Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da je jedan, nego 2.
Prvi, nešto pre 11 na izlazu iz Užica ka Zl, 100-200m iznad kamere. Neko je preticao na duploj punoj, zastoj skoro 3 sata, koji se ubrzo preneo i na gradske ulice, tako da je do posle 1 celo Užice bilo u kolapsu, a onda se na to nafovezao popodnevni špic.
Drugi, negde oko 16 u Užićima kod Knez petrola. Tu se nešto brže raskrčilo, ali opet preko sat.
Ako ih ne bude već sutra opet, očekujte u nedelju popodne nove probleme. Nisam ni Vanga ni Tarabić, ali mesecima unazad ne prolazi nedelja bez bar jednog ozbiljnog incidenta.
I neko će još uvek da priča da je prioritet Duga Poljana? Da je sreće i pameti, ova deonica bi se već gradila, i uskoro završavala, pa makar sve drugo u državi stalo. Postojeći put je odavno u kritične dane prevazišao svoj kapacitet
Sve te razumem i sve podržavam.
Ali iskreno ne mogu da razumem zašto nema više pandura na trasi, zašto se ne uvede 10 kamera između Požege i Zlatibora, zašto se ne uvede bar 2 prestretača koji će da špartaju.
Uvedeš tih par jednostavnih mera i nema više saobraćajnih nezgoda. Ako budemo čekali auto-put ima da pogine 500 ljudi dok se on ne izgradi.
 
Presretači su sada skoro svakodnevno, ili bar vikendima. Ali, prepoznatljivi i upadljivi su. Tu su i motoristi, ali naglasak im je na tačkastim radarskim kontrolama na prepoznatljivim mestima.
Moja ideja su neuniformisane patrole u manje skupim i još manje upadljivim vozilima koje bi se samo vozile odrđenim delovima trase i snimale. Nije mi se skoro desilo da izađem na put, a da ne vidim bar jedan dva prekršaja vredna bar 100k kazne. Takve patrole bi za mesec dana pokrile i nabavku vozila i opreme i plate. A delovale bi. Ali da bude bez izuzetka.
I sad, dok ovo pišem, saznajem da je stalo u Međuvršju zbog sudara.
 
Presretači su sada skoro svakodnevno, ili bar vikendima. Ali, prepoznatljivi i upadljivi su. Tu su i motoristi, ali naglasak im je na tačkastim radarskim kontrolama na prepoznatljivim mestima.
Moja ideja su neuniformisane patrole u manje skupim i još manje upadljivim vozilima koje bi se samo vozile odrđenim delovima trase i snimale. Nije mi se skoro desilo da izađem na put, a da ne vidim bar jedan dva prekršaja vredna bar 100k kazne. Takve patrole bi za mesec dana pokrile i nabavku vozila i opreme i plate. A delovale bi. Ali da bude bez izuzetka.
I sad, dok ovo pišem, saznajem da je stalo u Međuvršju zbog sudara.

Imaju presretač Golf 5 sive boje, UE tablice
Veoma neupadljiv
 
iz mog iskustva vecinom se bahate ovi sa skupim masinama
preticu kolonu i koja stoji i koja lagano vozi
nisam ni ja cvecka ali sam u koloni normalan
ajde ako se vozi, pa ja vozim, gornjom granicom dopustene brzine,nekad i malo preko
ali ne divljam i postujem ostale ucesnike u saobracaju
a udesi su najcesci kad je velika guzva i ti procijenis da ce se neko skloniti da ti prodjes
ali nisu svi refleksi isti i brzina razmisljanja, a nekada nema i dovoljno prostpra za skloniti se
mada sam i vidjao budale koje nece da se sklone jer oni su u pravu i imaju prednost
ko te pita ko je u pravu kad je neko uletio u makasice, samo se sklanjaj od direktnog udara
 
Imaju presretač Golf 5 sive boje, UE tablice
Veoma neupadljiv
G6, teget, ispravka i ne jedan, već 2: 064b. i 064b. (neću druga slova objavljivati, ali su susedna).
Imaju blinkere i sirenu, ali ne i kameru. Najčešće ih koriste za radar i tužibabu, a nešto dalje čeka škoda.
Imali su i bordo 037 punta, takođe sa blinkerima, ali nestašna deca što ih naprimaše...
Kad ne treba šefovima, ide ponekad i siva oktavija.
Oko Pp i NV radsrom (kod škole na K. Brodužari i pali crni renegejd, u okolini Prijepolja plavi I20, siva oktavija, bela i zlatna dačija, ispred Pž, na već legendarnom mestu u Prijanovićima beli daster...
 
^Odlican post branik. Taj beli daster moze da se upise komotno kao lokacija (place of interest) na google maps 🤣 🤣

Btw nijedan jedini presretac nisam video na autoputu a idem jednom dvaput nedeljno u proseku, pretpostavljam da se ovo odnosi na magistralu dalje prema ZL/NV/PP
 
Hvala!
Presretače ni ha ni ja nisam video na Milošu.
Ali, od Ovčar banje do Borove glave, posebno do Zl, umeju da budu i po dva.
Menjaju im tablice, menjaju kola,ali uvek budu brzo provaljeni. Ali, ni oni se ne ponašaju diskretno
 
Koliko god radara, presretača, kamera, patrola da ima na ovom putu, neće rešiti problem. Prosto je toliko opterećenje da bi se saobraćaj verovatno samo još više usporio, posledično bi bilo više ovih nervoznih i dobijamo circulus vitiosus. Primer Sevojno, uvek je tu bilo čukanja, u zadnje 2 godine je radar prilično redovan, ali ja se ne sećam da sam prošao Sevojno da nisam bio u koloni i uvek se nađe delija sa kockastim kolima koji će da složi kolonu, takvi za radar i kaznu ne brinu. Prijanovići, ista priča.
 
Nikada neću razeti ljude koji žele da se od njihovih para kupuju sredstva kojima će se oni kažnjavati. Svi ti radari, presretači i ostale gluposti ne doprinose ničemu sem punjenu državne kase, naročito pred izbore

Ja prvi ne bih imao ništa protiv kada bih znao da ću plaćanjem kazne doprineti boljim putevima, novim parkinzima... Ali ne umesto da napraviš nova parking mesta u Beogradu ti za te pare kupi 20 Land Rovera i puni budzet
 
Za 40 godina koliko vozim tim putem u Prijanovićima ne videh sudar ili slično, ali je zato ograničenje 60 na raskrsnici na kojoj se dnevno uključi ili isključi 10 vozila. Najveći incident za koji znam tu je nešto bliže Požegi kada je sredinom aprila 1999. gađano vojno skladište pored, a kao kolateral stradala kuća pored ograde, a jedna pala na put. Zakrpa se videla do poslednje rekonstrukcije pre par godina.
A radar je tu svakodnevno, iako u kilometar pre, u Pilatovićima postoji fiksna kamera
 
Za 40 godina koliko vozim tim putem u Prijanovićima ne videh sudar ili slično, ali je zato ograničenje 60 na raskrsnici na kojoj se dnevno uključi ili isključi 10 vozila. Najveći incident za koji znam tu je nešto bliže Požegi kada je sredinom aprila 1999. gađano vojno skladište pored, a kao kolateral stradala kuća pored ograde, a jedna pala na put. Zakrpa se videla do poslednje rekonstrukcije pre par godina.
A radar je tu svakodnevno, iako u kilometar pre, u Pilatovićima postoji fiksna kamera

Realno punjnje budžeta, za Prijanoviće sam mislio na ovo da se vrlo često tu formiraju kolone zbog naglog usporavanja, ljudi kad znaju da je tu radar usporiće i dosta ispod ograničenja. Mislim da kamera još nije u upotrebi.
 
Nikada neću razeti ljude koji žele da se od njihovih para kupuju sredstva kojima će se oni kažnjavati. Svi ti radari, presretači i ostale gluposti ne doprinose ničemu sem punjenu državne kase, naročito pred izbore
Doprinosi mojoj bezbednosti na putu. Treba trajno oduzeti dozvolu svakome pretice preko pune ili duple pune linije.
Velika vecina vozaca koja divlja na putu imaju tablice NS ili BG, to je jasno svakome ko je ikada prosao tim putem. Veliki deo tih ljudi nisu nikakvi kriminalci ili milioneri, samo imaju malo bolji auto koji u ta dva grada moze da priusti mnogo ljudi.
Cinjenica da je najpopularnija stranica u Uzicu patrole zlatiborskog okruga, govori mnogo o kulturi u saobracaju.

Evo pre neki dan smo brat i ja krenuli na neku svadbu, on je vozio. Na izlasku iz Uzica 50m posle kamere mi se krecemo 50 na sat i idemo desnom trakom. Polako krecemo da ubrzavamo na 60 i u tom krece da nas pretice ogroman sleper koji se takodje krece 60, mozda 65 na sat. I tako on ide uporedo sa nama jedno 100metara (mi idemo istom brzinom) i odjednom krece naglo da skrece u desno ka nama kako bismo mi zakocili. Brat zakoci na 20 na sat pusti ga da nas obidje i onda ga obidje posle 30 sekundi ponovo.
Evo iskreno da kazem, da nije bila njegova zena sa nama u kolima i da nismo krenuli na svadbu, jurio bih ga do je*******enog Prijepolja drob da mu prospem po sofersajbni. :)
E takvi vozaci su na nasim putevima normalni. Taj nije nikakav milioner.
 
jurio bih ga do je*******enog Prijepolja drob da mu prospem po sofersajbni. :)

Kako znaš da bi ti pobedio u fizičkom sukobu? Šta ako je jači, pošto je već dokazao da je ludji?

Misliš li da je bilo šta u saobraćaju vredno eskalacije u fizički sukob, sa nepredvidljivim ishodom (jer ne znaš ko je sa druge strane i ima li šta da izgubi) ?

Ne držim ti pridiku. Bio sam možda kao i ti, delio neku svoju pravdu i levo i desno, jer mi je Bog dao sredstva za to. Shvatio sam posle da ništa nije vredno eskalacije i da stvarnost najbolje menjamo menjajući sebe, ne druge. Za agresiju u saobraćaju to važi možda i više nego za drugo.

Dobro si reagovao, a ako je to zbog snajke, da joj kupis jedan lep cvetak (živ, ne ubijen!) . ;)
 
Doprinosi mojoj bezbednosti na putu. Treba trajno oduzeti dozvolu svakome pretice preko pune ili duple pune linije.
Velika vecina vozaca koja divlja na putu imaju tablice NS ili BG, to je jasno svakome ko je ikada prosao tim putem. Veliki deo tih ljudi nisu nikakvi kriminalci ili milioneri, samo imaju malo bolji auto koji u ta dva grada moze da priusti mnogo ljudi.
Cinjenica da je najpopularnija stranica u Uzicu patrole zlatiborskog okruga, govori mnogo o kulturi u saobracaju.

Evo pre neki dan smo brat i ja krenuli na neku svadbu, on je vozio. Na izlasku iz Uzica 50m posle kamere mi se krecemo 50 na sat i idemo desnom trakom. Polako krecemo da ubrzavamo na 60 i u tom krece da nas pretice ogroman sleper koji se takodje krece 60, mozda 65 na sat. I tako on ide uporedo sa nama jedno 100metara (mi idemo istom brzinom) i odjednom krece naglo da skrece u desno ka nama kako bismo mi zakocili. Brat zakoci na 20 na sat pusti ga da nas obidje i onda ga obidje posle 30 sekundi ponovo.
Evo iskreno da kazem, da nije bila njegova zena sa nama u kolima i da nismo krenuli na svadbu, jurio bih ga do je*******enog Prijepolja drob da mu prospem po sofersajbni. :)
E takvi vozaci su na nasim putevima normalni. Taj nije nikakav milioner.
U prvom pasusu kažeš da doprinosi tvojoj bezbednosti a dalje pišeš kako se osećaš nebezbedno - dakle ne doprinosi bezbednosti već budzetu

To što te je kamion obilazio je legitimno, mogao si dati gas i uleteti u levu ispred njega kada si video da kreće da te obilazi ako si hteo da voziš brže ili prikočiti, pustiti ga da udje ispred tebe pa ga preteći. Isekao te je jer nije imao gasa da te pretekne (naročito ako si ubrzavao) a pozadi je se verovatno već napravila kolona
 
Kako znaš da bi ti pobedio u fizičkom sukobu? Šta ako je jači, pošto je već dokazao da je ludji?
Stepen ludila se drastično smanjuje kada izađeš iz kamiona teškog 10+ tona.
Ali imaš pravo treba ostati zdrav u glavi i izvan zatvora.

U prvom pasusu kažeš da doprinosi tvojoj bezbednosti a dalje pišeš kako se osećaš nebezbedno - dakle ne doprinosi bezbednosti već budzetu
Osećam se nebezbedno zato što ne postoji sve to što sam naveo pa ljudi mogu na putu da rade šta god hoće i da ne budu kažnjeni. Kada budu uvedene mere koje sam naveo onda ću se sigurno osećati daleko bezbednije jer se preticanja preko duple pune i slične stvari neće događati skoro nikad.

To što te je kamion obilazio je legitimno, mogao si dati gas i uleteti u levu ispred njega kada si video da kreće da te obilazi ako si hteo da voziš brže ili prikočiti, pustiti ga da udje ispred tebe pa ga preteći. Isekao te je jer nije imao gasa da te pretekne (naročito ako si ubrzavao) a pozadi je se verovatno već napravila kolona
Nije legitimno. On je krenuo da pretiče sa 50 na sat, pošto smo se svi kretali 50 na sat kako bi prošli pored kamere. Mi smo ubrzali do 60 kada je on kretao da pretiče i mi po zakonu nismo u obavezi da usporavamo da bi nas divljak pretekao. Ono što je on uradio je pokušaj ubistva, a pre toga je idiotski pokušaj preticanja iz čistog besa. Jer on brže od 70 ne može ni teoretski da se kreće na toj relaciji.
Ono što je on treba da uradi jeste da uspori i da se vrati u krajnju desnu traku i da shvati da je pogrešio.
 
Za početak se vrati u auto školu i utvrdi elementarno gradivo. Upravo su takvi kao ti koji nisu ni svesni da čine prekršaj uzrok najveće opasnosti u saobraćaju

Zakona o bezbednosti na putevima kaže:
IMG-20230926-141733.jpg


To zašto je on krenuo u preticanje i koliko može da ide nije tvoja stvar. Tvoje je bilo da ga pustiš i omogućiš mu da bezbedno završi započetu radnju a ne da ubrzavaš i zavodiš red na drumu
 
@Orfanelin potpisujem sve, prosto toliko ponavljam isto da osecam da diskriminisem BG i NS vozace hahahahah

Osim kamiona koji uzbrdo 40 na sat a ovako " uđu u gepek da te preteknu", često se moze na usponu ka Zl mogu sresti vozaci koji voze levom trakom ( na delu gde su duple) .
Mi nismo na to navikli, preteknemo levom i u glavnom vozimo desnom.

Ljudi voze levom i ti moras da usporis skroz dok nema saobracaja u desnoj da bi ih pretekao, a u desnoj u glavnom uspore autobusi, kamioni.... Vide da smetaju, Vide da prave kolonu i bole ih uvo, hoce da voze preticajnom kao da voze po Bg

Od Cacka do uspona za Zl vozite u koloni pa makar 40 na sat.... opet je danas bilo neko cukanje, ali mislim da nije srecom opasno
 
Nije do saobraćajnih znakova odnosno do ograničenja brzine, već do kulture kod vozača. Fali nam više kulture, a manje _určenja za volanom, manje stresa za volanom i manje teranja ko je u pravu. U evropi su ograničenja čak i niža ali ima kamera fiksna i pokrena i automatska kazna za 10% prekoračenja. Vozeći evropskim autoputevima primetio sam značajno lošije ponašanje na autoputevima vozača sa poljskim, madjarskim, rumunskim i turskim tablicama nego domaćih vozača, ne zato što su ostale nacije super, nego jer ih je bilo dovoljan broj da bih taj zaključak mogao izvesti.
 
Za početak se vrati u auto školu i utvrdi elementarno gradivo. Upravo su takvi kao ti koji nisu ni svesni da čine prekršaj uzrok najveće opasnosti u saobraćaju

Zakona o bezbednosti na putevima kaže:
IMG-20230926-141733.jpg


To zašto je on krenuo u preticanje i koliko može da ide nije tvoja stvar. Tvoje je bilo da ga pustiš i omogućiš mu da bezbedno završi započetu radnju a ne da ubrzavaš i zavodiš red na drumu
Napisah opsiran odgovor ali ajde da ne ulazim u dubiozu posto si ocigledno neprijateljski nastrojen.
Nisamo ubrzavali kada je on zapoceo preticanje, kretali smo se istom brzinom. On nije mogao da izvrsi preticanje jer je uzbrdo a on vozi sleper pa ne moze da ubrza na cc80 km/h, posto je siledzija na putu on je pokusao da nas ubije time sto je krenuo da ide u nase vozilo u desnoj traci. Nakon toga mi smo ukocili na jako malu brzinu i on je presao u desnu traku. Da nismo naglo zakocili, bili bismo mrtvi a on bi bio u zatvoru. Mi nismo prekrsili nijedan zakon, nijedno ogranicenje i nijedno pravilo saobracaja.
Pravila saobracaja znam sasvim solidno.


Takodje, izvukao si dva zakljucka u tri poruke i oba su bila izvedena na osnovu tvojih umisljaja i nemaju nikakve veze sa onim sto sam ja napisao. To se zove funkcionalna nepismenost.


Nije do saobraćajnih znakova odnosno do ograničenja brzine, već do kulture kod vozača. Fali nam više kulture, a manje _určenja za volanom, manje stresa za volanom i manje teranja ko je u pravu. U evropi su ograničenja čak i niža ali ima kamera fiksna i pokrena i automatska kazna za 10% prekoračenja. Vozeći evropskim autoputevima primetio sam značajno lošije ponašanje na autoputevima vozača sa poljskim, madjarskim, rumunskim i turskim tablicama nego domaćih vozača, ne zato što su ostale nacije super, nego jer ih je bilo dovoljan broj da bih taj zaključak mogao izvesti.
Bas tako, fali mnogo saobracajne kulture. Ovde covek opravdava kamiondziju koji je pokusao da me ubije jer nije mogao da izvrsi preticanje.
Saobracajna kultura se stice strogim sprovedjenjem mera u saobracaju i ozbiljnim testovima u auto skolama.
Doduse, moje misljenje je da je to mnogo siri problem i da je ovde divljanje prosto nacin zivota.
 
Kakvih ima u saobracaju, a vidim i ovde, super nam ide... :)

Pre neki dan se vracam iz CG i deonicom od granice do AP ne kršim ništa sem ograničenja na pojedinim mestima van naseljenog mesta i gde je ogranicenje to koje jeste zbog kamiona i drugih vozila koja ne mogu lako da prodju krivinu itd.
Preticao sam isključivo na isprekidanoj i pošto u kolima imam bebu i trudnicu nisam ušao ni u jedno preticanje koje bi moglo postati rizično.

Medjutim, u retrovizoru konstantno sivi seat leon karavan BG zable trudi se iz petnih zila da ide za mnom i zbog mnogo manje konja, neiskustva ili ne znam čega još konstantno najgrublje krši sva pravila. U jednom trenutku je isterao šleper van kolovoza tj vozač šlepera je odabrao da se skloni sa puta delom da ga ne pošalje u večna lovišta.

Interesuje me zašto i koliko su ljudi iskompleksirani i isfrustrirani da rade takve gluposti

Pored toga dva policijska vozila usput krše sve moguće i nemoguće propise bez rotacije, a ne žure nigde...

Dashcam sve zabeležio ali kome se žaliti...
 
A inace ne pretices samo na isprekidanoj liniji, posto si to posebno naglasio?
U sustini nam ne ide sjajno i najveci problem u saobracaju prave ljudi koji misle da su najbolji vozaci a zapravo su opasnost na putu. Imamo mrtve i tesko povredjene skoro svaki dan.

Sad sam za vikend vozio do Foce i nazad. Bila su dva prijatelja sa mnom. Obojica su vise puta rekla da im je voznja izuzetno prijatna i da ne mogu da veruju koliko opusteno i lagano vozim. Za svih 320 kilometara, pretekao sam mozda 2 ili 3 vozila. Svuda po ogranicenju ili par na sat preko. Stigli smo 10 minuta kasnije od druge ekipe koja je krenula isto kad i mi a koja je vozila dosta agresivnije i brze.
Kada god vozim na bla bla car, dobijem maximalne ocene jer ljudi se prosto iznenade koliko voznja moze da bude prijatna i koliko mozes da se ne umoris ako si normalan covek koji vozi bez laznih kompleksa vise vrednosti koje mu daje 150 konja ispod haube.

Mentalitet je takav, pun potrebe za dokazivanjem a malo znanja. PreMalo saobracajne kulture.
 
Ne nego sam tako napisao da se distanciram od onih koji to rade.
Ako sagledam svu svoju voznju, mislim da su pravila koja se ticu pune linije za mene kao svetinja, odnosno da ih se najvise pridrzavam od svih. Cak i u ravnici gde je pregledno i slicno.
Preko pune jedino traktor ili ako neko ide 20 na mestu gde je 80 sto je i po zakonu.
 
Poslednja izmena:
Vrh