Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Earthmoving":1nl3kc2j je napisao(la):
Za prethodnih 20-25 godina (uz sve nedace) dosli smo u situaciju da skoro celo stanovnistvo ima internet. To se sad moze iskoristiti za ankete direktne demokratije gde bi ljudi nekog regiona odgovorili na pitanje ankete da li im treba autoput, da li ga ovako finansirati pa krace graditi ili onako pa duze itd (npr moguc je i model gde se usled optimizacije troskova moze svake godine ugovarati po 10tak km sukcesivno). Naravno u slucaju autoputa, to treba biti regionalno pitanje, jer glupo da neko iz Suborice ili Nisa odlucuje da li Uzicu treba autoput, ili obrnuto. Ali svaki region treba imati i neki odredjeni limit sredstava u odredjenom periodu, npr mix u odnosu na br stanovnistva, velicinu teritorije, prosecna primanja... Tako mogu i druga pitanja da se odlucuju online anketama, uz prethodnu otvorenu javnu raspravu argumenata za i protiv i predloga mogucih resenja npr na za to odredjenom Youtube ili sabornom narodnom internet kanalu (ako hoce budu nezaisni od stranog Yt-a i sl). To je sad tehnicki moguce, samo ljudi treba da pocnu da traze, da kukaju, da istu, da dignu pritisak da im se ispune prava direktne demokratije. Dobro je sto se tice autoputeva da je u Srbiji vec 50% ili 70% od potrebnih izgradjeno za prethodnih 50 godina, pa bi se moglo relativno brzo, u narednih 10-15 godina zavrsiti cela mreza. A onda bi se sredstva mogla preusmeriti na druge potrebe, plus bi se prihodima od autoputeva ili vinjeta moglo imati jos vise para za buduce potrepstine zajednice. I to najbolje putem vinjeta, gde bi se vise ubiralo od stranog tranzita za dobrobit lokalne zajednice, a ne kao sto je sad da je tranzit sustinski povlasceniji (da ne ulazim sad u objasnjenja zasto, vise puta smo to ovde objasnjavali)
Uh, nemoj Zemo ove teme. Bilo bi super da smo Švajcarska ili Estonija, ali ogroman procenat stanovništva nam je funkcionalno nepismen. Demokratija u tom direktnom obliku je za bogata i obrazovana društva. Zato kod nas nema demokratije ni u indirektnom obliku i zato smo zapali u tešku diktaturu. I što je najgore, nazadujemo u tom pogledu.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730408#p730408:2zk8sh6g je napisao(la):
Koridor 11 » 22 Apr 2020 08:19 pm[/url]":2zk8sh6g]Ja nisam kompetentan ali mislim da se u ove rupe stavlja dinamit.
Možda nije baš za dinamit, ali jeste za neki eksploziv.
 

Prilozi

  • IMG_20200422_205701.jpg
    IMG_20200422_205701.jpg
    528,4 KB · Pregleda: 4.038
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730424#p730424:3aarjpqi je napisao(la):
dragan » Sre Apr 22, 2020 8:59 pm[/url]":3aarjpqi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730408#p730408:3aarjpqi je napisao(la):
Koridor 11 » 22 Apr 2020 08:19 pm[/url]":3aarjpqi]Ja nisam kompetentan ali mislim da se u ove rupe stavlja dinamit.
Možda nije baš za dinamit, ali jeste za neki eksploziv.
file.php

Da.
 
Odgledah snimak više puta, pa da napravim jednu analizu.
Mašina za bušenje nije poslednja reč tehnike, naime, ovde mora radnik iz korpe telehendlera da obeleži gde će se bušiti rupe za miniranje, crveni krugovi na čelu tunela. Novije mašine to rade programski, po unapred napravljenoj šemi miniranja, i imaju i do 5 "ruku" za bušenje, a ova samo 2. Dubina bušenja je nekih 6 metara, što mu dođe brzina kopanja tunela. Sad ne znam da li ova mašina radi i bušenje za anker-sidra za podgradu, ali ne videh na snimku nijednu drugu.
Kad su rupe izbušene, ubacuje se "salama" eksploziv sa fitiljem, kao kapisla, do kraja rupe, a onda se ostatak rupe popunjava kašastim eksplozivom na bazi amonijum-nitrata.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Iiiiii buuuummmm. :lol:

Jel vidite ljudi sta je priroda? Za tunel "dušu dalo" što bi kod nas rekli. A ne tamo kod Ljiga - samo blato,mulj, gde god kopaju sve se obrusava.... salim se ja malo

Posto je predsednik pozvao putare da se radi ja se nadam da ce zapoceti onih prvih 8km do Pakovrace.
Ono sto je neverovatno- mi sad za 2h i 20min dodjemo u Bg na odrediste ( navigacija as odvela preko Autokomande u guzvu pa bi mozda i brze stigli) a pre nam je trebalo i preko sat duze Ibarskom. Meni je sve ovo super sada. Koliko je ekonomski isplativo znam da je kriticno pitanje,ali mnogo smo bolje povezani a od Pakovrace ce biti krace za jos minimum 20 min.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730544#p730544:hsfz8uui je napisao(la):
MiraC » Čet Apr 23, 2020 9:16 am[/url]":hsfz8uui]Iiiiii buuuummmm. :lol:

Jel vidite ljudi sta je priroda? Za tunel "dušu dalo" što bi kod nas rekli. A ne tamo kod Ljiga - samo blato,mulj, gde god kopaju sve se obrusava.... salim se ja malo

Posto je predsednik pozvao putare da se radi ja se nadam da ce zapoceti onih prvih 8km do Pakovrace.
Ono sto je neverovatno- mi sad za 2h i 20min dodjemo u Bg na odrediste ( navigacija as odvela preko Autokomande u guzvu pa bi mozda i brze stigli) a pre nam je trebalo i preko sat duze Ibarskom. Meni je sve ovo super sada. Koliko je ekonomski isplativo znam da je kriticno pitanje,ali mnogo smo bolje povezani a od Pakovrace ce biti krace za jos minimum 20 min.

Nema građevinske dozvole, a samim tim ni prijave radova od Preljine do Pakovraća, pa samim tim neće još uvek biti radova na toj deonici. Kada bude izdata građevinska dozvola, tada možemo očekivati početak radova.

Super stvar je što osim tobožnje više sile, ovaj deo nije vezan za kojekakve spekulacije. Evo, da pohvalim aktuelnu garnituru na vlasti i elektronski sistem izdavanja dozvola - sada sve može da se prati bar u pogledu početka radova. I da zahvalimo forumašu Draganu i BIRN-u sa druge strane što su nam obezbedili na forumu ugovor o građenju ove deonice. :sesir:
 
Miro, mnogo je 2:20.
Preko Divčibara iz Karana za manje od toga, godinama.
 
ivchonny,
Znas li mozda nesto oko te dozvole . Zasto je jos nisu izdali i hoce li skoro....Slazem se sa Mirom da je jako bitno da sto pre urade taj deo da bi se izbegavala ludnica oko Cacka.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730599#p730599:3a3nahjc je napisao(la):
branik » Čet Apr 23, 2020 10:50 am[/url]":3a3nahjc]Miro, mnogo je 2:20.
Preko Divčibara iz Karana za manje od toga, godinama.
Pazi, zavisi dokle ides tj dokle racunas. Mi do Slavije ( u tom delu). Ali generalno iz nekog razloga mi zaista imamo losije prolazno vreme od mnogih vas, nemamo pauze nego verov malo sporije prolazimo. Evo npr.preko Divcibara nam je trebalo svojevremeno i preko 3 ipo sata bukvalno se osecas kao da te neko tukao kad stignes na odrediste. Mi putijemo otpr.oko 9 ujutru krecemo i ne kacimo guzve u Bg ali ih ima kroz Ca. I da pojasnim- ni sa jacim autom nismo nesto bolje prolazili, osim na AP gde opet samo ponegde 140 ali i to retko.

Branik zamisli koliko nama znaci AP kad smo putovali i 3ipo sata a sa AP 2 ipo i pri tome smo presrećni hahahahahahha

Za koliko ti " doletis" do Bg sad sa AP?

@ivchony hvala za objasnjenje iako i nije nesto ohrabrujuce. U Srbiji uvek fali jedan papir.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730603#p730603:2yb33en8 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Čet Apr 23, 2020 11:57 am[/url]":2yb33en8]ivchonny,
Znas li mozda nesto oko te dozvole . Zasto je jos nisu izdali i hoce li skoro....Slazem se sa Mirom da je jako bitno da sto pre urade taj deo da bi se izbegavala ludnica oko Cacka.....

Ne znam, mogu samo da pretpostavim zašto nije izdata dozvola za otvoreni deo puta.Veorvatno je ekproprijacija, mada je čudno, pošto relativno pouzdano znam da je ekproprijacija za Moravski koridor završena (imam plac veoma blizu trase u Preljinskoj Baluzi). Nije logično da nije i za Preljina-Požega.

Svakao, makar sad možemo pratiti kako se izdaju dozvole i kako se prijavljuju radovi preko sajta APR-a. Ja ću periodično gledati, pa ću svakako postovati ako se nešto novo desi.
 
Претпостављао сам да ће машине за тунеле стићи из Цг, јер је тамо све завршено, али то се не дешава за сада. Без кртица то јако споро иде. Видећемо после 15.маја!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ako dolaze iz CG, ne vidim šta je tu problem da ih već sad prebace. Protok ljudi jeste ograničen, ali protok robe i nije. Mogu da prebace mašine sada. Imaju osoblje i u Srbiji koje bi makar moglo da ih uskladišti dok ne dođu operateri.
 
Све се слажем, али машина нема, познавајући кинезе, схватам да је као и увек проблем до наших власти!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ja ne verujem u taj scenario kad su već mašine kod nas. Dosta te opreme je stiglo iz CG. Zašto bi samo krtice bile problem da se prebace!!! Ja mislim da su krtice stigle ali da se još ne koriste. Čim se koristi dinamit znači da je stena mnogo tvrda.
 
geovuk":1jb4g84z je napisao(la):
Ja ne verujem u taj scenario kad su već mašine kod nas. Dosta te opreme je stiglo iz CG. Zašto bi samo krtice bile problem da se prebace!!! Ja mislim da su krtice stigle ali da se još ne koriste. Čim se koristi dinamit znači da je stena mnogo tvrda.
Ваљда би их неко до сада видео на градилиштима. Ако је стена тако тврда да се користи искључиво динамит, да ли то значи да нису добро и довољно урадили геофизичка испитивања бушотинама? Ако ти знаш неке информације око тога јави!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Poenta je da mi uopšte ne znamo da li planirani da se koristi krtica. Ako je procena da će trebati krtica za ove tunele onda je verovatno dopremljena ili će biti dopremljena kada bude vreme za to. Za sad je tvrdo za nju.
 
Zna li neko provereno kako se vrsi ispitivanje tla? Na kolikoj udaljenosti se uzima uzorak tla? Npr. ako je tunel 2000m, koliko cesto ce se uzimati uzorak? Svakih 100m? 500m? Onako laicki razmisljajuci, ako tunel ide kroz brdo koje je nepristupacno za kamion sa busilicom, nije bas moguce uzeti uzorak tla gde god se to pozeli.
Da li je moguce da se na tih 2000m naleti na raznolike sastave tla? Ako jeste, u tom slucaju nije bas lako precizno odrediti kojom dinamikom ce se tunel probiti.
Krcan je jednom pisao sta je u stvari bio problem u busenju tunela Brancic. Kako se u stvari moze precizno odrediti da nece biti nepredvidjenih okolnosti? Ili se jednostavno kopa i prilagodjava uslovima terena?
 
Генерално, једноставно је....што се на мањој удаљености раде бушотине, боље је. Наравно то је и скупље, па вероватно ту долази до махинација! Да су дали кинезима да то ураде и платили онда би кинези сносили одговорност. Овако вероватно има клаузула у уговору ако дође до одступања у вези са тереном да се исплаћују додатни трошкови. То вероватно зна Драган! :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731802#p731802:38q0wlnu je napisao(la):
мајстор » Ned Apr 26, 2020 5:02 pm[/url]":38q0wlnu]Генерално, једноставно је....што се на мањој удаљености раде бушотине, боље је. Наравно то је и скупље, па вероватно ту долази до махинација! Да су дали кинезима да то ураде и платили онда би кинези сносили одговорност. Овако вероватно има клаузула у уговору ако дође до одступања у вези са тереном да се исплаћују додатни трошкови. То вероватно зна Драган! :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk


Baš tako.
 
Vrh