Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nije mek više nezdrav od tog kilo pečenja... Al ne valja ni jedno ni drugo.

Meni odgovara za jaku kafu, Arabicu. I pristojan wc. :)
 
Nije problem da bude i Mek na izboru ko voli, ali šta je problem da nema ni jedna srbska pečenjara ili ugostiteljski objekat na autoputu? Ako Srbi vraćaju kredit, sami platili iz budžeta to parče oko Uba, Azeri dali kredit za 40km, a Kinezi za ostalih 100km koji su završeni ili grade +70km do Duge Poljane koja treba počne, ja stvarno ne vidim čime je onda neki američki brend zaslužio takav eksluzivitet? Da je pošteno, prvenstveno bi tim redosledom trebalo ponuditi srbskim ugositeteljima, zatim Kinezima i Azerima ako možda hoće, zatim prijateljskim zemljama koje nisu priznale Kosovo poput ruskog Nisa, Gasproma&Co, pa tek na kraju ovim ostalima.
 
Domaći Mek je srpski, koliko i svaka srpska pečenjara. Privatna srpska firma.

Mada, mene tačno boli donji stomak šta je čije, kad mi dodje da pijem kafu ili jedem pečenje. Zanima me valja li i koliko kosta. I onako sve što je privatno za 2min može biti srpsko, kinesko ili američko i to, s pravom, bez mog uticaja (jer vlasnik prodaje kome on, a ne ja, hoće).

Unositi ideologiju u pitanja kuhinje je... Ajd, nema veze...
 
Pumpa sama odlučuje koju franšizu za restoran će uzeti. Odgovor na pitanje zašto je to uglavnom mekdonalds ili KFC a ne Marche ili Pečenjara Mali Hrast verovatno treba potražiti u nekoj ekonomskoj analizi. Strah od nestanka Toi Toi ćenife ne bih komentarisao.
 
Evo par slika od danas iz Gorobilja, krenuli su da rade bukvalno do samog kruznog toka....
IMG_20221116_134004.jpg
IMG_20221116_133920.jpg
IMG_20221116_132905.jpg
 
Domaći Mek je srpski, koliko i svaka srpska pečenjara. Privatna srpska firma.

Mada, mene tačno boli donji stomak šta je čije, kad mi dodje da pijem kafu ili jedem pečenje. Zanima me valja li i koliko kosta. I onako sve što je privatno za 2min može biti srpsko, kinesko ili američko i to, s pravom, bez mog uticaja (jer vlasnik prodaje kome on, a ne ja, hoće).

Unositi ideologiju u pitanja kuhinje je... Ajd, nema veze...
Ako je recimo Mek američka franšiza i mora plaća taj trošak koji odliva novac iz Srbije, a srpska pečenjara nema taj trošak odliva iz zemlje, koji je razlog da režim u Srbiji da eksluzivitet negativnijem cash-flowu po Srbiju? Da li će nam plaćanjem lokacije na autoputu otplatiti deo kredita za autoput i time Nas građane finansijski rasteretiti, i ako da, koliko? Ili je u pitanju korupcija, ili nešto treće, šta?
Slično pitanje i zašto MOL (i otkud im tolika "moć" što reče @fjerenic "da sami odlučuju", pa nisu oni platili i gradili autoput da bi imali takvu moć?), a ne NIS Gasprom? Ovi drugi imaju rafinerije u Srbiji koje zapošljavaju dosta ljudi, Gasprom je platio stotine miliona budžetu Srbije za kupovinu rafinerija itd čime su više doprineli prihodima Srba i budžetu Srbije, pa koji je razlog da Srbija odluči eksluzivitet lokacije autoputa (koji donosi ekstraprihode) da MOLu koji je manje para dao ? Ako je bila liciracija, da li će se od tih para smanjiti kredit, da li će plaćati rentu godišnje ili samo inicijalnu uplatu?... Valjda ovo treba interesuje građane Srbije kada sledeći put izađe Drobnjak, Vučić&Co i počne kuka od rastu troškovi, putarine, da putarine mora prate inflaciju... pa da ne zavorave s druge strane ni ove prihode koje uvek prećute u svojim Miki Maus kalkulacijama za javnost.
 
Poslednja izmena:
Има везе и с тим шта људи оће да једу.

Тако нпр. на југу Кине уз аутопутеве доминира КФЦ (са најстрашнијим могућим тоалетима), пошто они воле да ћапају крилате створове (а чистоћа клоње им уопште није битна).

Боље да се неки наш предузетник побрине да иоле рашири српски фаст фуд по богатијим земљама, јер нпр. Турци у томе убише, а није баш да је укуснији донер од лесковачког роштиља.
 
Poslednja izmena:
Zadnjih 50 godina su ljudi u milionima na tom pravcu hteli jedu pečenje. I sad su oni kao odlučili da ne treba više bude ni jedna pečenjara, već Mek... tj odlučili demokratski Vučićevci umesto njih, jer je Narod poslanicima dao glas na Izborima, a ovi na osnovu toga izabrali upravnike tela koje donosi za njih odluke koje narod želi, i tako je pravno dokazano da legalno narod želi Mek a ne pečenjaru 🤢
 
Нек отвори неко печењару, није забрањено.

Ево МБ из Младеновца се никад није померио на аутопут - да га питамо што, ако ћемо већ овде да кројимо пословне моделе приватним фирмама.
 
Poslednja izmena:
Domaći fast food (mada, i dalje, to domaći izgleda ovde ima neku ideološku odredbu istočnog tipa:) već postoji, jako je dobar (za moj ukus), a ima i finansijsku moć. Zove se Walter, nudi verovatno najbolje industrijske ćevape u okruženju i odličnu tehnologiju.

Zašto ne otvaraju na AP? Pa, rekao bih, otvaraće ako procene da ima smisla. Finansijski/lobistički vidim da imaju prolaz gde žele.
 
Teško, videli smo primer Predejana i Džepa u Grdeličkoj. Otvara Kurta i Murta na srpskom autoputu, a ovo selo koje živelo od toga treba se ugasi.
 
Ne znam da li je neko pisao ranije, ne mogu da pronađem, ali danas ko putuje smer ka BG, 2 tunela zatvorena i vozi se u drugom smeru, i jos jedno delimicno zatvaranje jedne trake. Verovatno se sastavilo nekoliko razlicitih poslova u isto vreme.
 
To prvi put čujem, znam da je ona odatle, ali im je lepinja sa kajmakom vrhunska.
 
Nikakav problem nije da se isključiš sa autoputa i posetiš svoju omiljenu pečenjaru. Problem je što smo postali snobovi, sve više ličimo na Amerikance. Drajv tru sistem. Juče recimo u Meku gužvara samo takva. Da sam kafu čekao 15min. Teško da se iko može sa Mekom porediti. Ne zbog kvaliteta naravno. Marketing im je odličan. Stalno nešto novo izmišljaju.
E sad, pisalo se već ovde kako bi bilo dobro otvoriti odmorišta sa ponudom domaćih proizvođača. Ja prvi bih tu stajao. Što kolega reče, Valter je vrhunski! 👌 Tu je problem što bi cena zakupnine bila ogromna i teško bi se jedan vlasnik kafane odlučio za takav potez.
Ja lično bih rado sišao sa autoputa u Pakovraću i lagano magistralom kada se svi planirani autoputevi završe.
 
MC i KFC se otvaraju jer su to svetski prepoznatljivi brendovi, iako ima 1000 puta bolje i brze hrane. Benzinske pumpe uzimaju ove franšize jer znaju da će im one privući promet.

S druge strane, na auto-putevima su restorani retki. Niko neće da čeka pola sata da bude uslužen. Zato teško da će biti pečenjara uz auto-put.

I najzad, problem je i naš mentalitet: otvori se restoran brze hrane, krene se sa kvalitetom, i onda mic po mic se sve više fušeri do zatvaranja. Čast izuzecima, ali tako je. Eto, možda za sada jedino Walter ima tehnologiju pravljenja ćevapa tako da uvek imaju isti ili ličan kvalitet i ukus. Koji je to lanac koji stalno drži kvalitet i ulaže u marketing dovoljno da bude prepoznat na ovaj način?

Elem, kome se ne sviđa Mek, ima Takovo i Savinac. Kod Miće su kobasice vrh. A onda u Pakovraću se isključi direktno na prase-strasse.
 
Vrh