Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nidzo hvala, tvoje slike mosta su bolje nego moje satelitske :D
 
Наишао сам на ову фоторепортажу на веб-сајту ЈП "Путеви Србије".

На жалост не пише тачно од када је, али с обзиром на то да су претходно у истој рубрици објавили фоторепортажу са београдске обилазнице на чијим сликама су обележени датуми од 31.03-09.04.2020. год., претпостављам да су и ове слике урађене у том периоду или касније.

Вероватно је и да ова репортажа има везе са Игоровим постом. - viewtopic.php?f=9&t=1440&start=18300#p726449

Тунел "Лаз".
uyTfOWl.jpg

GBDh7Do.jpg

Gl7jSUL.jpg

3Oe0KOM.jpg

CX4riLx.jpg

uF5SsRu.jpg

PtSqTmr.jpg

NpdsZqI.jpg


Извор: https://www.putevi-srbije.rs/index.php/ ... 0%B0%D0%B7 (интернет страница посећена 16.04.2020. у 23ч)
 
Христос воскресе, драги форумаши
9fd966cbbdffac7faac4c9b84e2a8e2f.jpg


Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Кад се сетим да смо зимус причали о АП преко Пештера, како ће се одржавати и сл. Сада се само надам да ће га направити једног дана до Пожеге!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ja se više plašim , ko će se voziti tim putem kad se jednom uradi? Da li će se ti ljudi prezivati na ić...
(bez rasističkih pobuda,samo sam zabrinut za naš narod i pokoljenja...)
 
Ne brini nista i ne gledaj televiziju. Pre ce nestati sveta nego sto ce se ovde iko naseliti , osim ovih sto su we naselili jos od doba pleistocena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729731#p729731:3p5pudfk je napisao(la):
мајстор » Pon Apr 20, 2020 8:46 pm[/url]":3p5pudfk]Кад се сетим да смо зимус причали о АП преко Пештера, како ће се одржавати и сл. Сада се само надам да ће га направити једног дана до Пожеге!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
Da, kad sve ovo prođe, biće gusto.
Para neće biti ni za lek, ne samo kod nas. Tradiconalni izvori prihode gube značaj. Nafta je trenutno u negativnoj ceni - plaćaju da uzmeš.
Država kod nas obećava pomoć privredi šakom i kapom, deli pare, a nazor otvara poslovanje u vrhuncu epidemije jer para ponestaje - troši se intezivno, a u budžet ništa ne kaplje.
Zato mislim da će na jesen biti gusto, tako da će i ovi planovi o putevima biti prekrajani, tj, odlagano.
 
Mislim da ne bi trebalo da ovo utiče na novčani tok za Preljina - Požega. Ugovor o kreditu je zaključen, tako da bi novac trebalo da nesmetano bude isplaćivan od strane Kineza. Pitanje je kako će s naše strane biti izvršene obaveze i u kom smo trenutno stadijumu, tj. da li je uopšte izdata građevinska dozvola.
 
Evo kraće analize "komercijalnog ugovora" i kratkog prikaza ugovora o zajmu:

Komercijalni ugovor:
Cena: 523.530.000,00 USD
U cenu je uključeno sve što se tiče radova, troškova, kako direktnih, tako i indirektnih, dobit izvođača, i sl. Ali ne uključuje trošak pribavljanja građevinskog zemljišta (što je obaveza RS i Puteva Srbije), poreze, carine i PDV. Cena se može povećati i do 10 % u slučaju nepredviđenih radova.
Rokovi:
• 6 meseci od potpisivanja ugovora za revidirani idejni projekat i projekat građ. dozvole za tzv. Potez 1 i Potez 2;
• 36 meseci od Dana početka radova a najkasnije do:
- Dana početka radova za potez 1 i potez 2;
- 4 meseca od Dana početka za potez 3;
- 6 meseci od Dana početka za potez 4;
- 8 meseci od Dana početka za potez 5.
Dan početka (od kog se računaju rokovi) nastupa po ispunjenju sledećih uslova:
- Da je „komercijalni ugovor“ stupio na snagu;
- Da je izvođač (CCCC) predao Putevima Srbije garanciju za dobro izvršenje posla (u iznosu od 10% od ugovorenog iznosa, dakle 52.353.000,00 USD);
- Da su RS i Putevi Srbije pribavili sve saglasnosti i dozvole (građevinsku posebno) za Potez 1 i Potez 2 u skladu sa zakonima, s tim da je uslov za to podnošenje sve tehnike dokumentacije od strane CCCC;
- Da su RS i Putevi Srbije uveli CCCC u posed gradilišta za Potez 1 i Potez 2; i
- Da je izvođač primio tzv. lokalni deo Avansa (nisam video šta konkretno znači lokalni deo avansa, ali avans iznosi 20% prihvaćene cene posla).

Produžetak rokova moguć je u nekim slučajevima, ali posebno se ističe slučaj nailaska na podzemne instalacije, odnosno podzemne uslove koji se nisu mogli predvideti. Pored toga, to su kašnjenje od strane državnih ili lokalnih vlasti, vremenski uslovi i sl.

Recimo, pod definiciju više sile nema zaraza, epidemija i sl. (poput Covid 19), ali postoji odredba koja dozvoljava produžetak radova usled epidemije koja utiče na nedostatak radne snage ili robe. Nesumnjivo, to je ova situacija sa Covid-19.

Ono što može biti zanimljivo su mesečni izveštaji koje izvođač podnosi nadzornom organu i dinamički plan. Možda se do njih može doći putem pristupa informacijama od javnog značaja.

Takođe, finansijski ugovor nije uslov za početak gradnje, bar prema ugovoru, ali faktički, nema sumnje da jeste.

Ugovor o zajmu:

Što se kredita tiče, stvari stoje ovako:
• Iznos: 301 milion dolara;
• Kamata: 2,5% godišnje, uz različite interkalarne kamate i kamate za nepovučene iznose kredita (0,25% godišnje);
• Rok otplate: 240 meseci, uz grejs period od 60 meseci;
• Namena kredita je pokrivanje približno 90% vrednosti komercijalnog ugovora (očigledno je da postoji diskrepanca, jer je 90% vrednosti komercijalnog ugovora oko 471 miliona dolara);
• Roba i usluge se kupuju pretežno iz Kine;

Kredit se povlači u tranšama, prema planu povlačenja tranši. Za prvu tranšu pored nekih uobičajenih uslova, koliko ja tumačim, treba da Srbija isplati avansno učešće (gotovinski iznos kako kaže ugovor o kreditu – slaba im je nomotehnika, tj. neusklađene definicije) u iznosu od 20% od vrednosti posla, kao i pravno mišljenje Ministarstva pravde (da ne navodim detalje, navedeno je sve u prilog 6 ugovora o zajmu).

Moram priznati da nisam detaljno se analizirao već samo najbitnije stvari, koliko mi je realan posao dozvoljavao. Ako sam nešto propustio, dodajte ili pitajte pa ćemo analizirati naknadno.

Bilo bi dobro da neko iz građevinske (ili koje već struke) , analizira poteze iz člana 3 komercijalnog ugovora. U ugovoru se doduše pominju sledeće deonice u preambuli:
• Deonica IV: Preljina-Prijevor (dakle to je sve na levoj obali Z. Morave - kažem iz razloga što je relativno skoro rečeno da će prioritet biti Preljina - Pakovraće, što je nešto više od ove deonice, tj. prelazi Z. Moravu);
• Deonica V: Prijevor – Lučani; i
• Deonica VI: Lučani – Prilipac.

Međutim, bitnije je šta znače ovi potezi koji su definisani kooridnatama.

Toliko od mene za sad.
 
E sad, nisam slušao na času, da li su građevinske dozvole izdate?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729798#p729798:2ikph6iq je napisao(la):
branik » 20 Apr 2020 11:39 pm[/url]":2ikph6iq]Para neće biti ni za lek, ne samo kod nas. Tradiconalni izvori prihode gube značaj.
Para će biti koliko god hoćeš da pozajmiš. Nedavno smo čak odbili kredit od Milijardu evra koji nam je ponudio MMF jer je bio skup sa kamatom od 3%.
Inače, EU i USA će štampati stotine Milijardi evra i dolara za oporavak ekonomija i niko više ne vodi računa o stepenu zaduženosti. Srbija će verovatno ići sa sadašnjih 50% na 65% što će biti daleko manje od ostalih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729864#p729864:243s03n7 je napisao(la):
ivchonny » Uto Apr 21, 2020 10:39 am[/url]":243s03n7]
Rokovi:
• 6 meseci od potpisivanja ugovora za revidirani idejni projekat i projekat građ. dozvole za tzv. Potez 1 i Potez 2;
• 36 meseci od Dana početka radova a najkasnije do:
- Dana početka radova za potez 1 i potez 2;
- 4 meseca od Dana početka za potez 3;
- 6 meseci od Dana početka za potez 4;
- 8 meseci od Dana početka za potez 5.

Meni nije jasno kako rok za izvršenje može da bude do dana početka radova. Ili u ovom dijelu (boldovao sam iznad u citatu) fali "X meseci od dana početka radova za pote 1 i potez 2"?
 
I ja sam prvo računao da postoji poseban dan početka radova za poteze 1 i 2.

Ali ima samo jedan:

"Dan početka (od kog se računaju rokovi) nastupa po ispunjenju sledećih uslova:
- Da je „komercijalni ugovor“ stupio na snagu;
- Da je izvođač (CCCC) predao Putevima Srbije garanciju za dobro izvršenje posla (u iznosu od 10% od ugovorenog iznosa, dakle 52.353.000,00 USD);
- Da su RS i Putevi Srbije pribavili sve saglasnosti i dozvole (građevinsku posebno) za Potez 1 i Potez 2 u skladu sa zakonima, s tim da je uslov za to podnošenje sve tehnike dokumentacije od strane CCCC;
- Da su RS i Putevi Srbije uveli CCCC u posed gradilišta za Potez 1 i Potez 2; i
- Da je izvođač primio tzv. lokalni deo Avansa (nisam video šta konkretno znači lokalni deo avansa, ali avans iznosi 20% prihvaćene cene posla)."

Dakle, treba sve ovo da se ispuni da bi se smatralo da je nastupio "Dan početka".
 
Opet pokušavam da skontam, ali slabo mi ide. Jedino mi ima smisla da je u pitanju štamparska greška, i da umjesto "do" treba "od" (boldovao sam dole u citatu).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729864#p729864:sxafsxtf je napisao(la):
ivchonny » Uto Apr 21, 2020 10:39 am[/url]":sxafsxtf]
Rokovi:
• 6 meseci od potpisivanja ugovora za revidirani idejni projekat i projekat građ. dozvole za tzv. Potez 1 i Potez 2;
• 36 meseci od Dana početka radova a najkasnije od:
- Dana početka radova za potez 1 i potez 2;
- 4 meseca od Dana početka za potez 3;
- 6 meseci od Dana početka za potez 4;
- 8 meseci od Dana početka za potez 5.

Što bi značilo da su rokovi izgradnje:

  • Za potez 1 i potez 2 = 36 mjeseci od Dana početka radova
    Za potez 3 = 40 mjeseci od Dana početka radova
    Za potez 4 = 42 mjeseca od Dana početka radova
    Za potez 5 = 44 mjeseca od Dana početka radova
 
Iskren da budem, ni meni nije najjasnije, ali mislim da si u pravu.

Evo screen shota tog dela ugovora. Ako neko zna šta je tačno pisac hteo da kaže, slobodno...
 

Prilozi

  • Rokovi.jpg
    Rokovi.jpg
    165,4 KB · Pregleda: 1.285
Azerbejdžanske pare su naftnog porekla. Zbog niske cene nafte, postaće skuplje, što je logično.
Mi nećemo biti u situaciji za velika zaduživanja, jer sada su troškovi ogromni, a privredna aktivnost biće manja.
 
Биће јако тешко, људи не капирају да иде јако гадна економска криза.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ајде видећемо шта ће бити...мени све више личи на депресију из 30-тих прошлог века. Сви штампају паре, као да имају покриће за то. Наравно то је далеко од истине и неко ће то морати платити, обично је раја која плаћа цех за све.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Mislim da ćemo morati da odustanemo od ostalih inače nerealnih planova za puteve a planirali smo ih poprilično i da se skoncentrišemo na ovaj već započet...izgradnja neće stati ali neki prioriteti se moraju znati...
 
Ranije ekonomske krize su imale i ekonomske uzroke, ali sada je vanekonomski faktor, pandemija, pa kad ona prodje proći će i ekonomska kriza. Naravno, biće tu i posledica, usporavanja, pa oporavka i restart privrede.
 
Pa ne baš...ekonomska kriza visi u vazduhu već neko vreme...na nju upozoravaju ozbiljni ljudi a ne samo teoretičari zavere i slični...korona je to samo pogurala...i oko toga je svađa da li je slučajno ili namerno...nebitno...to nam je što nam je treba se izboriti...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730010#p730010:2909l6ef je napisao(la):
Johnest_Hon » 21 Apr 2020 04:06 pm[/url]":2909l6ef]..izgradnja neće stati ali neki prioriteti se moraju znati...
Da, rečeno je da se neće menjati Investicioni plan, ali videćemo šta će biti.
 
Johnest_Hon":cso1vkzs je napisao(la):
Pa ne baš...ekonomska kriza visi u vazduhu već neko vreme...na nju upozoravaju ozbiljni ljudi a ne samo teoretičari zavere i slični...korona je to samo pogurala...i oko toga je svađa da li je slučajno ili namerno...nebitno...to nam je što nam je treba se izboriti...
Слажем се, видећемо убрзо колика је стварна штета од овога. Сигурно је само да је огромна!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Vrh