Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Autoput olaksava poslovanje. Ok, jasno je to, nije sporno. Ono sto je sporno je sto ti mislis da su glavne investicije u Vojvodini i Beogradu i okolini samo iz razloga postojanja autoputa.
E to je velika greska. One su tu, zbog velikog trzista (2 najveca grada), one su tu, zato sto su fizicki blize maticnoj fabrici, kao i ostalim snadbevacima, kao i zato sto im je putanja izvoza gotovog proizvoda opet nazad na sever ili zapad.
A o investicijama u zapadnu Srbiju...
Gde je Valjevo? Dal je u Valjevu fabrika 'Gorenje'?
 
Ima gomila stranih investicija van blizine auto puta. Ima čak i boru i majdanpek, slepim crevima srbije.

Nisam upoznat o stranim investicijama južno od šapca i zapadno od Kragujevca.

Strani investitori nisu mađioničari i neće nas oni preko noći uvesti u blagostanje. Za to moramo sami. Ne postoji laka rešenja u vidu stranih investicija.


Dalje, autoput OLAKŠAVA poslovanje. Mnogo više olakšava poslovanje efikasno sudstvo.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Moje pitanje je bilo tako zato sto ste vi nasli neke gradove koje eto pa nemaju investicije na koridoru 10 i uzeli ih kao reper. To je jedina poenta koju sam zeleo da postignem. Nece strani investitori doci sa stapicem ali nekako po njihovom rasporedu mozes videti gde je drzava gurala najvise i gde je razvijena infrastruktura.

Evo ja sam masinski inzenjer i imam 5 kolega moje godiste koji su otisli u Suboticu da rade jer tamo nema dovoljno inzenjera. Jel to nije forsirano preseljenje najboljih ljudi? Cuo sam hiljadu puta da je razlog zasto se ne ulaze u Uzice nedostatak infrastrukture. Posto ovde ima mnogo dobrih majstora i inzenjera ovi novi koji dolaze jednostavno nemaju gde da se zaposle jer se nista ne otvara zbog lose infrastrukture pa idu po Suboticama, Novim Sadovima, Beogradima....

Laki ima istine u tome ali ima i toga da je Novi Sad tek skoro postao drugi najveci grad a da se u okolini Nisa 50km autoputa gradi 20 godina.

PS: Nisam rekao da sudstvo ne olaksava poslovanje.
 
Strane investicije su najotrcanija fraza u Srbiji.
Strane investicije ne pokrecu drustvo, pokrece ga domaca pamet i domaca ideja.
Strane investicije obicno pumpaju i uvoz pored izvoza (fiat npr) jer im je osnovno jeftina radna snaga (iako nemam nista protiv iste, i to je konkurentnost).
Bg je razvijen jer je glavni grad, napumpan (pre 100 godina je bio manji i od ns i od subotice), iluzija je da je Vojvodina razvijena, to su samo ostatci nekadasnjeg sistema koji nema veze sa srbijom. Sto je vise vojvodina postajala srbija, sve se vise utapala u sivilo iste i dopustila da ns postane drugi bg, prenaseljen, napumpan, unisten urbanisticki (ovo zadnje ne mogu da tvrdim za bg, ali na dobrom je putu s ovom vodom).
Realno, autoput treba da je posledica privredne aktivnosti, ne moze biti uzrok, generator.
 
Apsolutno netacno. Infrastruktura je preduslov za privredni rast.

Ko kaze drugacije taj ne zna o cemu prica. Ne mozes ti da pravis nesto i onda da se nadas da ce kroz 10 godina da ti dodje put, moras da imas put da bi mogao da pravis to nesto. Ako nema put tu gde si hteo onda napravis tamo gde ima put. Naprimer u Subotici.

Sve je to posledicno vezano... Nedostatak infrastrukture je jedan od najbitnijih okidaca za raseljavanje Srbije i neravnomeran razvoj. Najmanje se raseljavanje desava u Vojvodini bas iz tog razloga.
 
Iako svako svoju muku najbolje zna i svako svoj bol najjace oseca, moram da se ne slozim sa tobom. Prvo, Uzice nije neka stranputica ili slepo crevo Srbije. A takvih ima koliko oces po Srbiji. Drugo, zaboravljas da Uzice pored drumske ima i prugu Beograd - Bar.
Mislim da je pruga za privrednu aktivnost jednako, ako ne i mnogo bitnija od druma.
Uzice nema stranih investicija? Pa ok. Mislis da je to lose? Kako je Kraljevo proslo sa stranim investitorima?
Pogledaj primer Kikinde, gde ces sam videti da ni u Vojvodini nije bolja situacija.
Spomenuo si Niš.
Pa tamo autoput postoji odavno. Ok, krak ka Dimitrovgradu se gradi (jos uvek) ali je juzni krak prolazio (i prolazi) neposredno pored grada vise od 20 godina. Pa upravo u tih 20 godina je Niš 'nestao'. Svaki put kada neko spomene taj grad, meni je asocijacija Detroit...
Pa eto i taj investitor koji im je dosao (philip moris) i je realno unazadio, a proizvodjace duvana u srbiji unistio...

'Ercovi' su mudri, vredni ljudi, samo su se malcice uspavali. Turbulentna vremena, promene sistema su ih zatekle nespremne, ali na svu srecu situacija nije ni izbliza toliko losa da se ne noze relativno lako znacajno popraviti. Pa cak i bez pomoci drzave, iako se naravno slazem da ona treba i ima obavezu da vodi racuna o svakom kraju i o svakom svom gradjaninu.
Pre ili kasnije, autoput, ili brzi put ce stici u Uzice. Ako se gradjani i lokalna vlast ne angazuju da im bude bolje, tim autoputem nece stici 'bolja vremena' veruj mi to. :)

Inace, da se vratimo malo na temu.
Postoji neka iracionalna zelja nasih sugradjana da im put, sto veci i optereceniji prolazi "pod prozorom"
Zato nam (izmedju ostalog) valjda magistralni putevi vise lice na beskrajne ulice nego na magistrale.

A eto na primer osim Karlovca gde ap prolazi u neposrednoj blizini grada, trasa hrvatskog A1 (dalmatina) ne prolazi u blizini niti jednog grada. Split je recimo udaljen vise od 20km od autoputa, Zadar nesto manje, a Dubrovnik ce po svoj prilici do autoputa morati preko drzavne granice.
A spomenuo sam gradove sa lukama, trajektima, aerodromima, turizmom...

A mi?
Mi cak kod Novog Sada napravismo bespotrebnu veliku "krivinu" da bi autoput bio sto blizi gradu, pa ni to nije bilo dovoljna ludost, vec napravismo "paralelni autoput u zoni pored NS", valjda da zasenimo prostotu, ili sta vec...
 
Mislim da se mi građani Srbije (a isto važi i za region) ponašamo kao siromašni radnik koji je otišao na more u 5* i spiskao tri svoje plate da bi se proveo kao nikada i na par dana pobegao od realnosti i skromnog života koji živi. Samo što je povratak u realnost neminovan i posle takve "avanture" i psihički i finansijski mnogo teži. izreka kaže "može se pobeći od realnosti, ali ne i od posledica te realnosti"
Mi želimo da sagradimo autoput na brzaka i to do svih mesta gde neko živi i tako počnemo da živimo kao što žive u Austriji, Nemačkoj i sl.
Jasno je svakom realnom čoveku da to nije moguće.
Kao što nemamo novca da vozimo Mercedes, nego vozimo 10 god stare glofove, astre, škode, dačije i slične automobile koji apsolutno zadovoljavaju funkciju prevoznih sredtsva, tako se moramo pomiriti sa idejom da ćemo se morati zadovoljiti solidnim a ne vrhunskim putevima, regionalnim a ne AP...
obzirom da smo siromašna država i da ćemo takvi ostati vekovia (jer ni jedna zemlja koja nije našla naftu se nije preko noći obogatila) moramo da pažljivo merimo svaki uloženi dinar u sve pa i u infrastrukturu.
znam da će neke to boleti, ali moram reći da gradovi koji nisu na nekom koridoru i koji su u brdima i nepristupačnim krajevima ne mogu imati AP niti industriju koja zahteva ozbiljan transport. to što je neko u komunizmu pozicionirao valjaonicu bakra u Sevojnu gde nema bakra ni u tragovima ne znači da sad treba da tu grešku dodatno multiplikujemo bacanjem para u put do takve valjaonice.
Nije put nešto što dovodi investitore, već mogućnost zarade i potreban broj kadrova. Pećinci i stara pazova pored AP imaju dva velika grada na 40 km sa velikom količinom potrebnog kadra što je najveći deficit u Srbiji. mi imamo dosta nezaposlenih, ali među njima malo dobrih radnika, zbog toga neće da dođu ozbiljne firme u Srbiju. npr da Fiat kaže da hoće da kupi FAP iz Priboja. kako bi našli inženjere koji će tamo da rade? da li bi neko iz BG-a ili NS ili Niša došao u Priboj da radi i koliko bi veću platu zahtevao da dobije nego u prethodno navedenim gradovima. proizvodnja je premeštena globalno u Kinu i teško će se vratiti u Evropu imali mi AP ili nemali.
Savet za sve meštane nedostupnih krajeva je učite poslove koje se mogu raditi preko interneta, to vam je budućnost. živite u svojim nezagađenim selima ili varošicama radite preko interneta u kombinaciji sa nekim etno turizmom i uživajte...
Lično sam izuzetno zainteresovan za gradnju AP do Čačka jer svakog vikenda idem tamo i vraćam se. I drago mi je da će uskoro biti gotov. Ali ni AP do Čačka nije isplativ i nikada neće biti. ni u ovom trenutku taj AP nema potreban saobraćaj, a ljudi se iseljavaju sa ovih prostora i manje rađaju i broj stanovnika pa i broj vozila na putevima će samo padati. i paradoksalno, što više budemo bacali para u neisplative puteve, teže će se živeti jer će nas krediti za te puteve "zadaviti" i više ljudi će odlaziti iz zemlje i putnika će biti još manje.
ja razumem političare koji hoće da u mandatu otvore neki put i forsiraju gradnju, pa da dobiju naredne izbore, a i za sledeće da kažu da su oni izgradili x km puta... ali interes zemlje je da se uposli naša operativa koja nije velika i da joj se iz budžeta da novac da grade 20 km autoputa godišnje ali svake godine i samo tamo gde to ima smisla. ovako građenje adhoc rezultira višom cenom jer se mašine kupe za adhoc priču ili angažovanje stranih kompanija.
prosečna ušteda korido 11 AP (kada bismo ga celog napravili) za kamione je 2-3 sata, što je smešno u odnosu na vreme koje izgube na granici npr koje nema u EU. zbog tih granica kamioni ne idu kroz SR i firme ne otvaraju svoje fabrike ovde.
ali to što bi uštedeli u vremenu, potrošili bi za putarinu (za kamione taj iznos nije mali)
u budućnosti će prevoz biti jeftiniji (električni automobili su 10x jeftiniji po mn od SUS vozila) ali će putarina biti ista. sada vam do čačka treba nekih 1200-1500 din goriva a putarina je realno da bude 400-450 din. i to je prihvatljivo. ali kada gorivo bude 120-150 din a putarina 400din, kome će to biti prihvatljivo?
na ibarskoj magistrali strada puno ljudi ali ne zato što je put loš, naprotiv, put je vrlo dobar, već zbog nasilnih vozača. AP neće njih rešiti (ima ludaka koji voze kontra smerom na AP). za novac koji je slupan u AP do Čačka, mogla se pokriti videondazorom cela ibarska, proširiti svi pravci sa dodatnim trakama (kako biste spore kamione pretekli sigurno na prvom pravcu), ispraviti spore krivine (probušiti mini tunele gde treba), napraviti 2+2 do lazarevca, napraviti tunel koji obilazi Ljig, a to isto uraditi i sa putevima M.Požarevac - Topola, Obrenovac-UB-Valjevo-Požega... efekti bi bili znatno veći. veća je logika napraviti još jednu traku AP od Mladenovca do M.Požarevca nego ovo što se sada radi (jer je mladenovac grad koji gravitira BG-u i puno ljudi putuje na posao, školu)...
ovako saobraćaj će 60% ići AP a 40% će ići i dalje ibarskom. a mislim da će kamioni 30% ići AP a 70% ibarskom jer našim "menadžerima" ušteda novca je mnogo bitnija od uštede vremena. zato i prijavljuju radnike na minimalac, vozač voze po 15 sati bez odmora i obavezno se najedu za ručak kao da im je poslednje kako bi lakše zaspali za volanom... o piću da ne pričam...
I na kraju o još jednoj zabludi da AP treba da ide do zimskih centara. ko je bio nekad u poznatim skijalištima u Austriji/Italiji/Švajcarskoj ( ja sam imao tu sreću da jesam) zna da ni do jednog od njih ne vodi AP, već se 1-2 sata vozite regionalnim putevima. AP povezuju velike gradove a regionalni putevi ostala mesta pa bila ona i Kortina, StMoriz, Bad Klajnkirhen, Kaprun, Kidzbil... e sad ako neko misli da su Zlatibor, Zlatar ili Golija važiji, onda sam promašio temu...
 
Znate kako ljudi, ja se ne zalim na uzicku industriju mi ovakvi prepusteni sami sebi imamo mnogo vise nego bilo koji grad nase velicine u Srbiji (do 100 hiljada). Ja pricam o odlivu stanovnistva, strucnjaka itd. Ne mogu vise da ponavljam.
Ne mislim ja da ce infrastruktura da donese blagostanje ali ce da uspori odliv i uz pravi posao koji trebaju da urade lokalci da preokrene trend odliv kadrova u severni deo drzave.
I opet kazem mislim da taj brzi put resava problem jer auto put jeste predimenzionisan.

I da, izbori se ne dobijaju putem u uzicu nego prokopom, autobuskom stanicom, bnv, vojvodom stepe... jer uzicane mnogo vise zanima obilaznica oko bg nego centar Uzica iz prostog razloga sto svi zivimo u Beogradu ili cemo ziveti. I kada bas svi osim staraca budemo dosli u Bg onda ce neko da kaze da je moooooozda bilo jeftinije napraviti pristojnu infrastrukturu.

I da, ceo zlatiborski okrug ima stanovnika kao vozdovac i zemun zajedno. Sto jasno govori u prilog kome treba podilaziti da bi dobio izbore, a to nismo mi.

EDIT: Laki, pa pruga BG-Prijepolje-Bar je totalno neisplativa ako se gleda sa stanovistva moderne proizvodnje. Mada je opet bolje sto je ima nego da je nema, mada je prosle godine nije ni bilo jer se obrusilo 100m pruge kod Valjeva.
 
Pola mog drustva sa Zvezdare se odselilo, zivi i radi u inostranstvu. Citao sam skoro, da se ljudi iz Subotice iseljavaju preko. Tako da ti je argument los. Mozda je problem u necem drugom, a ne autoputu
 
U celoj infrastrukturi je problem, autoput je samo krunski primer. Na Zvezdari se broj stanovnika povecao u poslednjih 20 godina za bar 50% dok se u Uzicu smanjio za 20% a u Priboju za jos vise.

Od mojih drugova svaki deseti je ostao u Uzicu. Neki su prestali i da dolaze. Pola je u inostranstvu pola u Beogradu, Novom Sadu ili Subotici. Ne salim se, od 100 ljudi sa kojima sam ja u zivotu provodio vreme bar 90 vise ne zivi u Uzicu.

I da lepo si to rekao, za nas ovde je Bg isto sto je za tebe inostranstvo. Po pitanju infrastrukture, mogucnosti i sve ostalo.
 
Mislim da precenjujete znacaj infrastrukture kako u razvoju nekog kraja,tako i u demografskim problemima (iseljavanje i sl.). Vec sam naveo, moze drzava dase zaduzi preko glave, da izgradi sve puteve, ali do razvoja nece doci (mislim u pojedinim krajevima), a nece ni narod ostati. Trend je svetskih razmera da se zivi po gradovima, tako da mnoga sela i manji gradici nece opstati i tu nema spasa, pa makar izgradili autoput sa 3+3 trake. Ne znam za slucaj Uzice, ali manja naselja po Istocnoj srbiji ne verujem da ce opstati. Prihvaili smo kapitalizam sto znaci ne moze na silu da se forsira otvaranje pogona koji nisu profitabilni i nemaju savremenu tehnolgiju koja trazi obucenu radnu snagu koja je stacionrana po vecim gradovima (Beograd, Novi sad, subotica). Ti ljudi nece putovati svaki dan do Knjazevca, Tutina, sjenice i sl.
 
Orfanelin":28njhac4 je napisao(la):
Znate kako ljudi, ja se ne zalim na uzicku industriju mi ovakvi prepusteni sami sebi imamo mnogo vise nego bilo koji grad nase velicine u Srbiji (do 100 hiljada).
Hvala Bogu da je tako, te da Uzice nije dozivelo sudbinu Vranja, Leskovca i mnogih drugih gradova.

Orfanelin":28njhac4 je napisao(la):
Ja pricam o odlivu stanovnistva, strucnjaka itd. Ne mogu vise da ponavljam.
Ne mislim ja da ce infrastruktura da donese blagostanje ali ce da uspori odliv i uz pravi posao koji trebaju da urade lokalci da preokrene trend odliv kadrova u severni deo drzave.

Opet se vracamo na isto...
Odliv kadrova, sever privilegovan...
Pogledaj na karti Banat. Na severu je, zar ne? Pa ipak on se (uz par izuzetaka) bukvalno gasi. Sela su vec mrtva, gradovi i varosice polako odumiru. Nema to veze sa tim dal je sever, istok, zapad ili jug...
Ima veze sa mnogo vise sa nacinom razmisljanja i utucenoscu nacije koja ceka resenje "da dodje"
Zasto se ne 'brendira' uzicka prsuta i uzicka sljivovica?
Zasto je zlatiborski okrug dopustio da se Zlatibor umesto turisticke destinacije pretvori u selendru, sa urbanistickim problemima slicnim onima u Kaludjerici, do skora najvecem divljem naselju u Evropi?
Dal je potrebno da neko iz Beograda (drzava, privredna komora, ko god...) organizuje proizvodnju 'Hand made' dzempera, i ostalog koje i danas nazivamo "sirogojno"???
No danas samo babe od preko 60 znaju da strikaju...
E zato sto je bolje drzati metlu ili dzoger, nego strikati dzemper, zato je odliv stanovnistva.
Ne iz Uzica i Zlatiborskog okruga, vec iz svih ruralnih krajeva Srbije.

Orfanelin":28njhac4 je napisao(la):
I opet kazem mislim da taj brzi put resava problem jer auto put jeste predimenzionisan.

Pozdravljam razuman stav koji imas. :)

Orfanelin":28njhac4 je napisao(la):
I da, izbori se ne dobijaju putem u uzicu nego prokopom, autobuskom stanicom, bnv, vojvodom stepe... jer uzicane mnogo vise zanima obilaznica oko bg nego centar Uzica iz prostog razloga sto svi zivimo u Beogradu ili cemo ziveti. I kada bas svi osim staraca budemo dosli u Bg onda ce neko da kaze da je moooooozda bilo jeftinije napraviti pristojnu infrastrukturu.
A eto ga odmah zatim nerazuman stav. ;)
Pa kako porediti nesto sto je neuporedivo?
Obilaznica oko Beograda?
Pa ima li primera skrajnutijeg i zapostavljenijeg infrastrukturnog projekta u Srbiji? I to ne proporcionalno saobracajnom opterecenju, vec uopste?
Pa skoro ce 30 godina od kako se pocelo sa realizacijom, a zavrsetak radova nije na vidiku!

Vojvode stepe? Koje veze drzava ima sa tim?
Mesas babe i zabe. Jel neko brani opstini Uzice da renovira neku ulicu u gradu? (Inace, oni zasluzni za odluku o rekonstruisanju je donela vlast koja je izgubila izbore)


Orfanelin":28njhac4 je napisao(la):
I da, ceo zlatiborski okrug ima stanovnika kao vozdovac i zemun zajedno. Sto jasno govori u prilog kome treba podilaziti da bi dobio izbore, a to nismo mi.

Sta prosecan beogradjanin ima od Prokopa? Meni kao putniku je totalno sve jedno dal mi je zeleznicka stanica kilometar dva levo ili desno.
Podilaze svima. Beogradjani samo imaju vise stete od toga. jer najvece "podilazenje" se svelo u otimanje od beograda najvrednijeg zemljista uz reku i ustupanje istog investitoru, sa najblaze receno problematicnim namerama i jos problematicnijim efektima po zivot beogradjana.
A ti si , kao i mnogi tu upao u zamku vlasti, koja je uvek 'master manipulacije'
To bi isto bilo kao kad bi neko iz krajeva Beograda koji godinama muku muce sa vodom rekao "a Uzicu sredjuju izvoriste vodove ekspresno, ko o nama brine"

Orfanelin":28njhac4 je napisao(la):
EDIT: Laki, pa pruga BG-Prijepolje-Bar je totalno neisplativa ako se gleda sa stanovistva moderne proizvodnje. Mada je opet bolje sto je ima nego da je nema, mada je prosle godine nije ni bilo jer se obrusilo 100m pruge kod Valjeva.

Zasto i kako je pruga neisplativa ?
 
Lepo receno da su se Uzicani malo uspavali i prespavali tranziciju iz velikih drustvenih firmi u malu porodicnu privredu, za razliku od Cacka recimo, koji nije bio uljuljkan sa tolikim brojem drustvenih firmi i koji se lakse prilagodio post socijalistickom vremenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360815#p360815:2ap6qbgp je napisao(la):
nensav » 02 Dec 2015 11:46 am[/url]":2ap6qbgp]Mislim da precenjujete znacaj infrastrukture kako u razvoju nekog kraja,tako i u demografskim problemima (iseljavanje i sl.). Vec sam naveo, moze drzava dase zaduzi preko glave, da izgradi sve puteve, ali do razvoja nece doci (mislim u pojedinim krajevima), a nece ni narod ostati. Trend je svetskih razmera da se zivi po gradovima, tako da mnoga sela i manji gradici nece opstati i tu nema spasa, pa makar izgradili autoput sa 3+3 trake. Ne znam za slucaj Uzice, ali manja naselja po Istocnoj srbiji ne verujem da ce opstati. Prihvaili smo kapitalizam sto znaci ne moze na silu da se forsira otvaranje pogona koji nisu profitabilni i nemaju savremenu tehnolgiju koja trazi obucenu radnu snagu koja je stacionrana po vecim gradovima (Beograd, Novi sad, subotica). Ti ljudi nece putovati svaki dan do Knjazevca, Tutina, sjenice i sl.
Паааааа, није баш тако (у односу на болдовано). Треба да видиш како изгледају путеви, железничке станице и возови када почну јутарње и послеподневне миграције у Белгији, Немачкој, Француској... О стилу живота у Швајцаркој ни да не причам. Код нас је село/предграђе/мањи град синоним за мртвило, недостатак инфраструктуре, неповезаност, тј. слепо црево. У другим земљама, то често није тако. Што рече мој колега: ''И ја бих живео негде под Авалом када бих имао железницу и метро, а овако се гурам у блоку 70.'' Или као што ми је пре четири године причао један наш лик који живи у околини Лондона, да би он и жена жарко желели да купе имање у околини Аранђеловца, нпр. јер обоје воле природу и животиње, а хтели би да се врате. Међутим, због посла му је потребан стабилан и брз интернет, па тада још није смео да ризикује.

У осталим наводима, нажалост, има доста истине када смо ми у питању. Али то је опет питање: Шта је старије, кокошка или јаје? Да ли је недостатак инфраструктуре (не само путне), условио замирање мањих градова и села, или она немају перспективу па нема потребе ни за грађењем инфраструктуре? По мени, сви ти градови би имали перспективу када би се створили услови да се отворе погони који би били другачији од ових ''Бангладеш фирми'' које нам се нуде. Мислим да би се без проблема довољан број стручњака преселио у нпр. Зајечар ако би се отворила потреба за рецимо инжењерима или техничарима, уз коректне понуђене услове. А врло брзо би се и локална радна снага обучила. Знам људе који су из Панчева или БГ-а путовали у Вршац (Хемофарм), а понеко се и преселио. Е,сад, како доћи до тога да се отварају такве фирме, друго је питање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360825#p360825:1mov0v6c je napisao(la):
Barkley » 02 Дец 2015 12:50 pm[/url]":1mov0v6c].. О стилу живота у Швајцаркој ни да не причам. Код нас је село/предграђе/мањи град синоним за мртвило, недостатак инфраструктуре, неповезаност, тј. слепо црево. У другим земљама, то често није тако.

Браво, "промена стила живота" је права фраза а не "задовољење потреба страних инвеститора".

Раецимо Златибор не треба посматрати као скијалиште већ као ваздушну бању која може бити атрактивна у свако доба године и зашто не би у неком новом хипотетичком стилу живота било нормално скокнути у петак после посла на златибор а кренути са Златибора у недељу увече. Покреће се домаћи туризам, стичу се здраве навике које смањују удар на здравство, толико је потенцијалних позитивних ефеката да је тешко све и сагледати. Зашто у том хипотетичком стилу живота не би постојале вињете па да се путарине не мора укалкулисати сваки пут већ буде једнократни трошак.

Да не буде забуне, нисам ултимативно за АП али га више посматрам као развојну шансу него као трошак.
 
Eto, bas u prethodnom postu, covek rece pravu stvar!
Fraza, ili parola, nebrojeno puta iztecena od strane nasih lokalnih, regionalnih, i republickih funkcionera: "Nedostaje infrastruktura"

Tako je 'drugovi', pardon 'gospodo' politicari.
Samo ima tu jedan problem. Infrastruktura je i elektromreza, i vodovod i kanalizacija, komunikaciona mreza...
Infrastruktura, sirok pojam, ali se politicari hvataju samo autoputeva i 'brzih pruga'! Jer im se moze... jer je to kod 'boranije' (obicnog prostog gradjanina) najefektnije.
I dok moj rodjak pun nestrpljenja iscekuje autoput do Pozege, da bi 7, 8 puta godisnje ustedeo po sat vremena u putu do BG, dotle mora da kupi agregat za struju (i gorivo za isti) da mu malina u hladnjaci ne bi propala. Za dve godine, nekoliko puta izgorele sklopke kompresora zbog nenormalno niskog napona, a o bojleru koji 12 sati greje 80l vode i drugim kucnim aparatima necu ni da govorim.

Sta mislite, sta ce vide uticati da njegova deca ostanu u okolini Arilja, autoput, ili manji troskovi proizvodnje i ledjenja voca, pa shodno tome i veca zarada, a posledicno bogatiji zivot?

Dakle, da zakljicim (u svoje ime) ovu nasu malu 'tribinu' :D o odrzivom i pravicnom razvoju Srbije.
Da, infrastruktura, ali putevi su samo jedna od karika u tom lancu.
Da, infrastruktura, ali i kvalitetno i adekvatno obrazovanje, preduzetnicki duh, dobra volja i povrh svega, ZELJA DA SAMI ZA SEBE URADIMO NESTO!!!
:)

Pozdrav drugari, u buduce nastavljam samo o pitanjima konkretno vezanim za temu AP Beograd - Bar (juzni Jadran) - zvanicno u Srbiji A2

P.S.
Igore, ne bi bilo lose da se numeracije puteva dodaju temama vezanim za autoput.
 
I ja bih da zavrsim ovaj deo diskusije. Interesantno je sto smo na primeru mesta ili niza mesta (Uzice-Zlatibor) koja imaju koliko toliko opravdan zahtev za auto-put, i definitivno zasluzuju bolju povezanost(koju ce i dobiti) napali mit o blagostanju koje donosi bolji put. Ne put, bolji put, jer to nisu mesta odsecena od sveta u 2015. A na primeru gradova koje smo pominjali, zamislite da smo pricali o minijaturnim, propalim mestima kuda ce put zapravo proci...
Pozdrav.
 
Ljudi od Zlatibora do Pozege treba pola sata do 40 minuta normalnom voznjom. Zasto niko ne uzima u obzir Sandzacke gradove, CG, pa na kraju krajeva i Albanija ce biti u neku ruku povezana. Nije taj put namenjen samo da bi se povezao ZLatibor sa Beogradom, ili Cacak. Ne zivimo mi ovamo (IC, Arilje,) u zemljanim kucama na livadama bez ikakve privrede... Pogledajte mapu pa vidite koliko toga zaobilazi deonica preko Zlatibora... Deonica preko Duge poljane je cak relativno blizu i severu Kosova gde su vecina Srbi.
Uostalom ako je ruta preko IC kraca i jeftinija, zasto potencirati skuplju varijantu kad je Uzice prilicno dobro povezano sa Pozegom? Ionako jedva finansiramo gradnju ovog AP...

P.S. Sasvim je realno da ce kad-tad proci deonica od Pozege prema Visegradu i Sarajevu
 
Ovde se čini mi se hvata na emocije i na patetiku a ne na činjenice... te i mi u Ivanjici smo ljudi, te i oni u Pazaru zaslužuju AP, te iseljavaju se ljudi iz Raške pa im treba AP, a počelo je i da "udara" na emocije oko naroda na severu Kosova...
A pri gradnji AP nije bitno da li i koliko ljudi teško živi već da li ili ne postoji ekonomska logika izgradnje AP. Emocije koje kažu da mi je dosadilo da se vozim magistralnim putem nisu faktor kod izgradnje AP. I mene i mnoge druge semafori nerviraju pa to ne znači da sad treba neko da deniveliše svaku raskrnicu jer sam ja nezadovoljan/iznerviran/frustriran čekanjem na semaforu...
Ako bi se gledala logika teškog života, tek onda ne bi trebalo da gradite AP. Jer AP se spajaju "bogati" krajevi čiji građani imaju novac da plate putarinu i da se puno voze, koji imaju puno posla a malo vremena pa im AP štedi to vreme koje nemaju...
Pri izgradnji AP je najvažniji parametar prosečan dnevni promet vozila na delu na kome se razmatra izgradnja AP. i smatra se da on treba da bude 12-15.000 vozila dnevno da bi imalo ekonomsko opravdanje da se AP gradi. Prevedeno na Srbiju to znači da treba da imamo bar 6-7.000 vozila prosečno da bi se takav put isplatio u Vojvodini (jer je cena izgradnje AP kroz ravnicu 2-3M €/km), u Šumadiji 10-12.000 vozila, a u brdskim i planinskim krajevima je za isplativost takve investicije potrebno da bude i preko 20.000 vozila dnevno.
Ako pogledate tabele prometa za 2014god ( http://www.putevi-srbije.rs/index.php/b ... a%C4%87aja) videćete da svi pravci zajedno (kraljevo - Novi pazar, Požega- Ivanjica i Užice-Prijepolje) nemaju ni 15.000 vozila dnevno. Dakle čak kada bismo zamislili da svi ljudi koji se voze tim pravcima idu AP što je naravno nemoguće (u praksi je i 50% nmoguće), opet ne bi postojjala računica da se taj put gradi.
Štaviše, trenutni promet ne opravdava gradnju čak ni puta za motorna vozila (2+2) ka CG ni u jednoj varijanti.
Ako se u obzir uzme da su to vrlo zahtevne deonice koje zahtevaju više sredtava za održavanje da će mostovi brže da propadaju zbog surovih vremenskih uslova, dolazi se do podataka da nikakva izgradnja nije ekonomski opravdana.
E sada ako Crna gora, Albanija, Turska žele da investiraju u taj put zbog svojih strateških, privrednih ili čak i nekih iracionalnih interesa treba im to omogućiti. Svakome ko želi koncesiju na toj deonici ali bez garantovanog prometa od strane države treba to omogućiti i podići im spomenik u svakom gradu blizu kojeg AP prolazi.
Ako se broj stanovnika ovih krajeva dramatično poveća (daj bože da se ne smanji) treba to uzeti u obzir i ponovo iskalkulisati.
Priče o nekoj industriji Ivanjičkog kraja ili Zlatiborskog kraja (izvozu i sl) su zaista smešne. verovatno da samo Fiat izveze više nego cela Srbija južno od Zapadne morave zajedno... Zapadna Srbija nema potencijal za industriju i ne treba se time ni zamajavati. Turizam,ekološka hrana i sl su jedini održive delatnosti.

Put Kraljevo - Novi Pazar je odličnog kvaliteta. problem su odroni, nelogična ograničenja i prolazak kroz nekoliko naseljenih mesta. prosečan promet oko 5.000 vozila. racionalno bi bilo u sledećih 5 godina ispraviti krivine, prokopati tunele kako bi put manje krivudao i zaobići što više naseljena mesta (novi most u Ušću jer je onaj postojeći smešan). Ovako se putuje prosečnom brzinom od 60km/h. podići to na bar 80km/h.
Put Požega - Užice-odvajaje za Višegrad (promet 10.000 vozila) -jasno je da ovde treba proširiti put na 2+2 sve do Zlatibora jer to i broj vozila pokazuje. to bi sa sadašnje brzine oko 60km/h podiglo brzinu na 100km/h što je odlično. Dalje ka Višegradu je promet 2.000 vozila i tu ne treba raditi ništa, put je bolji nego što je potrebno...
Put Zlatibor - Prijepolje (promet 4.000 vozila) - proširiti ravne deonice i duplirati trake da bi se preticali kamioni, ispraviti krivine na celoj trasi (kao što je to već učinjeno kod Borove glave). dakle povećati brzinu sa 60 na 80 km/h. zaobići naseljena mesta.
Put Požega - Sjenica (promet 3000 vozila) - napraviti bezbedan magistralni put prilagođe zimskim uslovima (da se lako čisti sneg), ugraditi grejače u asvalt na najtežim deonicama, kako bi se omogućilo da put zimi ne bude zaleđen.

Razliku u novcu koja bi se ovako uštedela uložiti u razvoj Zapadne srbije i Peštera. verujem da bi se inicijalno uštedelo (ili sprečilo bacanje) 1 Milijarde € a u sleećih 20 god još toliko kao ušteda što nema održavanja nepotrebnog AP.
Uložiti u turističke i banjske centre (Zlatar, Golija, Pešter, Zlatibor, Jošanička banja)... zar mislite da ljudi iz niša ili beograda ne dolaze na npr zlatar zbog toga što nema AP ili zbog toga što gore nema sadržaja i infrastrukture... Ljudi idu u terme Čatež i putuju do datmo 4-5 sati. izgradnjom AP do čačka i 2+2 do Užica bi za 4 sata došli skoro do granice sa CG.

zar se ljudi iseljavaju zbog nemanja AP ili zbog nemanja posla i i loše komunalne infrastrukture.
zašto ne napraviti u Novoj varoši klinički centar i porodilište za celu zapadnu srbiju i zadržali ste puno lekara i njihovih porodica (a verujem da bi se i doselili iz drugih krajeva).
napravite univerzitetski centar, napravite veliku fabriku nameštaja, velike hladnjače za ljude koji se bave uzgojom voća, isturena odeljenja pogramerskih firmi, dajte podsticaj kroz manje poreze, uredite industrijske zone... tako ste zadržali ljude...
napraviti nove škole i nove vrtiće (bolje od cele Srbije) - tako bi ostajali mladi...

Izgradnja AP preko peštera košta oko 2 Milijarde €... to je kao da na pešteru napravite 40.000 stanova od 100kvm ili 70.000 montažnih Ivanjičkih kuća. to vam je dom za nekih 150-200 hiljaad ljudi (jedan kragujevac ili 3 Čačka) i jedno i drugo je neracionalno jer nećete moći popuniti te stanove... ali čak i takvo bacanje para bi pre razvilo pešter nego AP . korist od AP će imati samo 50 ljudi koje će raditi na obe pumpe i 4 naplatne rampe na AP preko peštera.

Ljudi iz Ivanjice će AP putovati i raditi u Požegi, Čačku i tako još više osiromašiti opštinu u kojoj žive tj povećati odliv kadrova...vremenom će im dosaditi da putuju pa će se zauvek preseliti u te gradove...

mislite o ovome... :sesir:
 
zašto ne napraviti u Novoj varoši klinički centar i porodilište za celu zapadnu srbiju i zadržali ste puno lekara i njihovih porodica (a verujem da bi se i doselili iz drugih krajeva).
napravite univerzitetski centar, napravite veliku fabriku nameštaja, velike hladnjače za ljude koji se bave uzgojom voća, isturena odeljenja pogramerskih firmi, dajte podsticaj kroz manje poreze, uredite industrijske zone... tako ste zadržali ljude...

U redu za klinički i univerzitetski centar, ali nije jasno kako bi država 'otvorila' fabriku nameštaja ili isturena odelenja programerskih firmi. Investitori koji bi želeli mogu i danas da na taj način investiraju u te krajeve... osim ako ih ne destimuliše nedostatak AP.

Elem, ono što sam želeo da kažem, apropo priče o PGDS... ja se lično, kao vozač, jako plašim 1+1 magistralnih puteva, preticanja i mogućnosti čeonog sudara, pogotovu zato što vozim gradski auto koji ne može preticanje da izvrši dovoljno brzo. Takve vožnje izbegavam kada god je to moguće - na primer, kada (ne tako često) idem do Zlatibora, idem prvo autoputem do Batočine pa manje opterećenim magistralnim putem preko Kragujevca. Znam mnogo ljudi još koji ovako razmišljaju (recimo do CG idu preko KG i Kraljeva), pa tako nisu uračunati u PGDS ove trase autoputa o kojoj pričamo. Što se mene lično tiče, po Srbiji se krećem skoro isključivo po trasi K10, a postojanje K11 bi znatno povećalo mogućnost da istražim i neka mesta na njegovoj trasi.
 
Na Kg-Batocina je ograda izmedju pravaca na delu gde je 2+2. Ceoni sudar je mnoooogo verovatniji na obicnoj magistrali. Nelogicno je ovo sto pises

PGDS na deonici do Gostuna(gran.CG) je 2707 vozila, na Spiljanima je verovatno manji. Na ovim deonicama ka CG je veliki procenat lokalnog saobracaja. I opet je PGDS mali. Od Kraljeva do Spiljana, van spica letnje sezone, tek je po neki sleper.
 
^^^ nešto se nismo dobro razumeli, baš sam rekao da koristim autoput + Batočina-KG pa dalje na zapad umesto Ibarske magistrale, tj. da po svaku cenu izbegavam Ibarsku, te se zato ne računam u PGDS za nju.
 
slažem se da su 1+1 najnebezbednije saobraćajnice. I slažem se da u principu nije moguće izbeći čeoni sudar i tu malo zavisi od nas. I sam kada razmišljam o tome imam dozu straha. Zbog toga vozim veći auto koji ima 5* i gomilu airbag-ova, vozim uglavnom u kasnim satima kada je broj vozila znatno manji i trudim se da budem koncentrisan iako znam da opet šanse da izbegnem neki kamion ili auto koji pređe na moju stranu su jako male.
te čeone sudare izazivaju nervozni vozači koji ne mogu da dočekaju pravu priliku za preticanje pa rizikuju. zato sam napisao da je lek za takve saobraćajnice da se u ravnim delovima (a takvih delova ima na svakih par minuta vožnje) napravi 2+2 gde bi se lako pretekli svi kamioni i spora vozila i tada ne bi bilo rizičnih preticanja. naravno potreban je video nadzor cele deonice kako bi se iz saobraćaja eliminisali svi agresivni vozači koji voze nasilnički prebrzo i pretiču na punoj liniji...
to sve uz ispravljanje najtežih krivina bi omogućilo da se može bezbedno krstariti brzinama od 80-90km što je sasvim dovoljno. meni je sada prosek na ibarskoj BG-ČA oko 65-70km/h iako vozim dosta jak automobil. puno se izgubi na izlasku iz Beograda i dok se ne dođe do Vreoca. kasnije je taj prosek daleko bolji.
kada bi prosek bio 80-90km to bi smanjilo putovanje do čačka za nekih pola sata,
ibarksa magistrala do ljiga je dimenzionisana tako da put (krivine) dozvoljavaju 100+km /h ali to ne dozvoljavaju objekti pored puta... sa tunelom koji se pravi kod ljigaa ceo put (sa izuzetkom Milanovac-Brđabni) bi bilo moguće voziti 100km/h.
 
Uz dužno poštovanje nema šanse da ti je prosek 70km/h do čačka. Možda ako računaš od stepojevca do preljine.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Vrh