Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Treba ga održavati za početak, zato što jelte postoji i koristi lokalnom stanovništvu. Glavni pravci su sad uglavnom ok
ali čim se malo zađe van njih stanje se dosta pogoršava. Ne kažem da će to zaustaviti odlazak ljudi ili neke vratiti ali opet...
 
Upravo tako. Ideja je da se i ostali putevi dovedu u pristojno stanje i ono najbitnije, da se ima više alternativa. Pa ko šta voli. Put do Ivanjice bi nas još više približio CG, a ne samo njoj već i Novom Pazaru, Sjenici i Raškoj. Ovaj put preko Jasenova bi približio Prijepolje i Priboj autoputu i skratio im vreme putovanja do Beograda i dalje na sever.
 
Hvala Srki, odlican klip kao i uvek!
Najjaci mi je utisak ovaj veseli traktorista :LOL:
1725445850485.png

Salu na stranu, napreduje otvorena trasa, dobar deo izmedju tunela je asfaltiran, onaj deo sa potpornim zidovima kod petlje Lucani je jos malo i sredjen. U Pozegi, posle tunela one kosine lepo napreduju, potporni zid konacno dobija oblik. Imam utisak da ne zure previse jer imaju vremena, tunel ce svakako diktirati zavrsetak radova.
Nadam se da ce iskoristiti lepo vreme, pa videcemo.
 
To se i očekivalo, da je dobro nije, ali izdražaće se nekako tih 10tak meseci (ne verujem da je maj moguć) U svakom slučaju ide pesmica:

Niko nije kriv što nastade jaz,
Između Munjinog Brda i tunela Laz,
Odrone primarne i podzemne vode,
Naši neimari ne uspehu da prebrode
Srdjanprpra drona po nebu tera,
Na zemlji imamo KrCana fotoreportera,
Hvala i ostalima što se pera late,
Doprinos dadoše da temu obogate,
Sledeće godine do Požege u ovo vreme,
Vozićemo se svi u to više nema dileme,

:bubanj::violina::vops:
 
Još kad bi Rade podigao drona,
Onako drugarski, bez da mu se plaća,
Pa da društvo bolje vidi trasu neg iz kola
Ionako Bog za dobrotu dobrim vraća!

Trsteničan snima samo iz Grabovca,
Neće da se makne ni levo ni desno,
Bolji beše Rade na dronu snimalac,
Celu trasu od Koševa do Banje je prešo.

Jednog dana vozeće se putem naša deca,
Znati neće koje ni Srdjan ni Rade,
Misliće da putevi padaju sa neba,
Neće znati koliko dugo treba da se izgrade!
 
Znam da je bilo reči o tome, ali zanima me koji je genijalac proturio tunele na ovom mestu. Šta je imao od toga da uspori čitav projekat? Kakav politički poen se može dobiti na ovome gde svakog momenta neko može da strada. Stvarno mi nije jasan mozak tok čoveka.
 
Evo danas je predsednik govoreći o putevima upotrebio termin obilaznica oko Munjinog brda kroz Lučane i potvrdio da će do nove godine biti pušteno do Požege na taj način a komplet do kraja Maja.
Imas li mozda neku konkretnu informaciju? Da li postavljaju nesto u LU ( kucice) ili ce vas zvati u zadnji cas ( po obicaju) 25.12.da uradite za 7 dana?
A sto se tice ministrove objave, bice sve do decembra ali nije rekao koje godine.....
Opet, ne znam sta bih rekla, neka otvore pa i sa tim obilaskom, nekome ce ipak koristtii makar za LU, ali ko ne bude pratio stanje na putevima i koristio Pakovrace ce imati velikih problema mislim.
Sta da kazem, jupi Pozega dobija autoput, nek svi puknu od muke, mi smo kao regionalni centar :)
 
Poslednja izmena:
Imas li mozda neku konkretnu informaciju? Da li postavljaju nesto u LU ( kucice) ili ce vas zvati u zadnji cas ( po obicaju) 25.12.da uradite za 7 dana?
A sto se tice ministrove objave, bice sve do decembra ali nije rekao koje godine.....
Opet, ne znam sta bih rekla, neka otvore pa i sa tim obilaskom, nekome ce ipak koristtii makar za LU, ali ko ne bude pratio stanje na putevima i koristio Pakovrace ce imati velikih problema mislim.
Sta da kazem, jupi Pozega dobija autoput, nek svi puknu od muke, mi smo kao regionalni centar :)
To nije problem,posao je rutinski ako se obezbedi priključak Epsa i Telekoma sve to ide za mesec dana a generalno inače nema neke pojačane aktivnosti oko svega pa sam sklon verovati da će do leta i boti završeno.Veći je pritisak na ljude koji rade na tunelima svakako.
 
Znam da je bilo reči o tome, ali zanima me koji je genijalac proturio tunele na ovom mestu. Šta je imao od toga da uspori čitav projekat? Kakav politički poen se može dobiti na ovome gde svakog momenta neko može da strada. Stvarno mi nije jasan mozak tok čoveka.
Nije stvar u tome već u loše izvedenoj geologiji, neko je rešio da uštedi na projektu i bušotinama a ovo sada je posledica toga.
Bilo je reč o tome na ovoj temi, da se u principu u geološka istraživanja ulaže veoma malo, tipa 1-2 % što je na nivou statistilke greške.
Munjino brdo treba da ostane lekcija i nauk za sve buduće projekte, primer kako ne treba raditi.
 
Raditi put do Ivanjice, a zapostaviti ili prolongirati put do Mačkata je po meni suludo.
Da li neko ozbiljan misli da će kamioni, šleperi i autobusi koji imaju putnike u Ue i na Zlatiboru, da idu preko Močioca.
Saobraćaj prema Zlatiboru je posle korone, bar tri puta veći nego što je bio. Zlatibor, voleli ga ili ne, je postao deo Beograda i Novog Sada. Svi negoduju njegovoj ne planskoj izgradnji, ali nikako da se vidi pad posete, već naprotiv, svakoga meseca je veća. Tako da po mom skromnom mišljenju, pravac ka Mačkatu mora biti prioritet, ako ništa drugo, ono zbog bezbednosti.
 
Nije stvar u tome već u loše izvedenoj geologiji, neko je rešio da uštedi na projektu i bušotinama a ovo sada je posledica toga.
Bilo je reč o tome na ovoj temi, da se u principu u geološka istraživanja ulaže veoma malo, tipa 1-2 % što je na nivou statistilke greške.
Munjino brdo treba da ostane lekcija i nauk za sve buduće projekte, primer kako ne treba raditi.
To je stara prica. Nisu se kosine u Grdelici odranjale slucajno, niti su problemi u ostalim tunelima nastali tek tako. Cela fora svih ovih projekata je sto vece uzimanje love. Iako je generalno cena projektovanja, sa svim istrazivanjima i pripremom, par procenata od ukupne cene-sto je i normalno, cak i na tome se stedi i tretira kao nuzno zlo. Projekti se brzaju, istrazivanja se seku, vrse se pritisci, ljudi rade za sicu, a onda, naravno, nastaju problemi.

Delom se vidi zasto i na ovoj temi. Generalno, nema se postovanja i razumevanja za strucnost. Mentalitet je na niskom nivou i ceni se samo lopata i asfalt. Navija se da se isti ugradjuje u januaru da bi se nesto pustilo, navija se da se zbrza parcijalno otvaranje, strucnjaci se ne pitaju, ne cene, cesto otvoreno pljuju, opet, kao sto se vidi na ovoj temi.
 
Koliko sam ja pratio temu - Munjino brdo od 2019 i početka radova je do nekog momenta išlo skoro istim tempom kao i Laz. Hocu reci - deluje da taj loš materinal nije bio na celoj trasi tunela. Pratio sam temu od pocetka, čini mi se da se pre nekih 2 godine počelo pričati o škriljcima ili koji je već materijal.

Očigledno da su prethodna geološka istraživanja i bušenja negde preskočila taj loši deo, ili da su smatrali da je to možda stotina metara a ne kilometar ili više...

Inače, da li neko stručan zna da nam pojasni - Šta je profesionalni standard u geološkim istraživanjima pre početka izvođenja radova kod tunela - bušotina na svakih koliko metara ?
 
Ne moze tako. Potrebno je dobiti jasnu sliku sta se desava dole-sto znaci da je potrebno izvesti onoliko istrazivanja koliko je neophodno da da tu sliku. Svaka busotina daje odredjene rezultate-na metar jedan materijal, na 10 drugi, na 25 treci, voda na tom nivou, pecine, kaverne, potencijalne klizne zone itd itd. Kada se izmedju njih na preseku mogu povuci linije kroz materijal za koji se pouzdano veruje da je homogen izmedju dve tacke, to je onda jasna slika.

Istrazivanje na fiksnih X metara je bas tehnika kojom se unizava kompleksnost izrade ovog projekta i negativno odgovara na zahtev da se isti izvede pravilno. Takodje, pouzdano se zna i bez sumnje da su laboratorijski rezultati ispitivanja lazirani vise puta. Uzorci betona i asfalta su takodje lazirani. Da li su i ovi lazirani? Mozda.

Treba dodati i da je prema projektu ovaj tunel vec predvidjen sa podnoznim svodom, sto je tezi i komplikovaniji oblik predvidjen za losiji teren. Nemam informacije o ostalim projektnim detaljima, tipa predvidjena primarna podgrada i ostalo. Po svoj prilici, bila je predvidjena ozbiljna podgrada, tesko, prakticno nemoguce, da u tunelu sa podnoznim svodom bude predivdjen samo torkret ili ankeri. Ponekad je prosto tesko.
 
Raditi put do Ivanjice, a zapostaviti ili prolongirati put do Mačkata je po meni suludo.
Da li neko ozbiljan misli da će kamioni, šleperi i autobusi koji imaju putnike u Ue i na Zlatiboru, da idu preko Močioca.
Saobraćaj prema Zlatiboru je posle korone, bar tri puta veći nego što je bio. Zlatibor, voleli ga ili ne, je postao deo Beograda i Novog Sada. Svi negoduju njegovoj ne planskoj izgradnji, ali nikako da se vidi pad posete, već naprotiv, svakoga meseca je veća. Tako da po mom skromnom mišljenju, pravac ka Mačkatu mora biti prioritet, ako ništa drugo, ono zbog bezbednosti.
Slažem se u potpunosti. Ako bi moglo da se produži do Vardišta bilo bi idealno. Ta 2 pravca bi morala paralelno da se rade. Em što si bliži sa strane ivanjice Sjenici, Novom Pazaru i Raški, sa druge strane bi preko Vardišta bio bliži Priboju preko Rudog. Taj put je odličan, divna je priroda i nema gužve. Barem ne kad sam ja vozio. Dobilo bi se više alternativnih pravaca kako bi gužve bile manje i vožnja udobnija i sigurnija.
 
Nije stvar u tome već u loše izvedenoj geologiji, neko je rešio da uštedi na projektu i bušotinama a ovo sada je posledica toga.
Bilo je reč o tome na ovoj temi, da se u principu u geološka istraživanja ulaže veoma malo, tipa 1-2 % što je na nivou statistilke greške.
Munjino brdo treba da ostane lekcija i nauk za sve buduće projekte, primer kako ne treba raditi.
Zar nismo imali već jednu takvu lekciju sa tunelom Brančić, zbog koga je isto tako kasnilo puštanje deonice...
 
Ovde se pisalo i to da tunel nije trebao proci tu, ali je na drugom mestu eksproprijacija viša ili tako nesto. Da su znali da je tu " čupavo"
Ne shvatam tu logiku jer je i ovakvo kopanje skupo, a najgore je kad se krene u nepoznato.
Takođe, teren jeste zenut, ali nije Kanjoj Morače pa mora tu i samo tu.
Ne znam kakve su bile alternative kad je ovo najbolja trasa, ali ne mogu da se otmem utisku da nisu ocekivali bas ovoliko problema i u ovoj duzini...
Mi ovde pricali o Krticama iz CG koje kopaju 10m dnevno, a oni kopaju tamo gde ni sve masine ne mogu da pristupe.
Da postoji neka transparentnost, jasno bi se znalo kako tece kopanje i bilo bi jasno dostupna informacija " ispitivanje je bilo prema svim standardima, ovo je najbolja trasa zbog..." ovako nagađamo.
Secam se da sh ljudi iz LU pricali, da sh bili u graadu nekih mesec dana neki radnici i tada ispitivali brdo pre kopanja.
 
Zar nismo imali već jednu takvu lekciju sa tunelom Brančić, zbog koga je isto tako kasnilo puštanje deonice...
Pa jesmo, samo ta 2 tunela nisu baš za poređenje, Munja je gotovo 3 puta duži tunel. Plus ne treba ni zaboraviti činjenicu da je cirkus oko Korona virusa trajao 2-3 godine, plus blokade tunela 6 meseci i duže kada su meštani blokirali radove.
Ne pravdam nikoga ali ovo su činjenice. Kao što je i fakat da su geološka istraživanja mogla da se bolje odrade.
Inače, juče sam gledao snimke sa Sentinela, nastavili su da asfaltiraju deo između Laza i Munje, okačiću najnovije snimke za neki dan ako bude bilo vedro i bez oblaka.
 
Vrh