Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697312#p697312:22m89ps3 je napisao(la):
мајстор » Fri Jan 10, 2020 6:32 pm[/url]":22m89ps3]17 км брзе саобраћајнице 85 мил. Еура или 5 мил по км. Па толико је коштао АП кроз Сићевачку клисуру. Значи ладно су се уградили 50мил еура. Браво! То нема више ни име, шта се ради!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
Ali to je najteža ravnica u ovom delu Evrope.
 
wk_":1846o1bp je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697312#p697312 je napisao(la):
мајстор » Fri Jan 10, 2020 6:32 pm[/url]":1846o1bp]17 км брзе саобраћајнице 85 мил. Еура или 5 мил по км. Па толико је коштао АП кроз Сићевачку клисуру. Значи ладно су се уградили 50мил еура. Браво! То нема више ни име, шта се ради!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
Ali to je najteža ravnica u ovom delu Evrope.
Можда ће се у сред пројекта променити геологија деонице, можда додају дуплу бициклистичку стазу, можда буде први дигитални брзи пут. Наћи ће се већ нешто! :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
У сићевачкој је коштао 0 евра по километру :arrow:
 
Za Bozic sam vozio od Cacka ka Beogradu i na naplatnoj rampi u Obrenovcu je, kao i sto sam ocekivao, bila guzva. Kolona je bila duga oko 300m u dve trake. Ali ono sto je ostavilo ustisak jeste neiskoricenost dva ENP prolaza sa leve strane. Slicno kao i u Preljini, postoji ENP traka koja vodi na prolaz koji se nalazi skorz desno, i tu je samo jedan ENP prolaz.
 
Gugl saobraćaj počeo da prikazuje poslednje otvorenu dionicu. Sve izgledamo umrežaniji sa ostatkom bijelog svijeta :)
Screenshot-2020-01-11-Google-Maps.png
 
ime32":1oqmk5sw je napisao(la):
Za Bozic sam vozio od Cacka ka Beogradu i na naplatnoj rampi u Obrenovcu je, kao i sto sam ocekivao, bila guzva. Kolona je bila duga oko 300m u dve trake. Ali ono sto je ostavilo ustisak jeste neiskoricenost dva ENP prolaza sa leve strane. Slicno kao i u Preljini, postoji ENP traka koja vodi na prolaz koji se nalazi skorz desno, i tu je samo jedan ENP prolaz.

Hajde pojasni i nama koju nismo još išli. Neiakoriscenost zato što nema prilaza enp prolazu ili prosto nema korisnika da prođu tuda?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697529#p697529:1mpar7u6 je napisao(la):
drvopro » Sub Jan 11, 2020 3:29 pm[/url]":1mpar7u6]
ime32":1mpar7u6 je napisao(la):
Za Bozic sam vozio od Cacka ka Beogradu i na naplatnoj rampi u Obrenovcu je, kao i sto sam ocekivao, bila guzva. Kolona je bila duga oko 300m u dve trake. Ali ono sto je ostavilo ustisak jeste neiskoricenost dva ENP prolaza sa leve strane. Slicno kao i u Preljini, postoji ENP traka koja vodi na prolaz koji se nalazi skorz desno, i tu je samo jedan ENP prolaz.

Hajde pojasni i nama koju nismo još išli. Neiakoriscenost zato što nema prilaza enp prolazu ili prosto nema korisnika da prođu tuda?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Pre prosirenja postoje dve prilazne trake (regilarna i preticajna traka) i u jednom momentu zustavna traka postaje ENP traka. Najvece guzve su se pravile u ove dve koje uglavno koriste oni bez ENP taga, dok dosta onih koji koriste ENP tag zbog kolone od 300m ne sacekaju ENP traku vec krenu zaustavnom, pa nastave ENP trakom do krajnjeg desno ENP prolaza.
 
Idem sledeći vikend pa ću videti - osetiti na svojoj koži :)

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Prošao veceras Milošem, 200 km, Ivanjica - Voždovac.
Vremenski oko 2h i 15 min. Odlicni uslovi za vožnju, od Preljine do Ljiga nije baš preporučljivo divljati, po mom mišljenju nije za vožnju preko 120 km/h osim na nekim dužim pravcima. Od Ljiga do Surčina može da se krstari opušteno 130/140 km/h bez muke i napora.
Priznajem da je i mene malo Surčinska petlja zbunila, deluje mi da je moglo da se malo bolje obeleži. Verovatno treba malo privikavanja.
Jedva čekam proleće, pa da pratimo svi zajedno nastavak ka PŽ :)
Pozz svima
 
За који месец ћемо видети шта су све шарене лаже ове власти. Стварно стање на терену ће лако показати до које мере се обмањује јавност и становништво. Како у овој години нема ниједног АП за отварање. Верујем да ће парада бити на деоницама од неколико км, са целим покретним циркусом.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
I ja sam juce oko 17h prosao bez ikakve guzve u Preljini slazem se za petlju Surcin mora bolje obelezavanje nekoliko vozila zaustavljeno na izlazu nisu sigurni u kom pravcu dalje ( veoma opasano) . Deonica magistrale Uzice-Cacak katastrofa ,guzva dva udesa izvrnuto auto na krov kod tunela odvajanje za Lucane stavicno za voznju.
Kad dodjoh do Preljine kao da stigoh u Bg.
 
Na petlji Surcin kad bi stavili jos jedno 10 tabli sa putokazima ljudi bi opet promasili. A to je zato sto ljudi ne gledaju znakove i putokazne table nego su navikli da znaju kuda treba. Kad sam dolazio za BG pratio sam putokaz i sve normlano prosao, al meni nije bilo logicno da tuda treba da idem (sva sreca verovao sam tablama kao i uvek), petlja je drugacija od petlje detelina na koju su svi navikli i onda dolazi do male konfuzije. A prisustvovao sam situaciji gde je covek pogresio put pa krenuo za Novi Sad i onda je krenuo da vraca u rikverc i naravno napravio zastoj za 2 auta koja su bila iza njega, sva sreca je skontao da nece moci dalje u rikverc pa je krenuo napred.
 
Dakle, naši vozači su navikli da znaju kuda treba - na petlji na kojoj dosad nikad nisu bili? Pa im deluje logično da treba baš desno pa desno, a ne desno pa levo?

E, blago čiči, onda imamo vrhunske vozače...
 
A tek uključenje na Obrenovački put, to je tek hit. U špicu može i kafica da se popije dok se čeka momenat da se uključiš .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697764#p697764:2qga6q51 je napisao(la):
Пантограф » 12 Jan 2020, 13:25[/url]":2qga6q51]Dakle, naši vozači su navikli da znaju kuda treba - na petlji na kojoj dosad nikad nisu bili? Pa im deluje logično da treba baš desno pa desno, a ne desno pa levo?

E, blago čiči, onda imamo vrhunske vozače...

Pa kad ljudi u Srbiji gledaju na vožnju kao na stvar koja treba da se “oseća” i da moraju da slede intuiciju što je fatalno. Primećuje se i ovde na diskusiji koliko se delimično komplikovano razmišlja o vožnji a ona je vrlo jednostavna, i ima vrlo jasna pravila kojih se treba pridržavati i to je to.

Vozačku sam radio u nemačkoj, imao sam sjajnog instruktora koji nam je uvek ponavljao da upravljanje kolima i situacije na putu nikada ne treba da shvatimo lično i da na automobile moramo da gledamo isključivo kao da su alat koje treba da koristimo prema uputstvu (pravilima na drumu) i ništa više.
 
Naši vozači su navikli da su putokazi pogrešni. Kao i ostali znakovi. Što i jeste tako u dobrom broju slučajeva.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Samo jedan u nizu dokaza da kod nas ništa nije onako kako izgleda
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697782#p697782:3v6frh03 je napisao(la):
Steva » Sun Jan 12, 2020 1:10 pm[/url]":3v6frh03]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697764#p697764:3v6frh03 je napisao(la):
Пантограф » 12 Jan 2020, 13:25[/url]":3v6frh03]Dakle, naši vozači su navikli da znaju kuda treba - na petlji na kojoj dosad nikad nisu bili? Pa im deluje logično da treba baš desno pa desno, a ne desno pa levo?

E, blago čiči, onda imamo vrhunske vozače...

Pa kad ljudi u Srbiji gledaju na vožnju kao na stvar koja treba da se “oseća” i da moraju da slede intuiciju što je fatalno. Primećuje se i ovde na diskusiji koliko se delimično komplikovano razmišlja o vožnji a ona je vrlo jednostavna, i ima vrlo jasna pravila kojih se treba pridržavati i to je to.

Vozačku sam radio u nemačkoj, imao sam sjajnog instruktora koji nam je uvek ponavljao da upravljanje kolima i situacije na putu nikada ne treba da shvatimo lično i da na automobile moramo da gledamo isključivo kao da su alat koje treba da koristimo prema uputstvu (pravilima na drumu) i ništa više.
Stevo, to što ti pišeš je logično. Ali ima jedno veliko "ali". Uputstva ima smisla praviti ako su uputstva smislena. A uputstva u Srbiji su nekako... upitna. Za početak, kod nas dugo jedva da je bilo oznaka na putevima. Jedan moj prijatelj se pre 12 godina žestoko zbunio i prerano skrenuo jer nije očekivao znak koji je govorio "skretanje za BG za 100m". Tad su tek počeli da postavljaju znakove u razumnijim količinama, pa je znak za najavu znaka bio poptuno čudo - dotle nisu ni skretanja bila smisleno obeležena a kamo li najavljivana unapred. Rođak iz Nemačke je pre jedno 15 godina prošao kroz Vojvodinu tako što je u svakom mestu morao da pita kako dalje. Nije bilo oznaka nigde, navigacije su se tek pojavljivale. To se tek od skora promenilo. Onda imaš prosto besmislene znakove. Ako piše 40 kmh ograničenje, to po pravilu znači da se može voziti bar 60 po lošem vremenu a po suvom i 80. Osim kad ne znači nego je zaista 40 realnih 40. Pa onda zamalo izletiš sa puta jer si se pravio pametan i vozio prebrzo (moj slučaj). Ili kad imaš semafore u Jurija Gagarina koji svi blinkaju zeleno osim jednog koji odmah prebaci sa zelenog na žuto (bilo nekad, nadam se da je korigovano). Ili kad te uče da voziš sredinom trake ali svi voze više ka sredini - jer su po pravilu svi putevi devedesetih (a i osamdesetih da ne bude zabune) bili okrunjeni po ivicama. Pa svi koji su tada naučili da voze imaju tu naviku i sada, a neki putevi su takvi i dan danas. Ili ako ideš obilaznicom oko Pančeva, kolotragovi su takvi da ako pada kiša ne smeš da voziš desnom trakom, pa svi tada voze levom. I deluju kao bahati id***, a zapravo rade smislenu stvar jer je katastrofa voziti po takvom putu. Ili kako na Ibarskoj fali 2/3 znakova za prestanak ograničenja brzine, ti treba da imaš memorijsku mapu gde je zapravo koliko ograničenje.

I tako, mic po mic, ono što bi trebalo da bude rutina i prosto "prati uputstva" postane stvar osećaja, iskustva, usmenog predanja i skoro pa magičnih radnji.
 
Jeste to što si napisao tačno, ali nema veze sa onom situacijom na petlji. Tu bar ima znakova.

A, Bogu hvala i Angeli Merkel, granice su otvorene, pa kad taj što skreće 'po osećaju' dođe pred neki Frankfurter Kreuz, ili koju drugu komplikovanu petlju... gde li će da završi?
 
Пантограф":280wcsvl je napisao(la):
Jeste to što si napisao tačno, ali nema veze sa onom situacijom na petlji. Tu bar ima znakova.

A, Bogu hvala i Angeli Merkel, granice su otvorene, pa kad taj što skreće 'po osećaju' dođe pred neki Frankfurter Kreuz, ili koju drugu komplikovanu petlju... gde li će da završi?
Realno, moraš da gledaš u pasulj da li je nešto obeleženo kako treba ili nije. Još od 2010 postojao je znak za Beograd za nenapravljeni autoput kada se ide iz smera od Lajkovca ka Slovcu. Bio pokriven najlonom, najlon spadne od kiše i vetra...
Ili kada radnici na putu " slučajno " zaborave da skinu znake posle popravke puta pa to stoji godinama sa ograničenjem, "zlu ne trebalo" ako se neko tu skrši jer zaboga, postoji znak.
Postoji i "dobri običaj " da se znakovi skidaju pogotovo putokazni, da se eto ne ide kroz neko mesto. I onda to predje u naviku, da ne veruješ znakovima.
Jurija Gagarina, počeli obeležavanje žute trake. Na stranu to što je notorna glupost, ali stalo se na pola. Ponegde ima žute trake negde neiscrtano. Negde ima i znak, u smeru ka gradu nema. Pravi se pometnja u saobraćaju. Na istom mestu u Gandijevoj semafor radi ali kada treba, ne pali se zeleno svetlo. Danas. A putokaza ima bar 50 puta manje nego što treba.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697843#p697843:3n1fkagb je napisao(la):
Žika » 12 Jan 2020 04:49 pm[/url]":3n1fkagb]Frankfurter Kreuz nije problem vozim tuda.
Pa normalno da nije problem; pratiš znak koji treba.
Isto i ovde: ako ideš za Čačak, onda voziš tamo gde piše - 'Čačak'. Bogme, isto i ako ideš za Užice, ili za Gornji Milanovac.
Al izgleda mi bismo da vozimo nekako kako je nama 'logično'.
 
Jedna lepa vest, kako stvar stoji izlaz u Preljini će biti proširen za još jednu trakicu.

Sent from my G3112 using Tapatalk
 
Pratiš znak pa pogineš na gradilištu kao oni ljudi pre par godina. Na Mostaru piše da se za Vršac ide ka Autokomandi. Zašto bi na Pančevački most išao tuda?

I tako dođemo do toga da ljudi umesto da prate znakove prate "osećaj" čak i kada treba pratiti znakove. Tužno je što ljudi ne veruju institucijama ali potpuno ih razumem. Kao što razumem da ljudi iz Nemačke veruju institucijama.

To ne znači da kod nas ništa ne valja a kod njih je sve apsolutno ispravno, ali je razumljiva naša sumnja a njihovo verovanje.

Edit: činjenica je da se označavanje puteva i pravaca značajno (ali baš značajno) popravilo u poslednje vreme i praktično nema više razloga za sumnju u znakove. Ostaju neki čudni primeri gde su planeri zamislili da se ide okolo (primer Vršca) i slično, ali generalno je stanje prilično upotrebljivo. Naravno, vlastima treba sesti za vrat za sve nedostatke jer je to jedini način da se greške isprave. Greške se dešavaju i u sređenijim zemljama.
 
Kako god, petlja je bespotrebna komplikacija i bacanje para (izgradnja), goriva, vremena. Umesto par stotina metara ide se dva kilometra.
 
Vrh