Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

За неки дан биће тачно 8 месеци откако су кренули радови ( са све камерама и циркусом ) . Е сад,било би лепо да рецимо Игор у име Беобилда упути званичан допис министарству са питањем шта је конкретно урађено за ових 8 месеци.
Верујем да би био занимљив одговор...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698499#p698499:24lnidtz je napisao(la):
Niko Kažanegra » Uto Jan 14, 2020 11:28 am[/url]":24lnidtz]За неки дан биће тачно 8 месеци откако су кренули радови ( са све камерама и циркусом ) . Е сад,било би лепо да рецимо Игор у име Беобилда упути званичан допис министарству са питањем шта је конкретно урађено за ових 8 месеци.
Верујем да би био занимљив одговор...
Урадили су све што су могли....од силних пара из буџета :D :D :D
 
Magla može da se reši osvetljenjem autoputa. Koštalo bi odokativno maksimalno 30 hiljada eur po kilometru. Potrosnja struje 3,3kWh po kilometru, maksimalno 6,6kWh.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Kako farovi na automobilu nisu rešili maglu ispred sebe?
Kako si to smislio?
I grejanje puta može da eliminiše sneg i led
 
...а Веља Илић је, чак, помињао да ће овај пут бити грејан:)
 
branik":djzbgl2l je napisao(la):
Kako farovi na automobilu nisu rešili maglu ispred sebe?
Kako si to smislio?
I grejanje puta može da eliminiše sneg i led
Šališ se?
Farovi su male snage 55W, snaga natrijumove sijalice je 400W ili led svetla 50-100W. Snop oborenog svetla je dužine 60m prosečno, visina lampiona je 8m postavljen ne 30m dužine.
I za grejanje puta si iako ironičan, u pravu.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Po magli je rešenje što manje svetlosti i što veća njena disperzija. Svetlost se odbija od čestica vode. Doživljavao sam i vidljivost od 1-2m. Nema te rasvete koja bi pomogla.
Pišemo ovde o SF - za Pešter smišljamo pokrivanje puta, za Požegu rasvetu...
 
Ne znam tamo ka Ivanjici dokle se prostire magla ( kad se nastavi AP) ovamo mozda i n bude puno km pod maglom jer je uspon na Markovicu, pa tunel, pa Lucani gde ce biti magla, pa tunel pa Pz gde je magla.

Ja se ne razumem u rasvetu ali branik je u pravu, ovde je magla tako gusta da nista ne pomaže svetlo, ali nadam se da ce vise biti onih dana gde ce biti preglednije. Svakako ce traziti veliki oprez i one savete kao ka Ljigu gde se prate tacke u magli pa ako vidis jednu 40na sat, dve 60 km na sat...
Danas stavljaju led rasvetu ,ali meni nesto ovo nema jacinu kao rasveta ranije, uži snop svetla baca, mada ima i rasvete razlicite verovatno je za ap bolje. Nasa gradska rasveta je sra...nje
 
Zalutao sam na putu kojim sam stotinama puta ranije prošao. Od ž. stanice u Pž trebalo je da izađem na magistralu ka Ue. Našao sam se u naselju iza Magneta na nekoj kapiji. U 8 ujutru. Kako li bi tu rasveta pomogla.
Ovde ljudi ne razumeju razlike u vremenskim uslovima Beograda, recimo i zapadnog dela Srbije. Ovde postoji ekstremi koji se javljaju retko, jedan do dva dana godišnje, ali može da bude na nivou Sibira. Magle sa minimalnom vidljivošću, minusi oko i ispod 20 javljaju se svake zime, posebno krajem januara i početkom februara.
Dvadesetak godina sam živeo u Bg i samo jednom se sećam - 18 i dva- tri ozbiljna snega.
 
Nije jedina mogućnost birati između jakog i slabog inteziteta svetla u slučaju magle.

Za uslove magle treba voditi računa o dve stvari. Osetljivosti ljudskog oka na taj tip osvetljenja, u slučaju magle, to je kombinovano tj. podjednako rade obe vrste receptora u oku i njima u tom trenutku odgovara svetlo sa donekle manjom talasnom dužinom.

druga stvar je talasna dužina svetlosti koja u magli ima disperziju u svim pravcima podjednaku, tj Rejlijevo rasejanje (inače je odgovorno za to što je nebo danju plavo). Treba pogoditi da je talasna dužina svetla manja od rastojanja molekula sredina kuda svetlo prolazi. Te talasne dužine tako imaju bolje rasipanje u svim pravcima i tako omogućavaju bolju vidljivost.

žućkasta svetlost bi trebalo da je kompromis između dva uslova.

postoje primeri o pametnim sistemima javne rasvete koje se prilagođavaju vremenskim uslovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698597#p698597:19spkwug je napisao(la):
branik » Uto Jan 14, 2020 2:49 pm[/url]":19spkwug]Po magli je rešenje što manje svetlosti i što veća njena disperzija. Svetlost se odbija od čestica vode. Doživljavao sam i vidljivost od 1-2m. Nema te rasvete koja bi pomogla.
Pišemo ovde o SF - za Pešter smišljamo pokrivanje puta, za Požegu rasvetu...
Upravo to, mada nekad i bolje bez farova.
Rešenje za maglu su radari koji se ugrađju u vozila još od početka 2000-tih, podesi se udaljenost/osetljivost i pun gas.
 
Moguce da je za maglu bolji betonski kolovoz od asfaltnog, jer ima veci stepen odbijanja svetlosti farova.
 
branik":2usftspy je napisao(la):
Zalutao sam na putu kojim sam stotinama puta ranije prošao. Od ž. stanice u Pž trebalo je da izađem na magistralu ka Ue. Našao sam se u naselju iza Magneta na nekoj kapiji. U 8 ujutru. Kako li bi tu rasveta pomogla.
Ovde ljudi ne razumeju razlike u vremenskim uslovima Beograda, recimo i zapadnog dela Srbije. Ovde postoji ekstremi koji se javljaju retko, jedan do dva dana godišnje, ali može da bude na nivou Sibira. Magle sa minimalnom vidljivošću, minusi oko i ispod 20 javljaju se svake zime, posebno krajem januara i početkom februara.
Dvadesetak godina sam živeo u Bg i samo jednom se sećam - 18 i dva- tri ozbiljna snega.
Pričaš to zemljaku. Pa nije uvek vidljivost 10 metara. Obično osvetljenje tu dosta pomaže. I po danu i nocu. A pogotovo neko specijalno. Omogućilo bi veću bezbednost a time i veće brzine. Verovatno postoje i specijalne boje za horizontalnu signalizaciju a verujem i osvetljenje na zemlji. Ne znam zašto to poredite sa farovima koji znaju da više smetaju nego što koriste. Zato su i maglenke spuštene ka zemlji da bi se snop manje odbijao od kapi magle i manje smetao vozaču.
Ovih dana ima magle i po Beogradu i neuporediva je vožnja po osvetljenom putu/ulici i neosvetljenom. Nije idealno ali je značajno bolje i sigurnije.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Zašto uvek pričate o magli po noći?
Ume da bude, bar u mom kraju i dolini Morave ponekad i dnevna vidljivost minimalna, posebno od polovine novembra do kraja januara. U ostatku godine magle nisu tako guste i dugotrajne, iako su česte.
 
Postoje i infracrveni sistemi na novim vozilima koji "vide" i ono što vozač ne može videti.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698632#p698632:26mzhzdc je napisao(la):
branik » Uto Jan 14, 2020 4:41 pm[/url]":26mzhzdc]Zalutao sam na putu kojim sam stotinama puta ranije prošao. Od ž. stanice u Pž trebalo je da izađem na magistralu ka Ue. Našao sam se u naselju iza Magneta na nekoj kapiji. U 8 ujutru. Kako li bi tu rasveta pomogla.
Ovde ljudi ne razumeju razlike u vremenskim uslovima Beograda, recimo i zapadnog dela Srbije. Ovde postoji ekstremi koji se javljaju retko, jedan do dva dana godišnje, ali može da bude na nivou Sibira. Magle sa minimalnom vidljivošću, minusi oko i ispod 20 javljaju se svake zime, posebno krajem januara i početkom februara.
Dvadesetak godina sam živeo u Bg i samo jednom se sećam - 18 i dva- tri ozbiljna snega.

Испаде да у Београду и околини нема ни магле, ни снега, ни минуса, ни сунца, ни кише, ни ветра, ни града, ни леда, ни хладноће, ни врућине...ми смо негде на Сејшелским острвима, са тим што је температура увек између 25 и 28 степени, ведро, али не превише јако сунце.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698662#p698662:gh4fai61 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Jan 14, 2020 5:05 pm[/url]":gh4fai61]Moguce da je za maglu bolji betonski kolovoz od asfaltnog, jer ima veci stepen odbijanja svetlosti farova.
Nije, klizaviji je od asfalta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698676#p698676:25al1djg je napisao(la):
drvopro » Uto Jan 14, 2020 7:21 pm[/url]":25al1djg]Postoje i infracrveni sistemi na novim vozilima koji "vide" i ono što vozač ne može videti.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

I svaki punto ga ima! :mrgreen:
 
Dalmatinac":31jurcwz je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698676#p698676 je napisao(la):
drvopro » Uto Jan 14, 2020 7:21 pm[/url]":31jurcwz]Postoje i infracrveni sistemi na novim vozilima koji "vide" i ono što vozač ne može videti.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

I svaki punto ga ima! :mrgreen:
Da, u Mandusica Vuka svaka puška biće ubojita.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Пре 7-8 година, доживео сам у Ужицу комбинацију магле и смога, да нисам могао видети тротоар из аута, била је ноћ и радила је улична расвета. Ништа није помагало, буквално сам ишао брзином пешака. Сувозач је отворио прозор и говорио ми где је ивичњак. Ту ноћ су сви возили са упаљена сва 4 мигавца. Никад тако нешто нисам доживео.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
E, o tome pričam. I to ovde nije retkost. Sinoć sam vozio u skoro takvim uslovima.
Ne o Sejšelskim ostrvima i suptropskoj klimi, ceć o oštroj zimi zapadne Srbije.
Koliko je puta padao i kokliko je ove zime snega bilo u Beogradu i Vojvodini? Koja je najniža t ove zime tamo?
Pisali smo već o tome. Zato tamo neko razmišlja o univerzalnim gumama, zato 2/3 vozača nema ni formalne lance u gepeku, pa kad dođe ovamo pravi zastoje i čudi se kakvo je vreme. Ovde je snalaženje u takvim okolnostima imperativ preživljavanja.
Isto tako, neko sedi u kancelariji nad kartom i crta trasu preko Pešteri jer mu deluje pravo, ili planira zimsko održavanje puta preko Suvobora sa dva kamiona, zanemarujući specifičnosti lokalnog podneblja. To je sad onaj čuveni sukob teorije i prakse. Lepo zvuči, ali je malčice drugačije.
Ne očekujem da ovo razume neko ko ovaj deo Srbije doživljava kroz nekokiko dana na Zlatiboru. Nemam ni nameru da se sa bilo kim konfrontiram, samo pišem ono što mislim o razlici klime i načina života.
Zato sam juče i napisao da če ovaj put biti vrlo živopisan kad jednom bude gotov.
Inače, ka Zl opet imaju 2 semafora, ali se malo čeka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698688#p698688:1hsvm7g1 je napisao(la):
Žika » Uto Jan 14, 2020 7:20 pm[/url]":1hsvm7g1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698662#p698662:1hsvm7g1 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Jan 14, 2020 5:05 pm[/url]":1hsvm7g1]Moguce da je za maglu bolji betonski kolovoz od asfaltnog, jer ima veci stepen odbijanja svetlosti farova.
Nije, klizaviji je od asfalta.
Kada se izliva betonski kolovoz, prelazi se hrapavom tkaninom koja ga grebe dubinom od par mm, i onda ima adekvatno trenje za gume.
 
На Тари, често не помажу ни праве зимске гуме. Ако немаш 4х4. Некад и ланци требају на одличне гуме и укључен 4х4. Доста тога зависи и од клиренса. Мој ауто има висок и могу да пролазим без проблема кроз 30цм снега, ако ставим ланце и до пола метра. Да би биле ствари мало јасније. Код нас је тренутно између 40-50 цм снега. Како је сунчано преко дана лед и снег се отапају, па преко ноћи заледе и још горе буде. Зато поред џипова на Тари има доста голфова 2 и аудија кватро. Многи на тракторима имају грталице па сами чисте.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
he podseti me Majstor. Prva kola su mi bila Lada krajem 90ih i cim sam poceo ih vozim morala su na generalku motora (pregrejo mi se motor na sred Fruske gore pa sam ga parkirao u Karlovcima i taxijem do Ns-a, tamo bio celu noc sa nekima, pa posle ujutro busom nazad za Bg). Posle generalke, nisu nesto radila rikverc svetla. Kaze cale mog drugara ma daj cu to da ti popravim ja kazem nemojte cika Ljubo, al ne vredi covek zapeo. Odemo posle toga drugar i ja do Ns-a i krece da pada noc, mi da se vratimo kad ja provalim da mi posle Ljubine "popravke" sva svetla ne rade. Bilo vise milicije na starom Ns putu pa resih da se vratim autoputem. Bez svetala, nocu. Probao sam da pratim neka kola ali nije moglo jer posle generalke moglo samo do 80 na sat. Drugar izbacio glavu kroz prozor i autoputem gleda zaustavnu traku i vice mi levo, desno. I takos do Bg-a nekako stigosmo (klizio je voz ko sanke al smo stigli do "palanke"), sva sreca nije bilo milicije. Jedino posle drugara malo bolela glava i oci od glave napolju... Ili malo vise :)
 
Vrh