Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da razdvojimo:
I ja sam isto tako protiv forsiranja bilo kakvog resenja, radnika montera ili bilo koga. S tim sto rad u smenama moze biti I potpuno normalna stvar ako postoji dovoljno radnika / sto verovatno nije slucaj/. Vidimo I sami koliko mnogo rada predstoji na naplatnim stanicama a samo nepun mesec imaju na raspolaganju.
Sa drugs strane voznja u jednoj cevi dvosmerno dok je drugs u izgradnji je potpuno normalna I uobicajena praksa u Evropi, svetu, pa cak I regionu. Rekli smo vec decenijske primere Karavanki, Sozine...to sto id*** se izivljavaju to su stvari druge prirode I oni ce se uvek izivljavati.
To sto se izvodjaci koncentrisu na radove u jednoj cevi , pa kad se ona zavrsi prelaze u drugu cev ne mora nuzno biti lose resenje. Naprotiv smatram da se moze koristiti kao velika prednost upravo da se manje forsiraju izvodjaci pogotovo dok se izvode radovi u drugoj cevi.
U slucaju Munjinog brda je ogromna prednost sto je ta drugs cev vec probijena I asfaltirana sa dovoljno medju spojeva sa prvom cevi koji se mogu u slucaju nesrece koristiti. Sto nije slucaj ni u Karavankama ni u Sozini.
Dakle da zakljucim forsirati bilo koga prekovremenim radnim satima NE. Protiv sam toga, ali upotreba dvocevnih tunela sa rezimom saobracaja dvosmerno u jednoj cevi DA
 
Da razdvojimo:
I ja sam isto tako protiv forsiranja bilo kakvog resenja, radnika montera ili bilo koga. S tim sto rad u smenama moze biti I potpuno normalna stvar ako postoji dovoljno radnika / sto verovatno nije slucaj/. Vidimo I sami koliko mnogo rada predstoji na naplatnim stanicama a samo nepun mesec imaju na raspolaganju.
Sa drugs strane voznja u jednoj cevi dvosmerno dok je drugs u izgradnji je potpuno normalna I uobicajena praksa u Evropi, svetu, pa cak I regionu. Rekli smo vec decenijske primere Karavanki, Sozine...to sto id*** se izivljavaju to su stvari druge prirode I oni ce se uvek izivljavati.
To sto se izvodjaci koncentrisu na radove u jednoj cevi , pa kad se ona zavrsi prelaze u drugu cev ne mora nuzno biti lose resenje. Naprotiv smatram da se moze koristiti kao velika prednost upravo da se manje forsiraju izvodjaci pogotovo dok se izvode radovi u drugoj cevi.
U slucaju Munjinog brda je ogromna prednost sto je ta drugs cev vec probijena I asfaltirana sa dovoljno medju spojeva sa prvom cevi koji se mogu u slucaju nesrece koristiti. Sto nije slucaj ni u Karavankama ni u Sozini.
Dakle da zakljucim forsirati bilo koga prekovremenim radnim satima NE. Protiv sam toga, ali upotreba dvocevnih tunela sa rezimom saobracaja dvosmerno u jednoj cevi DA
Sve ovo ja razumem jer smo predugo čekali i sad je došlo do one faze daj šta daš ne pitam šta košta.

Samo bih voleo da znam ko će preuzeti odgovornost ako trafostanice ne odrade obavezan probni period prvo na praznom hodu a onda probni rad pod punim opterećenjem.Sam proces traje najmanje 4 nedelje.

Voleo bih da znam ko će da plati eventualno uništenu skupu opremu ako dodje do proboja i nekontrolisanog skoka napona na objektu punom elektronike i senzora.

Koliko juče jedan čovek je pokazivao na državnoj televiziji slike zapaljenih klema i govorio o sabotaži na tek puštenom objektu završenom pre roka a ustavri zbog žurbe električari nisu dovoljno dobro stegli nulti provodnik što uzrokuje zagrevanje kleme,njeno paljenje i porast napona na uredjajima i njihovo pregorevanje ako ne postoje adekvatno postavljene zaštite.
 
Uzimamo za poređenje tunele koji su inicijalno bili planirani da funkcionišu na taj način a kod nas je situcija da bi trebalo odložiti otvaranje za 2-3 meseca.
300 godinE smo ga čekali i sad da se ne daj Boźe nešto desi dupe svoje bismo pojeli i bio bi nam kriv i Janko i Marko...
 
Ja takođe ne podržavam otvaranje sa jednom cevi. Razlozi su svi navedeni ovde već više puta pa da se ne ponavljam sad i ja.

Srećom postpji alternativa tako da svi koji misle na ovaj način mogu nastaviti da voze kroz ovčarsko-kablarsku klisuru dok se ne završe obe cevi tunela i prođe neki period eksploatacije tunela da možemo da bar pretpostavimo da je sve u redu.

Obzirom da će autoput biti do Požege gde će onda biti gužvanja za silazak sa istog, zapravo se uopšte ne gubi puno isključenjem u Pakovraću. Dođe mu na isto. Biće takođe i manja gužva kroz klisuru jer će većina ipak ići na autoput.

Pa kako ko voli/želi. U svakom slučaju, biće bar nekakvog boljitka u putovanju čim puste ovo…
 
Prvog trenutka kada sam saznao gde će biti izlaz za Požegu sam ukapirao da će biti gotovo isto vremenski ovuda kuda sad idemo i kada budu otvorili novi deo do Gorobilja, naravno za one koji ne idu u Arlje, Ivanjicu ili bilo gde na tu stranu.
A više puta je to isto pominjano ovde na forumu u proteklih nekoliko godina i zamolio bih da ne pričamo puno to naglas da bismo zadržali klisuru što prazniju za nas. 😀
 
Tako da nemoj to da vas iznenadi, mozda produze I do 7 Jula.
Da budem jasan govori se o desnoj cevi, a leva ce kako sam vam to I ranije preneo nedeljama kasnije.
omasih za malo, dakle Dan Ustanka u Srbiji
Upravo tako, ne bih ja nikome sada verovao na reč. Ali s obzirom na sve što se izdešavalo kod nas poslednjih 6-7 meseci baš bih voleo da vidim nekoga iz nadzora ko će da stavi svoju glavu na panj i potpiše bilo šta za šta bi sutra krivično odgovarao.
Ovi ce da puste i bez ikakvog potpisa
 
Ovde su ustvari trebali da se fokusiraju da jednu cev da završe, bez pritiska, bez jurnjave u tri smene, kada već ovoliko kasne. A onda kada je završe puste, i pređu na drugu.
Što je već navedeno, u svetu je normlano da se jedna cev sređuje a druga ima dvosmerni saobraćaj.
Samo što se onda radovi rade pravom dinamikom bez žurbe, pa nema pritiska za rok koji omogućava da se nešto ofrlje radi i propusti.
I kultura vozača je drugačija naravno.
 
1000089349.jpg
 
Koliko je realno i izvodivo da se celom dužinom tunela postave čunjevi i tako fizički razdvoje trake i onemogući preticanje u tunelu?
Uvek idu čunjevi (oni svetlo odbojni) kad je dvosmerno u tunelu. Ima primera. Kad god se radi održavanje nekog tunela, saobraćaj se pred tunel preusmerava na jednu cev uz upotrebu čunjeva pre, kroz i posle tunela, sve dok se saobraćaj ne vrati u svoju traku. Tako se radi redovno u tunelima u Grdelici, a i svim ostalim, kad se radi nešto (i ne samo u tunelima nego za bilo koje radove na autoputu gde moraju saobraćaj da preusmere na jednu strani gde je onda dvosmerno)
 
Verovatno mi je promaklo, ali jel pravac ka Užicu će imati samo jednu traku na račvanju dva autoputa, a ka CG dve?
Ili mi se na snimcima drugačije čini.
Nekako mi je logično da oba pravca imaju dve trake + zaustavnu kao kod Niša
 
I jedna i druga priča ima potporu. Puštanje mesec dva navrat nanos kad projekat kasni 5 godina ništa ne znači realno.
S druge strane vožnja u jednoj cevi dvosmerno, ništa ni novo, ni čudno. Voze se već mesecima radnici i naši dragi snimatelji bez problema, a ne da nije isprobana oprema nego nije ni instalirana, nema ni struje, ni ventilatora, ni trafostanice itd. Ali ako ćemo po staroj da đavo nikad ne spava bolje sačekati mesec dva.

Jedna od najbitnijih stavki po mom mišljenju za bezbednost tunela je osvetljenje, kako je izvedeno i dozirano. Leti mnogi voze sa naočarima za sunce koje kad uđeš u slabo osvetljen tunel ne vidiš prst pred okom, retko ko ih skida, i onda teraj prvih 100 m dok se oči ne naviknu na slepo. Po mom skromnom iskustvu vidim da tu nije uniformisana stvar standardom u smislu količine svetla nego je kod nekih tunela dobro odrađeno osvetljenje a kod nekih je osvetljenje bezveze. Naravno ne sme da bude ni prejako jer se pravi problem kod noćne vožnje.
 
Najgore je sto se gubi poverenje u struku, tj da je uopšte pitaju...
Ali morace se to do Vidovdana otvoriti, mada je neleceni rekao "najverovatnije," malo slikanja za mog tatu i sve druge kojima je i dao penziju i napravio najvise puteva u istoriji....
Samo mi nije jasno zasto se odmah nije planiralo drugacije ukljucenje na magistralu, sve ove godine je bilo vremena i mogucnosti...
Posto je otvaranje za oko 25dana, sada bi vec trebalo da crtaju linije, šminkaju trasu, ograde, stubove....
 
Poslednja izmena:
Najgore je sto se gubi poverenje u struku, tj da je uopšte pitaju...
Ali morace se to do Vidovdana otvoriti, mada je neleceni rekao "najverovatnije," malo slikanja za mog tatu i sve druge kojima je i dao penziju i nalravio najvise puteva u istoriji....
Samo mi nije jasno zasto se odmah nije planiralo drugacije ukljucenje na magistralu, sve ove godine je bilo vremena i mogucnosti...
Posto je otvaranje za oko 25dana, sada bi vec trebalo da crtaju linije, šminkaju trasu, ograde, stubove....
Znakovi pored puta kažu da nam je vozni park u raspadu.

 
Čekajte bre, @StaraMo radite li stanice?! Jeste li počeli, mozda mi je promakla slika Ovčara?!
Rade se ,zaboravili su neke cevi za kanalizaciju kišnu ali će stanice biti gotove

Naravno ako se gleda prethodni period očekuje se bar neki period besplatna vožnja ali videćemo.
 
Čekajte bre, @StaraMo radite li stanice?! Jeste li počeli, mozda mi je promakla slika Ovčara?!
Ovaj video Puteva Srbije je malo stariji u poredjenju sa onim sto su okacili Vlad i Srki od pre 2 dana. Tako da nije bas up do date i ne oslikava najbolje trenutnu situaciju na terenu.
 
Prvog trenutka kada sam saznao gde će biti izlaz za Požegu sam ukapirao da će biti gotovo isto vremenski ovuda kuda sad idemo i kada budu otvorili novi deo do Gorobilja, naravno za one koji ne idu u Arlje, Ivanjicu ili bilo gde na tu stranu.
A više puta je to isto pominjano ovde na forumu u proteklih nekoliko godina i zamolio bih da ne pričamo puno to naglas da bismo zadržali klisuru što prazniju za nas. 😀
Mislim da će najbrže biti da se isključi kod Lucana i onda starom trasom.

Edit: zanemariti ovo, sad sam video da je petlja lučani debelo ispod grada
 
Ako su Hrvati mogli da puste svoje tunele Mala Kapela i Sveti Rok u dužini skoro 6km u rasponu od 4-5 godina razlike po cevi sa njihovom sezonom onda je ovo smešno.

Pošto se ovo sa vremena na vreme stalno provlači po forumu, da debunkujemo to i ovde sada. Kopanje tunela nije svuda isto, mnogo zavisi od toga gde se kopa tunel i kroz kakvo tlo se kopa. Jedna stvar je bušiti tunel kroz stenu kao u Dalmaciji a druga stvar je kopati tunel po blatu brežuljaka u zapadnoj Srbiji.

Ovo NIJE opravdanje za sporu izgradnu auto puta i korupciju, ali sumnjam da bi se tuneli brže izgradili i da smo tip top sređena država.
 
Pošto se ovo sa vremena na vreme stalno provlači po forumu, da debunkujemo to i ovde sada. Kopanje tunela nije svuda isto, mnogo zavisi od toga gde se kopa tunel i kroz kakvo tlo se kopa. Jedna stvar je bušiti tunel kroz stenu kao u Dalmaciji a druga stvar je kopati tunel po blatu brežuljaka u zapadnoj Srbiji.

Ovo NIJE opravdanje za sporu izgradnu auto puta i korupciju, ali sumnjam da bi se tuneli brže izgradili i da smo tip top sređena država.
A gde pročita da neko opravdava brzinu završetka ove deonice.
Samo napisah da se kod njih vozilo preko 5 godina u jednoj cevi koja je oko 5,5 km a ovde će to da bude oko 2 meseca.
 
Vrh