Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Postoji nesto sto bi trebalo da bude iznad politike a to je ljudskost, humanost, zdrav razum, moral. Politika je toliko zatrovala ljude, citave porodice, da se ne razlikuje dobro od loseg, bolest od zdravlja, mrak od tame...
Posebno to jednoumlje i razmisljanje "Ako nisi s nama, protiv nas si" ubija svaku vrstu progresa i napretka. Stotinama godina unazad nas ubija to osecanje nejedinstva i nesloge.
Zasto ne bi mogli komentarisati u vezi bilo koje teme (pa i autoputa) a ne doticati se politike? Jel to toliko tesko @ivchonny?
Izgleda da jeste...
 
Postoji nesto sto bi trebalo da bude iznad politike a to je ljudskost, humanost, zdrav razum, moral. Politika je toliko zatrovala ljude, citave porodice, da se ne razlikuje dobro od loseg, bolest od zdravlja, mrak od tame...
Posebno to jednoumlje i razmisljanje "Ako nisi s nama, protiv nas si" ubija svaku vrstu progresa i napretka. Stotinama godina unazad nas ubija to osecanje nejedinstva i nesloge.
Zasto ne bi mogli komentarisati u vezi bilo koje teme (pa i autoputa) a ne doticati se politike? Jel to toliko tesko @ivchonny?
Izgleda da jeste...
Suštinski se slažem s tobom. Ali ne bih da idem off-topic. Kažem samo da politika u svom osnovnom značenju nije loša stvar kada je vođena ljudskošću, humanošću i zdravim razumom. Loša postaje onda kada nema dijaloga, diskusije, međusobnog poslovanja itd. Takva nam je genetika, ili smo prosto nedovoljno obrazovani.
 
"Politika u najširem smislu označava aktivnost kroz koju ljudi stvaraju, čuvaju, provode ili mijenjaju pravila po kojima žive. Kao takva označava prvenstveno društvenu aktivnost, koja je s jedne strane bitno vezana uz postojanje različitosti i konflikta, a s druge strane spremnosti na kompromis i konsenzus."

Politika je ne samo nužna, nego i dobra stvar. O kom god rešenju kojeg god problema da diskutujemo, to je već politika. Zato se i kaže - populaciona politika, agrarna politika, razvojna politika... i tako dalje. Ta teza da npr. "protesti nisu građanski nego politički" ili "se nešto politizuje" je obična udbaška podmetačina - pa naravno da sve treba politizovati. Nisi zadovoljan trenutnom politikom pa se zalažeš za drugu, toliko je jednostavno. Tvorci te podmetačine su likovi koji su suštinski bez zanimanja, a žele da potpuno privatizuju privilegiju donošenja odluka, te retorički promovišu politiku u svojevrsni oblik profesije, nedozvoljen običnom narodu - naravno, sa željom da učvrste trenutne pozicije ili steknu bolje.

Politikom mora da se bavi ama baš svaki građanin, ukoliko ne želi da mu drugi kroje kapu. Čak i ona dobra stara "ja sam apolitičan" je već zauzimanje političkog stava par ekselans.

E sad... Nešto što bih nazvao STRANČARENJE je već nešto drugo
 
Iz gomile nebuloza koje je Drobnjak jutros na TV izgovorio uspeli smo da saznamo da se nece zavrsiti do kraja godine. Rece "jel vi znate da je kanjon izmedju dva tunela, brda sa obe strane..". Strasno teska deonica. Rece i da je problem tunel Munjino brdo.

Ono sto je novo, kaze da ce mozda do kraja godine biti zavrseno do Lucana. Ne znam na sta bi licilo parcijalno pustanje, ali mi deluje da mozda ciljaju na to.



1684918117003.png
 
Poslednja izmena:
Eto kako napredujemo kao drzava i drustvo... onaj put kroz ravnicu sa 1 cut civer tunelom i ovamo 2 tunela i put ce sa se gradi 6 7 gidina. Za to vereme je izgradje i npr 20 tunela u cg, ili recimo za krace vreme cela Dalmatina u hr od Karlovca do Splita sa 20 tunela. Nike napredak da se radi, vec da se to bude brzo i efikasno. Presporo sve to ide, a mnogk se krade i zabusava. Ceo svet nema tako teske terene eto samo kod nas nenadani bazeni vode u tunelima i pecine... kako da ne. Price za mucebike koje u zivotu nista zivo ne interesuje i nesrecni naros koji nikad nije ni bio nigde, a internet ne zna ni sta je.
 
Dok oni dođu do Požege.....
Kroz Brančić se vozi dvosmerno, trakom ka Beogradu.
Posle Uba, u smeru ka Čačku, skinut i presvučen asfalt u voznoj, odokativno 100-200m,...Oko 14-15h, u povratku za Bg, videh i ekipu koja farba linije.
 
Eto kako napredujemo kao drzava i drustvo... onaj put kroz ravnicu sa 1 cut civer tunelom i ovamo 2 tunela i put ce sa se gradi 6 7 gidina. Za to vereme je izgradje i npr 20 tunela u cg, ili recimo za krace vreme cela Dalmatina u hr od Karlovca do Splita sa 20 tunela. Nike napredak da se radi, vec da se to bude brzo i efikasno. Presporo sve to ide, a mnogk se krade i zabusava. Ceo svet nema tako teske terene eto samo kod nas nenadani bazeni vode u tunelima i pecine... kako da ne. Price za mucebike koje u zivotu nista zivo ne interesuje i nesrecni naros koji nikad nije ni bio nigde, a internet ne zna ni sta je.
Price o problemima na terenu su realne, ali patetika koja se prodaje, "najteza deonica u Evropi" i slicno, to vec nije.

Kao sto losa priprema nema opravdanje. U planiranje i projektovanje se ulaze premalo novca i premalo vremena, taj, mozda i najbitniji a svakako jako bitan deo izgradnje, se potcenjuje, kao i ljudi koji ga rade, postoji maksimalan pritisak da se uradi sto pre, sa minimalnim, neadekvatnim, ponekad neizvrsenim, ponekad laziranim, ispitivanjima na kojima se projekti baziraju i na svakom projektu se pojavljuju isti problemi.
 
Eto kako napredujemo kao drzava i drustvo... onaj put kroz ravnicu sa 1 cut civer tunelom i ovamo 2 tunela i put ce sa se gradi 6 7 gidina. Za to vereme je izgradje i npr 20 tunela u cg, ili recimo za krace vreme cela Dalmatina u hr od Karlovca do Splita sa 20 tunela. Nike napredak da se radi, vec da se to bude brzo i efikasno. Presporo sve to ide, a mnogk se krade i zabusava. Ceo svet nema tako teske terene eto samo kod nas nenadani bazeni vode u tunelima i pecine... kako da ne. Price za mucebike koje u zivotu nista zivo ne interesuje i nesrecni naros koji nikad nije ni bio nigde, a internet ne zna ni sta je.
Ne želim da opravdavam nikoga zaista, ima se mnogo mnogo toga zameriti načinu na koji se izvode radovi na infrastrukturi širom zemlje. Ali fakat je sasvim drugačiji posao bušiti tunel kroz kamen kao u Dalmaciji ili u CG nego bušiti tunel kroz blato i vlažno podzemlje Šumadije i zapadne Srbije. Jednostavno drugačiji je teren i uslovi rada, recimo u HR se autoput provlači kroz kotline Dalmacije dok planirani autoput prema CG bukvalno seče teren iz brdo u brdo pošto nema kotlina u pravcu sever-jug.

Ukratko, da se ti tuneli i putevi u Srbiji rade efikasnim tempom bili bi mnogo brže gotovi ne sada, ali i dalje značajno sporije nego u HR ili u CG. Ovo naravno ne umanjuje značaj poduhvata u komšiluku.
 
Ovu "gradnju" više nema smisla pratiti. Kašnjenje,priča o teškom terenu i o vodi i blatu na koju nailaze mi vređa inteligenciju. Počinje polako da se diže"magla" i o deonici za Boljare i Kotroman,a ne mogu ni ovih 20ak km da urade za 5god. Zamislite koliko nas neće dočekati deonicu do CG. Najgore je što to počinjemo da prihvatamo kao "normalnost".
Sve nam je tako u društvu:prvo DEBELO slažu ,pa traže krivce(mrzitelji i zapad), pa onda započnu neku novu priču(deonicu) i na kraju da niko nije ovoliko uradio za Srbiju . A kolko nas je koštalo,kvalitet radova,ko se ugrađuje, ko rukovodi....ne sme ni da se pita. Inače kako nam standard pada već sad ljudi ,koji putuju(velika manjina) izbegava AP zbog putarine...Sve su obesmislili..
 
Ja ko papagaj ponavljam, al mi nije dosadno, ova deonica se ne gradi 5 godina (pakovrace-pozega)
50737437442_770d845e28_k.jpg

Ovo je jedna od mojih prvih slika dron-om, nastala 19.12.2020, ako zumirate videcete da tunel nije probijen ni 10 metara, znaci ozbiljniji radovi na tunelu su krenuli tek 2021 godine, sto znaci da rade tek nekih godinu ipo dana.
Ista situacija je i sa druge strane tunela, evo mojih moguce i prvih slika sa ove deonice https://www.flickr.com/photos/189271222@N07/albums/72157715540493983/with/50213745836/
pogledajte samo datume kad su nastale i koliko ljudi ima na gradilistu.
 
Ja ko papagaj ponavljam, al mi nije dosadno, ova deonica se ne gradi 5 godina (pakovrace-pozega)

Ovo je jedna od mojih prvih slika dron-om, nastala 19.12.2020, ako zumirate videcete da tunel nije probijen ni 10 metara, znaci ozbiljniji radovi na tunelu su krenuli tek 2021 godine, sto znaci da rade tek nekih godinu ipo dana.
Ista situacija je i sa druge strane tunela, evo mojih moguce i prvih slika sa ove deonice https://www.flickr.com/photos/189271222@N07/albums/72157715540493983/with/50213745836/
pogledajte samo datume kad su nastale i koliko ljudi ima na gradilistu.
Ako je početak 2021. onda je blizu 2.5 godine.
 
Срки ,

Званичан почетак радова је био 19 мај 2019 . и од тада почење да се рачуна . То што обмањују ,као онда као пусте први лот ( Прељина - Паковраће ,иако није ни било у плану цепкање деонице ) нас не треба да занима. Једноставно рок је дебело пробијен и што је најгоре нико жив не зна када ће бити готово...
 
Sve jasno, samo ja kazem da se ova deonica ne gradi 5 godina jer tu nije bilo nikakvih ozbiljnijih radova do 2021, to sta su oni pricali to niti slusam niti im verujem, a da ce kasniti pa to ni nesumljam da nece, iskreno se i plasim da urade nesto na vreme. @radez07 da 2.5god, moja greska.
 
Ne možemo tako, ako laž u javnom prostoru nema cenu, bukvalno je stimulišemo.

Znam da i ja ovo ponavljam kao papagaj, ali toliko je bitno da ni meni ustvari nije teško :) . BUkvalno SVE počinje od načela odgovornosti. Prave.
 
To je onda utopija, pa u javnom prostoru skoro da ne postoji vest koja se moze izjednaciti sa istinom, cinjenicom... Ja ne znam gde vi zivite.
Politicari od kad je sveta i veka manipulisu cinjenicama onako kako njima odgovara, ne samo kod nas nego i svuda u svetu.
Mediji, nikad mocniji, plasiraju informacija samo onako kako njima i njihovim vlasnicima to odgovara.
Nista novo, da je lepo, moralno i eticki, naravno da nije. ALi nazalost zivimo u takvom sistemu vrednosti :(
 
Ja živim (uglavnom) u Beogradu. I naravno da nije utopija. Počneš od sebe, ne amnestiraš svesno izrečenu laž, nego kažnjavaš. Jednostavno.

Zrno po zrno pogača. Časkom. Onda sve postane drugačije. Videćeš.
 
I ja zivim u Beogradu i polazim od sebe. Ne kontriram ti samo primecujem ono sto je naopako vec duzi niz godina... Nazalost tako je. Realnost pokazuje da to jeste nazalost utopija.
Slazem se da sve krece od pojedinca, licno sam odrastao u nekom drugom vremenu gde je bilo sramota slagati, ukrasti a kamoli uciniti neko vece zlo drugom coveku.
No, to je neka druga tema, ne zelim da idemo u Off. Treba biti samo malo realan i svestan okoline i drustva u kojem zivimo.
To sam hteo reci @sev
 
Poslednja izmena:
Jedna stvar je pocetak gradnje a druga pocetak projekta. Jasno je da ima puno stvari da se odradi pre samog busenja tunela. Mi placamo projekat, od prvog dana do poslednjeg. I svako tegljenje i kasnjenje nas kosta zestoko.

Preljina - Pozega je 450 miliona evra. Ono sto je mene iznenadilo ali to je zato sto sam amater, jeste da ovo nije fiksni iznos i sto se vise tegli - vise kosta. Pravu cifru cemo znati tek na kraju ali da nas ne cudi ako cena bude min 50% veca.

Zog lose vodjenog projekta, korupcije i bahatosti, izgubili smo jednu veliku fabriku vode za ljude u Banatu, brzu saobracajnicu u istocnoj Srbiji i deo mosta na Dunavu kod B. Palanke. To je sve progurtalo ovo parce autoputa,
 
@boocky Naprotiv, realnost pokazuje da je većina malodušna i misli da ništa pojedinačno ne može promeniti. Zato i imamo npr. danas okupiran grad, između ostalog.

Ja ti, na osnovu svog životnog iskustva, tvrdim da nije tako. Promena UVEK počinje od samog sebe i kad grudva počne da se valja, brzo raste. Ako me razumeš šta hoću da kažem.

Nebitno, ovaj forum je svakako stručniji, zainteresovaniji i kritičniji deo društva u smislu kontrole velikih infrastrukturnih radova i ovde bi MORALI da gajimo kulturu odgovornosti za javno izrečenu reč. Zaista je tako i stvar je na suprotnom polu od utopije.

Eto, to je moj predlog kolegama ovde.
 
Ako me razumeš šta hoću da kažem.
Razumem te odlicno i slazem se s tobom u celini.
Samo se bojim da ovaj forum nema tu snagu da pozivamo na odgovornost nekoga ko je do sada X puta slagao, manipulisao itd itd. LIcno ne verujem politicarima i to nema veze sa ovim forumom.
Ali kao sto kazu, narod dobija vlast kakvu zasluzuje. I to je tacno.
 
Vrh