Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Delija":3sdsiwe3 je napisao(la):
То до Крагујевца је свашта нешто. :rolleyes: Мислим да постоји једна деоница од 5км где је пун профил и још нешто у 2+2 а остало је Србија већ требала да заврши по уговору са Фиатом али ништа од тога.

Pa ni Fiat nije ispostovao, zbog ekonomske krize, sve sto je obecao tako da mu dodje isto. Od Batocine do Kragujevca ima jako malo autoputa, to mi deluje kao da nece skoro biti gotovo.
 
Hmmm... Ako stavimo političko/ekonomsku dimenziju izgradnje infrastrukture u Srbiji, ne čini li vam se da smo nekako počeli da radimo na previše mesta odjednom?

Mislim, cenim ja kad drug Mrka kaže da je napao sve deonice, ali kolika je produktivnost takvog pristupa?

Zaista se ovih meseci u Srbiji radi, kada je izgradnja saobraćajnica u pitanju, možda i najvećim intenzitetom otkad Srbija postoji. Ali, da li je to pravi način?

Ako se ne varam, trenutno se radi, ili se u bliskoj prošlosti radilo na HOR-NS, DOB-BAT, ORL-BPT, UB-LAJ, PIR-DIM, VRA-PRE, uz obnovu gazele i nazovi autoputa kroz BG.

Da li je bolje ovako, ili sve resurse usmeriti na jednu deonicu i odraditi to maksimalno brzo?
 
Pegasus":2aar572u je napisao(la):
Meni nije najjasnija ova karta... Prepoznajem crveni autoput Koridor 10 koji se racva ka Bugarskoj i Grckoj i onaj mali deo do Kragujevci koji su 90% gotovi, kao i onu crvenu putanju verujem da je to planirani "Koridor 11".

Ali sta je crverna poprecna linija koja povezuje K10-K11 i one plave linije?
Zamolio bih autora da postavi vecu sliku na kojoj bi se detaljnije videla mapa i imena gradova.
Ову карту сам направио као илустрацију, немам већу верзију. Плаве линију су постојећи магистрални путеви, као илустрација колико би далеко градови ЈЗ Србије били од трасе аутопута преко Пештара. Црне тачке су градови: лево-горе су Пожега, Ужице и Златибор, лево-доле Сјеница и Пријепоље, десно-горе је Нови Пазар, а десно-доле Тутин и Митровица. Попречно је АП Појате-Прељина.
 
Ево вести из Политике од 4. октобра о изградњи (наставку) "италијанске" саобраћајнице до Коридора 10:


Почиње градња „италијанских” путева

Крагујевац – Изградња саобраћајница које произвођаче аутоделова треба да повежу са „Фијатовом“ фабриком почеће ове недеље, изјавио је за „Политику“ заменик градоначелника Крагујевца Небојша Здравковић. Од бивше касарне у Грошници до нових производних погона на локацији некадашње „Заставе“ има нешто више од 500 метара, а на том правцу предвиђена је изградња пет улица и три моста. Вредност ове инвестиције је око три милиона евра. ..........

http://www.politika.rs/rubrike/Srbi...-puteva.lt.html?param=kfnmbab^^a]^aPPaklbjja1
 
GOJE":2e9zuo83 je napisao(la):
Od Kragujevca do Batočine je planiran pun profil, i završen je mali deo, radi se nešto veći, a najveći će valjda uskoro.
Не ради се ништа. А чини ми се да није планиран пун профил, него 2+2. Главна за********* са тим путем је што не знају шта ће код Баточине са трасом. Остатак трасе не пролази ни кроз једно место, има денивелисана укрштања на већини места и доста лако може да се претвори у 2+2 профил.
 
Sta znaci 2+2 a da nije pun profil? Nema zaustavnu traku?
 
Wile E. Coyote":x6wz66tg je napisao(la):
GOJE":x6wz66tg je napisao(la):
Od Kragujevca do Batočine je planiran pun profil, i završen je mali deo, radi se nešto veći, a najveći će valjda uskoro.
Не ради се ништа. А чини ми се да није планиран пун профил, него 2+2. Главна за********* са тим путем је што не знају шта ће код Баточине са трасом. Остатак трасе не пролази ни кроз једно место, има денивелисана укрштања на већини места и доста лако може да се претвори у 2+2 профил.
Kod nas "radi se", ne znači da se trenutno baš sada ovoga trenutka radi i gradi, već baš onako "radi se".

2+2 je profil brzog puta (moto-put), bez zaustavne trake, kao obrenovački put.
 
Izgrađeni deo puta bat-kg je u profilu 2+1 zaustavna. ali i taj put se vodi kao "moto put" odnosno ograničenje je 100 km/h. i direkt sa tog puta izlazite na čuveni kružni tok sa krstom. naravno pre krsta se ogrraničenje spušta na 60.
 
hazard":2bryhafj je napisao(la):
Sta znaci 2+2 a da nije pun profil? Nema zaustavnu traku?
Управо тако. Чини ми се да су и траке уже. Као што рече Гоје:
GOJE":2bryhafj je napisao(la):
2+2 je profil brzog puta (moto-put), bez zaustavne trake, kao obrenovački put.
С тим што обреновачки пут има разделно острво (које баш и није право разделно острво, него само заштитна ограда између смерова) само до семафора код Макиша, а овде је нормално разделно острво. Ипак:
MilisaV":2bryhafj je napisao(la):
Izgrađeni deo puta bat-kg je u profilu 2+1 zaustavna. ali i taj put se vodi kao "moto put" odnosno ograničenje je 100 km/h. i direkt sa tog puta izlazite na čuveni kružni tok sa krstom. naravno pre krsta se ogrraničenje spušta na 60.
Није цео изграђен део са зауставном траком. Од почетка изграђеног дела кад се иде из Баточине (испред Цветојевца) до пењања на брдо испред Крагујевца је 2+2. На силаску у Крагујевац, до кружног тока са крстом има и зауставна трака. Свеједно, чини ми се да и тај део са зауставном траком нема довољно широке траке.
 
Erysimum Cheiri":1k4v1hg7 je napisao(la):
Delija":1k4v1hg7 je napisao(la):
То до Крагујевца је свашта нешто. :rolleyes: Мислим да постоји једна деоница од 5км где је пун профил и још нешто у 2+2 а остало је Србија већ требала да заврши по уговору са Фиатом али ништа од тога.

Pa ni Fiat nije ispostovao, zbog ekonomske krize, sve sto je obecao tako da mu dodje isto. Od Batocine do Kragujevca ima jako malo autoputa, to mi deluje kao da nece skoro biti gotovo.

Фиат је испоштовао све из уговора и до сада је уложио 850 милиона евра а пробна шкољка новог модела је стигла у КГ пре 10ак дана.Са друге стране,држава није испоштовала ништа од својих обавеза које су биле само да среди саобраћајну инфраструктуру Кг-а.Држава им је једино обезбедила половично решење за земљиште на којима Фиатови кооперанти граде своје фабрике.
 
FIAT nije ispostovao sve i izmedju ostalog kasnio je sa placanjem za zastavu prilicno.
Ok drzava Srbija mu je to dopustila zbog SEK-e.
sa druge strane, drzava je subvencionisanim kreditima podsticala prodaju vec zastarelog modela Punta po nerealno visokoj ceni i time dodatno napunila dzep FIAT-u.

Cinjenica da je FIAT ulozio 850 - 900 miliona EUR u fabriku stoji, ali stoji i to da ce u toj fabrici raditi radnici koji ce za 30-40.000 din praviti automobil na kome ce FIAT , normalno zaradjivati. Pa zasto onda da ne ulože novac? Nećemo valjda mi da napravimo fabriku iz koje će FIAT da ubira profit?

Prodaja novog modela nece poceti pre leta 2012, a dotle će biti gotove i ugovorene saobraćajnice.

(izvinjavam se za skretanje sa teme)
 
Mozda, ali je to sve debelo okasnilo, posto se oko tog Fiat-a i njihove famozne fabrike jure vec tri godine... Da drzava nije davala famoznu subvneciju za Punto kada je bila najveca kriza, Fiat bi se verovatno spakovao i otisao, posto je u to vreme zapravo trebalo da pocne proizvodnja novog modela. Sve je bilo najavljeno da krene jos pre prvog talasa krize...

Tako da, kriza je i za njih i za drzavni budzet. Ne branim nikoga, i jako je malo uradjeno od Batocine do Kragujevca, ali bar nisu prekidali radove na autoputevima dok je bila kriza.
 
Уговор је иначе промењен због кризе и сада све иде у дан по том уговору и нема никаквог кашњења.Држава је субвенционисала пунта да би људи запослени у Фиату зарађивали плату док се реконструише и диграђује погон.Ова тврдња да би Фиат отишао да није било субвенција је највећа глупост коју сам прочитао на овом форуму.

Мени је невероватно да браните државу зато што није хтела ни то мало договорено са највећим страним инвестотпром у Србији да испоштује а то све се не би градило само за Фиат него и за Крагујевчане.Свакодневно читам мишљења Крагујевчана и знам колико њима ово значи и колико је ово позитивна ствар за њих.

Пошто видим да сте прилично слабо информисани шта се дешава са Фиатом ево вам обавезна лектира пре било какве дискусије на ту тему.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=623053&page=194
 
Potpis za delijine postove.Na SSC forumu ima puno Kragujevcana koji bas to i kazu.FIAT je sve odradio dok drzava nista nije od obecanog zavrsila kompletno vec sve polovicno ili jos manje :notok:
 
Drzava je u FIATovo ime uzela kredit od 500 miliona od EIB, koji cini vecinu investicija u buducu fabriku. Tako da ne bi bas kudio drzavu oko ovog posla, da nije bilo drzave ne bi bilo ni fabrike.
 
laki72":2qk3r2lt je napisao(la):
Prodaja novog modela nece poceti pre leta 2012, a dotle će biti gotove i ugovorene saobraćajnice.
Тешко. Код Баточине се још увек не зна куда ће ићи пут.
 
Takođe država je iz budžeta uplatila 50 miliona Eura početnog kapitala u FAS, uz FIATovih 100.

I FIAT nije investirao 850 miliona Eura svog novca, već je dao 100 miliona Eura, a ostalo su investicije u opremu uglavnom krez kredite.

Ne branim državu i ne kudim FIAT, nego uvek mora da se napravi klackalica, jer nije sve crno-belo.

Nijedna strana nije poštovala svoju dinamiku, ali važno je da se sve kreće napred.
 
ne zaboravimo ni subvencije koje je država platila do sada za kupovinu punta, to je takođe trošak svih nas
 
Delija":3bxus3kp je napisao(la):
Уговор је иначе промењен због кризе и сада све иде у дан по том уговору и нема никаквог кашњења.Држава је субвенционисала пунта да би људи запослени у Фиату зарађивали плату док се реконструише и диграђује погон.Ова тврдња да би Фиат отишао да није било субвенција је највећа глупост коју сам прочитао на овом форуму.

Ne lozi se bez potrebe, neozbiljni su ti komentari. Ugovor je promenjen sa novim rokovima? Pa sta je to nego kasnjenje, ajde razmisli pre nego sto napises nesto tako... Samo je drzava i po tom pitanju bila korektna, pristala je na preomene ugovora, jer je ovo vazna investcija i pokazuje odredjeni nivo odgovornosti i fleksibilnosti od strane drzave.

Prvo drzava je, kao sto napisase gore, prakticno podigla kredite od EIB u ime Fijata, jer je dala garancije za te kredite i suvlasnik je FAS-a. To znaci da ako sutra Fijat ode i odluci da se povuce iz "zajednickog partnerstva" da ce drzavi ostati ista ona propala Zastava, ovog puta u ogromnim obavezama po pitanju kredita. To je tehnicki izvodljivo da se desi, ne kazem da hoce; naprotiv, mislim da je napravljen dobar posao za nase uslove.

Dakle, da nije bilo toga, velike investicije kroz subvencije za Punto koje su usposlile fabriku u prelaznom preiodu, Fijat sigurno ne bi placao radnike koji ne bi imali posla i koji ne bi imali sta da proizvode i od svega bi sasvim sigurno odustao. Nije njima to sve toliko bitno, pa mogli su sve to da montiraju u Poljskoj gde vec imaju razradjenu fabriku i supply chain.

Zapravo, prica je da je drzava progurala skoro celu pricu, napravila zajednicko preduzece sa Fijatom u kome odluke donosi Fijat, placala po 1000 eura subvnecije za prevazidjeni automobil...

Razmisli malo pre nego sto ti napises gluposti, posto ocigledno da sve informacije o ovome i mnogim drugim stvarima prikupljas pisakarajuci i citajuci po forumima. To je premalo znanja za tako teske kvalifikacije. Medjutim, to tebe dikredituje, ne tvoje sagovornike.
 
Gargoyle":ujgl2wdz je napisao(la):
ne zaboravimo ni subvencije koje je država platila do sada za kupovinu punta, to je takođe trošak svih nas

Upravo to, to je trosak iz budzeta koji se puni od poreza koje svi placamo kada primimo platu, registrujemo kola, platimo racun za mobilni telefon itd...
 
Izašao danas članak na B92:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=10&dd=12&nav_id=548839

Naslov:

Autoput ka CG napreduje po planu

Podnaslov:


Na gradnji prve deonici autoputa od Beograda do Crne Gore, između Uba i Lajkovca, okončano je oko 25 odsto ugovorenih poslova.

U tekstu:


Prema ugovoru potpisanom 2. jula 2010. godine, rok za završetak radova vrednih 73 miliona evra na gradnji 12,6 kilometara autoputa između Uba i Lajkovca je 16 meseci odnosno do novembra ove godine.

Iz navedenih premisa izvodimo nedvosmislen zaključak:

Prema planu (da se do 2.11.2011. završe radovi), imamo još tačno 20 dana, da se završi još 75% ugovorenih radova i da se pristupi svečanom otvaranju (jer je na koridoru 10 ionako ponestalo lokacija za otvaranje).
 
Neće izgleda tih 12 km biti još dugo završeno.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.239.html:349304-Ne-grade-koridor-na-Nibensovom-delu

Ne grade koridor na Nibensovom delu

Problemi na izgradnji deonice autoputa od Uba do Lajkovca: Usporena dinamika radova ne deonici od 6 km zbog nerešenih odnosa konzorcijuma i PZP „Beograd”

Izgradnja prve deonice autoputa Beograd - južni Jadran, od Uba do Lajkovca, u dužini od 12,5 kilometara, delimično se odvija po planu. Naime, članice domaćeg konzorcijuma, „Planum“ i „Putevi Užice“, svoj deo posla obavljaju u skladu sa predviđenom dinamikom. Problem je, međutim, na delu od oko šest kilometara, za čiju je izgradnju zadužen PZP „Beograd“, članica „Nibens grupe“. Na toj deonici već duže nema nikakvih radova. Konzorcijum je spreman da preuzme poslove „Nibensa“, ali je mnogo „neraščišćenih računa“.

- I taj deo posla mora da se završi i spremni smo da ga preuzmemo, ali investitor mora prvo da reši sporna pitanja sa PZP „Beograd“ - kaže Laza Milinković, rukovodilac gradilišta iz „Planuma“. - PZP „Beograd“ je dobio avans, izveo neke radove, dao garancije i dok se ta pitanja ne regulišu ostale članice domaćeg konzorcijuma ne mogu na sebe da preuzmu izvođenje radova na tom delu trase. Mi tražimo čiste račune.

Radovi na izgradnji autoputa od Uba do Lajkovca su počeli pre više od godinu dana, a rok za završetak je bio 17 meseci. Izgradnja punog profila prve deonice autoputa Beograd - južni Jadran finansira se iz budžeta a ugovorena vrednost je oko 55 miliona evra.

- Trenutno radimo gornji stroj, cementnu stabilizaciju, a asfaltiranje našeg dela trase počinje do kraja meseca - ističe Milinković. - Radovi dobro napreduju, kao i na delu za koji su zaduženi „Putevi Užice“, koji grade mostove i petlju Lajkovac. Od ukupno 12,5 kilometara, pod mostovima je 1,3 kilometra trase.

Zbog problema sa „Nibensom“, koji je usporio gradnju, ova prva deonica autoputa trebalo bi da bude završena u aprilu naredne godine.

ŠTRAJK U UTORAK

Radnici „Nibens grupe“ zakazali su protest za utorak u 11 sati, kaže za „Novosti“ Sonja Vukanović, predsednica Samostalnog sindikata putara Srbije. - Vlada Srbije je očigledno nezainteresovana za rešavanje pitanja „Nibensa“ i radnici više nemaju strpljenja pošto se stvari nisu pomerile sa mrtve tačke - kaže Vukanovićeva. - Protest će započeti u utorak u 11 časova ispred JP „Putevi Srbije“, a nastaviće se ispred zgrade Vlade Srbije odakle se radnici neće pomeriti dok ne dobiju čvrste garancije da će pitanje „Nibensa“ konačno biti rešeno.
 
www.b92.rs

Tadić: Radimo kao nikada pre (FOTO)

Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je da veruje da će 2014. godine Srbija imati daleko ozbiljniju i razgranatiju drumsku infrastrukturu nego sada.

Tadić je obilazeći radove na Koridoru 11, između Uba i Lajkovca, u selu Nepričava ukazao da je razvijena putna infrastruktura preduslov ekonomskog razvoja i istakao da radove na Koridoru 11 treba ubrzati.

On, međutim, nije želeo da komentariše nerealna obećanja, koja je u više navrata o dinamici radova na toj deonici davao ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Kako je izgledala poseta Borisa Tadića gradilištu kod Nepričave i kako teku radovi, pogledajte u našoj Galeriji

Mrkonjić je, naime, tvrdio da će deonica duga 12,6 kilometara, vredna oko 73 miliona evra, biti okončana u novembru 2011, dok izvođači radova navode da im za okončanje posla treba godinu dana.

Deonica od Uba do Lajkovca deo je Koridora 11, koji bi od granice sa Rumunijom, preko Beograda i Čačka, vodio do granice sa Crnom Gorom kod Boljara, a zatim i do Bara. Predviđeno je da ta saobaraćajnica dalje vodnim putem Bar-Bari povezuje Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju. Najavljivano je da su u pripremi početni radovi na trasi autoputa Beograd-Čačak, na deonicama Beograd - Obrenovac (25 km), Obrenovac-Ub (27 km), Lajkovac- Ljig (25 km) i Ljig-Cacak (50 km).

Na konstataciju novinara da radovi na ovoj deonici Koridora 11 kasne, Tadić je objasnio da je prioritet bio angažovanje domaće građevinske firme za radove na Koridoru 10 i Koridoru 11 i da su radovi na autoputu kroz centralnu Srbiju odlagani iz tog razloga.

"Danas imamo dinamiku radova koju nikada nismo imali do sada. Ja sam se ljutio na ministra Mrkonjića zbog davanja rokova, ali to je bio njegov način da ubrza radove", objasnio je Tadić.

"Bez savremene infrastrukture nema potencijala za ekonomski razvoj centralne Srbije", rekao je Tadić i izrazio očekivanje da će uskoro biti zatvorena finansijska konstrukcija i početi radovi i na sledećoj deonici autoputa ka Čačku.

Prema Tadićevim rečima, za izgradnju svake od četiri deonice na potezu od Beograda do Čačka biće potrebno dve do dve i po godine.

Te deonice će, kako očekuje, biti finansirane kombinacijom evropskih kredita i međunarodnih sporazuma kako bi se izbeglo prekomerno zaduživanje i ugrožavanje makroekonomske stabilnosti.

"Neke države su gradile autoputeve javno-privatnim partnerstvom i danas su na ivici bankrotstva. Mi smo se odlučili za drugi model finansiranja koji ne prenapreže naš finansijski sistem", rekao je Tadić.

Tadić je izrazio nadu da će Koridor 11 biti stavljen na liste evropskih koridora, odnosno da će biti prepoznat njegov značaj za medjunarodni saobraćaj, budući da će jedan od njegovih krakova izbiti na granicu sa Crnom Gorom, a drugi kod Višegrada na granicu sa BiH.

Prema rečima, direktora "Puteva Užice" Milana Bojovića plan je da se radovi na pravcu Ub -Lajkovac završe za godinu dana. Ovaj deo autoputa od Uba do Lajkovca, gradi konzorcijum domaćih preduzeća medju kojima su najveću "Putevi Užice" i "Planum", a vrednost investicije je osam milijardi i 652 miliona dinara. Radovi su počeli krajem prošle godine, a, kako navode, izvođači jedan od razloga za kašnjenje bili su problemi oko ugovora i eksproprijacije koji su u međuvremenu rešeni.

"I ovoga puta učinili smo sve da angažujemo domaću operatuivu koja je podizala kapacitete gradnje na ovoj deonici i na severnom kraku Koridora 10", rekao je Tadić i konstatovao da je u prošlosti bilo problema zbog usporenog projektovanja i izgradnje autoputeva, ali da je u međuvremenu taj problem rešen.

Tadić je obećao da će "za nekoliko dana" kompletna mehanizacija Preduzeća za puteve "Užice", koja je angažovana na izgradnji severnog kraka Koridora 10, biti prebačena na Koridor 11.

On je dodao da će radovi na Koridoru 10 biti okončani za desetak dana.

Predsednik Srbije je istakao da na Koridoru 11 treba započeti radove i na deonicama ka Obrenovcu i Ljigu i da će za "veoma kratko vreme" biti okončani pregovori sa potencijalnim stranim investitorima tih deonica.

Predsednik Srbije Boris Tadić obišao je danas dve tačke na deonici Ub - Lajkovac, na Koridoru 11, dugačku 12,5 kilometara.

Trenutno se, između ostalog, na toj deonici izvode radovi na vijaduktu u selu Nepričava i još pet mostova.
 
Vrh