Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kamiondzije su cesto najtvrdoglaviji vozaci na putu. Radio sam neko vreme u jednoj firmi gde sam imao prilike da se uverim u to. Jednostavno, vecina njih smatra da je iznad ostalih ucesnika u saobracaju jer su profesionalni vozaci.
 
Nema razlike izmedju blicanja i koriscenja sirene. Naravno da blicanje ima smisla, posebno kada se neko krece preticajnom trakom, a ne vrsi preticanje (ujedno tako kretanje je i zabranjeno).
 
Mrdni se iz Bosne, CG i Srbije, blicaj, pa ćeš videti kako ljudi gledaju na to.

Kao na agresivno, primitivno ponašanje. I potpuno su u pravu.
 
Blicanje je kod nas regulisano zakonom.
Dakle postoji i dozvoljeno je u odredjenim situacijama.


Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
filozof":3va3ya9f je napisao(la):
Istraživanja su pokazala da su višestruko opasniji po bezbednost oni koji se kreću brzinom 20% ISPOD od onih koji se kreću brzinom 20% iznad prosečne brzine okolnog sabraćaja (ne ograničenja!).

Koja su to istraživanja? Meni djeluje da su ta Istraživanja opasna po bezbjednost.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696613#p696613:275h3sw3 je napisao(la):
sev » Sre Jan 08, 2020 5:13 pm[/url]":275h3sw3]Mrdni se iz Bosne, CG i Srbije, blicaj, pa ćeš videti kako ljudi gledaju na to.

Kao na agresivno, primitivno ponašanje. I potpuno su u pravu.

Vidi, Boga ti, sad si ti gospodin ides preticajnom trakom iako ne pretices, a neko ko ti za to blica on je primitivac. Druga stvar je ako neko bez razloga to radi, e onda bih mogao da se slozim s tobom.
 
Na ulaznoj rampi u Preljini, na svim rampama zalepljeno obaveštenje pisano flomasterom , od prilike, ne citiram : I kartica i ENP mogu na sve rampe" :)
 
malo bi ja da se ukljucim u ovu diskusiju o bezbjednosti u saobracaju
procitao sam vase postove i zakljucio sam da ste svi u pravu a odgovori vam nisu bas isti
mislim da svi ljudi imaju razlicite sposobnosti i da voze shodno njima
(osim onih nenormalnih koji cine mali procenat vozaca ali jako uocljivi na putu)
naime, ova grupa malo sposobnija lakse procijeni gustinu saobracaja ,brzinu,odstojanje i mogu da voze malo brze odnosno i 10% iznad ogranicenja,a druga grupa koja bas nije sigurna u svoje procjene vozi 10 do 20% ispod ogranicenja.
izuzev ovoga navedenog imamo grupu ludaci, poznaju se po specificnom nacinu voznje .
voze samo lijevom saobracajnom trakom ,ne prilagodjenom brzinom uz upotrebu svjetlosnih i zvucnih signala.
p.s.
imamo i grupu koja ima vozila stara ili nepouzdana ili sa losim gumama ili sa umornim vozacima koja je prepoznatljiva po
voznji i 40% ispod ogranicenja
i naravno nekad uslovi puta ne dozvoljavaju da se vozi dopustenom brzinom pa sve grupe moraju da redukuju brzinu i mnogo ispod ogranicenja
pod tim uslovima podrazumijevam kisa,snijeg,magla,vjetar,guzva ...
i na kraju znaci prilagodi voznju sposobnostima ,uslovima puta i ostalim ucesnicima u saobracaju
nastojeci da ti neki ucesnici ne smetaju i da ti ne smetas nekim ucesnicima
 
40% ispod ograničenja bi bilo 52 od 130, nisam video da ljudi voze 80kmh tamo gde je ograničenje 130. Hajde da ne preterujemo. I brzina kojom ljudi voze nema veze sa time kakvi su vozači već sa time šta oni misle kakvi su vozači. Postoji razlog zašto su tu ograničenja. Slažem se da nisu sva realna što pravi zabune, ali 130 na autoputu je vrlo razumno ograničenje. Ne zato što automobili ne mogu da idu brže - već zato što postoje stvari van vašeg automobila koje utiču na vožnju. Ako se uzme u obzir da brzinomer uvek pokazuje manje, da policija toleriše manja prekoračenja, brzine kojima je moguće voziti uopšte nisu male.
 
40% ispod ograničenja (130) ne bi bilo 52 nego 78 km/h. Problem leži u disperziji brzina u saobraćajnom toku. Ukoliko je disperzija velika, tok je heterogen sa tog aspekta, a samim tim i nebezbedan. Ukoliko se upravljanjem brzinama, na različite načine, tok homogenizuje, odnosno smanje razlike u brzinama vozila u toku, unapređuje se bezbednost saobraćaja. Ne treba da zaboraviti da je optimalno saobraćajno rešenje fini balans između efikasnosti i bezbednosti, te ne treba ići u krajnosti na ovu ili onu, češće bezbednosnu stranu, jer to može imati kontra efekat.
 
40% od 130 je 52, 130 - 52 je 78. Tako sam došao do vrednosti od 80kmh koju sam napisao, jer je dat primer ljudi koji voze 40% ispod ograničenja. Slažem se potpuno da je uniformnost brzina kretanja jako bitna za sigurnost i protočnost saobraćaja. Samo se ne slažem sa time da ima vozača koji voze spomenutih 80; prosto ih ne viđam.
 
wk_":1ps7b4of je napisao(la):
Ako se uzme u obzir da brzinomer uvek pokazuje manje, da policija toleriše manja prekoračenja, brzine kojima je moguće voziti uopšte nisu male.

Brzinomer najčešće pokazuje veću brzinu od realne, osim ukoliko se baš drastično ne omaši dimenzija gume.

T-T
 
samo da ne mešamo bezbednost sa protočnošću, sa ugođajem vožnje i sl.
neko ko vozi 80km/h autoputem ni na koji način nikoga ne ugrožava.
ako drugi voze 120 ili 130km/h neće imati nikakav bezbedonosni problem sa tim sporijim vozilom.
ako vozite 200km/h možete imati problem ali ne zbog tog vozila već zbog svoje prevelike brzine.

tačno je da neko ko vozi 2/3 od maksimalnog ograničenja nas sve nervira jer kao negde uvek žurimo ali taj čovek vozi bezbedno u skladu sa brzinom koja njemu odgovara i čini ga sigurnim.
da takva brzina utiče na smanjenu protočnost i kapacitet AP ali to kod nas nije problem jer osim K10 15tak dana godišnje, AP su nam poluprazni.
dakle, kada se pogledamo u ogledalo videćemo da je problem u našoj netoleranciji a ne u nekom deki, beki ili često pripadnici lepšeg pola koji neumeju brže ili ne smeju da vozi 130km/h ili se ne osećaju bezbedno pri tim brzinama.

da bolje je da voze tako nego da pod našim pritiskom voze iznad svojih mogućnosti i izazovu neku nesreću.

mislim da je problem što gledamo TV i čujemo neistine da je sad od Zlatibeora do BG-a 2 sata a od čačka do BG-a sat vremena.
i onda svi misle da kad stignu za 1.5h da je to loše i pokušavaju da stignu brže.
kad napada sneg ili je magla pa mora sporije, frustrirani su maksimalno pa gaze iznad preporuka i ugrožavaju živote svih nas.

mene stalno normalni ljudi pitaju koliko treba sad do čačka i kad im kažem da je realno 90-100min, strašno se razočaraju, kao da su prevareni ili opljačkani. niko ne pita da li je sad bezbednije, da li je manje stresa, da li stignem odmorniji...
u osnovi svake prevare su nerealna očekivanja. i kad se ta naša nerealna očekivanja ne ostvare, ljudi se osećaju prevarenim.
činjenica je da je sada razlika između ibarske i k11 25-30min kada nema čekanja naplate u preljini.

budimo realni, sračunajmo koliko ako se ikad spoji K11 će biti putarina od BG do mora, koliko ćemo u proseku moći voziti po pešteru, po CG i da li će to biti vredno datog novca. ili će biti bolje za slične novce ići avionom. nažalost porodice su manje, sve je manje isplativo ići automobilom.

primetio sam i da su ljudi (čak i na ovom forumu) razočarani što je ljig preljina pravljena za 100km/h a ne za 120km/h.
jasno je da će takve biti deonice i preko peštera i kroz CG.
da li vredi onda dati putarinu da se ide takvim putem ili je bolje da smo imali neki široki 1+1 ili 2+2 sa sličnom proračunskom brzinom kad već nema prometa da bi bilo potrebno 3+3.
 
Po recima minist.Mihajlovic u martu krece spajanje Valjeva sa K11.
Dokumentacija se radi za nastavak od Pz ka granici, pa ce da se razmatra finansiranje, cena oko 2 milijarde.
 
Миро,то је добра вест ,али је јако битно и да крену радови тих 4 км са друге стране Тј од петље до Ибарске магистрале ( Обилазница око Лајковца)
 
Kada bi svi vozili tacno 130 km\h teoretski gledano, ne bi nam trebale 3 trake nego jedna. Takodje teoretski gledano, duplo veca "guzva" bi bila ako bi svi vozili 65 km\h, odnosno u jednom momentu bi na AP bilo duplo vise kola. U tom slucaju bi razmak izmedju vozila bio manji, ali je i brzina manja, pa je to cak i bezbednije... U principu, sve je to samo teorija.
Ne moze se ocekivati da svi voze 130. Postoje kamioni koji ne smeju da predju 100 ili su natovareni i ne mogu da predju ni 90, na usponima i 60... Neki ljudi voze losije automobile i srecom su svesni toga. Ne zaboravite da "Kec", "Yugo", "Fica", "Peglica" i dalje mogu da se registruju i samim tim su ravnopravni ucesnici u saobracaju sa svima ostalima, a Peglica ne moze da predje 100, a i sa 80 je pitanje koliko je bezbedna.
Npr. ja sam prekljuce povezao zgodnu koleginicu, tempomat setovao na 110 i eto 15 minuta vise druzenja sa koleginicom :D

Kada govorimo o bezbednosti, procentualno je puno manje "ludaka", "divljaka" itd. kako ko zove, a znamo na koga se misli, ali su oni najuocljiviji i izazivaju najvise besa i uznemiravanja ostalih ucesnika. Najveci broj udesa izazivamo mi "normalni", odnosno najcesci vozaci. Takvi vozaci stvaraju neku svoju sliku bezbednosti, povremeno ili cesto zanemarujuci saobracajna ogranicenja. To je posledica, pomalo mentaliteta, odgoja, a puno i nepoverenja u vecinu institucija. U skoli: "Ona (uciteljica) ce da kaze mom detetu da ne zna..." = u saobracaju: "Gledaj gde su stavili ogranicenje 30, a pravac je, moze da se vozi 80..." Vremenom postanemo nesvesni gresaka (najcesce prekoracenja) i opusteno, neoprezno vozimo brze, uglavnom prodjemo bez problema, ali se nekad dogodi iznenadjenje na putu i eto udesa. "Divljak" sa iskustvom je svestan da divlja i ocekivace iznenadjenja i bice oprezniji. Nazalost, divljaci izazivaju one udese sa visestruko smrtno stradalih.
Glupo bi bilo da kazem da ja nikad ne prekoracim brzinu, ali se trudim da to ispravim. Ono gde sam najcesce prekoracivao brzinu i tesko sam se borio protiv toga je deonica Baric-Umka. Cela kolona sa sve kamionima i autobusima vozi 50-60 a ogranicenje je 40 km\h. Kako u toj situaciji biti onaj "kilavi" koji vozi 40 i koci celu kolonu? Kasnije sam poceo da vozim 40, jer sam znao da cu svakako cekati na semaforu u Umki i nije bilo sviranja, preticanja itd.
Autoputevi su uz neki minimum opreza vozaca daleko bezbedniji i udobniji za put od magistrale. Ne zaboravite onaj osecaj kada zurite negde a zapnete iza kamiona koji ne moze da obidje traktor, a vi mislite da vam prodje ceo dan, pa merkate i kamion i traktor djuture, a srce lupa da iskoci... E toga nema na AP. Nema ni prodavca lubenica pored puta, pa se pored parkira auto sa porodicom, a vi ne znate da li ce dete da izadje na stranu puta, nego kocite za svaki slucaj. Velikim delom Srbije cemo i dalje sve to prozivljavati, ali od Preljine do Surcina vise ne moramo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696630#p696630:24frnizw je napisao(la):
bojan7b » 08 Jan 2020 05:14 pm[/url]":24frnizw]
filozof":24frnizw je napisao(la):
Istraživanja su pokazala da su višestruko opasniji po bezbednost oni koji se kreću brzinom 20% ISPOD od onih koji se kreću brzinom 20% iznad prosečne brzine okolnog sabraćaja (ne ograničenja!).

Koja su to istraživanja? Meni djeluje da su ta Istraživanja opasna po bezbjednost.



Sent from my iPhone using Tapatalk
https://sites.psu.edu/siowfa15/2015/09/ ... ter-safer/

Ima i i boljih referenci, ali sada nemam vremena da tražim. Nedavno sam pročitao članak kako će u pojedinim američkim državama uvoditi i minimalnu brzinu na pojedinim dionicama puta zbog ove činjenice. Ja možda jesam pretjerao kada sam rekao višestruko opasniji, ali stoji da svako značajno odstupanje od prosečne brzine okolnog saobraćaja, na dole ili na gore, ugrožava bezbednost. Going with the flow je ono čega bi svi trebali da se pridržavamo, u saobraćaju naravno ;)
Baci pogled na ovo:
https://en.wikipedia.org/wiki/Solomon_curve
 
@Niko ni ne napisah, apsolutno isto mislimo, ja se bas radujem da Va povezu na K11. I volela bih da zaista to i odrade jer se onda otvara pristup AP citavom jednom kraju. A.i Divcibare ce biti mnogo interesantnije, mada ne treba njima samo AP ,ko prati posebnu temu citqo je da do 21h u novogodisnjoj noci nisu imali struje i da je cela 2019 bila sa tim problemom. Sve ovo ukupno je velika sansa za tu planinu ali bojim se da ako se neko ne uozbilji i prepozna potencijal dzaba i da besplatno dovoze goste....
 
Да, силни су проблеми горе...А највећи је тај што је то планина са превише влаге тако да не одговара многима због тога....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696801#p696801:28n3hog6 je napisao(la):
nikolino » 09 Jan 2020 09:23 am[/url]":28n3hog6]Kada bi svi vozili tacno 130 km\h teoretski gledano, ne bi nam trebale 3 trake nego jedna.
Теоретски гледано, за одређено оптерећење била би потребна једна, за двоструко веће две, а за још дупло веће - четири траке :wink:
 
Nije jasno kako ce se Valjevo spojiti sa K11 na petlji Lajkovac, pored je pruga, a cesto izmedju pruge I puta ima nekih kuca I objekata, da li ce da se ruse ili kako? Jel ima neki projekat, jel uradjena eksproprijacija za prosirenje..., a mart je nedaleko...
 
Vezano za potez Obrenovac-Novi Beograd, kaze da je potpisan ugovor sa Powerchina za toplovod od termoelektrane do NBg, a da bi gradnja trebala krene u septembru. Verovatno se negde ukrsta sa autoputem Obrenovac-Surcin, ne znam gde, mozda negde ispod mosta na Savi? Lose jedino sto ne kazu da ce ovo smanjiti racune grejanja u Bg-u I da ce se koristiti samo za NBg https://www.ekapija.com/news/2745173/po ... vi-beograd
 
Sramota bi bilo da ne postoji projekat za ovo jer se mnogo pre K11 razmišljalo o spajanju Va i La "duplim trakama", mada me ne bi iznenadilo. Eksproprijacija je druga priča, mada znajući Lajkovac to može brzo da se završi, oni su se hvalili najbržom eksproprijacijom za K11. Biće izazova na ovoj deonici, tamo blizu Slovca i Kolubara će biti faktor, možda će morati pruga da se pomera. Divci će sigurno morati da se obiđu. Biće to interesantan projekat svakako, ali od ogromne važnosti prvenstveno za Valjevo.
 
Da, ima dosta objekata kod Slovca na strani koja treba se prosiruje, pa zatim onaj uski prevoj kod kamenoloma pored puta nije jasno gde ce se prosiri kad je pruga na tom mestu odmah ispod, pa dalje odatle ka Valjevu je skola kako ce resiti ogranicenje, a I do samog Valjeva ima puno objekata pored puta ka pruzi, ne verujem da ce ih sve eksproprijatisu I sruse, pa mi je sve ovo totalno nejasno kako su zamislili odrade.
 
Vrh