcijom, kraduckanjem, licnim interesima i zato da skratim.....

Debili, lopine, jajare, nesoji, politikanti :notok: ; zivim za dan, a taj dan ce neminovno doci, da nas normalna drustva nauce pameti i kao i u svim "bananica drzavama" preuzmu stratesku komandu nad nama.

Bilo ko: EU, Rusi, Kinezi ili neki cetvrti, jer mi sami (za jos 20-tak godina ) ne mozemo da se dovedemo u red izmedju sebe, zbog svog mentaliteta i stanja svesti. A to ce biti za nase dobro. ;)
 
Mislim da je da AP na levoj obali save lošije rešenje i to:
- Dolazi do zagušenja NBG
- Loša (dalja) povezanost sa starim delom BG, i dalje na istok, jug
- Gubitak odradivog zemljišta
- Nerešavanje klizišta
- Nepravilna (kriva) trasa
- Ugrožavanje izvorišta voda

Dobra strana je
- Jeftinije (bez rešavanja problema klizišta) rešenje ?!?!
- Manje komplikacija oko klizišta
- Bolja (bliža) povezanost sa severom
 
3 navedene dobre strane uopšte ne stoje:

- Trebalo bi zaista videti da li je duža trasa sa čitavim velikim mostom viška jeftinija. Trebalo bi računati i eksproprijaciju u te troškove.
- Manje komplikacija oko klizišta apsolutno se poništava sa izgradnjom nepotrebnog mosta. I vremenski i tehnički gledano.
- Povezanost sa severom je i desnom obalom odlična, a od obilaznice do Vojvođanske može da se napravi bulevar i bez autoputa na levoj obali.

Što se tiče loših strana:
- Ne samo što dolazi do dodatnog zagušenja NBG, nego se i ne rešava problem zagušenja čukaričkog dela ibarske magistrale, koje je postalo neizdrživo.

Možda bih i razumeo da jedna varijanta odnese prevagu rezultatom čak i 2:5, ako su te 2 pozitivne stvari zaista bitne, ali razultatom 0:7!!!

Rezultat prosto vrišti!!! Onaj ko potpiše izgradnju autoputa na levoj obali Save, će morati da ide u zatvor.
 
Ne zaboravite da je klizište među najvećima u evropi..i kada bi ga idealno sredili nema garancije da neće da odnese put..priroda je sila :kafa:
 
Meni kod varijante sa levom obalom najviše smeta loša povezanost sa starim delom BG-a. Znači ili će se ići preko NBG ili preko Obrenovačkog puta, gde se potencijalno stvaraju dva opasna uska grla. A da neko ide iz recimo centra BG do Obilaznice ili T6 autoputem da bi išao ka jugu, teško mogu da zamislim. I pritom dva puta prelazio Savu. Jednostavno kad vidim na mapi kako izgleda taj plan, izgleda mi potpuno nelogično.
 
Varijanta sa levom obale Save pravi malo i smesnu situaciju sa ukrstanjem sa koridorom 10. Posto, jelte, stalno govore da ce tim koridorom ici Italijani za Temisvar, ispasce da se mora dva puta preci Sava, cik-cak, pa tek onda ici na Vicanski most.
 
a zašto kog vraga mora AP da ide uz obalu Save ako su problemi tako "nepremostivi"?

Zar ne može odmah negde posle Ostružnice da krene južnije i obiđe tu muku?

U svakom slučaju je bolje rešenje desnom obalom, ona petlja kod Ostružnice prosto čeka za spoj na AP Ostružnica-Požega.
 
Meni i deluje logično da se novi AP nastavi negde na Obilaznicu, time štedimo dosta.
Ali opet ostaje slaba povezanost sa centrom BG-a i gužva na Obrenovačkom putu.
 
Kartograf":h4e4sh13 je napisao(la):
Zar ne može odmah negde posle Ostružnice da krene južnije i obiđe tu muku?
Јужно од Остружнице је ланац брда и долина у којима су насеља. Било би прохибитивно скупо пробијати аутопут туда.
 
naselja bi mogla da se obiđu. a sad što se tiče brda mogao bi neko da okači kartu da vidimo kako to izgleda.
 
Onda se gubi smisao ideje da se poveze Obrenovac sa Beogradom autoputem
 
Arnorian":65acchl4 je napisao(la):
Kartograf":65acchl4 je napisao(la):
Zar ne može odmah negde posle Ostružnice da krene južnije i obiđe tu muku?
Јужно од Остружнице је ланац брда и долина у којима су насеља. Било би прохибитивно скупо пробијати аутопут туда.


nije tesko proceniti broj vozila koja idu iz pravca starog dela grada ka cacku (plus ona iz pravca panceva, vrsca, rumunije... pomnoziti taj broj sa vecom kilometrazom preko jakova pa puta sledecih 100 godina pa puta cena benzina pa puta izgubljeno vreme pa da vidimo mi sta je prohibitivnoi skupo a sta prohibitivno bezobrazno.
 
mekbejn":31in4u6a je napisao(la):
vucko":31in4u6a je napisao(la):
Onda se gubi smisao ideje da se poveze Obrenovac sa Beogradom autoputem

A ako prave sa leve strane Save onda će ga povezati do mojega :D

Obrenovac i BG su vec povezani sa te strane (novi most Boljevci - TENT) i saobracajno opterecenje na njemu je do mojega.
 
@bežaninac

prvo hvala na odgovoru za mapu.

drugo da se nadovežem na tvoju priču o opterećenosti pravca obrenovac - leva obala.

juče sam vozio bicikl deoniciom novi beograd - surčin - jakovo - boljevci - obrenovac.


između obrenovca i boljevca prolazi 6 auta na sat. i to oko 6 popodne radnim danom. . put je nov i idealan za vožnju


ostale deonice su dosta opterećenije.
 
Vrh