Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ово је велики и очигледан криминал.Требало би покренути причу о овоме у медијима.Видим да је почела сарадња Беобилда са тв б92 који би овако нешто могао фино да одради и шта год иначе мислио о њима они су најбољи медиј за откривање ове афере.
 
Mene samo interesuje cija je zemlja natoj trasi :rant: to bi mnogo toga razjacnilo a posto mi nemamo digitalni katastar kao savremena drzava Rep SRPSKA ko nam je kriv :bash:
 
Pricah sa prijateljom koji je gradjevinski inzenjer,kaze garant je u pitanju caka sa mostom jer puteve grade nase firme a mostove uvek Alpina(osim u slucaju kineskog kredita gde Kinez u Zemunu prave Kinezi).
 
Delija, slazem se da treba kontaktirati b92, ali ces primetiti da se oni bave zavrsenim aferama, tj. kad je sve gotovo pa samo apsolviraju stanje.

Ako prodje ova trasa, b92 ce napraviti emisiju o aferi kada sve bude gotovo. Nadam se da grasim.
 
и шта ће бити после те емисије? вероватно ништа, као и до сада
 
Јел иком овде пало на памет да траса левом обалом стране можда има и неке предности или одмах иду теорије завере? :bash: Да је изабрана десна, вероватно би била потпуно обрнута ситуација... :rolleyes:
 
Ajde da nema zavere i da hoce da NBG koristi buseve jer ce tu biti autobuska stanica.A stari Beograd zeleznici transport jer je tu Prokop,to jest glavna zeleznicka.

Moze tako? :)
 
И с обзиром да се по стоти пут ове године санира клизиште у Умци. Са клизиштем би био ризик да ли ће бити санирано. Шта да се активира након неколико година од завршетка и уништи оно шта је урађено?
 
Михаило":pv4ic54q je napisao(la):
Јел иком овде пало на памет да траса левом обалом стране можда има и неке предности или одмах иду теорије завере? :bash: Да је изабрана десна, вероватно би била потпуно обрнута ситуација... :rolleyes:


mi ovde nismo dezurni pljuvaci nego ljudi koji misle svojom glavom i postavljaju pitanja na koja zele smislene odgovore a ne prazne populisticke price. za sada smo od nadleznih culi da je leva varijanta jeftinija za par miliona evra sto moras priznati nije nikakav argument obzirom da ostaje problem klizista koji ce pre ili kasnije morati da se sanira plus sto na duge staze svako sa bar jednim funkcionalnim okom vidi da je ta leva varijanta suluda i da ce ta razlika u ceni da se istopi vec posle par godina eksploatacije.

ceo koridor se promovise kao veza bar-beograd-rumunija a genijalci ga trasiraju ka hrvatskoj. zasto? ajde da cujemo te argumente koji idu u prilog levoj opciji ali da preskocire cenu jer taj argument jednostavno ne moze da prodje, ako smo imali 25mil evra da bi most na adi bio gotov u decembru a ne u aprilu onda moramo da imamo i tih desetak mil koliko vise kosta desna opcija jer se autoput ne pravi za neke izbore vec za buducnost. eksploatisace se godinama tako da cela racunica nije koliko kosta tona kamena za kliziste nego koliko vremena i benzina kosta 15-20 kilometara dalja trasa puta decenije koje su pred nama

znaci ajmo, iznestite argumente i prosvetlite nas
 
Evo malo novosti sa druge strane granice:

Dok su prethodnih godina odbijali predloge i sugestije evropskih institucija, crnogorski zvaničnici su, nakon što su upali u ćorsokak, morali da ih prihvate i uvaže. Zato ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Andrija Lompar kaže da će stručni kosultant Evropske investicione banke odlučiti kada će se i šta graditi. On će, kako dodaje Lompar, proceniti da li će se pristupiti gradnji autoputa, brzog puta ili tek magistrale od jadranske obale do granice sa Srbijom.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15431891,00.html?maca=ser-standard_feed-ser-651-xml

Dakle, nema od tog autoputa nista. Srbija treba da poveze Beograd do Uzica i kasnije na Pojate, a ocigledno da prikljucak na Matesevo u Crnoj Gori nece biti neophodan. Crnogorci nemaju sanse da zatvore finansijsku konstrukciju. Da su ostali u drzavnoj zajedinici mozda bi se nasao neki Velja Ilic da ubaci to u paket od Horgosa do Bara, a ovako pisi propalo.

Nerealno je da Crna Gora sa drustvenim proizvodom od svega 3 milijarde eura obezbedi garancije za kredit koji bi iznosio 4 milijarde eura. To su sve sarene laze. Samo sa tim jednim kreditom bi probili sve limite zaduzivanja posto npr. prag javnog duga za Eurozonu (kojoj oni btw ileglano pripadaju) iznosi 60% od GDP-a (i to ne po PPP metodologiji).

Konecisiju niko nece uzeti, jer nema dovoljno automobila, kao sto je bio slucaj i u Hrvatskoj. Hrvatska ima slab promet na Dalmatini, ali je Hrvatski GDP preko 70 milijardi $ i godisnji prihod od turizma je otprilike u ravni visine kredita koje su uzeli za autoputeve, tako da oni mogu da vracaju te kredite.

Mozda i jednog dana dobijemo autoput do mora, ali kroz Republiku Srpsku.
 
Autoput kroz BiH i nije tako lose resenje, ustvari. Mislim da se vecina forumasa slaze da autoput treba izgraditi do jugozapada zemlje, a vezu sa Crnom Gorom nastavljati tek kad postane izvesnija izgradnja crnogorskog dela.
 
zna li se definitivno kuda dalje od preljine? da li prema ue ili np? za taj pravac prema np kažu da je kraći i jeftiniji ali prema ue je veća privredna aktivnost pa samim tim i potreba za auto putem?


jovanovm slažemo se naravno. samo ne znamo gde da stanemo u ue ili np.
 
ja bih definitivno išao na UE, sa kasnijim nastavkom na Višegrad/Sarajevo.

Preko 2m ljudi iz srednje Bosne (federacije BiH) tako dobija najbržu vezu sa jugozapadom Srbije i dalje sa Turskom, mislim da bi bilo dosta private/business saobraćaja na nekom budućem autoputu od Sarajeva i okoline pa preko UE, ČA, KV, NI, PI dalje ka Bugarskoj i Turskoj.

Turcima i Bosancima brzina i udobnost putovanja, nama putarine :cool:

Naravno, u sklopu toga izgraditi brze saobraćajnice koje bi taj autoput vezale sa Ivanjicom/Sjenicom i Novim Pazarom/Kopaonikom na jednoj, odnosno Kragujevcem na drugoj strani.

A za Crnu Goru, pored svih emotivno-familijarnih razloga koji me za nju vežu, o tom potom. Svakako u daljoj budućnosti.
 
Чуо сам да ЦИП почиње да ради на пројекту АП-а Појате-Прељина.
 
Jeste,bio je neki tender.Ali samo ce da vitlaju projektom pred izbore.Taj autoput tek moze u realizaciju kada KG spoje sa koridorom 10,a to nece skoro.
 
Алпини одштета од 100 милиона евра?

Председник Нове Србије и бивши министар за капиталне инвестиције Велимир Илић рекао данас да се очекује да ће Србија платити око 100 милиона евра одштету аустријском предузећу Алпина због раскида концесије за изградњу аутопута Хоргош-Пожега.

На конференцији за новинаре, Илић је казао да су до сада била два суђења због раскида концесије, а да се очекује и наставак.

"Оба суђења су добијена у корист Алпине. Очекује се оно треће, финално. Очекује се да ће се платити одштета од 100 милиона евра зато што је раскинут уговор 15 дана пред почетак радова. Суд је вољан да пресуди и да Србија плати одштету која ће бити негде око 100 милиона евра", казао је Илић.

Поводом јучерашњег пуштања саобраћаја на новом мосту код Бешке, Илић је казао да су представници власт рекли да су поносни на извођаче радова.

Према његовим речима, то је био исти извођач за концесију Хоргош- Пожега.

"Како тај извођач не ваља на том пројекту а на овом (мосту код Бешке) је био одличан. Тај пројекат је био одличан и извођач би био одличан на оба пројекта", казао је Илић и додао да је мост на Бешки саставни део Коридора.

Он је навео да је концесија за изградњу аутопута Хоргош Пожега противзаконито раскинута и да је то учињено да би се удовољило лидеру Лиге социјалдемократа Војводине Ненаду Чанку и омогућило формирање Владе.

Илић је казао да је Влада Србије најавила отварање моста на Бешки још у септембру 2009. и да није тачно да су радови на том мосту почели 2008. како наводи Влада Србије, него знатно раније.

Председник НС је казао да ће Влада Мирка Цветковића будућој влади оставити дуг од 6,3 милијарди евра и само један уговор - за изградњу моста Земун-Борча, а да све што се гради у Србији ради по пројектима које је започео док је био министар у претходној влади.

Влада Србије раскинула је почетком 2009. године уговор о концесији за изградњу аутопута од Хоргоша до Пожеге, пошто концесионари, аустријске грађевинске компаније Пор и Алпина нису до краја 2008. нису успеле да обезбеде финансирање пројекта.

Алпина и Пор су у мају ове 2009. поднеле захтев за арбитражу због раскида уговора.


http://www.rtv.rs/sr_ci/ekonomija/alpini-odsteta-od-100-miliona-evra_276559.html

Da li je moguce? Ako dodje do ovoga, neko mora odgovarati. Da im se svima zapleni imovina pa nek se lepo isplati.
 
Ovo je strasno, ispasce da nas raskid koncesije kosta isto toliko koliko i izgradnja autoputa!
100 000 000 evra!

Govna pobiti!!!! :bash:
 
Nije moguće....

alpina duže vreme nije počinjala radove iako je trebalo....

a to trabunja ilić samo da bi nešto pričao protiv vlasti....
 
Ко још верује Илићу? Човек крене да прича о крађама и сл., а пола странке му у затвору.
 
Kartograf":2lsth7lh je napisao(la):
ja bih definitivno išao na UE, sa kasnijim nastavkom na Višegrad/Sarajevo.

Preko 2m ljudi iz srednje Bosne (federacije BiH) tako dobija najbržu vezu sa jugozapadom Srbije i dalje sa Turskom, mislim da bi bilo dosta private/business saobraćaja na nekom budućem autoputu od Sarajeva i okoline pa preko UE, ČA, KV, NI, PI dalje ka Bugarskoj i Turskoj.
Да, УЕ крак је хиљду пута потребнији и логичнији од НП. Међутим ту заборављамо да је крак преко НП политичка одлука због Бошњака..... исто тако је логичнија шумадијска страна Обреновац-Београд од сремске...

политичким одлукама од тог аутопута све мање и мање користи....
 
Ne razumem zasto ne bismo imali dva kraka - UE i za Bosnu i dalje NP i za Crnu Goru? Nama ocigledno nisu potrebna samo dva autoputa u drzavi, valjda? U toj varijanti bih se vodio sadasnjim brojem vozila, pretpostavljam da je veci za Uzice?
 
Pa najbolje da mi radimo ovaj UE i za Bosnu a Turci da se isprse da rade NP, a za Crnu Goru cemo mi posle kad se ovi dole smisle sta ce i kako ce.

valja lova :lol:
 
kad se stigne do NP to ti je maltene crnogorska granica. fali još nekih četrdesetak kilometara.

mislim da bi možda najbolje bilo da se pravi auto put prema pazaru ali da se i napravi auto put pojate - bosanska granica. tako bi svi dobili auto put.
 
JE sve je to fino uzmite letak izbora nekih tamo oko 2000 sa kartom puteva koju su navodno planirali da izgrade pa znate li koliko je to para milonce po kilometru pa oni nisu u stanju koridor X da zavrse :bash:
 
Vrh