Postujem teoriju da teritorija iz vojno-politickih razloga treba da bude vremenski udaljena sto krace od odredjenih centara, ali se ne slazem sa istom, ne u danasnje vreme i iz naseg ugla. Jer kad gazde sa avionima od 70-180 miliona evra po komadu kazu bice OVAKO, tu ne pomaze autoput.
Sto se drugog dela tice, ajmo jedno po jedno. Da, bilo bi brze i jeftinije. Ali kada sleperi krenu iz fabrika za Nemacku, Rusiju, Tursku, na put od minimum 30 sati+cekanje na granici, izracunaj vremenski i finansijski koliko donosi jos sat vremena. A pricamo o delicu ukupnog troska jedne fabrike. Za AP u stotinama miliona evra gradjana Srbije. Koja je to novopazarska industrija koja ovo opravdava? Uzice vec ima pristojan saobracaj ka Pozegi tako da krak tj kraj AP moze da dodje do recimo Sevojna ali svakako da bez toga ni ono ne opravdava ovakvo trosenje. Da ne pominjem Prijepolje, Priboj, Novu Varos...Ovo ostalo sto si ispisao je mazanje ociju i ja moram da se malo sprdam s tim, izvini.
Izvoz olaksan? Smanjice papirologiju ili dazbine vezane za izvoz? Sta ce biti preciznije? Zbog novog AP sleper ce potrefiti Manhajm umesto da omane i ode u Frankfurt? Ne razumem. Bolje? Brze ce se istovariti? Strani investitori? Doci ce kao avioni na aerodrom Ponikve.
Ili da krenemo drugacije. Taj investitor, koji puca od para i zelje ali nikako da mu se omoguci posten transport. Zasto ne investira u Petrovac na Mlavi, Belu Palanku, Pirot, Veliko Gradiste, Leskovac? Autoput je tu, i stoji decenijama. Sta to ima u Sjenici tako posebno, osim rekordnih smetova i zimskog odrzavanja na kome ce da pozavide Svajcarci?