Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Постоји студија која је доказала да возач може несвесно да удари нешто што се налази у зауставној траци.
Пре наиласка на нпр. возило у зауставној траци, возач се фокусира на то возило да би га прошао или ако мало вири у возну траку да га обиђе. Превелики фокус на то возило несвесно може возача који наилази да приближи десно ка том возилу у зауставној траци и тек у последњем моменту када је у већини случајева незгода неизбежна возач буде свестан да се превише приближио.

Ovo je potpuno tačno. Postoji više studija rađenih za potrebe teorija vožnje u motociklizmu koje su utvrdile jednu stvar kao činjenicu : vozilo ide tamo gde vozač gleda.
 
Tema prsla načisto skroz. Katastrofa
Vrlo je primerena diskusija.
Vozači iz jugozapadne Srbije i Crne gore važe za dobre i vešte, ali je očigledno autoput za mnoge od njih nešto novo u čemu se ne snalaze.

Autoput je daleko komforniji i bezbedniji za vožnju. Najbolji je kad je umeren saobraćaj.
Ali kada je gužva zna da bude vrlo zahtevan. Traži koncentraciju i spreman auto.
 
Sublimacija problema. Život prođe u večitim projektima.

Moramo bolje. Da li možemo? Ne znam, nekada sam mislio da možemo, još uvek se nadam. :D
Nešto mi se " javlja" da cemo uskoro da se dopisujemo insa decom od pojedinih forumasa i da ce oni pratiti zavrsne radove do CG, ako ne dođu vanzemaljci, pocne opsti rat, izbije nova kuga....
Lepo si rekao svi smo mi prolazni, ali gradnja AP Milos Veliki je izgleda večna ;)
Zato tema nikad nece zamreti, ili barem... pa ako se ispostavi moja prognoza 2025. do Pz( koju sam dala 2019.), onda 2040. mozda osetniji nastavak ka CG, ali ne verujem da do granice mogu - to je samo 15g.
2010 poceli,
2016. Cacak - Ljig
2019 Ljig- Obrenovac
2021 bese? Obrenovac - Surcin
2022. Preljina- Pakovrace
2023 Surcin - NBg,
2025.Pakovrace - Pz
..... nastavi niz......
 
20230531_162923.jpg
 
recenica ponovljena bar 870 puta u temi, a sa svakom novootvorenom deonicom se pokaze suprotno
Taj rad ali i još jedna činjenica: toliko je više i više vozila na putevima da postojeća infrastruktura ne može da primi toliki broj automobila. Autoputevi rešavaju taj problem, evo čist primjer ibarske do Beograda.
Ne mora svaka investicija da bude neka koja generiše profit, neka može jednostavno da štiti i postojeći ali i da ima nematerijalne aspekte koji se ni u kom slučaju ne daju kvantifikovat.
Tako da ne možemo na autoput da gledamo jednostrano. A i plus, ispostavilo se da je svaka dionica dosad bila isplativa.
Još jedan podatak, uporedimo statistiku crne hronike na putu Ljiga Beograd ibarskom, nekad i sad, kao i statistiku sa A2. Nego, skrećemo sa teme...
 
Vrati na str br 1, i videces da je tema odolevala svemu i svacemu, od 2010. Bez brige!

Ima li neko da javi kako su Lučani, da li je polje poplavljeno posto se tu gradi AP?

U Pž je haos, ovolika voda ima da napravi zesce probleme i ne samo trenutno...
AP izgradnja u Prilipcu je ovaj put pomogao da Gugaljsko polje a bogme i Bjelica i njeno polje ne bude puno vode ovaj put. Izgleda da je silni šljunak koji je iskopan u Prilipcu ostavio iza sebe odličnu retenziju za bujicu koja je juče krenula sa svih strana posle žestokog pljuska.
 
AP izgradnja u Prilipcu je ovaj put pomogao da Gugaljsko polje a bogme i Bjelica i njeno polje ne bude puno vode ovaj put. Izgleda da je silni šljunak koji je iskopan u Prilipcu ostavio iza sebe odličnu retenziju za bujicu koja je juče krenula sa svih strana posle žestokog pljuska.
A ja bih rekao pre da je sreća što su kiše bile poprilično lokalne pa nije nadolazila Moravica, već leve pritoke, i to naizmenično, Lužnica i Skrapež.
U slivu Moravice nije se ovih dana dešavalo ništa nalik onome u selima Lužničke doline ili u pored Skrapeža.
 
Zar nije bilje rešenje hill da petlja bude južno od Jakova, a severno od Boljevaca? Ljudima iz Jakova bi bilo skoro isto, ali zato bi ostali (Boljevci, Prodar, Kupinovo) imali bliže ukljucenje.
A i petlja bu bila tačno na sredini deonice Surcin - Obrenovac. Ovako je na samo par kilometara od petlje Surcin i uopšte ne vidim rezon...
 
• Ауто-пут Е-763, петља Таково - тунел Брђани, у току су радови на кошењу банкина данас до 15 ч, уз затварање зауставне саобраћајне, у оба смера.
• Ауто-пут Е-763, тунел Шарани - због радова на редовном сервисирању данас 1.6.2023. г, до 18 ч, биће затворена лева цев тунела Шарани а саобраћај ће се одвијати двосмерно кроз десну цев.
 
Ruklade kod Uba stajalište prema Čačku McDonald's stoje radovi nema majstora
IMG_20230603_125147_342.jpg

IMG_20230603_125203_432.jpg

Sa druge strane stajalište prema Beogradu nema radova samo nasuto zemljište.

IMG_20230603_125223_046.jpg

IMG_20230603_125228_446.jpg



Deo stajališta prema Čačku pripremni radovi za pumpu


IMG_20230603_125332_495.jpg
 
Uvek sam se pitao kako su ovakava odmorišta gde radi dosta ljudi (pumpa + McDonald's + propratni sadržaji) povezana sa nekim centrom? U ovom slučaju Ub, Leskovac ili Lazarevac, odakle dolaze radnici i roba. Da li oni stvarno moraju da idu do autoputem i prelaze silne kilometre ili postoji neki lokalni put za snabdevnje? Naravno da put nije lako dostupan sa parkinga, jer bi se mnogi setili da pobegnu i ne plate putarinu.
 
Uvek sam se pitao kako su ovakava odmorišta gde radi dosta ljudi (pumpa + McDonald's + propratni sadržaji) povezana sa nekim centrom? U ovom slučaju Ub, Leskovac ili Lazarevac, odakle dolaze radnici i roba. Da li oni stvarno moraju da idu do autoputem i prelaze silne kilometre ili postoji neki lokalni put za snabdevnje? Naravno da put nije lako dostupan sa parkinga, jer bi se mnogi setili da pobegnu i ne plate putarinu.
Putevi imaju službu kontrole divljih izlaza koji svakodnevno obilaze deonice i izdaju nalog putarskim preduzećima na toj sekciji da to saniraju.

Nekada je to bila igra mačke i miša,uglavnom šlep službe ali i seljaci su koristili svaku priliku da se provuku.Kopaju se i kalnali i Jersey blokovi ali je i video nadzor na putevima učinio svoje.

Radnici su uglavnom lokalci ili ako je zakupac pumpe iz drugog mesta njegovi ljudi jer cela smena dolazi zajedno

Snabdevanje ide autoputem a dolazak na posao je i trakotorima i biciklima i autima raznim seoskim i atarskim putevima obično kraj nekih deponija i vrlo često i nije moguće prići do same pumpe.

Negde postoji mogućnost i punjenja goriva za lokalno selo što je po meni korisno kao recimo u Pećincima,Šimanovcima,Mihajlovcu itd.

Danas sve više vidimo KFC ,MCD itd pa je i lokalnom stanovništvu zanimljivo da dodje na pumpu ako ima prilaza da izbleje preko dana.

Nekada davno je sve bilo drugačije,mesto na pojedinim pumpama je plaćano i 10-20.000 maraka a putovali su i po 100km do posla.Takva mesta su bila i stecište raznih mahinacija a i sad u letnjoj sezoni dežura policija da spreče kradje od usnulih Turaka.
 
@StaraMo
Hvala na iscrpnom odgovoru.
Mislim da su takva odmorišta korisna i za lokalno stanovništvo, ako postoji prilaz lokalnik putevima. Npr. McDonald's na autoputu kod Velike Plane koriste i meštani V. Plane jer je jako blizu centra grada. A peške može da se dođe direktno iz grada. Odnosno kolima se može doći bukvalno nadomak samog odmorišta. McDonald's kod Zmaja je super povezan sa lokalnim putevima, ali tu je druga priča jer taj deo autoputa nije u zoni naplate.
 
Vrh