Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Mislim da je najkredibilniji izvor do sada bio i ostao @KrCan , a da najnekredibilniji Vesara i režimski medicine.

"Treca lepa vest" - 15.10 - probijanje desne tunelske ceve, a 23.11 - probijanje leve tunelske cevi i sve gotovo do 01.06.2025.

U desnoj ostalo jos 260-270 metara i oko 130 metara u levoj ceni do probijanja.
Vesić priča bajke.
 
Datum deluje realno ali bih uzeo sa rezervom jer nam je Krcan dao dobru sliku sa kakvim se sve problemima susreću unutar tunela. Čak i da ga probiju ako opet dođe do odrona to će još odložiti završetak. Ako sam dobro razumeo sve dok ne završe sekundarnu oblogu postoji rizik od obrušavanja. Pre sam mislio da otprilike kada se probije tunel da se može očekivati za nekih 6-9 meseci završetak. Sada, tek kada se završi sekundarna.
 
Pa mora da kaže do početka sledeće letnje sezone sve gotovo. U ovom trenutku bzvz zvuči ono mnogo realnije “do kraja sledeće godine”. To će negde u Junu/Julu sledeće godine da kaže jer tada “još 5-6 meseci” neće zvučati tako strašno za široke mase.
 
Dakle ako sam vam vac rekao da za 132m Leo mi kaze da mu treba dva meseca I ocekuje da ce zavrsiti do 1 Novembra. Onda prosta matematika kaze da je u levoj ostalo duplo vise metara, a ostalo je 290m I vise nego duplo. Valjda bi svima trebalo biti jasno da ne da nema govora da ce to biti 15 Novembar. vec u idealnom scenariju to moze biti po Novoj godini negde u Januaru. Srecom kao sto sam vam rekao poprilicno dobro napreduju sa sekundarnom, tako da taj rok za 1 Jul je po meni realan za desnu I vrlo vrlo tesko za levu. I sam inzinjer mi je rekao za levu do godinu dana je najrealnije. Uostalnom vreme ce pokazati. Ono sto je dobro je da je sutra na trasi oko sokolovo, tj dron @srdjanprpa pa cemo sve sveze opet videti iz pticije perspective.
 
I posledica za sve to obećano neće biti......
Samo kod nas se verovatno radi eksproprijacija dok je projekat u toku umesto da se prvo oslobodi prostor kuda treba u ovom slučaju da prođe put, o ostalim neodgovornim potezima da ne pričamo
Za vlast je " početak radova " kad donesu one kontejnere za radnike na predviđenu lokaciju, a za narod je kad ugledaju prve mašine....
 
Veoma je neobicno da ministar koji je do juce obecavao zavrsetak radova na kvartalnom ili barem mesecnom nivotu, odjednom sada zna kada ce se prokopati cev tunela tacno u dan.
S obzirom na sto se desavalo poslednjih godina i sve nepredvidjene situacije, geologiju, podzemne vode, obrusavanje u tunelu itd...
 
Sad nešto razmišljam, kada se produži do Požege, mislim da bi bilo najpametnije što pre nastaviti izgradnju barem do Ivanjice. Meni deluje da bi put dobrim delom bio u ravničarskom delu, pogotovo u opštini Arilje. To bi bilo nekih još dodatnih 30-40 kilometara autoputa do Ivanjice, a odatle bi se do granice sa CG stizalo za plafon sat i po, po slobodnoj proceni.
 
Nema ni 40 km, da te ispravim. Ako se ne varam od petlje u Prilipcu do petlje u Prilikama ima oko 20 km (po projektu). Slazem se potpuno, do Ivanjice koliko znam postoje do sada 2 manja tunela, jedan kod Virova i drugi koji prolazi kroz Gradinu i zaobilazi klisuru i izbija u Prilicko polje.
 
Poslednja izmena:
Nema ni 40 km, da te ispravim. Ako se ne varam od petlje u Prilipcu do petlje u Prilikama ima oko 20 km (po projektu). Slazem se potpuno, do Ivanjice koliko znam postoje do sada 2 manja tunela, jedan kod Virova i drugi koji prolazi kroz Gradinu i zaobilazi klisuru i izbija u Prilicko polje.

Uz ovo što si napomenuo, bilo bi sjajno da se uradi rekonstrukcija puta na određenim delovima od Prilika do Kokinog broda, pogotovo na deonici od Jasenova do Kokinog broda, što je nekih 17 km. Time bi se unapredila veza Ivanjice sa putem 27, i pravcem ka Crnoj Gori. Deonica od Kokinog broda do Jasenova bi mi bio prioritet.
 
Od Požege do granice sa Crnom Gorom nema porebe da se gradi ništa više od brze saobraćajnice,kao i deonica od Zlatibora ka Višegradu takođe brza saobraćajnica.Sem dva letnja meseca nema tu saobraćaja koji bi opravdao autoput i mnogo skuplju gradnju.Uvesti vinjete za autoputeve i brze saobraćajnice...
 
До Златибора је ПГДС преко 15 000 возила дневно. Наравно да треба АП до Сушице. Нажалост ова земља је банкротирала и видећмо шта ће бити уопште завршено. Видећемо шта ће се радити када и колико дуго! Не верујем да се било шта до ЦГ може завршити у наредних 15 година, на моју и жалост многих!
 
Ovaj predlog da se AP odmah gradi do Prilika je po meni odlicno resenje, jer bi se saobracaj za Zlatibor odvojio od onog za Crnu Goru. I taj potpuno zaboravljen, a predivan kraj Katici, Mucanj, Jasenovo zivnuli i malo ekonomski i turisticki ojacali. Jedino, kao veliki problem vidim branu u Kokinom Brodu, koja je preuska za bilo kakav ozbiljan dvosmeran saobracaj i nisam sigiran da li tuda mogu autobusi i kamioni. I taj put bi bio problematican u zimskim mesecima, dobro se odrzava, ali kad se dese snezni nanosi, zna da bude problema dan-dva dok se ne sredi situacija, ali opet njegova primarna svrha bi bila upotreba u letnjim mesecima.
 
Ovaj predlog da se AP odmah gradi do Prilika je po meni odlicno resenje, jer bi se saobracaj za Zlatibor odvojio od onog za Crnu Goru. I taj potpuno zaboravljen, a predivan kraj Katici, Mucanj, Jasenovo zivnuli i malo ekonomski i turisticki ojacali. Jedino, kao veliki problem vidim branu u Kokinom Brodu, koja je preuska za bilo kakav ozbiljan dvosmeran saobracaj i nisam sigiran da li tuda mogu autobusi i kamioni. I taj put bi bio problematican u zimskim mesecima, dobro se odrzava, ali kad se dese snezni nanosi, zna da bude problema dan-dva dok se ne sredi situacija, ali opet njegova primarna svrha bi bila upotreba u letnjim mesecima.
Koliko se sećam kad sam poslednji put prolazio put preko brane bio je odličan i sasvim solidno širok. Mnogo veći problem bile bi serpentine iznad brane kao i uspon od Prilika sa suprotne strane. Kad bi tu nagrnuo sav saobraćaj ka MNE, PP, PB i NV uključujući i šlepere nastao bi haos, put koji je danas većim delom uživanje za vožnju postao bi poligon za gubljenje živaca.
 
Put preko brane je namenjen za dvosmerni saobraćaj sa dve trake normalne širine. Ali ovo što kaže @mpvr kada bi se tu prebacio teretni saobraćaj bilo izgubio bi se svaki smisao bržeg putovanja, mislim da bi put bio problematičan i sa strane Kokinog Broda i Jasenova ali i deo Katići - Prilike.
 
Najveći problem je rekonstrukcija puta od kraja brane (na brani je odličan dvosmerni pravac) pored jezera, jako usko i opasno sada, kao i serpentine na Kokića stranama, koje se mogu poboljšati, proširiti, ali ne mogu izbeći. Nekada je saobraćao autobus N.V-Jasenovo, i nije nikad bilo jednostavno vozačima, naročito zimi. Od Jasenova, preko Močioca i dalje Katića sasvim dobar put koji se može poboljšati.
Inače od Kokinog Broda do Prilika je 53 km + ovih 20 km do Prilipca koje navodi @boocky je oko 73 km, a od Prilipca do Kokinog Broda preko Užica je 86 km, što i nije neka razlika, a put je mnogo bolji i znatno, znatno opterećeniji.
 
Sama mogućnost izbora će napraviti svoje, neko će tamo neko vamo, što da ne i preko Peštera.
Kad bi napravili normalan GP kod Kumanjice, na drugim mestima je problematičan CG deo a sa SRB strane su ok putevi.
Mali off ima prelaz posle Tutina baš htedoh da ga overim kad ono taj dan bilo asfaltiranje...
 
Put preko brane je namenjen za dvosmerni saobraćaj sa dve trake normalne širine. Ali ovo što kaže @mpvr kada bi se tu prebacio teretni saobraćaj bilo izgubio bi se svaki smisao bržeg putovanja, mislim da bi put bio problematičan i sa strane Kokinog Broda i Jasenova ali i deo Katići - Prilike.
A da se uradi put i stavi zabrana za teretni saobraćaj (a i autobuse)? Pa da je ova alternativa faktički samo za putnička vozila. Kamioni u autobusi bi onda imali manju gužvu na starom putu pa bi i njima to bio neki boljitak.

I to, obzirom da je bezbednost u pitanju i znamo da se i zabrane krše, postave se one prečke iznad puta na par mesta, niže od regularne visine kamiona, tako da ni fizički ne mogu da voze tim putem.
 
Poslednja izmena:
To jeste pametan predlog, u sustini taj put i nema kapacitet za neki veci saobracaj ali kao alternativni svakako da. Uz rehabilitaciju problematicnih delova (tipa onih serpentina iznad brane).
 
Upitno je da li to ima smisla, da li raditi nešto tako zbog par meseci ozbiljne upotrebe. Npr. sada od Priboja do Prilika treba oko sat i po za nekih 80km, a do Požege sat i 45min za stotinak km. Taj put bi ozbiljno morao da se rekonstruiše, da se uradi jedan mostić preko jednog rukavca na jezeru, jer su tu 3 krivine gde brzina dobro mora da se smanji, sam put pored jezera je uzak i mislim da ima dosta klizišta. I serpentine su upitne za rekonstrukciju, pitanje je koliko može da se poveća radijus da bi mogla da se izvuče veća brzina i bezbednost. Ostatak puta ka Jasenovu bi mogao da se sredi. Takođe, raskrsnica kod Vizitorskog centra na Kokinom Brodu bi morala da se rekonstuiše jer je trenutno neupotrebljiva za takav saobraćaj. Po mom mišljenju, takav put bi bio dobar za PB, NV i PP kao veza sa AP Pž - Boljare, ali gubi svaki smisao kada se uradi AP do Sušice, naravno u pravcu Bg.
 
A da se uradi put i stavi zabrana za teretni saobraćaj (a i autobuse)? Pa da je ova alternativa faktički samo za putnička vozila. Kamioni u autobusi bi onda imali manju gužvu na starom putu pa bi i njima to bio neki boljitak.

I to, obzirom da je bezbednost u pitanju i znamo da se i zabrane krše, postave se one prečke iznad puta na par mesta, niže od regularne visine kamiona, tako da ni fizički ne mogu da voze tim putem.
Veliki broj domaćinstava u tom kraju poseduje kamione za sopstvene potrebe, tako da je postavljanje barijera neizvodljivo (osim ako baš ne želimo tim ljudima da zagorčamo život). Eventualno da se dozvoli saobraćaj samo kamionima sa IC i NV tablicama, ako je tako nešto uopšte pravno moguće.
 
Vrh