Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

MilisaV":28oupxjt je napisao(la):
Nema poente u kom smislu? Ja mislim da je prosečan dnevni saobraćaj toliki da nema potrebe graditi niko šta dalje od požege.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
Veruj mi da je saobracaj dovoljno jak da bi se pravio. Em sto ide do mora i sto ce povezivati luku Bar i celo primorje sa Srbijom, em sto sem Ivanjice i Arilja, tu su i Novi Pazar, Sjenica, Tutin i cak nece prolaziti toliko daleko od Nove Varosi ili Raske. Usput tu je i Golija kojoj je ovo sansa da iskoristi svoje turisticke potencijale Zasto da se radi polovicno? Te ideje o poluautoputu su mi banalne i to samo kod nas ima. Uz sav onaj uspon i nezgodan teren, sta mislite kako bi se odvijao saobracaj u 2 trake po pravcu?
 
sta mislite kako bi se odvijao saobracaj u 2 trake po pravcu?

Pa isto kao sto se odvija i na autoputu, prijatelju. samo trake mogu biti malcice uze , usponi malo veci, radijusi krivina manji...
nije neophodna zaustavna traka celom duzinom, vec je dovoljno da se na svakih 400-500m ostavi prosirenje za jedno parking mesto....
nije neophodan zastitni pojas, nije neophodna ograda....
mnogo toga sto moze znacajno smanjiti cenu kostanja tog puta.

I uz duzno postovanje , ali `_ebena` obilaznica oko beograda kojom godisnje prodju milioni vozila, koja je na glavnom tranzitnom pravcu kroz nasu zemlju nije zavrsena! Ne sto nije zavrsena, vec se ne nazire kada ce biti zavrsena.
Pa majka mu stara, ajd da shvatimo ko smo, gde smo i kolike su nam mogucnosti, pa da gradimo shodno svojim potrebama i mogucnostima :)

Naravno da sva mesta treba povezati kvalitetnim saobracajnicama. Ali brzi put nije nikakvo `poluresenje`, a posebno to nije na potezu od pozege ka Sjenici. Ista prica je i za potez od pozege ka zlatiboru.
I zar onda ne bi bilo nepravedno da `silimo` nesto sto ni u narednih 30 godina nece biti potrebno, samo zato da bi se zadovoljile nase sujete, dok na drugim mestima po nasoj zemlji sanjaju o prosirenju i sanaciji starog puta?

Iskreno, Na zlatiboru sam bio zadnji put 2009 i to u prolazu, a u Arilje i Ivanjicu idem godisnje 10-tak puta, ali sam odlucno protiv `ulupavanja` love (koju nemamo) u nesto sto nam nije neophodno.

800px-Arlberg_Schnellstra%C3%9Fe_bei_Montafon%2C_Richtung_Innsbruck.jpg


S16_Pians.JPG


MeBo-terlan_artikelBox2.png


F9C78A29-0DA0-4652-9A23-4D1F8B4B5D4D_v0_h.jpg



Zar nam ovo nije dovoljno dobro i drasticno bolje nego prolazak kroz arilje, latvicu, prilike, ivanjicu.... Nego bi sad ``preko hleba, pogace`` :D
 
rajkec":3ttoftqa je napisao(la):
Veruj mi da je saobracaj dovoljno jak da bi se pravio. Em sto ide do mora i sto ce povezivati luku Bar i celo primorje sa Srbijom, em sto sem Ivanjice i Arilja, tu su i Novi Pazar, Sjenica, Tutin i cak nece prolaziti toliko daleko od Nove Varosi ili Raske. Zasto da se radi polovicno? Te ideje o poluautoputu su mi banalne i to samo kod nas ima. Uz sav onaj uspon i nezgodan teren, sta mislite kako bi se odvijao saobracaj u 2 trake po pravcu?



rajkec, umesto tebi da verujem da je "saobraćaj dovoljno jak" mogu da verujem zvaničnim podacima.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... temid=2754

da izdvojim neke podatke

Пожега - Ариље 5 379
Ариље - Прилике 1 454
Прилике - Ивањица 5 844



а +на другу страну

Ужице - Пожега 9 061
Бела Земља - Ужице 9 014


ako išta mogu da zaključim po dnevnom saorbaćaju to je da je saobraćaj između arilja i ivanjice maii, i da se svodi na neki lokalni karakter.


a ako bi auto put trebao negde da se gradi to je svakako na deonica šabac-novi sad, preljina, pojate, završetak beogradske obilaznice i onda dalje da razmišljamo šta i kako.
 
Sa @laki72 se retko slazem, ali ovde potpis na svaku rec. Isto mislimo. Cesto idem za CG, tokom cele godine. Van letnje sezone, od Zlatibora ka CG saobracaj je slab. Na drugom pravcu ka CG, Kraljevo - N. Pazar - Rozaje, tek nema saobracaja, sem leti. Retko se naidje na sleper. Za izvoz preko luke Bar je bitna zeleznica. Rekonstrukcija pruge Bgd-Prijepolje je daleko isplativija Srbiji od gradnje AP ka CG. U ovako siromosanoj zemlji takvo ulaganje je ravno ludilu. Prioritete, logicne, su vec napisali MilisaV i laki72
 
@tragac

A ako treba `bosancima` onda nek oni pljunu :lool:

salim se malo, ali fakat je tako. Puteve po nasoj zemlji gradimo mi.

Mozda smo Nis - Dimitrovgrad u tom kontekstu mogli dati u koncesiju Turcima, jer bi jedino na tom pravcu i jedino oni mozda imali interes da u kratkom roku `tresnu` ozbiljnu lovu u izgradnji auto puta.

Ne treba mi da gradimo put koji nama ne treba, a to se odnosi na sve pravce u Srbiji.
Tacnije, treba da gradimo upravo onoliko koliko su nam potrebe i mogucnosti.
I uopste, prica o mrezama autoputeva na koju smo se primili gledajuci mapu Nemacke ili neke slicne zemlje je velika utopija.
Niti nam je broj stanovnika , niti ekonomska moc, niti privredna aktivnost priblizna tim zemljama. takodje broj vozila - saobracaj je na vecini pravaca daleko ispod minimuma isplativosti za autoput. I pri tomnajbitnije - MI SMO SIROTINJA...
Autoputevi i brzi putevi jesu potrebni, al ono sto ovoj zemlji treba je mnogo vise movih magistralnih pravaca ili korekcija trase
starih koji su losim planiranjem i dopustanjem stihijskog sirenja naselja postale gradske saobracajnice.

Eto, vezano za koridor 11 (posto je to tema), niko ne razmoslja o zaobilazenju Lajkovca, a predvidjam da ce tu biti vece usko grlo, jer ce ceo juzni deo Beograda i dalje koristiti Ibarsku magistralu sve do tog cvora, pa se tek tu ukljucivati na AP.

Onaj deo putnika koji ce se odluciti da ide preko Obrenovca...
Kako se ne gradi ni jedna od mogucih trasa izmedju Obrenovca i Beograda, mozemo ocekivati kolaps na potezu preko Umke
Takodje, sadasnji most preko Save ce biti najkraca veza onoma koji iz pravca Cacka planiraju ka HR i HU ,jer im je i ka BGD `obican put`.
Znaci selo Jakovo u problemu sa stotinama slepera dnevno.

Dakle 2+2 je sasvim dovoljno da bi se saobracaj odvijao brzo i nesmetano.
sve preko toga je bespotrebno trosenje sredstava koja pri tom nemamo, vec moramo da dizemo kredite. :notok:
 
Tek sam se registrovao ali pratim forum i ovu temu vec dosta dugo vremena.
Moram da kazem nesto sto ne stoji u tim statistikama koje kacite. Zapravo nije jug Srbije i deo oko Nisa, deo iz koga ljudi najvise odlaze. Zapravo je to zlatiborski okrug. Pa bio to brzi put ili auto put nisu samo ekonomska kategorija ima tu i demografskih pitanja. Iseljavanje je masovno iz Priboja, Prijepolja, Nove varosi... Nije dobro da svi Srbi zive u Beogradu a da ceo taj deo Srbije ostane sa ogromnim i vecinskim muslimanskim stanovnistvom.
Sa druge strane mislim da je iskljucivo Veljina podvala sto auto put ne ide do Uzica nego do Pozege. Uzice to zasluzuje i privredom i stanovnistvom i turistickim potencijalima u okolini. Posle Uzica bi brzi put resio probleme.

Pozdrav i izvinite sto malo politiku umesah ali i ona je bitan deo svega ovoga.
 
Koliko vidim na koridorisrbija sajtu su uklonili prethodno prikazanu putanju od Čačka preko Požege do Boljara, pun profil autoputa. Moje mišljenje je da je to urađeno stručno i sa dosta promatranja koji će sve gradovi imati dobru povezanost sa tim potencijalnim autoputem. Kažem potencijalnim jer još uvek nisu našli finansije za tu deonicu, a kao što znamo finansije su najbitnije. Dosta ljudi ne vidi ovde da bi povezanost stanovnicima Novog Pazara npr na taj autoput dosta značila. Lično znam da do pazara ibarskom treba 5 punih sati do BG i to ako se brzo vozi sa konstatnim prekoračenjem brzine. Onda imamo Ivanjicu, Arilje, Sjenicu, itd... Razumem ja Zlatiborce i Užičane ali oni i sada imaju kako tako dobru povezanost do požege da ne kažem ne toliko opterećen put. Naravno da bi bilo idealno da ide i jedan krak autoputa i do graničnog prelaza Jabuka ali to je daleko od finansijske isplativosti nažalost.
 
Potpuno je nerazumljivo da put ne ide do Uzica(Zlatibora). Prvo je grad koji ima jednu od najjacih indistrija u Srbiji a drugo je turisticka lokacija koja je druga po vaznosti u Srbiji iza Beograda. To da se ide do Pozege je iskljucivo politicki bes.
 
2+2 kao produžetak Jurija Gagarina do Obrenovca. Obilazni put od bežanijskog kružnog toka do negde iza Ivana Ribara, da se rastereti taj pravac i naravno spoj na T6. Petlja sa obilaznicom svakako.
1+1 od Orlovače, pa pored Sremčice, Male i Velike Moštanice i Bariča.
Početak autoputa i naplatna rampa odmah iza mosta na Kolubari.
I problem rešen.
 
MilisaV":h1oneh9m je napisao(la):
rajkec":h1oneh9m je napisao(la):
Veruj mi da je saobracaj dovoljno jak da bi se pravio. Em sto ide do mora i sto ce povezivati luku Bar i celo primorje sa Srbijom, em sto sem Ivanjice i Arilja, tu su i Novi Pazar, Sjenica, Tutin i cak nece prolaziti toliko daleko od Nove Varosi ili Raske. Zasto da se radi polovicno? Te ideje o poluautoputu su mi banalne i to samo kod nas ima. Uz sav onaj uspon i nezgodan teren, sta mislite kako bi se odvijao saobracaj u 2 trake po pravcu?



rajkec, umesto tebi da verujem da je "saobraćaj dovoljno jak" mogu da verujem zvaničnim podacima.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... temid=2754

da izdvojim neke podatke

Пожега - Ариље 5 379
Ариље - Прилике 1 454
Прилике - Ивањица 5 844



а +на другу страну

Ужице - Пожега 9 061
Бела Земља - Ужице 9 014


ako išta mogu da zaključim po dnevnom saorbaćaju to je da je saobraćaj između arilja i ivanjice maii, i da se svodi na neki lokalni karakter.


a ako bi auto put trebao negde da se gradi to je svakako na deonica šabac-novi sad, preljina, pojate, završetak beogradske obilaznice i onda dalje da razmišljamo šta i kako.

Pa naravno kad posle Ivanjice nema puta dalje... Msm ima put do sjenice, ali je uzasan i krivudav i retko ko ide tuda, vec svi idu preko Kraljeva dalje ka Beogradu.

Opet pominjete Zlatibor i Uzice koji su dobro povezani sa Pozegom, a ostala mesta kao da i ne postoje i nemaju nikakvu privredu...
 
ivanjica i arilje su sasvim zadovoljavajuće povezani sa požegom. za taj obim saobraćaja i taj put je više nego dovoljan.


a vozio sam i od ivanjice do sjenice. put je krivudav samo prvih nekoliko kilometara posle ivanjice. posle toga je odličan put kojim može da se vozi pristojnim brzinama. takođe smatram da za količinu saobraćaja koji se odbija na putu sjenica-ivanjica taj put je premija.
 
au ljudi moji...
jel znate vi koliko je opterecenje puteva po Srbiji, ili samo po sopstvenim interesima i zeljama diskutujete? :D

Shvatate li da je ovakvom ekonomskom trenutku, i sam nastavak od Cacka do Pozege je krajnje neizvesan?

Treba li pricati (vec zaboravljenom) ``Moravskom koridoru`` ??

Sta je sa Loznicom, Sapcom? Sta je sa Zrenjaninom? Sta je sa Kraljevom, Zajecarom?




Orfanelin":gvjirjgs je napisao(la):
Potpuno je nerazumljivo da put ne ide do Uzica(Zlatibora). Prvo je grad koji ima jednu od najjacih indistrija u Srbiji a drugo je turisticka lokacija koja je druga po vaznosti u Srbiji iza Beograda.


i oni oko Stare planine misle da su druga po vaznosti turisticka lokacija u Srbiji.
Isto misle i oni na Kopaoniku...
Takodje , isto misljenje imaju i oni u Vrnjackoj banji...


Orfanelin":gvjirjgs je napisao(la):
To da se ide do Pozege je iskljucivo politicki bes.
To da se ide do Pozege je ekonomska realnost, a mozda je cak i to prevelik zalogaj za nasu ekonomiju!!!


Od Uzica do Pozege je malo preko 20km!!! Stize se za 25-30 minuta.
Do centra Zlatibora treba jos 15-20 minuta.

izgradnjom Brzog puta to bi se vreme jos dodatno skratilo , povecala bi se protocna moc, kao i bezbednost ucesnika saobracaja.
Sasvim dovoljno.
Isto vazi i za krak preko Ivanjice ka Sjenici i dalje ka CG.


Ono sto svi zaboravljamo je veza okolnih mesta sa buducim autoputem.

evo jedne vesti u vezi toga


Прикључљк за Шумадију на Коридор 11, у селу Неваде.

Већина градова Шумадије излазак на ауто-пут Београд-Јужни Јадран имаће у Такову, објавила је Горњомилановачка градска управа. Због тога су, како се наводи, предузете мере да се изграде приступне саобраћајнице од Горњег Милановца до Такова.

У Такову се завршава саобраћајна петља где ће се укључивати возила из Горњег Милановца, који је удаљен десет километара, затим из Крагујевца, као и делова Тополе, Арандјеловца, Младеновца и Рудника.

Због тога је у Општини Горњи Милановац утврђена траса приступног пута до Такова и о томе су данас обавештени Влада Србије, Министарство саобраћаја и предузеће "Путеви Србије", како би радови почели на време.

Саобраћајни институт ЦИП предложио је три варијанте пута од Горњег Милановца а посебна радна група одабрала је прикључљк са Ибарске магистрале у селу Неваде, чиме теретни саобраћај потпуно заобилази град.

Како је објаснио, Десимир Јовановић, члан радне групе, Потребно је изградити 4.640 метара новог пута који ће се у Срчанику укључити на постојећу саобраћајницу за Пожегу и Сувобор. Процењена вредност радова на овој траси, на којој ће бити изграђена и три моста укупне дужине 370 метара, износи 7.650.000 евра.

Председник општине Горњи Милановац Милисав Мирковић, рекао је агенцији Бета, да тај прикључак на Коридор 11 превазилази локални значај и да је потребно предузети припремне радове за изградњу.

- Вредност ових радова одговара нашем годишњем општинском буџету и неопходно је да се на нивоу Републике планирају средства за приступну саобраћајницу - рекао је Мирковић.

izvor:
http://www.gradjevinskakomora.rs/blog/i ... elu-nevade
 
klasican AP mora do posle Cacka, sve ostalo je podlozno diskusiji.
Meni Lakijev 2+2 zvuci sasvim ok, pogotovo sto se posle Cacka razdvajaju pravci na Pesterski i Zlatiborski.

Ali pitanje je kako bi se radila naplata na tom 2+2?
 
@laki72, ne znam ko sta misli ja pricam kako jeste. Kopaonik i Zlatibor su najjaca turisticka mesta u Srbiji ako se gledaju samo mesta iskljucivo opredeljena na turizam. Postoje podaci o broju posetilaca itd. Nek je zlatibor i peta turisticka destinacija nije bitno, bitno je to da u zlatiborskom okrugu postoji industrijska proizvodnja koja je jaka na nivou Srbije. Kompletan izvoz valjaonice bakra i aluminijuma vec odavno ide kamionima, isto tako i Prvog Partizana. To je preko 200 miliona evra. Plus maline i ostalo voce iz hladnjaca.... Hocu da kazem da je problem transporta robe veoma prisutan u zlatiborskom okrugu i da zbog toga ne postoji ni jedan strani investitor koji je napravio fabriku npr.

Mada ta tvoja ideja o dve trake u oba pravca i nije mnogo losija od autoputa, mislim da bi i privrednici i stanovnistvo pristali na to. U Turskoj sam video da imaju dosta tih puteva i nema velike razlike u odnosu na autoput.
 
Ne bih da sirim pricu, jer ce ispasti da vas ubedjujem, ili ne daj Boze 'lobiram' iz nekog interesa.
Samo bih dodao jos jedan argument u u korist 2+2 brzog puta.
Osim u 'klisuri' (Divljaka-Milovici) gde bi svakako bilo neophodno probijanje tunela trasa eventualnog autoputa bi unistila dolinu reke Moravice. Negde bi je delila na pola, negde tangirala, a negde prekidala. Veliki broj kuca bi bio ili porusen, ili neposredno uz sam autoput. Brzim putem bi se moglo vise zaobilaziti dolina i trasirati ga obodom iste, te bi se prostor manje devastirao...
 
laki72":1uq64d1e je napisao(la):
Ne bih da sirim pricu, jer ce ispasti da vas ubedjujem, ili ne daj Boze 'lobiram' iz nekog interesa.
Samo bih dodao jos jedan argument u u korist 2+2 brzog puta.
Osim u 'klisuri' (Divljaka-Milovici) gde bi svakako bilo neophodno probijanje tunela trasa eventualnog autoputa bi unistila dolinu reke Moravice. Negde bi je delila na pola, negde tangirala, a negde prekidala. Veliki broj kuca bi bio ili porusen, ili neposredno uz sam autoput. Brzim putem bi se moglo vise zaobilaziti dolina i trasirati ga obodom iste, te bi se prostor manje devastirao...

Klisura moze da se obidje sa istocne strane kako je i planirano bez mnogo rusenja kuca. Sad sam gledao na mapi.
E sad kad se pominje i industrija da kazem da su Ivanjica i Arilje najveci proizvodjaci malina u zemlji + velika drvna industrija SPIK + fabrika namestaja Matis + nekoliko firmi za proizvodnju montaznih kuca + ogromna konfekcijska industrija u oba grada. Neverovatno mnogo vremena se izgubi dok se prodje kroz klisuru i onda posle oko Arilja gde je ogranicenje 50km/h i stalno policija smara.

Ajde ta ideja 2+2 i moze da prodje, ali sam ipak za varijantu 3+3 jer se taj put ne zavrsava u Ivanjici ili na Zlatiboru nego ide dalje. Takodje i bezbednost je veca sa 3+3 ako i to gledamo.
Svako lobira za svoj kraj, pa tako i ja :)
 
Auto put nije luksuz nego potreba tako da rasprava nije na mestu. Svaki drugi vid puta ne bi drasticno smanjio broj poginuih i vreme putovanja...jedino u Srbiji mreza autoputeva izgleda kao jedna prava linija pomalo isprekidana.
 
Ovo je kao kada mala deca udare u dreku, tražeći od mame ono za šta ih je u'vatio neizdrž :lol:.

A mama nema, i 'ajde ti sada objasni to malim drekavcima...

Srbija je sirotinja, zar vas niko nije obavestio? Prosto, nema se za nepotrebne auto-puteve. Nema se ni za potrebne...
 
@Rajkec, ajde budimo ozbiljni. Nemam nista protiv Ivanjice, Arilja, Prilika itd al tamo prodje auto svakih pola sata. Kada je sezona malina onda ih prodje malo vise. Jedini razlog zasto je ta trasa pominjana je Velja Ilic i njegovo jurenje za glasovima. Realno je svima jasno da od toga sigurno nece biti nista.

Ja se stvarno izvinjavam svima sto ja ovako pricam(ipak sam novi ovde) ali ovo je neozbiljna diskusija skroz. Uzicka industrija ima najmanje 30 puta jaci izvoz nego Ivanjicka i Ariljska zajedno. I Cacak da se doda opet bi Uzice imalo jaci izvoz. Auto put ili brzi put koji bi ubrzao izvoz te robe bi sigurno bio dobar potez.
 
Opet ja :D

Ajde manite se rasprave koja je na nivou ko moze dalje da dobaci u pisanju ;)

Industrija Uzica?
Industrija Ivanjice?
Sve je to go ___ac, od nekadasnje industrije.

I ne, nazalost Uzice nekada jak industrijski centar nije ni prineti nekadasnjim rezultatima.
I bez zelje za arbitriranjem, ali pitanje je dal i to takvo uzice prihoduje koliko varosica (opstina) Arilje.
Ne kazem ni da jeste, ni da nije, samo kazem da je upitno.

@rajkec
To sto se klisura 'zaobilazi' tunelom istocno bi isto tako bilo i sa brzim putem!
Ok, selo Radaljevo, znam ceo kraj i teren prilicno dobro, pa?
Pogledaj kuda je idejna trasa sve od Milicevog sela, pa dalje na jug?!
To sto bi u Divljaci (mesto neposredno pre klisure, za one koji nisu upuceni) presekla mesto na pola, sta sa time?


Ljudi shvatite jos da vama za svakodnevan zivot brz put vise odgovara od autoputa.
Prvo jer bi bilo vise ulaza i izlaza (naravno denivelisanih), a drugo sto bi postojala dobra sansa da se izborite da put ne bude pod naplatom!
;)

Ponavljam jos jednom.
I da smo bogata zemlja (a nismo), idiotski je graditi infrastrukturu koja nece sluziti svrsi.

Nema potrebe ubedjivati bilo koga da je bolji put potreban.
I za transport drvne gradje iz Spika, i za transport Maline, tekstila i metalnih proizvoda iz Arilja, za Al i bakar iz Sevojna, za namestaj iz Pazara, za razvoj turizma na zlatiboru, zlataru, javoru, goliji...
Za nase stanovnistvo, kao i strane putnike u tranzitu.
Al prica vam je pogresna ako ne sagledate realne mogucnosti.
Ne vama dvojici.
Vi ste se samo sad slucajno eksponirali :)
Dva lobija koja tvrdoglavo vuku svaki na svoju stranu odavno deluju.
U svemmu tome, moze vam se desi da i jedni i drugi ostanete bez icega.
I to posebno ako 'cika Veljo' izgubi uticaj ;)
Ocas posla se odluci da je prioritet Sabac, Ruma, Novi sad, sa visestruko vecim saobracajem.
I iskreno, to ne mozete osporiti, zar ne?
 
Ako je do svakodnevnog zivota onda autoput do Pozege pa cak i do Cacka zadovoljava moje potrebe. :lol:
Trebalo bi insistirati da se putna infrastruktura po Vojvodini poboljsa jer je tamo mnogo lakse graditi.
Nije upitno da li Uzice prihoduje vise od Arilja, Arilje izveze godisnje manje vrednosti nego Valjaonica Aluminijuma u Sevojnu.
Slazem se sa tim da bi taj neki brzi put kakvih ima po Turskoj bio dobro resenje, bas sam dosta danas razmisljao o tome i mislim da je to odlicno. Mozda kasnije ako bude potrebe moze da preraste i u autoput.
 
Evo obecavam da necu vise, ali moram reci samo jos ovo.
To sto valjaonica izveze, je prethodno uvezla.
Sa jedne strane zarada od toga je manja.
Sa druge strane, njima je transport potreban i za dopremanje sirovina, kao i za otpremanje proizvoda
Eto argimenta koji se moze dvojako tumaciti i koristiti :D ;)
 
ja ne znam zasto se hvatate za broj vozila na dnevnom nivou kada po trenutnom stanju deonica i ne postoji dalje od Ivanjice. Sigurno nece biti isti promet kada se poveze Crna Gora, Sjenica, Novi Pazar, Raska, Tutin..

U svakom slucaju poenta ovog autoputa je da ispadne jeftiniji i kraci do CG, a ne da li je bolje da ide preko Zlatibora ili Ivanjice.
Kao sto kaze Orfanelin: moje potrebe zadovoljava i AP do Cacka ili Pozege. Bar da izbegnem Ibarsku i put preko Topole i Mladenovca.
I dobro je da se diskusija malo odmakla od "Beogradskog problema" kako se povezati na AP :)
 
Vrh