Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

jovanovm":39s2h2g2 je napisao(la):
Ne razumem zasto ne bismo imali dva kraka - UE i za Bosnu i dalje NP i za Crnu Goru? Nama ocigledno nisu potrebna samo dva autoputa u drzavi, valjda? U toj varijanti bih se vodio sadasnjim brojem vozila, pretpostavljam da je veci za Uzice?

Ma daj boze da imamo celu zemlju premrezenu autoputevima... ovde govorimo o prioritetima.
 
Gradice se i auto put ka Visegradu i krak od Pozege ka Pesteru, tj. Crnoj Gori. Ja mislim da je to vec odluceno, tako su mi rekli ljudi iz CIP-a. Prolazice auto put pored Ivanjice i Sjenice a ne pored Novog Pazara. Logicno je da ide tuda, jer ne treba deo koji je privredno aktivan jos vise razvijati, vec razvijati onaj koji je zapostavljen (ravnomerni razvoj).
 
Уосталом од аутопута неће бити далеко сто и нешто километара да не може да се направи веза са истим.
 
треба да се ради цео потез од Појата ка Ужицу и даље ка Вишеграду, колико сам ја чуо
 
A studije o ocuvanju okoline? Uostalom, glupo je graditi autoput ka mestu koje je manje razvijeno. Uz krak do Uzica, mislim da je NP mnogo bolje resenje. Tu je uostalom isao i stari put za more jos od Rimljana.
 
Ček, kud bi išao put za Pazar? Ako bi se išlo preko Peštera, granica sa CG je bliža na Pešteru, nego u Pazaru. Meni put preko Peštera otprilike miriše na ovo: pošto imamo dva bitna pravca preko kojih se mogu spojiti rejoni Požega-Čačak sa jedne, i Berane-Bijelo Polje, sa druge strane , aj' da spojimo to po sredini, a Užice i Pazar nek se priključe na taj put sa strane.
Po meni, najlogičnije povezivanje Pazara na neki autoput je preko Raške (što bi bio odvojak sa autoputa Kraljevo - Priština, što ćemo se tek načekati, ako ikada i dočekamo).

Mislim da ćemo moći biti vrlo srećni ako neki autoput izbije u dolinu Zapadne Morave. Sve dalje od toga, ne djeluje mi realno u narednih 20 godina. Autoput tuda je ponajprije autoput kroz planine, a tek onda za more.
 
zanimljivo. ali fali krak pojate bosanska granica koji bi spajao tursku sa bosnom i mnogo značio za ceo region. pogotovu što robna razmena između turske i bosne je u stalnom porastu.
 
@MilisaV
Uopsteno nama treba taj krak takodje, logicna je veza i u jednom delu vec postoji magistrala.
 
slažemo se...

ali kad imaš taj krak onda auto put ka moru treba da trasiramo ka sjenici - pazaru, a onaj koji ide ka užicu će se prestrojavati desno na taj auto put ka bosni, a onaj koji putuje ka moru - raškoj oblasti produžava pravo.

projekat pojate - višegrad se već radi od strane cipa. naravno može se auto put do mora priključiti na taj deo pa onda od užica novi krak ka višegradu ka moru. ali mi ovo nije realna opcija.
 
Али, "аутопут ка мору" :lol: :lol: :lol:
Ако желимо аутопут ка мору, боље да градимо ка Бања луци а одатле до Дубровника.
 
@stf
Nije mi nesto prav taj tvoj autoput. :)

Treba nam autoput do Dubrovnika, slazem se, preko Trebinja, sto da ne. Mozda ce se odrzati duze od zajednicke drzave.
 
@MilisaV
Mislio sam da je CIP zavrsio projekat za taj put pojate-visegrad? Nesto su najavljivali pred prosle izbore...
 
Ma to oni do pola odrade pred svake izbore,pa zavrsavaju one sledece i tako u krug.
 
Nama bi pravac Pojate - Višegrad valjda trebalo da je značajan ponajprije zbog povezivanja zapadnomoravskih gradova i za pojačavanje osovine Užice - Požega - Čačak - Kraljevo - Kruševac (sve gradovi po nekoliko desetina hiljada stanovnika); prolaz turske robe i građana samo je dodatna stvar koja se izgradnjom dobija (i mora biti u funkciji razvoja tih krajeva, inače tranzit radi tranzita za nas nema nikakvog smisla).
Turistički saobraćaj ka moru je u današnje vrijeme sezonska pojava u četiri ljetna mjeseca. Možda bi se, podobno tome da put prolazi preko visokih planina i predivnih krajolika, povećanjem turističkih kapaciteta moglo postići da sezona umjesto četiri mjeseca, traje tokom čitave godine. Saobraćaj na Ibarskoj magistrali danas jeste tako gust zbog velikih potreba povezivanja regiona Beograda i zapadnomoravske doline, a ne tranzita ka CG.
Da ne postoje politički problemi, najlogičniji pravac za povezivanje zapadnomoravske i vardarske doline bi išao relacijom Kraljevo - pravom Ibarskom magistralom - Kosovska Mitrovica - Priština - Uroševac - Skoplje. Novi Pazar se u toj konstelaciji sa CG spaja preko puta koji bi trebalo da poveže Kosovsku i Zetsku kotlinu, a koji, budući da put preko Metohije udara u neprohodni masiv Prokletija (sjetimo se: put Peć-Kula-Rožaje je uvjek prvi zameten svake godine; nemam sumnje da je tamo noćas makar provejavalo), ide preko sjevera.
 
Завршетак ове деонице од нешто преко 12км се очекује у априлу. :rolleyes:


IMG_1336.JPG


IMG_1357.JPG


img_1366.jpg


img_1370.jpg


img_1371.jpg


IMG_1359.JPG


IMG_1361.JPG


IMG_1367.JPG


Хоћемо Кинезе!

Радови на коридору 11 у пуном јеку
Лајковац, 7. октобар, 2011.
У току преговори са извођачима радова на Коридору 11.
Министар за инфраструктуру и енергетику, Милутин Мркоњић обишао је данас деоницу Коридора 11 у селу Непричава код Лајковца и најавио да ће у току октобра бити завршени разговори са заинтересованим извођачима радова из Кине, Азербејџана и Турске о њиховом учешћу на изградњи Коридора 11.
Извођачи радова из те три земље заинтересовани су за деонице од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига, у укупној дужини од око 50 километара, а вредност радова је процењена на око 220 милиона евра. Министар је истакао да очекује да ће се и конзорцијуми домаћих предузећа појавити на том тендеру који остаје приоритет владе Србије.“ Задовољан сам напретком радова на деоници Коридора 11 код Лајковца.“
Говорећи о радовима на Коридору 10, министар је истакао да ће до краја године бити завршено укупно 160 километара аутопута и расписани тендери за преостале деонице, уз подсећање да ће Коридор 10 бити завршен до краја 2013. године.
Мркоњић је напоменуо да ће следеће недеље бити решен и проблем око „Нибенс групе“ која је била извођач радова на Коридору 10, а у међувремену је отишла у стечај.
У разговору са министром извођачи радова су министра Мркоњића упознали са планом да за 15-ак дана асфалтирају деоницу аутопута од 3,8 километара, која ће имати пун профил са четири траке. Деоница тог дела аутопута на Коридору 11 у дужини од 12,5 километара и са око 1,4 километара мостова, биће завршена у априлу наредне године.
 
Аутопут долином Ибра је финансијски неизводљив и непотребан. Траса долином Моравице и преко Пештера је најјефтинија, а даје удео аутопута на релацији Бг-Ужице од 85%, а Бг-Нови Пазар од 90%. Такође би растеретио магистрале Пожега-Ужице-Пријепоље и Краљево-Рашка-Нови Пазар.

Једина друга релација у југозападној Србији која по оптерећености заслужује аутопут је Пожега-Ужице, мада је ту терен врло незгодан, и аутопут би највероватније био неисплатив.

autoputjzsrbija.jpg
 
Po meni, nepotreban je i neisplativ svaki autoput ako sa druge strane granice nema autoputa.
Problem Koridora 11 nakon Užica upravo i jesu gudure i planine, koje, ako nas ne sačekaju na Pešteru, sačekaće nas u CG; mali broj stanovnika (tj. korisnika) i surovi zimski uslovi dovode u pitanje isplativost puta.

Inače, plava linija Mitrovica - Berane dio je čak dva E-puta A klase, E80 i E65. To je najbliži E-put koji prolazi pored Novog Pazara. Dolina Ibra jeste dosta uska na mnogim mjestima, pa je moguće da zato nije viđena kao putanja preko koje bi se mogli povezati E761 i E80. Naš "Koridor 11" je inače isto B klase. E-putevi inače ne moraju biti autoputevi po formi.
 
Kad vidim ovu kartu sa mrezom autoputeva, imam osecaj kao da smo Austrija!
 
Meni nije najjasnija ova karta... Prepoznajem crveni autoput Koridor 10 koji se racva ka Bugarskoj i Grckoj i onaj mali deo do Kragujevci koji su 90% gotovi, kao i onu crvenu putanju verujem da je to planirani "Koridor 11".

Ali sta je crverna poprecna linija koja povezuje K10-K11 i one plave linije?
Zamolio bih autora da postavi vecu sliku na kojoj bi se detaljnije videla mapa i imena gradova.
 
Je li to do Kragujevca uopste autoput ili samo "brzi put"?

^taj poprecni krak ti je Kraljevo - Cacak
 
То до Крагујевца је свашта нешто. :rolleyes: Мислим да постоји једна деоница од 5км где је пун профил и још нешто у 2+2 а остало је Србија већ требала да заврши по уговору са Фиатом али ништа од тога.
 
Od Kragujevca do Batočine je planiran pun profil, i završen je mali deo, radi se nešto veći, a najveći će valjda uskoro.

Deluje tako poznato, zar ne?
 
Ovo je ono sto bi trebalo da se gradi, a i ono sto je potrebno Srbiji... Nejasno mi je samo da nisu planirali, cak ni po ovom ultra-optimisticnom planu, da spoje Kragujevac sa autoputem za Pojate tj. da naprave deonicu od Batocine do Kraljeva.



Uploaded with ImageShack.us
 
Vrh