Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Uvek je bolje razviti infrastrukturu pre razvoja privrede. Ovaj autoput se ne gradi zbog 2016. i 2017. kada PGDS naravno neće biti na ekonomski opravdavajućem nivou, ali će zato za par godina od danas mnoge opštine koje sada nemaju autoput isti dobiti, kako na 111 tako i na k10, što će poboljšati njihove investicione prespektive. Problem je što iako smo posle 20 godina tavorenja shvatili da bi trebalo razviti saobraćajnu infrastrukturu, potuno zanemarili pravnu infrastrukturu koja je jednako bitna, a verovatno je najgora u Evropi.
 
MilisaV":j44pw1cr je napisao(la):
од малог пожаревца од пожеге?

Да. Тзв. Шумадијска магистрала М. Пожаревац - Прељина (преко Младеновца, Тополе, Горњег Милановца) је требало да кошта око 450 милиона евра. Продужи се до Пожеге и покрио си Западну, али и Централну Србију, тренутно најзаосталији део земље, са Тополом у којој је просек плата мањи него у Свазиленду. Веља је испочетка то гурао, али се после вратио аутопуту Београд - Јужни Јадран.


@Орион

Какав "безбедносни проблем" представља саобраћајница са четири траке и разделним острвом? Свуда се таква саобраћајница сматра безбедном. Нигде се инфраструктура не пројектује према максималном оптерећењу током четири викенда у летњој сезони, то би било апсурдно арчење друштвеног богатства - и за најбогатија друштва.


@Мекбејн

Питање је и без наплате путарине на "мотопуту" шта је исплативије. Управо би такав, за коришћење бесплатан пут имао знатно веће ефекте на развој сиромашних подручја.
 
Prvi put čujem za šumadijsku magistralu.

Logičnije mi je da prioritet ima naravno Moravski koridor tj. Autoput preljina-pojate koji bi spajao koridor 10 sa takozvanim koridorom 11 i time bio veza bosne sa koridorom 10 tj ka turskoj pošto oni sada imaju odnose na visokom nivou. A i PGDS opravdava gradnju Moravskog koridora.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Па, сигурно је приоритет повезати све делове Србије са престоницом. Ту је свакако и највећа саобраћајна потреба. Све државе тако развијају путну мрежу. Ваљда је нама важнија веза Београд - Чачак, него Сарајево - Стамбол??
 
Do Pozege AP je puna kapa. Posle toga da se dogradi magistrala na 2+2 do Uzica i preko Zlatibora(do restorana Zora). Na raskrsnicama kruzni tokovi, mostovi i tuneli bas ako mora. Brzina od 60-80-100km/h je korektna. Bitno je da se ne puzi iza slepera. Pre toga, ima Srbija veće prioritete
 
Пантограф":1pns7etz je napisao(la):
Па, сигурно је приоритет повезати све делове Србије са престоницом.
U tome i najveca opasnost.

Ako se razmislja dugorocnije, isplativije bi bilo forsirati putni pravac novi sad - sabac - zapadna srbija (bilo kao a.put bilo kao bolja opcija po meni 2+2) i taj pravac negde povezati sa bg-om (ili preko autoputa zg - bg ili negde od obrenovca...)

Ali posto su to samo puste zelje, ostaje taj koridor 11. Ako bi se i on protezao od pomenutog M.Pozarevca, potputno bi se destimulisali transferi iz Novog Sada koji idu ka Z.Srbiji da koriste taj pravac.
 
У чему је "опасност"? У томе да Србија има главни град? Да тај главни град буде повезан квалитетним везама са унутрашношћу? Шта је ту опасно? Какве то везе има са Новим Садом, Сијудад Мексиком, Киншасом и Смрдливом водом код Ђевђелије?
 
Znaci prilikom izgradnja puta treba u obzir uzimati samo broj vozila? Imamo mali problem u toj logici a to je neravnomeran razvoj zemlje, masovno iseljavanje iz siromasnih krajeva i muslimani u raskoj oblasti.

Resenje je vec prodiskutovano nema potrebe da se ponavljamo ko papagaji. Auto put do Pozege ili Sevojna i ostatak da se radi ta saobracajnica 2+2 sa razdelnim ostrvom. A ona legenda sto je napisala da je bliza Pozega Sevojnu nego Uzice me je lepo zasmejala. :D

Feanor, pa gde si legendo :D Mislio sam da si to ti ali nisam bio siguran :D
 
@pantograf
Ok, ne moras biti sarkastican uz pomoc meksika, bice da ja nisam bio dovoljno precizan.

Da, ispalo je da je opasnost da svi delovi budu povezani sa prestonicom. Mislio sam na to da svi delovi budu povezani SAMO sa prestonicom.
Nisam spomenuo Novi Sad, vec sam uz Pomoc NSada definisao pravac (ns-sa-z.srbija) koji ne prolazi kroz bg, a opet bi bio veoma lako povezan sa istim, tako da bi ubio dve muve istim udarcem.
Recimo uporedi a.putnu mrezu austrije i madjarske i pogodi gde svi putevi vode u Rim i koja od te dve zemlje je jos privredno centralizovanija od nase. Samo upucujem na korelaciju te dve stvari (putna mreza i ravnomeran razvoj) ne kazem da jedna utice na drugu. Obe su posledica istog nacina razmisljanja.

Da dodam, pohvalio bih tvoj potpis, i rekao da treba da vazi za srbiju, ne samo za beograd.

U t smislu bih dodao da bih pre voleo da vidim dvokolosecnu prugu od bg do prijepolja nego autoput, ali...
 
@orfanelin
pazljivo citaj, nije "legenda" rekla da je sevojno blize pozegi vec da su uporedive stvari. A kad pogledas gde ces se iz bg ukljucivati na a.put jer neces ici mozda na obrenovac, vise ce ti trebati nego od pozege do ue. Te fraze i recnik: legenda, "problem" muslimana i sl. ostavi za stadion, vise mu je tamo mesto.
 
Hajde konkretno da vidimo sta podrazumeva taj regionalni razvoj. Put do Cacka je "pri kraju", do Pozege je izvestan. Koji tip uzicke ili sjenicke proizvodnje opravdano zahteva da se potrosi nekoliko stotina miliona evra ? O kojoj grani pricamo uopste? Uzicke proizvodnje, koja ima prugu za transport do najblize luke na moru, velikoj reci i velikog aerdoroma. Sjenicke i novopazarske industrije? Pisem ozbiljno a zvuci kao da sam ironican.
Rudnik, internacionalni aerodrom, spajanje dva mesta izmedju kojih ne postoji put, to su neki oblici koji objektivno mogu udvostruciti ili utrostruciti saobracaj kada se napravi pismen put. Ali pre svega se pokazuje i javlja jasna i ogromna potreba za istim. Praviti autoput do minijaturnih i neperspektivnih mesta da bi se stimulisao razvoj je kao kupovina najnovijeg Ferarija bi se oborila potrosnja goriva u odnosu na staru ladu.

Sve ovo je dokazano X puta ali ne moramo ici dalje od nase zemlje. Pogledajte saobracaj na putu od granice sa Madjarskom pre i posle zavrsetka autoputa i saobracaj na njemu. Nije se promenilo nista. Siguran sam da ce isti rezultati biti u gradnji zavrsnih krakova ka Bugarskoj i Makedoniji. Od svih predjenih kilometara raznim dvotracnim putevima najlakse mi padaju Nis-Pirot-BG granica i Zlatibor-CG granica, da ne kazem i put do MKD granice pa i do Podgorice, ali mnogi imaju strahove od Morace i Grdelice pa da se ne uplicem tu.

Uostalom, u (nerealnom) slucaju da procveta saobracaj i CG turizam, super, lako cemo napraviti ili mi ili Crnogorci ostatak trase. Ili mozda mislite da je bolje da se kockamo sa nekih milijardu evra da ce saobracaj ka CG da se, dubok uzdah, uTROstruci, da bi nam se investicija isplatila i zadovoljilo celih 150 000 stanovnika Srbije koji zive na ruti iza Pozege.

Sto se tice naplate na putu 2+2, moguca je isto kao na autoputu(ili na bilo kom drugom putu), prosto je naplacivati, ako je bas naplata kamen spoticanja. Ali ni naplata nije besplatna i bez odgovarajuce kolicine saobracaja gubi smisao. Direktna naplata u striktno domacem saobracaju nema puno smisla, dok se stranci mogu, a i ne moraju(jer ih bas i nema), regulisati drugacije.
 
Mel":1dl248np je napisao(la):
@orfanelin
pazljivo citaj, nije "legenda" rekla da je sevojno blize pozegi vec da su uporedive stvari. A kad pogledas gde ces se iz bg ukljucivati na a.put jer neces ici mozda na obrenovac, vise ce ti trebati nego od pozege do ue. Te fraze i recnik: legenda, "problem" muslimana i sl. ostavi za stadion, vise mu je tamo mesto.
Ako ikad dodje i do pozege, treba biti presrecan (pominjana valjaonica je daleko od uzica koliko i od pozege, ne shvatite ovo bukvalno bas, ali shvaticete poentu)
Napisao si ovo. Znaci napisao si da je isto da li put prolazi kroz Sevojno ili dolazi do Pozege jer je valjaonica daleko od Uzica koliko i od Pozege. Ova izjava je kontradiktorna sama sebi. A to za problem muslimana nemam zasto da ostavim za stadion, na stadionu tome nije mesto. Na stadionu se gledaju utakmice ovde se raspravlja o ozbiljnim stvarima. U Srbiji posle gubitka 15% teritorije nije nikome u interesu da ostavlja nove prazne prostore u pogranicnim predelima. Tako da se prica oko gradnje infrastrukture u ovoj drzavi nikada ne moze zaustaviti samo na brojanju vozila i prometa.

@AleksandarGrf, poenta je u tome da ce postojecim kompanijama izvoz biti olaksan, ubrzan i pojeftinjen. Isporuka preciznija i bolja. Nove kompanije i kooperanti ce se razvijati jer je saobracajna povezanost bolja. Auto put dovodi i strane investitore u odredjene krajeve a stranih investitora u zapadnoj Srbiji nema ni od korova. U Uzicu nema ni jedan jedini niti je u planu da dodje.

PS: I ja sam posle objasnjenja nekih forumasa vise za ideju 2+2 koja zadovoljava bezbednosne i sve druge uslove. A znatno je jeftinija. U Turskoj sam video da to sjajno funkcionise.
 
O cemu mora covek da raspravlja!? Druze, u zagradi stoji da ne shvatis bukvalno vec da shvatis poentu. A Poenta je da izvozniku, ako takav postoji zanemarljivo deluje pitanje da li ce se na autoput ukljuciti za 5 ili 20 minuta.

Za rasprave geopolitickonacionalnosovinisticke prirode imas mnostvo foruma koji su prikladniji.
 
Postujem teoriju da teritorija iz vojno-politickih razloga treba da bude vremenski udaljena sto krace od odredjenih centara, ali se ne slazem sa istom, ne u danasnje vreme i iz naseg ugla. Jer kad gazde sa avionima od 70-180 miliona evra po komadu kazu bice OVAKO, tu ne pomaze autoput.
Sto se drugog dela tice, ajmo jedno po jedno. Da, bilo bi brze i jeftinije. Ali kada sleperi krenu iz fabrika za Nemacku, Rusiju, Tursku, na put od minimum 30 sati+cekanje na granici, izracunaj vremenski i finansijski koliko donosi jos sat vremena. A pricamo o delicu ukupnog troska jedne fabrike. Za AP u stotinama miliona evra gradjana Srbije. Koja je to novopazarska industrija koja ovo opravdava? Uzice vec ima pristojan saobracaj ka Pozegi tako da krak tj kraj AP moze da dodje do recimo Sevojna ali svakako da bez toga ni ono ne opravdava ovakvo trosenje. Da ne pominjem Prijepolje, Priboj, Novu Varos...Ovo ostalo sto si ispisao je mazanje ociju i ja moram da se malo sprdam s tim, izvini. :D Izvoz olaksan? Smanjice papirologiju ili dazbine vezane za izvoz? Sta ce biti preciznije? Zbog novog AP sleper ce potrefiti Manhajm umesto da omane i ode u Frankfurt? Ne razumem. Bolje? Brze ce se istovariti? Strani investitori? Doci ce kao avioni na aerodrom Ponikve. :D

Ili da krenemo drugacije. Taj investitor, koji puca od para i zelje ali nikako da mu se omoguci posten transport. Zasto ne investira u Petrovac na Mlavi, Belu Palanku, Pirot, Veliko Gradiste, Leskovac? Autoput je tu, i stoji decenijama. Sta to ima u Sjenici tako posebno, osim rekordnih smetova i zimskog odrzavanja na kome ce da pozavide Svajcarci?
 
Sto mora da bude 6 traka kroz grad? Daleko je blize nego Novi Pazar taman da naprave da je gradska opstina u razdelnom pojasu. :D
 
laki72":1kbvgqtd je napisao(la):
U danasnjoj emisiji SAT koja se upravo emituje na RTS-u je emitovan prilog o ovom autoputu.
Jedna od zanimljivosti je da se u tunelima nece raditi asfaltna konstrukcija, vec betonska. Razlog tome je navodno protivpozarna bezbednost.

EDIT:
Evo i linka emisije, ko je zainteresovan da pogleda:
http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 1-2015.mp4
Лаки друже неће да ради, само показује грешку:

404 Not Found
________________________________________
nginx/1.7.5


Иста веза (линк) и хоће да ради http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 1-2015.mp4 , предпостављам да ниси учитао свих 177 мб :( цела емисија, а на 01:20 до 03:15 чика Алвирко представља пуштену деоницу аутопута у саобраћај, а на 15:05 до 19:53 је о тренутној ситуацији на Коридору 11.
 
Aleksandargrf
Ekonomski je razvijanje infrastrukture opravdano cinjenicom da je ogromna vecina (da ne lupam procente) stranih investicija dosla u gradove gde ima auto puta ili u gradove gde je isti obecan (Kragujevac). Isto tako u Zlatiborskom okrugu nije realizovana nijedna strana investicija. Sve sto postoji je ili napravljeno za vreme Tita ili je delo nasih preduzetnika, nedostatak drumske infrastrukture jasno usporava razvoj ovih krajeva i doprinosi najvecem odlivu stanovnistva.

PS: ljudi prilicno cudno gledaju na odredjene stvari. Moram to tako da kazem. Nedostatak infrastrukture je doprineo da se sav industrijski razvoj smesti na izgradjeni deo koridora 10. Vecinom u Vojvodinu. Sada imamo situaciju da u Suboticu dovlace masinske inzenjere iz cele Srbije jer u Subotici nemaju ni blizu dovoljno. To se pre desavalo sa Beogradom pa sada imamo kaludjerice, borce.... Neravnomeran razvoj infrastrukture pa bio to pit 2+2 ili auto put dovodi do preraspodele ljudskih kapaciteta i ostavlja prazna odredjena podrucija. Zlatiborski okrug ima najveci odliv stanovnistva i ukupno i procentualno.

Ovde na ovom forumu stvarno ima gomila pametnih ljudi ali dosta se gleda jednostrano na stvari, pa ne mogu se samo krpiti rupe i ne moze se samo gledati trenutni finansijski interes.
 
Пантограф":2jcyvm5a je napisao(la):
@Орион

Какав "безбедносни проблем" представља саобраћајница са четири траке и разделним острвом? Свуда се таква саобраћајница сматра безбедном. Нигде се инфраструктура не пројектује према максималном оптерећењу током четири викенда у летњој сезони, то би било апсурдно арчење друштвеног богатства - и за најбогатија друштва.

Из простог разлога што би по таквом путу возили истим брзинама као по аутопуту, а такве брзине а без зауставне траке представљају карамбол у најави.

@Orfanelin

Скоро су били неки радови у Инђији па је саобраћај преусмерен преко индустријске зоне, мени је помало тужно што су онакве фабрике типа цинкаре или за прераду акумулатора на сремској плодној земљи, а један од разлога је и аутопут.

Додуше имамо срећу да је Србија таква да је тешко наћи неку голет где би могла бити нека прљава индустрија али дефинитивно има бољих места за то од сремске равнице.
 
@orion Ne vozi se na 2+2 svuda istim brzinama, vec ce se ogranicava brzina po potrebi.

@Orfanelin Nema se love za autoputeve. Siromasna je Srbija. A siromasna je jer su neki id*** pre 30 godina preko noci otkrili da se ljudi dele na muslimane, katolike i pravoslavce. A onda su ti id*** "zabrinuti" za svoju veru i naciju krenuli da sire strah i gluposti. Koji su prerasli u mrznju i rat. Iz toga svega se doslo do danasnjeg, materijalnog i duhovnog siromastva. To ne popravlja AP vec dobro, siroko obrazovanje, kultura i razumno razmisljanje.

Na K10 postoji niz mesta uz AP sa malim ili nikakvim investicijama. U Cupriji ili Paracinu, prva investicija posle 100 godina je ove 2015
 
orion":2ihb2uif je napisao(la):
Пантограф":2ihb2uif je napisao(la):
@Орион

Какав "безбедносни проблем" представља саобраћајница са четири траке и разделним острвом? Свуда се таква саобраћајница сматра безбедном. Нигде се инфраструктура не пројектује према максималном оптерећењу током четири викенда у летњој сезони, то би било апсурдно арчење друштвеног богатства - и за најбогатија друштва.

Из простог разлога што би по таквом путу возили истим брзинама као по аутопуту, а такве брзине а без зауставне траке представљају карамбол у најави.




Постојање и генерално сасвим безбедно коришћење великог броја таквих путева широм света, укључујући и оне у земљама са саобраћајном културом нивоа упоредивог са нашим (Грчка), показује да није тако. Уосталом, и Нови обреновачки пут је поприлично безбедан.

Генерално су некада зауставне траке прављене чешће, чак и на 1+1 путевима у различитиом земљама, јер су аутомобили били мање поуздани и више су се кварили. А данас се на "паметним" аутопутевима зауставне траке отварају за саобраћај у шпицевима.
 
@Orfanelin


nemoj da si u zabludi da će auto put da dovede poslove.


ako tako veruješ pogledaj kakvo je stanje u beloj palanci, trgovištu, lseskovcu... sve mesta uz auto put.


ono što dovodi investitore je poslovna klima i predvidivost poslovanja.


može tvoj kraj da ima i najbolju infrastrukturu džabe kad se u praksi dešava ovo.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/427573 ... e-600-puta

i tvoj kraj nema investitora zato što ih bukvalno pljačka, a ne zato što nema autoputa. 600 puta povećavaju takse.
 
vidim da je diskusija krenula, ne mogu da citam sve postove, samo bih ukazao na jednu stvar: nije dovoljno dovesti saobracajnu infrastrukturu da bi se pokrenuo razvoj nekog kraja. To je bila zabluda ekonomista pre jedno 15 - 20 godina, ali primeri Spanije, Italije, Kalifornije, pa i Hrvatske su pokazali da to ne ide po automatizmu. Na razvoj utiču josh neke stvari kao sto je cirkulacija kapitala, resursi, kvalitet i kvantitet radne snage i td. Ima primer i južnoj Koreji gde su napravili brzu prugu Seul-Pusan da bi razvijali unutrašnjost zemlje, ali dogodilo se suprotno, radna snaga je iskoristila brži transport da bi radila u Seulu i tako izazavali još veću depopulaciju
Tako da treba biti pazljiv sa izgradnjom, Srbija ne treba previse da se zaleće, nemamo mi toliko para da krenemo u masivnu izgradnju puteva i pruga, treba ici polaka i pažljivo birati prioritete
 
U kojim mestima koja nisu na autoputu postoje strane investicije ? Da li zapadno od kragujevca i juzno od sabca postoji strana investicija?

Naravno da autoput olaksava i poboljsava poslovnu klimu i to sam cuo od vrlo jakih preduzetnika i ljudi iz vrhova velikih sistema.
 
Vrh