Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730026#p730026:1e67l0mf je napisao(la):
dragan » 21 Apr 2020 03:20 pm[/url]":1e67l0mf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730010#p730010:1e67l0mf je napisao(la):
Johnest_Hon » 21 Apr 2020 04:06 pm[/url]":1e67l0mf]..izgradnja neće stati ali neki prioriteti se moraju znati...
Da, rečeno je da se neće menjati Investicioni plan, ali videćemo šta će biti.
Mnogi investicioni projekti javnih preduzeća su već otkazani, tako da je samo pitanje koliko će smanjenje biti, a ne da li će biti.
 
Javna preduzeća su ipak niža kategorija, a gradjevinarstvo mora da povuče više privrednih grana, pa zato će da se realizuju već započeti projekti gde je već rešeno pitanje kreditiranja.
Investicioni plan, pored poljoprivrede, zavisi samo od Nas, tj. koliko hoćemo da se zadužimo da bi imali manji minus u ekonomiji. Verovatno će to zaduživanje biti sa sadašnjih 50% na 65% .
 
Gde nadje baš Puteve Srbije :) . . Mislio sam da ti misliš na neka opštinska JP.

Velika JP gde je vlasnik Republika su ipak druga kategorija, po značaju za državu.
 
Žao mi je što ti rušim sneška, ali situacija je takva. Upravo velika JP su ta gde je država prvo zagrabila kajmaka, kad je njeno vime presušilo.
 
Nemam ja sneška, pa nemaš ti šta da rušiš. . .a ne znam o čemu ti to pišeš.

Čim neko počne sa "sneškom", odmah mi je jasno da nema boljih argumenata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730065#p730065:txhlnewa je napisao(la):
dragan » Уто Апр 21, 2020 5:20 pm[/url]":txhlnewa]Gde nadje baš Puteve Srbije :) . . Mislio sam da ti misliš na neka opštinska JP.

Velika JP gde je vlasnik Republika su ipak druga kategorija, po značaju za državu.
На папиру...
 
Ко путује ових дана, мора да се радује аутопуту.
Ништа боље није ни после Ужица, ка Зл - три семафора. Примиче се рок, а посла још много.
Ако неко вози у време полицијског часа туда, нека се чува оних под ротацијом. Умеју бахато да прођу на црвено кроз тунел.
 
Bilo danas na Koridorima ali nista posebno, par metara tunela za godinu dana. https://www.youtube.com/watch?v=C-1K2v36r8I&t=1464s
Dragane, samo je razlika za Ameriku i EU da oni smeju stampaju sebi pare, tj da kupuje svoje hartije od vrednosti, a nasa drzava je potpisala kapitulaciju da NBS ne sme samostalno stampati pare vec su zaduzenja kupovinom stranih hartija od vrednosti, cime raste nas dug prema inostranstvu, tj vlast zaduzuje i nerodjenu decu. I to ne za ove kapitalne projekte koji ce im ostati vec za tekuce rashode koji ce se trenutno potrositi ne stovreci nikakvu vrednost.
 
Колико је пара отишло због епидемије и под оправдањем да је епидемија. Ванредно стање, нема тендера...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729915#p729915:1kps5alc je napisao(la):
brada » Uto Apr 21, 2020 1:01 pm[/url]":1kps5alc]Opet pokušavam da skontam, ali slabo mi ide. Jedino mi ima smisla da je u pitanju štamparska greška, i da umjesto "do" treba "od" (boldovao sam dole u citatu).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729864#p729864:1kps5alc je napisao(la):
ivchonny » Uto Apr 21, 2020 10:39 am[/url]":1kps5alc]
Rokovi:
• 6 meseci od potpisivanja ugovora za revidirani idejni projekat i projekat građ. dozvole za tzv. Potez 1 i Potez 2;
• 36 meseci od Dana početka radova a najkasnije od:
- Dana početka radova za potez 1 i potez 2;
- 4 meseca od Dana početka za potez 3;
- 6 meseci od Dana početka za potez 4;
- 8 meseci od Dana početka za potez 5.

Što bi značilo da su rokovi izgradnje:

  • Za potez 1 i potez 2 = 36 mjeseci od Dana početka radova
    Za potez 3 = 40 mjeseci od Dana početka radova
    Za potez 4 = 42 mjeseca od Dana početka radova
    Za potez 5 = 44 mjeseca od Dana početka radova

Što se tiče "Dana početka", mislim da su tu najbitnije građevinske dozvole. U nisu bile izdate sve, a ne verujem i da su sada.

Tada je bilo izdatih dozvola za privremene saobraćajnice, i čini mi se za tunele:
https://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelnosti ... ne-dozvole

Kad budem imao vremena, pogledaću da li registar APR-a sadrži građevinske dozvole koje izdaje Ministarstvo...
 
Evo, našao sam građevinsku za tunele, izmenu građevinske i prijavu radova. Nema ništa dalje od prijave... Dakle, samo tuneli, izgleda da ćemo sačekati ostatak. Pretpostavljam da čekamo eksproprijaciju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730131#p730131:1l4p0qpc je napisao(la):
Earthmoving » 21 Apr 2020 08:05 pm[/url]":1l4p0qpc]. . NBS ne sme samostalno stampati pare vec su zaduzenja kupovinom stranih hartija od vrednosti, cime raste nas dug prema inostranstvu, . .
Srbija se zadužuje tako što Mi prodajemo Naše obveznice, tj. hartije od vrednosti. A, da li NBS štampa ili krejira pare to je pitanje, nap. podela najavljenih 100e svakom punoletnom može da bude sa njihovog računa od oko 600mil. evra.
Tekući rashodi idu iz budžeta, a kapitalne investicije iz ino-kredita ili izdavanjem obveznica, tako da ćemo sa sadašnjih 50% verovatno biti zaduženi oko 65%. . . što će biti daleko manje od ostalih.
 
@Earth, vidis bre da imamo prostora za zaduzivanje sta ti je bre...mi ćemo biti bolji od mnogih zemalja evrope a i šire. Ne budi tako nepoverljiv :lool:
 
Da, bićemo bolji po tom kriterujumu što se tiče stepena zaduženosti od većine država.
Već sada smo bolji jer je naša zaduženost oko 50%, samo mora se to shvatiti i razumeti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730078#p730078:1rpjm039 je napisao(la):
dragan » 21 Apr 2020 04:57 pm[/url]":1rpjm039]Nemam ja sneška, pa nemaš ti šta da rušiš. . .a ne znam o čemu ti to pišeš.

Čim neko počne sa "sneškom", odmah mi je jasno da nema boljih argumenata.
Neverovatno. Počeo si tvrdnjom da država neće smanjivati investicije, pa sam ti odgovorio ličnim saznanjem da su mnoga javna preduzeća već otkazala ili odložila brojne projekte, i da im Država uzima živ novac. Onda si pokazao nerazumevanje šta su to javna preduzeća, jer su upravo ona investitori kapitalnih investicionih projekata. Na moju pošalicu o tome kako naivno veruješ da će sve ići po prvobitnim najavama, ti odgovaraš da ja nemam argumente. Bravo za tvoje argumente (najčešće citati raznih barona i izvodi mrtvih slova sa papira).
 
Ja samo mislim da ako mora se zaduzuje da je bolje stampati novac i platiti tu cenu inflacijom odmah, a ne uzimati kredit koji ce deca placati za 20 godina kad gotovani umru. Dug drzave ne sme biti veci od 10% BDP-a relativno, i u slucaju velicine Srbije ne vise od nominalno 5 mlrd evra. Ovo sto rade zadnjih decenija dug 40,50,60% je kriminal, nikako da neko zaglavi corku za to. Vinjete, dalja izgradnja autoputeva nekim normlnim, umerenim tempom, uvodjenje solarnih panela na kuce i napustanje goriva, treba bude prioritet Srbije kako bi se rasterecenjem gradova postavo osnov za zdrav rast populacije i kako bi se konacno zaustavio odliv novca trgovinskim deficitima, najvise zbog energenta. Sem toga posumljavanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730321#p730321:3flpe3zc je napisao(la):
GOJE » 22 Apr 2020 02:48 pm[/url]":3flpe3zc]Počeo si tvrdnjom da država neće smanjivati investicije, pa sam ti odgovorio ličnim saznanjem . . .
Da, pisao si o "tvojim ličnim saznanjima", ali nisi rekao o kojim je projektima reč, pa pošto nije objavljeno da se odustaje od nekih kapitalnih projekata Investicionog plana, pomislio sam da se to odnosi na neka manja JP. . Šta je tu čudno?!
Opet iznosiš samo tvoje pretpostavke bez argumenata i dokaza, tj. ti veruješ u otkazivanje projekata.
Možda će nešto i biti pomereno za naredni period, što me i ne bi čudilo, ali oni najveći kapitalni projekti će biti realizovani jer gradjevinarstvo mora da povuče nekoliko grana privrede.
I nemoj da brineš za moje "nerazumevanje", bolje brini za svoje, biće ti to mnogo korisnije.

@Earthmoving
Pogledaj malo koliko su zadužene i koliko tek imaju nameru da se zaduže druge države.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730322#p730322:14qhuxa5 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Apr 22, 2020 2:03 pm[/url]":14qhuxa5]Ja samo mislim da ako mora se zaduzuje da je bolje stampati novac i platiti tu cenu inflacijom odmah, a ne uzimati kredit koji ce deca placati za 20 godina kad gotovani umru...

Ja sam izričito protiv štampanja novca i finansiranja puteva putem inflacije. Time se "kažnjava" zdrav i produktivni deo društva i destimulište da dalje radi i stvara. Svima koji imaju neku ušteđevinu bi "ukrao" za onoliko koliiko bi generisao inflaciju. To ne može biti pravi put iako ciljna namera nije sama po sebi loša. To bi bilo klanje vola zbok kile mesa. Imali smo devedesetih sličnih ideja (neulazeći šta je bila namera) i znamo kako se to završilo.
 
Pa ako postoje dve opcije finansiranja gradnje autoputa: ili zaduzivanje dece kreditom na 20 godina, ili 3-4 godina inflacija 2-3% stampanja novca i da se tolko svi "potkradu", onda je po meni druga opcija manje zlo. Jer nema vece sramote od ostaviti dugove deci i pokolenjima. Vec su duzni 50% BDP-a i pre nego su se rodili, niko ih nije pitao dal oni zele da budu zaduzeni, a morace vracaju. A mi ako hocemo autoput, onda je red da ga mi i platimo, ne neko drugi umesto nas. Stampanje novca se odma plati cena u vidu inflacije.
 
A da li nas neko pitao dal hocemo autoput ? Da li nam je preca obilaznica oko Beograda ili autoput prema Makedoniji ? Da li ima nesto prioritetnije ?
Mozemo nastaviti niz pitanja ali ako das odgovore polako shvatas da nema NAS.

Mislim da mi ovde zaboravljamo uzrok problema a to je da se drzavni novac preliva u privatne dzepove. Sad mozemo raspravljati da li je bolja inflacija ili kredit ili da li nam uopste i treba toliki kredit? Npr. Da li put zaista kosta toliko koliko kosta ?

Sve negativnosti koje vidis za kredit mogu da se prenesu i na inflaciju. Evo npr: Pravimo inflaciju, tako sto stampamo pare, ili jos bolje, nemoramo da stampamo pare nego resetujem server u narodnoj banci i upisemo cifru koju hocemo. (to je jeftinije od stampanja je mi mislimo na NAS). Onda kupujemo tim parama sve sta nam treba. Bitumen, asfalt, placamo ljude a mozemo i da dajemo nekim prijateljima koji drze banke da i oni to rade. A posto nam je idjea "strava" mozemo da je primenimo i na bolnice i na skole jer i njima treba para. I posle nekog vremena sve se to urusi. Firme vise nemaju asfalt ali ni kapital da naprave novi. Nema vise dobavljaca bitumena i na kraju put je izgradjen samo do pola. Deca se radjaju u bedi i bez perspektive. Posto je 21 vek i ljudi vise nisu ovce koje izbacuju mrak lopatom iz kuce nego lepo pokupe stvari i odu u drustva koja im garantuju vladavinu prava i docekuju ih oberucke jer im trebaju ljudi.

Da skratim. Nesto sto je u osnovi lose ne moze izroditi nicim dobrim. Pravis put ako imas para sve ostale "kerefeke" su put u propast. Nismo MI zaduzili buduca pokolenja zato sto smo pravili puteve nego zato sto je ekipa videla nacin da se obogati na racun drugog. Putevi su samo sredstvo i posledica tog bogacenja. Sad mozemo raspravljati, da li je bolji kredit ili inflacija sustina je ista. Kredit je malo bolji jer opterecuje generacije koje stizu kasnije a izbori su svake 4 godine.
 
Да, баш тако. Обилазница функционише како тако и тиме је политички потрошена тема. На њој се сад тешко стичу нови поени. Али зато, свако ново градилиште, или боље - позорница, представљају рудник. Правимо митинг за отварање радова, за почетак радова, за стварни почетак, за први будак на тунелу, за пробијање тунела, и тако још ко зна колико пута док не запевамо " Аутопут, месец жут". У међувремену један па други одрон, безобразно брдо и кривудава река траже препројектовање и нове паре, па се тиме манипулише око рокова, компензовања нереалне понуде и наравно: "Колики је мој део?“.
Паралелно том циркусу у екстеријеру, постоји и онај у ентеријеру: потписујемо писмо о намерама, па предуговор за предуговор, па уговор, па неколико анекса и све то обилато зачинимо позирањем за тв. Пошто саобраћај иде обилазницом, медијски је неупотребљива и само се јавља у црној хроници када гину људи због поливичних,, недорађених и погрршних решења.
 
Za prethodnih 20-25 godina (uz sve nedace) dosli smo u situaciju da skoro celo stanovnistvo ima internet. To se sad moze iskoristiti za ankete direktne demokratije gde bi ljudi nekog regiona odgovorili na pitanje ankete da li im treba autoput, da li ga ovako finansirati pa krace graditi ili onako pa duze itd (npr moguc je i model gde se usled optimizacije troskova moze svake godine ugovarati po 10tak km sukcesivno). Naravno u slucaju autoputa, to treba biti regionalno pitanje, jer glupo da neko iz Suborice ili Nisa odlucuje da li Uzicu treba autoput, ili obrnuto. Ali svaki region treba imati i neki odredjeni limit sredstava u odredjenom periodu, npr mix u odnosu na br stanovnistva, velicinu teritorije, prosecna primanja... Tako mogu i druga pitanja da se odlucuju online anketama, uz prethodnu otvorenu javnu raspravu argumenata za i protiv i predloga mogucih resenja npr na za to odredjenom Youtube ili sabornom narodnom internet kanalu (ako hoce budu nezaisni od stranog Yt-a i sl). To je sad tehnicki moguce, samo ljudi treba da pocnu da traze, da kukaju, da istu, da dignu pritisak da im se ispune prava direktne demokratije. Dobro je sto se tice autoputeva da je u Srbiji vec 50% ili 70% od potrebnih izgradjeno za prethodnih 50 godina, pa bi se moglo relativno brzo, u narednih 10-15 godina zavrsiti cela mreza. A onda bi se sredstva mogla preusmeriti na druge potrebe, plus bi se prihodima od autoputeva ili vinjeta moglo imati jos vise para za buduce potrepstine zajednice. I to najbolje putem vinjeta, gde bi se vise ubiralo od stranog tranzita za dobrobit lokalne zajednice, a ne kao sto je sad da je tranzit sustinski povlasceniji (da ne ulazim sad u objasnjenja zasto, vise puta smo to ovde objasnjavali)
 
Vrh