Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Провоза ли се неко? Јел пуштен саобраћај? Нигде ништа!

Voze se ljudi,decko je radio live pa se na kraju provozao deonicom.
 
Провоза ли се неко? Јел пуштен саобраћај? Нигде ништа!
Jeste pušten, taman sam se vraćao iz sela i u 09:20 je bio pušten. Dobar osećaj da si već za 5 min na NBg, ali ograničenje 80 je bezveze kao i 3 semaforizovane raskrsnice što oboje nepotrebno izgubi par minuta. Dalje Vojvođanskom veća gužva i semafori, šteta što nije urađen krak ka Gagarina. Sve u svemu za NBg odličan brzi izlaz iz grada. Od petlje Ub svega 30tak min do NBg zgrada, zaista drugčije.
 
Каже велики респиратор до Пожеге до краја године, мада није прецизирао које....
To je ako ja dobro pamtim treca Nova godina koju najavljuje, a bice dobro ako zavrse izmedju cetvrte i pete nove godine od 2020. kada je poceo da pominje Nove godine i Nikoljdane i zavrsetak do Pozege.
 
Iako je ovaj deo Surčin-NBg najavljen i plaćen kao autoput, iako je to i pisalo na otvaranju, to nije tako, od početka posle pelje Surčin su umesto žute trake isprekidane bele linije. Slično kao Zemun-Borča, al ovde je ipak nekako bolje urađena ivica, bankine i sl. Do skretanja za Gagarina je trebao biti autoput sa ograničenjem 130, a odatle umesto raskrsnica kružni tokovi i manja ograničenja 60 pred kružne tokove. Tj najpoštenije da su za ove pare bile denivelisane rasksnice, kao i svuda na autoput kroz NBg (dal je realno da su komunisti pre pola veka pravili bolje i jeftinije rešenje kroz NBg?) ali i kružni tokovi su bolje rešenje od semafora. A bilo je i prostora i svega, glupo su izabrani semafori.
 
Dobro, sad kad je puštena ova veza, da se trenutno rezimira, nije nerealno za očekivati sledeće oko ovog autoputa: 1. puštanje kraka ovog autoputa Bg Obilaznice do Bubanj potoka za 2 meseca, 2. puštanje kraka do Valjeva za godinu dana, 3. puštanje nastavka do Požege možda tokom sledeće godine, 4. puštanje kraka od Čačka ka Kraljevu, tj Moravski koridor za 1-2 godine. Nakon toga u srednjem roku nastavak gradnje Požega - Duga Poljana i Požega-Mačkat, skraćeni krak ka Bgu Obrenovac-Ostružnica. I u najdaljem roku krakovi nastavak brzog puta Valjevo-Loznica i na drugu stranu krak Karađorđevog Lajkovac-Lazarevac-Aranđelovac itd. Imaće ova tema još dosta strana. Doduše, veći deo su krakovi pa su na drugim temama, ali u suštini ipak je ovaj autoput Bg-Požega kičma celog tok sistema. Što reče Altair, kad se za 10tak godina ova meža kompletira, sadašnji promet na Bg-Ča može biti bar +50% veći.
 
Poslednja izmena:
Evo ovako sa ovim autoputem kao kičmom: završeno, izgradnja u toku koja ce kratkorocno do 2 godine biti završena, srednjoročno 5 godina i dugoročno 10 godina. S obzirom da je prethodnih 10 godina najveći deo izgrađen ili pod radovima koji trebaju kratkoročno biti gotovi, nije nemoguće ako bi bila političko-ekonomska stabilnost da se i u narednih tolko godina ugovori i odradi ovo srednjorocno i dugorocno.
2023_04_02_08_15_27_Google_Maps_Google_Chrome.jpg
 
" ako bi bila političko-ekonomska stabilnost " Кључна реченица Земљани!
Znam da je kljucna zato sam je i ubacio, jer ovde svakih par decenija bude neka socijalna katastrofa :) Sad dal ce uspeti sledece desetljece da izbegnemo pa da se ovo odradi, ce vidimo... Ali ako saberemo sta je u zadnjih 10 godina ugovoreno da su radovi u toku ili pusteno, ovaj autoput sa krakovima dodje na oko 220km (NBg-Pozega 150km+Lajkovac-Va 20km+Bg Obilaznica 20km+ Cacak-Kraljevo 30km), a na gornjoj mapi fali jos 310km. Ako Vucici kaze da je kobajagi zaduzenost 52% i da mu je to dobro, nije nemoguce da se uradi preostalih 310km narednih 10tak godina. Ili bar dobar veci deo, jer ipak je dobra putna povezanost prioritet Srbije. I taman kada se zavrsi da bude nestasica nafte, pa da nema ko da ide autoputevima 😅 Pa onda da sledecih 10 godina isto tako gradimo iznova infrastrukturu brzih pruga (ka Cacku, Va-Lo & Co) jer tu bar nismo zavisni od nafte. A kako od železničke stanice do krajnjeg odredista koje je neretko daleko i par desetina km, kao sa kolima? Pa ne znam, poneses elektricni skuter koji punis na solarne panele, rikše čekaju na stanicama, volovska kola ili nesto slicno.
 
Do skretanja za Gagarina je trebao biti autoput sa ograničenjem 130, a odatle umesto raskrsnica kružni tokovi i manja ograničenja 60 pred kružne tokove.
mislim da ce se svakako voziti 100+, kao i na pupinu, kao i na putu do zeleznika, tako da nije strasno
 
Ako cemo iskreno, kod nas je kriza decenijama, ovaj narod je oguglao na rec kriza - krizni stab i slicno...
Tako da ta prica o "politicko - ekonomskoj stabilnosti" kod nas ne piju vodu. Ovde nikad nece biti politicko ekonomske stabilnosti kakva postoji recimo u Svajcarskoj, Islandu ili slicno. Pomirite se s tim...
Dobro je Zemljani primetio, postavljeni su dobri temelji za povezivanje cele Srbije. Da to moze dosta brze, moze... Moze li jeftinije, sigurno da moze...
Ali radi se i napreduje se, do pre samo 10 godina je autoput do Pozege bio misaona imenica a put do Duge Poljane cista naucna fantastika. Dajte ljudi, budimo malo realni.
 
Evo uporedbe od Mostara, Gazele, tj centra do petlje Surčin. Preko Jurija Gagarina uz malo sreće sa semaforima zelenim talasom, preko ove nove deonice mi je trebalo 15 minuta do petlje Surčin, a u povratku (isto doba dana) preko do sada najkraće rute petlja Surčin- petlja Ostružnica-Ada-Mostar, 25 minuta. Uz malo nesreće sa semaforom kod Ade. Znači bilo je brže 10 minuta novom i možda 3-4km kraće. Doduše tako je sada bilo, a u druge rasporede semafora i doba dana i špiceva, možda je drugačije uporedno vreme. Treba dodati i da je minus za opciju preko Ade loš asfalt pun rupa od Ostružnice do Padine.
 
Poslednja izmena:
Evo uporedbe od Mostara, Gazele, tj centra do petlje Surčin. Preko Jurija Gagarina uz malo sreće sa semaforima zelenim talasom, preko ove nove deonice mi je trebalo 15 minuta do petlje Surčin, a u povratku (isto doba dana) preko do sada najkraće rute petlja Surčin- petlja Ostružnica-Ada-Mostar, 25 minuta. Uz malo nesreće sa semaforom kod Ade. Znači bilo je brže 10 minuta novom i možda 3-4km kraće. Doduše tako je sada bilo, a u druge rasporede semafora i doba dana i špiceva, možda je drugačije uporedno vreme. Treba dodati i da je minus za opciju preko Ade loš asfalt pun rupa od Ostružnice do Padine.
Jel to znaci da bi sa i sa Autokomande recimo ili sa Vozdovca bilo ustede (ne samo u vremenu i zivcima), kad bi se putnik namernik vozio preko nove saobracajnice do recimo Obrenovca ili Cacka?
 
Van špica, tj izvan ujutru 7-9 od Voždovca ka Gazeli i suprotan smer popodne 3-6 ka Voždovcu, mislim da da. U špicu ne znam jer je ujutru od Laste sporo stići do Gazele (možda bolje tada sa Voždovca, Zvezdare i sl dužim putem preko Bubanj poroka i Obilaznice jer je on tad prohodniji, brži), a u podnevnom špicu se podosta čeka na uspon od Gagarina na Gazelu. Ako sklone sad Stari tramvajski most, i duže. Znači u 75% doba dana mislim da da, a u tih 25% kad su zastoji ko zna, nepredvidivo je.
 
Poslednja izmena:
Opet do Gazele će se pre stići iz Milos Veliki-Surčin -Dobanovci - Gazela nego da se ide ovom novom trasom.
 
Vrh