Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Hvala za slike. Maaalo drugacija situacija od vesti B92 sa prethodne strane koja glasiše: "Tunel od Parmenca do Lučana skoro gotov".
Nego, jel ovo odmah prska primarnu betonsku oblogu tunela? Posle samo medjuizolaciju I drugu, to mu dodje brze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726473#p726473:1x0zfkck je napisao(la):
lukarts » Суб Апр 11, 2020 8:37 am[/url]":1x0zfkck]Da li “L” obuhvata duzinu obe cevi ili samo jednu? U svakom slucaju po mojoj proceni oko 35m u obe cevi )) 0.6% ili 1.2% ))
L је дужина тунела, тј. укупно за обе цеви би било 2*L.
 
Mislim da se tako i rade tuneli. Prvi sloj je prskani beton sa armaturom i po potrebi sa čeličnim ojačanjima. Malo se prati sleganje i pritisci pa tek onda sledi membrana i klizna oplata za završni sloj (naravno sa armaturom). Ovo je baš početak radova, još nisu počeli da produbljuju tunel.
L je dužina za jednu cev.
 
Jesu li odmah prskali beton i u tunelu Brancicu, nesto mi se cini da nisu, ili sam zaboravio...
Jel ova masina samo za prskanje betona, torketiranje, ili nesto radi i oko kopanja? Deluje mi da samo prska beton ali ko onda kopa? U okolini vidimo samo jedan bager, nije valjda da samo on kopa, nema onih krtica za brze kopanje tunela? Ili gresim?
 

Prilozi

  • 2020_04_11_11_11_56_Autoput_Miloš_Veliki_A2_Beograd_Požega_Boljare_Koridor_11_Strana_733_BE.jpg
    2020_04_11_11_11_56_Autoput_Miloš_Veliki_A2_Beograd_Požega_Boljare_Koridor_11_Strana_733_BE.jpg
    390,6 KB · Pregleda: 2.948
Ja bih rekao da je ova za bušenje rupa za miniranje tunela "krtica", a da je mašina za prskanje betonom na prvoj slici.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Ako je za miniranje, padaju mi na pamet tri pitanja> 1. Da li se minirani deo pre toga betonira pa ubacuje eksploziv, i ako da, zasto se ne ubacuje direktno u zemlju nego prvo betonira? 2. Zar ne bi bilo logicno da masina za miniranje ima negu zastitu u kabini ispred rukovaoca za slucaj eksplozije ili letenja kamenja, i 3. Ako je miniranje, zar to ne bi znacilo da se radi istom tehnologijom ko Brancic koji je bio veoma spor, oko 1 metar dnevno, tj da nema krtica-grebalica koje kopaju 10 metara zemlje dnevno kao sto su imali u CG?
 
Pa izjavi ministarka pre neki dan da imaju problem sa dovozenjem masina , onda je sve jasno .
I ovo su sve pripremni radovi po meni i nista ozbiljno nije ni poceto .
Uradjeni kampovi , pristupni putevi , obiljezeno gde pocinju kopanje tunela , pomocni most u Pakovracu
Zakljucak je da ozbiljniji radovi nisu ni poceli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726503#p726503:ce9ufww6 je napisao(la):
Mikie » Sub Apr 11, 2020 1:56 pm[/url]":ce9ufww6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726473#p726473:ce9ufww6 je napisao(la):
lukarts » Суб Апр 11, 2020 8:37 am[/url]":ce9ufww6]Da li “L” obuhvata duzinu obe cevi ili samo jednu? U svakom slucaju po mojoj proceni oko 35m u obe cevi )) 0.6% ili 1.2% ))
L је дужина тунела, тј. укупно за обе цеви би било 2*L.

Hvala na pojasnjenju. Ajde da uzmemo 1 April kao start ))) nek je sretno!
 
Pošto je L=2.842m moralo bi da se buši prosečno dnevno 8 metara kako bi se probušila samo rupa za godinu dana. A, onda ide i betoniranje, asvaltiranje i opremanje kako bi to postao tunel. Naravno, to se odnosi i na drugu cev, doduše deo takvog posla može da se uradi i tokom bušenja rupe za tunel, nap. betoniranje svoda i strana tunela, neke instalacije, . . itd.
 
Bušenje ide istovremeno sa obe strane obe cevi. Sekundarna oblogw može da krene i pre nego što se završi primarna u celoj cevi. Instalacije se obično rade tek nakon završetka sekundarne obloge.
 
Da, mogu da krenu sa obe strane na obe cevi, znači 4 gradilišta kao Rusi u Čortanovcima.
Vidićemo kako će ovde sve to da izgleda kada počnu ozbiljniji i masovniji radovi.
 
Док они крену озбиљније са радовима, стићи ће други талас грипа! Када би биле кртице са обе стране у обе цеви, ишло би то прилично брзо.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Bušiće sa obe strane sigurno. To se radi i kod mnogo kraćih tunela, a kamoli kod ovako dugačkih.
 
Earthmoving":2vr58kh6 je napisao(la):
Ako je za miniranje, padaju mi na pamet tri pitanja> 1. Da li se minirani deo pre toga betonira pa ubacuje eksploziv, i ako da, zasto se ne ubacuje direktno u zemlju nego prvo betonira? 2. Zar ne bi bilo logicno da masina za miniranje ima negu zastitu u kabini ispred rukovaoca za slucaj eksplozije ili letenja kamenja, i 3. Ako je miniranje, zar to ne bi znacilo da se radi istom tehnologijom ko Brancic koji je bio veoma spor, oko 1 metar dnevno, tj da nema krtica-grebalica koje kopaju 10 metara zemlje dnevno kao sto su imali u CG?

Nije mi ovo struka, ali me zanima od malih nogu. Pa ću pokušati da objasnim.
1. S obzirom da je ovo sam početak tunela, zato je čelo tunela betonirano, da se izbegne obrušavanje dok se radi na drugom portalu. Zemlje ovde nema, zato što je uklonjena do čvrstog materijala, koji može da se buši i minira.
2. Nisu to više eksplozivi koji mogu da se samozapale. Ova mašina buši rupu, u koju se ubacuje kao "salama" sa kapislom, a onda se ostatak rupe puni eksplozivom koji je u gel stanju. Jedno drugo ne mogu da aktiviraju bez varnice.
3. Način izgradnje tunela najčešće određuje sastav stena. Tunel Čortanovci se bukvalno kopa bagerom. Možda u nekom trenutku i stignu sve mašine iz Crne Gore

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
geovuk":257zzjma je napisao(la):
Bušiće sa obe strane sigurno. To se radi i kod mnogo kraćih tunela, a kamoli kod ovako dugačkih.
Битно је чиме се буши...

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Kao što reče pre RSK, geologija određuje izbor mašina. Ova kineska kompanija sasvim sigurno ima sa čime da radi.
 
Наравно да има...а када и у којој мери ће бити употребљено је сасвим друго питање!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Bez obzira što bi mi svi želei da se ovi radovi završe u roku i da AP dođe do Požege, budimo realni. Ovo neće biti gotovo za 4do 5 godina. Mene samo nervira što ovaj deo tarase od Preljine do Riđaga (obilaznica oko Čačka) nije na vidiku da će početi da se raditi . Verovatno ne pre sledećeg proleća, a mnogo bi značila za saobraćaj i mogla bi relativno brzo da se uradi...
 
Чекајте,како није почет тај први лот да се ради,то око Чачка?
Шта онда раде радници из првог кампа који је направљен у Паковраћи,зар не раде то?
 
@Niko ma ni lopata zemlje nije sklonjena osim mosta koji je napravljen radi pomoci u gradnji ali i to je bilo davno.
Ti majstori su mozda bili za tunele zaduženi, ali nista se do Pakovrace nije uradilo.

@Nidzo je lepo rekao, dok ovo prodje dodje jesen zima, ako sl proleća ozbiljnije počni makar deo do Pakovrace. I tacno ce onaj njihov rok 2021,2022 biti samo za tih 8km. Ja sam presrecna ako i tada bude! Skraćuje putovanje za 20 min po sadasnjim brojkama,a.i uz guzve put ce biti laksi
 
Koliko je proslo od ovog kacenja slika.... e glinena glinena zivce smo pogubili sa tobom....

Elem,zaokruzen je taj mostic pre kampa i to je sve.

A ova druga slika je na delu od Pakovraca do Lucana, pa pitam da li je u donjem levom uglu izlaz iz 1tunela Laz? Ja sam mislila da je blize Lucanima.
 

Prilozi

  • 20200413_221454.jpg
    20200413_221454.jpg
    608,3 KB · Pregleda: 1.712
  • 20200413_221422.jpg
    20200413_221422.jpg
    530,9 KB · Pregleda: 1.701
Blagiću, za godinu dana skoro ništa se nije uradilo + pojavile se i nepredviđene otežavajuće okolnosti, koje su za njih nesposobnjakoviće i lažove olakšavajuće + istorija je učiteljica života.
 
Slazem se i to sam nekoliko puta ponovio da je sistem nesposoban da prati ovako velike projekte. Od eksproprijacije pa nadalje.
Pre nekog vremena nadjem na guglu obelezivac ove teme (bukmark ako vam je tako lakse). Tu negde oko 400te stranice. I krenem da obnavljam gradivo. Konkretno sam pratio desavanja na deonici Obrenovac-Surcin. Tamo negde od proleca 2019. Most jos nije bio ni spojen. Petlja Surcin tek se nazirala. Tek su stubovi bili uradjeni. Na petlji Obrenovac skoro pa se nista nije naziralo. I verujem da je bilo barem 20 komentara tipa nema sanse ovo ni do kraja 2020 godine da se uradi.
Meni deluje da Kinezi ozbiljno rade i ako se ovo sa virusom daj Boze uskoro zavrsi mislim da ima dosta sanse da se zavrsi do kraja 2021 plus ovih par meseci sto su sigurno izgubljeni. Ali do pocetka sezone 2022 sigurno. Ovo kazem uzimajuci u obzir dosadasnje radove kod nas i u CG. Kinezima sigurno nije u interesu da razvlace i do 2022 verovatno tledaju da nastavljaju dalje ka Boljarima sa obe strane. Ili da se sele negde drugo.
Zato hajde da prvo pregrmimo ovaj virus i sacekamo par meseci da se radovi zahuktaju a ne da lupamo onako od oka.

Sent from my SM-J337T using Tapatalk
 
Vrh