Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ne znaju ni oni. Kopaju pa kad probiju. Vidiš da su se za Laz i sami iznenadili da su promašili samo za 2cm, kažu kako smo se nadali dobro smo se udali. Druga stvar o znanju kolko je probijeno je religijski aspekt, zavisi kome veruješ, medijima, ministru, forumašima... Mislim da će se realnije znati kad jave da su koju stotinu metara pred probijanjem, ili kad probiju.
 
Meni sad sve to sa Ostružnica -Obrenovac liči na dupliranje kapaciteta i bacanje para. Tu deonicu trebalo je graditi u startu.
Put je otpočetka zamišljen do Obrenovca. Onda se pojavilo klizište i stalo se. Zatim je napravljen most i put sremskom stranom i svima koji dolaze u Bg sa A2 nepotrebno produženo putovanje. Izgovor je bio da se zbog klizišta ne može tom trasom.
I sad kad se videlo da je ulazak u Bg nepotrebno produžen, da se i pored ove nove saobraćajnice, generiše veliki saobraćaj na NBg i ionako zakrčenim mostovima, hajde da gradimo još jedan paralelan.
Ok, biće saobraćaja na oba, trebaju, ali zar smo toliko bogati da a na 10-20km imamo dva paralelna puta?
Na drugoj strani, neka mesta su u potpunom zapećku, negde se toliko gomila saobraćaj da se svakog dana događaju kolapsi.
 
Jel ta strana Ostruznica - OBR potvrdjena ili su i dalje samo nase zelje?
 
16:20 kaže nastavak od Požege kreće kad CIP uradi projekat ali ove godine ne sigurno. Ni krak Požega-Kotroman.
Pošto se žale na manjak radnika, nek završe ovo Pojate-Kš i Pakovraće-Požega, pa bolje odatle posle da prebace radnike nego uvoze nove. Sem toga očekuje ove godine završetak još par deonica: Bubanj potok, Sr Rača, Ru-Ša, Va, pa eto i odatle imaju da prebace radnike. Čak i ako započnu smajli So-Ki i obilaznicu oko Kg ove godine.
 
Poslednja izmena:
Kako da se prebace radnici? Kad se završe sadašnji projekti, završi se i potreba angažovanja naših radnika na gradnji tih puteva, oni su slobodni. Otvori se gradnja novog autoputa, traže se radnici, i najlogičnije da se oni sa iskustvom i slobodni angažuju sledećih 5 godina na novom poslu. Drugi, manji deo radnika su radnici iz Kine (pošto njihove firme grade najviše autoputeva). I njima je lakše kada završe do Požege da prebace svoje radnike i mašine od Požege. Ako bi istovremeno radili i do i od Požege morali bi dupliraju i mašine i radnike, i stvorio bi se prvo veštački nedostatak radne snage, a onda veštački višak, stalni poremećaji tržišta rada, cene rada i ostalo što nikom ne odgovara.
 
Poslednja izmena:
Pokušao sam da napravim kompletan pregled dinamike radova na ovom autoputu.
Ima tu dosta informacija, a za sad slika izgleda ovako

1680811721324.png
 
Bravo za trud. Ovo je super za Wiki stranu o A2.

Pozega - Zlakusa ce poceti nakon zavrsetka Lucani - Pozega. Izmedju ce biti nekoliko praznih kockica. Dijagram slobodno prosiri do 2030+ za ove deonice dole :)
 
Lepo izgleda samo kako znaš da je ovde stepen završenosti 40% i 30%?
Procenti su moja trenutna procena, ali prihvatam sugestije od drugih.
Namera mi je da dobijemo otprilike osećaj koliko je urađeno i koliko je još ostalo.

Isto tako, datumi početka i završetka su ono što sam pokupio iz raznih članaka i pređašnih postova ovde na forumu.
I ti datumi se mogu promeniti ako mi neko kaže tačne datume.
To važi i za sve ostale podatke. Ako neko ima drugačije informacije, neka javi i ja ću da promenim.

Bravo za trud. Ovo je super za Wiki stranu o A2.

Pozega - Zlakusa ce poceti nakon zavrsetka Lucani - Pozega. Izmedju ce biti nekoliko praznih kockica. Dijagram slobodno prosiri do 2030+ za ove deonice dole :)
Hvala. Taj zeleni deo je samo moja pretpostavka, kako za početak rada, tako i trajanje.
Sad već imamo neku historiju građenja autoputeva, pa možemo da napravimo "educated guess".
Ne treba se osvrtati na izjave političara, jer već znamo šta sa njima možemo da uradimo.

Svaka kockica na vremenskom diagramu predstavlja 3 meseca. Projekat od 12 kockica predstavlja trajanje od 3 godine.
Mislim da ću ga produžim na dalje kao što predlažeš, samo će onda slika biti još sitnija.

Nije mi problem da promenim nešto i povremeno ću da izbacim novu verziju.
Najveći problem je da se nađu ispravni i ažurni podatci. Tako da ako neko hoće da pomogne, može da ih ovde ukuca ili da link od dokumentacije.
Slično ću pokušati da uradim i za druge projekte.
 
Procenti su moja trenutna procena, ali prihvatam sugestije od drugih.
Namera mi je da dobijemo otprilike osećaj koliko je urađeno i koliko je još ostalo.

Isto tako, datumi početka i završetka su ono što sam pokupio iz raznih članaka i pređašnih postova ovde na forumu.
I ti datumi se mogu promeniti ako mi neko kaže tačne datume.
To važi i za sve ostale podatke. Ako neko ima drugačije informacije, neka javi i ja ću da promenim.


Hvala. Taj zeleni deo je samo moja pretpostavka, kako za početak rada, tako i trajanje.
Sad već imamo neku historiju građenja autoputeva, pa možemo da napravimo "educated guess".
Ne treba se osvrtati na izjave političara, jer već znamo šta sa njima možemo da uradimo.

Svaka kockica na vremenskom diagramu predstavlja 3 meseca. Projekat od 12 kockica predstavlja trajanje od 3 godine.
Mislim da ću ga produžim na dalje kao što predlažeš, samo će onda slika biti još sitnija.

Nije mi problem da promenim nešto i povremeno ću da izbacim novu verziju.
Najveći problem je da se nađu ispravni i ažurni podatci. Tako da ako neko hoće da pomogne, može da ih ovde ukuca ili da link od dokumentacije.
Slično ću pokušati da uradim i za druge projekte.
40% stepen završenosti za Pakovraće-Lučane meni deluje realno. Doduše zavisi kolki koeficijent se daje tunelu Laz. Ako će uskoro i druga cev biti probijena, to je onda po meni vremenski 85% posla, dok ostalih 15% iliti 6 meseci su za ostali završetak. Otvorena trasa jeste duplo duža ali lakša od tunela (zato i kažem da je pitanje koeficijenta jer otvoren deo iako duži stoga ne može biti vrednovan x2), a ona je možda 30%. Tako da ako se već pita za predlog, možda nije loše u podgrupu odvojiti stepen završenosti tunela i stepen završenosti otvorene trase. Da ne bude kao na Ru-Ša, most preko Save spojen još pre oko godinu dana a ostatak ko zna kad će.
 
Izuzetno mi je zao što ljudi ovde među kojima sam i ja prate sa toliko radosti svaki centimetar izgrađenog puta, toliko su ushićeni, prave proračune, daju savete, naravno jer žele da što pre nešto završimo, imamo, provozamo se. Slušamo obećanja, verujemo u njih a onda.... toliko razočaranje.... i to je našim političarima sasvim normalno, pomeriti rok za 3 meseca, pa onda još za 6, pa onda za još 12,pa kriva korona, pa cev suviše dugačka, pa najzahtevnija deonica (recimo glupost zahtevne deonice Surčin NBG jer je gradska!!!), radi se eksproprijacija a put stigao pred kuću... . Onda se izađe i kaže,, pa šta su radili prethodni!,,. Pa prethodni i jesu prethodni zbog toga! E sad da me ne shvati neko pogrešno, ne čitam Informer, Kurir ali ni Danas, Novu, ne gledam Pink a ni N1. Samo
 
Zasto pizdimo na kasnjenja? Pa zato sto nas to kosta zestoko.

Ne znam da li ste primetili u poslednjem Vesicevom gostovanju na Euronews, rekao je da nemamo pojma do ovog trenutka koliko nas kosta deonica Preljina - Pozega. Kaze i da kao postoje penali za kasnjenje u ugovoru, ali da kinezi nisu krivi za to vec su drugi razlozi (eksproprijacija, neocekivano teska geologija i sl).

Kasnjenje na ovom projektu nam je pojelo jednu lepu brzu saobracajnicu u npr istocnoj Srbiji ili Banatu.
 
Zasto pizdimo na kasnjenja? Pa zato sto nas to kosta zestoko.

Ne znam da li ste primetili u poslednjem Vesicevom gostovanju na Euronews, rekao je da nemamo pojma do ovog trenutka koliko nas kosta deonica Preljina - Pozega. Kaze i da kao postoje penali za kasnjenje u ugovoru, ali da kinezi nisu krivi za to vec su drugi razlozi (eksproprijacija, neocekivano teska geologija i sl).

Kasnjenje na ovom projektu nam je pojelo jednu lepu brzu saobracajnicu u npr istocnoj Srbiji ili
Pa ne može u Banatu jer je to,, najzahtevniji teren,,, 🤣
 
Izuzetno mi je zao što ljudi ovde među kojima sam i ja prate sa toliko radosti svaki centimetar izgrađenog puta, toliko su ushićeni, prave proračune, daju savete, naravno jer žele da što pre nešto završimo, imamo, provozamo se. Slušamo obećanja, verujemo u njih a onda.... toliko razočaranje.... i to je našim političarima sasvim normalno, pomeriti rok za 3 meseca, pa onda još za 6, pa onda za još 12,pa kriva korona, pa cev suviše dugačka, pa najzahtevnija deonica (recimo glupost zahtevne deonice Surčin NBG jer je gradska!!!), radi se eksproprijacija a put stigao pred kuću... . Onda se izađe i kaže,, pa šta su radili prethodni!,,. Pa prethodni i jesu prethodni zbog toga! E sad da me ne shvati neko pogrešno, ne čitam Informer, Kurir ali ni Danas, Novu, ne gledam Pink a ni N1. Samo

Dok ne počnete da kažnjavate za laž u javnom prostoru, ista nema cenu i politička korist od laganja prevazilaziće to što samo mali broj ljudi reaguje i kazni. Vrlo prosto. Populisti su oportunisti.

Mada činjenica da si uporedio Pink i N1 govori mnogo, pa vrv džaba arčim slova... :)
 
Dok ne počnete da kažnjavate za laž u javnom prostoru, ista nema cenu i politička korist od laganja prevazilaziće to što samo mali broj ljudi reaguje i kazni. Vrlo prosto. Populisti su oportunisti.

Mada činjenica da si uporedio Pink i N1 govori mnogo, pa vrv džaba arčim slova... :)
Izvini što si se maltretirao da kuckas i odgovaraš nebitnim liku. Neću više pisati gluposti
 
Nemoj da ti radi ego bezveze. Poenta je da si uporedio siledžije, koji uz sve resurse društvenog novca uništavaju ljudima živote, i progonjene, svom represivnom silom tog društva. To mnogo govori o percepciji i prosto je duboko nefer. Grešiš dušu, debelo... Pokušaj da mirno pročitaš.
 
Nemoj da ti radi ego bezveze. Poenta je da si uporedio siledžije, koji uz sve resurse društvenog novca uništavaju ljudima živote, i progonjene, svom represivnom silom tog društva. To mnogo govori o percepciji i prosto je duboko nefer. Grešiš dušu, debelo... Pokušaj da mirno pročitaš.
Н1 ради за Вучића подједнако као Пинк, његова љутња на њих је само његова мелодраматична патетична глума која се понавља на свакој његовој конференцији за штампу.
 
Кинези су почели у Прилипачком и Горобиљском пољу да позивају људе да се договоре ван општине и државе, кеш на руке итд за привремено одузимање земље јер ваде хиљаде тона шљунка из Моравице и понестаје им места за вађење а кажу да им се жури. Већ три дана је ту неки шеф њихов са преводиоцем и јури људе, друго је то што нуди 20 еура по ару што је смехотресно. И да, раде по целу ноћ, не гасе мада је кренула прича да ће Турска да повлачи њене раднике кући, видећемо....
 
Vrh