Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Mogli su ga i normalno orijentisati, a ne ovako da krivim vrat. Ima li nekih informacija o ugovoru? Šta ako Kinezi ne naplate projektovani iznos od putarina nakon x godina?

Ovom gornjom trasom Beograđani neće putovati. A čini mi se da će vozači sa severa izbegavati ovaj deo zbog putarine. Od obilaznice do Obrenovca novim AP-om je 17km i 9 min. Isti start/cilj, preko Umke starim putem je 24km i oko 23min. Kilometraže su tu negde, vreme putovanja 15min duže. Znači da, u teoriji, maksimalna cena putarine može biti oko 40din da bi gornja trasa bila primamljiva.

Uz super optimističan pgds od 5000 vozila, trebaće im oko 120 godina da budu na nuli. Postoji konsenzus da je južna trasa bolja i isplativija. Al je gornja jednostavnija i brža za izgradnju. A planiranje se radi za rok do 4 godine, tako da, ono.
 
Predlažem da se promeni naziv teme Autoput Surčin - Boljare (takozvani koridor 11)

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
LJudi lakse malo...
Surcin se svuda spominje jer ce sam Autoput kretati od nove Surcinske petlje.
Ostaje naravno da se napravi saobracajnica od blokova paralelna sa Vinogradskom ulicom....
 
@laki72

To upravo govorim. Treba promeniti naziv teme jer autoput počinje od surčinske petlje, umesto od mostarske petlje, kako bi trebao da počinje da se gradi desnom stranom.

Naravno od mostarske petlje ka umci nije autoput, i ne treba da bude pošto je to gradsko jezgro, ali bukvalno uz mala ulaganja mogao bi da se napravi put bez semafora sve do umke.

A koliko će para trebati da se put od vojvođanske dovede do surčinske petlje. I opet će duž vojvođanske biti gomila semafora do bulevara arsenija čarnojevića (autoput). A da ne pričamo da sama vojvođanska puna nekih malih biznisa tipa perionice koji će usporavati saobraćaj.


Promenite naziv teme.

Послато са B1-810 уз помоћ Тапатока
 
Pozdrav za sve na forumu. Interesuje je me da li neko ima malo detaljniju mapu dela autoputa od Pozege do Boljara, gde se konkretno vide pozicije petlji na toj deonici. Posebno me interesuje gde ce se nalazitim petlja kod Ivanjice zbog iskljucenja sa AP u pravcu Nove Varosi, Zlatibora...? Unapred hvala!
 
Znam da treba biti petlja kod Prilika, a odatle ima put preko Katica koji izlazi kod Zlatarskog jezera u blizini Nive Varosi.
 
spatiotecte":1a3pvyo5 je napisao(la):
Bolje da se autoput ulivao u Jurija Gagrina umesto u Vojvodjansku.

Najbolje je i jedno i drugo, da se odvoji jedan krak za Vojvodjansku a jedan za J. Gagarina, čime se stvara veza sa T6 sa jedne i mostom na Adi sa druge strane, i naravno Tošin Bunar za vezu sa centralnim zonama
 
Beli":3dvp0ok8 je napisao(la):
Pozdrav za sve na forumu. Interesuje je me da li neko ima malo detaljniju mapu dela autoputa od Pozege do Boljara, gde se konkretno vide pozicije petlji na toj deonici. Posebno me interesuje gde ce se nalazitim petlja kod Ivanjice zbog iskljucenja sa AP u pravcu Nove Varosi, Zlatibora...? Unapred hvala!
@Бели, пре свега добродошао на форум.

Немам неку већу карту трасе аутопута од Пожеге према Бољарима, а ову карту сам већ постављао на овој подтеми. Сад сам само црвеном стрелицом означио изабрану трасу, а то је ова „источна траса 1“ дужине 107 км. Где ће бити петље код Ариља, Ивањице то не знам, можда неко има детаљнију мапу овог дела аутопута.


Лично мислим да је ово боље решење, од два још предложена, јер ће се на тај начин овај део Србије оживети и привредно и туристички, и да ће бити мањи одлив становништва у веће градове Србије или пак иностранство.

У Новостима је прекјуче изашао чланак о изабраној траси са објављеном сличном картом, није лоше прочитати га. Можда само наслов мало „збуњује“, да ће траса ићи преко планинских масива Голије и Пештера, а у ствари ће ићи долинама Голијског – Пештерског краја.

Коридор иде преко Голије и Пештера
М. НИЋИФОРОВИЋ | 27. новембар 2015. 07:48 | Коментара: 32
Министарка саобраћаја Зорана Михајловић у Новом пазару отклонила дилему око градње пута до Бољара. Дефинитивно се одустало од градње трасе преко Златибор


http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... -i-Pestera

Ево и једног цртежа целе трасе Коридора 11, од Румунске до Црногорске границе, а цртеж је из 2012 или 2013. године.



На црногорском форуму „Кафе дел Монтенегро“ има доста интересантних ствари о њиховом будућем аутопуту Бар-Бољаре: http://www.forum.cdm.me/showthread.php? ... -milijardi
 
laki72":23lt5esy je napisao(la):
Znam da treba biti petlja kod Prilika, a odatle ima put preko Katica koji izlazi kod Zlatarskog jezera u blizini Nive Varosi.

I ja sam čuo da petlja treba da bude kod Prilika, barem zbog do sada izgradjenih puteva na pravcu Prilike - Katici - Zlatarsko jezero. Medjutim, čuo sam da je za isključenje sa AP na navedenoj petlj (koja je planirana negde ispred Bukovice, u zoni ušća reke Grabovice u Moravicu) u planu izgradnja novog puta, zbog boljeg terena sa manje uspona i lakšeg zimskog održavanja, koji bi dolinom reke Grabovice vodio u pravcu Kušića - Močioca - Zlatarskog jezera.
Ukoliko neko ima jos informacija na tu temu bilo bi interesantno da ih podeli sa svima nama na forumu!
 
Гага":2s1wcmrv je napisao(la):
Beli":2s1wcmrv je napisao(la):
Pozdrav za sve na forumu. Interesuje je me da li neko ima malo detaljniju mapu dela autoputa od Pozege do Boljara, gde se konkretno vide pozicije petlji na toj deonici. Posebno me interesuje gde ce se nalazitim petlja kod Ivanjice zbog iskljucenja sa AP u pravcu Nove Varosi, Zlatibora...? Unapred hvala!
@Бели, пре свега добродошао на форум.

Немам неку већу карту трасе аутопута од Пожеге према Бољарима, а ову карту сам већ постављао на овој подтеми. Сад сам само црвеном стрелицом означио изабрану трасу, а то је ова „источна траса 1“ дужине 107 км. Где ће бити петље код Ариља, Ивањице то не знам, можда неко има детаљнију мапу овог дела аутопута.


Лично мислим да је ово боље решење, од два још предложена, јер ће се на тај начин овај део Србије оживети и привредно и туристички, и да ће бити мањи одлив становништва у веће градове Србије или пак иностранство.

У Новостима је прекјуче изашао чланак о изабраној траси са објављеном сличном картом, није лоше прочитати га. Можда само наслов мало „збуњује“, да ће траса ићи преко планинских масива Голије и Пештера, а у ствари ће ићи долинама Голијског – Пештерског краја.

Коридор иде преко Голије и Пештера
М. НИЋИФОРОВИЋ | 27. новембар 2015. 07:48 | Коментара: 32
Министарка саобраћаја Зорана Михајловић у Новом пазару отклонила дилему око градње пута до Бољара. Дефинитивно се одустало од градње трасе преко Златибор


http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... -i-Pestera

Ево и једног цртежа целе трасе Коридора 11, од Румунске до Црногорске границе, а цртеж је из 2012 или 2013. године.



На црногорском форуму „Кафе дел Монтенегро“ има доста интересантних ствари о њиховом будућем аутопуту Бар-Бољаре: http://www.forum.cdm.me/showthread.php? ... -milijardi


Hvala ti puno na trudu i tako detaljnom odgovoru koji se u globalu odnosi na izgradnju AP od Požege do Boljara. Medjutim, moje interesovanje pored izgradnje kompletnog AP, koji je u opstem interesu svih nasu, ovom slucaju je bazirano na konkretno rešenje petlje u Prilikama i putnog priključka od pravca Nove Varoši. Naime, čuo sam da petlja treba da bude kod Prilika, barem zbog do sada izgradjenih puteva na pravcu Prilike - Katici - Zlatarsko jezero. Medjutim, čuo sam da je za isključenje sa AP na navedenoj petlj (koja je planirana negde ispred Bukovice, u zoni ušća reke Grabovice u Moravicu) u planu izgradnja novog puta, zbog boljeg terena sa manje uspona i lakšeg zimskog održavanja, koji bi dolinom reke Grabovice vodio u pravcu Kušića - Močioca - Zlatarskog jezera.
Ukoliko neko ima jos informacija na tu temu bilo bi interesantno da ih podeli sa svima nama na forumu. Pozdrav za sve forumaše!!!
 
imate na onoj mojoj mapi tačnu trasu puta, za tačnu lokaciju petlji ćemo morati malo da se strpimo
 
U danasnjoj emisiji SAT koja se upravo emituje na RTS-u je emitovan prilog o ovom autoputu.
Jedna od zanimljivosti je da se u tunelima nece raditi asfaltna konstrukcija, vec betonska. Razlog tome je navodno protivpozarna bezbednost.

EDIT:
Evo i linka emisije, ko je zainteresovan da pogleda:
http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 1-2015.mp4
 
Ni reci nema deonici Preljina-Pozega? Vaznije je uraditi tu deonicu nego Surcin-Obrenovac,mada je i ta vazna.
 
gygy11":3ru126qe je napisao(la):
Ni reci nema deonici Preljina-Pozega? Vaznije je uraditi tu deonicu nego Surcin-Obrenovac,mada je i ta vazna.


pa pazi.
ne znam stvarno po kom kriterijumu si dosao do toga.
da se razumemo, ne negiram, nego ja sam prosto ne mogu da dodjem do zakljucka gde je veci prioritet.
Sa jedne strane izbeci Ovcarsko-kablarsku klisuru, gde je tezi put, ali realno manji broj vozila, ili izbeci put gde jedan deo prolazi kroz naselje Umka i kliziste i gde ce zavrsetkom deonice autoputa od Obrenovca do Uba biti jos veci broj vozila nego sto je danas.
Prioritetno... pa i jedno i drugo, al bi ja ipak dao blagu prednost ovom parcetu do BGD-a
 
Da je neko ko je trebao 20% mislio od onoga koliko je trebao, vec bi se 2-3 godine kola vozila celim ovim autoputem. On ce biti spas za Zapadnu Srbiju.

Istocna je koliko-toliko povezana jer su gradovi pored auto puta ili par km daleko, ako izuzmeno gradove u delu ka Rumuniji. Zato me,cudi sto ne postoji plan da se ovaj krak koji ide do Pozarevca produzi ka Velikom Gradistu, Golupcu, Donjem Milanovcu, Majdanpeku, Negotinu, Boru i Zaječaru. Jer i tamo zive ljudi i trebaju da budu povezani auto-putem sa ostatkom nase zemlje.

Ali da se vratimo na Zapadnu Srbiju. Oni koji su navikli da se drndaju po Ibarskoj magistrali, putovanje buducim auto-putem, bice igra.
 
Pozdrav svima. Izvinjavam se unapred za dug post.
Pre svega se zahvaljujem svim clanovima na zanimljivim, iscrpnim i aktuelnim informacijama, snimcima, fotografijama, diskusijama. Citam ceo forum duze vreme, resio sam da se registrujem i napisem koju nakon najnovijih informacija i diskusija. Jedan clan je pre nekoliko stranica iscrpno i strucno objasnio osnovne stvari vezane za kolovozne konstrukcije i to je resilo mnoge dileme o temi o kojoj prosecan covek slabo zna. Ja sam resio da uradim nesto slicno za temu trasiranja. Nazalost, moja tema je nezahvalnija i slicnija fudbalskoj reprezentaciji, u smislu da su svi selektori i najbolje znaju jer stvar nije konkretna i precizna kao projektovanje asfalta ali sta je tu je. Nije mi cilj da pametujem sa visine ali razne, najblaze receno gluposti, se pisu, i prvo bih cisto neutralno ispisao par osnovnih stvari vezanih za STRUKU, koje su izmisljene, iskoriscene i dokazane nebrojeno puta po svetu. Posle toga silazim s ovih merdevina da dam i subjektivno misljenje, pa se tad mozemo posibati onako posteno, srpski. :D Takodje, molim da se ne vredjaju mnogi koji argumentovano i strucno diskutuju, znate ko ste. Elem...

Autoput(AP) sluzi daljinskom povezivanju ljudi i razmeni robe. Kao takav osnovni parametar mu je PGDS-prosecni godisnji dvevni saobracaj, znaci broj vozila koja dnevno prodju putem-u proseku. Da bi autoput bio isplativ, kao minimalna cifra pominje se PGDS od 10 000. Nemci bi rekli i 12, i to u najgorem slucaju. Preferiraju 15, pa i 18. Pre nego sto pocnete sa regionalnim razvojem, brojem mrtvih i turistickim potencijalima-"isplativ" obuhvata najsiri moguci dijapazon ljudskih aktivnosti, ne samo puku cenu gradnja+odrzavanje naspram zarade od putarine. Crno zvuci ali broj mrtvih vrlo direktno utice i konvertuje se u novac. Od ovoga sve pocinje a cesto se tu i sve zavrsava. PGDS je jedina istina i tvrda cinjenica, sve ostalo su zelje, fantazije i ponajvise politika.
Kada se odredi pocetak i kraj, bira se trasa. Trasa treba da bude isplativa, dakle sto jeftinija u ceni, odrzavanju i koriscenju ali pod uslovom odredjene funkcionalnosti. Kod kapitalnog objekta kao sto je AP, veliki most ili pruga funkcionalnost je neprikosnovena. Kao sto se beogradski most ne gradi na 30km od centra jer je tamo Sava najuza a tlo najbolje da bi se ustedelo, nego U BEOGRADU, tako ni autoput ne moze da krivuda kao zmija po dolinama i da poveze svako seoce u Vojvodini, jer je tu najjeftinije i najlakse graditi.

Istorijski se pokazalo da je povecanje saobracaja nakon gradnje AP, osim u slucajevima gradnje direktno ka odredjenom mestu gde puta nema ili gde je izgradjen multimilijarderski poslovni/proizvodni kompleks, JAKO MALO! U Srbiji, gorepomenuti slucajevi ne postoje, pa cu ponoviti-nakon gradnje autoputa povecanje saobracaja ce biti malo ili jako malo. U najboljem slucaju do 20% na pojedinim deonicama(pristojne duzine). Od svetskih iskustava su mozda i bitnija ova domaca, balkanska. Pa je tako Hrvatska svoje najnovije cedo i cudo izgradila za 5-7 miliona evra po kilometru, da bi ubrzo potom objavila prodaju strancima za duplo manje. I oni su sanjali novonastali saobracaj i bili ponosni, i njima put koristi lepo kao i nama most preko Ade, ali ekonomski pokazatelji su otkrili velicinu njihovog promasaja, koji placa i placace narod. Koliko videh pre nekoliko meseci, na njihovu srecu, za sad se odustalo od pljacke njihovog naroda i prodaje AP(zaobilazim pljackaske reci monetizacija i koncesija), ali je promasaj evidentan. Ne pratim pomno, mozda ga opet prodaju, ako iko hoce da plati.
Dakle, ne, nece Mica iz Ivanjice procvetati ako mu umanjimo cenu transporta do Beograda za 15%, niti ce industrija Uzica i Sevojna duplirati proizvodnju iz istih razloga. Kada pruga radi Fiat autovoz iz Kragujevca ide dvaput dnevno, kada ne radi, ide par desetina slepera dnevno. Da nemaju kuda da ih prodaju, ne bi im pomogao ni C-5 avion s placenim kerozinom. Prosto receno, kada je PGDS ka nekom mestu, sabran iz svih pravaca, 5000, ni da se svih 35 000 stanovnika skupi i pocne da radi sa Beogradom nema racun da se gradi AP.

Drugi argument koji se ovde srece je kvalitet zivota, tj "putovao sam 5.5h do Beograda juce i glava mi je kao balon". Istina je da bi se klackao tako svuda u svetu. Ne bukvalno isto 5 sati, jer bi isao solidnim putem za saobracaj motornih vozila ili drugim primerenim putem. Ali niko ti ne bi napravio AP zbog tvojih nevolja, niti bi merio velicinu nevolje izmedju tebe i zemljaka s planine preko puta, istorijsku muku oba kraja ili prosecnu platu. Merio bi PGDS. Koji povlaci sve druge parametre. Zadovoljenje stanovnistva postoji samo kada neko ko slucajno zabode stap pa iskoci nafta uzme pare od iste i napravi oazu u pustinji, citave gradove, pa je put najmanji problem. To ne postoji u Americi, Evropi, a svakako ne bi smelo u Srbiji. Osim pred izbore. :D

Konkretnije receno, da zasucem rukave i spremim se za napade. :D
PGDS kaze ovako: AP tj koridor 11 je prilicno upitan na svom velikom delu, dok na jednom delu nije uopste upitan vec ga ne treba graditi ni pod pretnjom sankcija.
Prvi problem s kojim se srecemo je da ne znamo gde bi smo da put ide. U spici, neka orijentacija je Boljare-Crna Gora. U retorici, cilj je i Republika Srpska i BiH. U praksi, orijentacija je Cacak. Jer ma koliko da svaki ministar dovlaci ka sebi AP kao da je u pitanju asvaltiranje dvorista, ipak nemamo viska 200 miliona evra da damo na put koji vodi nikuda(osim pred izbore :D ). Suludo je i da obilaznica oko Beograda nije zavrsena a prica se o Pesteru i Zlatiboru ali da se ipak drzim teme. Suludo je i da se zadnje gradi najoptereciniji deo(BG-Obrenovac) buduceg koridora, ali dobro, sad cu stvarno da se drzim teme. :) Dakle, po jednostavnoj racunici, za Crnu Goru ide jako mali deo saobracaja. Deo koji ne zavredjuje paznju vecu od one koju vec ima sa postojecom magistralom i prugom. Crna Gora se ne slaze :D i nemam nista protiv da oni finansiraju put koji je njima preko potreban a nama prilicno nepotreban, sto smo i pokazali saobracajem koji ostvarujemo ka njima zadnjih milion godina. To nije ono sto Beogradjanin sa vikendicom u Susnju zeli da cuje ali je tako. Prema BIH je situacija daleko gora, da ne kazem smesnija, postojeci putevi su neoptereceni i cesto predimenzionisani. Putem saobracaja koji postoji i mesta koja su danas stvarna i postoje, a uz razmisljanje o terenu koji se savladjuje i ceni puta(gradnja, odrzavanje, troskovi koriscenja) svaki pokusaj savladjivanja planina Zlatibora i Pestera je suludo bacanje nasih desetina miliona evra, koje usput receno, nemamo. Autoput do Pozege je realnost i kao neko ko bi radije da ima lekare i ucitelje nego nepotrebne km AP, ne bi mi smetalo da AP stane u Pozegi. Dalje od toga, saobracaj nalaze da bi AP mogao da ide do raskrsnice za Zlatibor i Bosnu, pre savladjivanja same planine. Medjutim, teren oko Uzica je jako problematican i nikako nema racuna graditi autoput dalje od Sevojna koje je industrijska zona, vec je jedino moguce resenje put sa 4 trake od Uzica do Zlatibora.
Sto se tice gradjana Ivanjice, Novog Pazara itd, njihov kvalitet putovanja bi se znacajno poboljsao sa takodje potrebnim kracima koje opet, treba graditi iskljucivo kao put za motorna vozila, nikako AP.
Cini mi se da ljudi ne priznaju taj put kao realno resenje, gledaju na AP kao davljenik na udaljeni brod. Takav put nudi bezbednost skoro kao AP jer se preticanje vrsi bez sanse da vozilo u suprotnom smeru izazove sudar, a i brzine su manje.
Druga stvar-takav put je DALEKO jeftiniji od AP. Sirina AP je 60-90 metara. Sirina koridora AP, koji obuhvata i pomocne puteve, kanale, je oko 140 m. Minimalni radijusi krivina su daleko veci na AP, maksimalni usponi daleko manji. Sto u problematicnom, planinskom delu znaci da se konstantno ide preko mostova i tunela, koji su u redu desetina skuplji od vec preskupe deonice AP.
Sve u svemu, bar mi na ovom forumu ne smemo da dozvoljavamo da nam mazu oci politicari sa svojim glupostima i obecanjima i da vodimo diskusiju na nivou toga ispred cije kuce ce da bude zadruga. Pa da mozda nekad i smognemo snage i promenimo ovo sto se sada desava, da 20 000 vozila ide i gine na 80 km/h dok se daju nasi milioni da 5 od onih 20 hiljada moze da ide 130 km/h.
 
Meni kao laiku ovaj post djeluje savršeno logičan. Putujem za CG odatle sam i zato sam od svih objekata najzainteresovaniji za ovaj, ali ipak i dalje mislim da je put rezervisan za m/v, van naseljenih mjesta sa mozda par petlji na najopterecenijim raskrsnicama bio dovljno rešenje.

Ne bunim se ni protiv autoputa da se razumemo, ali is cisto sebicnih razloga.
 
@AleksandarGrf

Свака част на посту! Став "аутопут или ништа" је став малограђанске и заостале памети.

Лично, сматрам да је за наредних 20-30 година било довољно изградити пут резервисан за саобраћај моторних возила у четири траке од Малог Пожаревца до Пожеге (уз проширење АП Београд - М. Пожаревац на 3+3 и некакав полупрофил типа 2+1 са оградом до ЦГ каквих има по Шведској).

Кад једног дана будемо срећни и богати, онда треба да бушимо брда за 3.000 аутомобила дневно. То се односи и на Грделичку клисуру, и на обилазницу између Бубањ потока и Панчева.
 
Generalno se slazem, uz 2 mala amandmana:

1. Grdelicka klisura u sezoni ima daleko vise od tih 3k vozila dnevno. I uz Ovcarsko-kablarsku klisuru predstavlja i bezbednosni problem.

2. Da li moze na 2+2 putu za motorna vozila da se naplacuje putarina? Jer ako ne, na duzi rok nam se vise isplati AP
 
mekbejn":2cwy358q je napisao(la):
Generalno se slazem, uz 2 mala amandmana:

1. Grdelicka klisura u sezoni ima daleko vise od tih 3k vozila dnevno. I uz Ovcarsko-kablarsku klisuru predstavlja i bezbednosni problem.

2. Da li moze na 2+2 putu za motorna vozila da se naplacuje putarina? Jer ako ne, na duzi rok nam se vise isplati AP

2+2 je такође озбиљан безбедоносни проблем. Број возила за ЦГ је немогуће проценити. Хипотетички у случају везе са Ап може доћи до масовног заокрета туриста из Србије уместо Гр према ЦГ, ово наравно зависи од још неких параметара које је тренутно немогуће предвидети.
 
Vrlo je lako proceniti, posebno domace turiste.
Nece ih svakako biti vise nego krajem 90-tih kada se viza placala, cekala, i bila uslovljena uplatom aranzmana u agenciji.
Oni sto je tesko predvideti je koliko ce Ceha, slovaka i poljaka odluciti da im destinacija po prvi put bude CG.

Ljudi, da se ne zanosimo.
To sto 5 letnjih vikenda imamo znacajan broj putnika i zagusenja nije pravilo i stalna pojava. To su pikovi, izuzetci.
 
Vrh