Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ljudi, bunite se, a ne razumevajte (stanje u Preljini). Ovi su slabi na glasnu bunu, za jedno popodne u ovakvoj zemlji se donosi odluka da se rampa prebaci na pun profil AP, samo ako ste (smo!) dovoljno glasni. Imajte to na umu, kada bi da racionalizujete.

Ovo stanje je neprihvatljivo, šta god da je razlog. Postoji operater A2, čiji je posao da to reši. Tačka.
 
Hajmo da pisemo mejlove napusavanje Putevima. Ja cu danas. Sto vise nas pise, valja ce sa bag** lopovska kapitalisticka dizvati pameti
 
Nisam imao srece danas, magla je bila ogromna na autoputu nisam mogao da uzivam u predelima na novoj deonici.
Zakljucak je: mnogo se brzo vozi po magli, voze odredjeni 130 po najvecoj magli, pitanje je vremena kada ce se dogoditi neki veci lancani sudar. Bilo je stresno. :shok:
 
Ha, na Milosu Velikom barem nije bilo svajcarskih kamikaza kao na A3 danas. Kakvih 130, da su barem toliko vozili.
Vidljivost ocajna. Vozio sam 80-90 i opet su me svi redom obilazili.
 
Slazem se, veceras prosao Milosem, od Beograda do Ljiga strašna magla da je bilo jezivo...
Od Ljiga totalno druga priča.
 
Zaista mi nije jasno cemu to jurcanje po magli?? Oko 18 casova sam krenuo iz Bg ka Zlatiboru sve vreme sam vozio oko 90 max 100 kilometara na cas na autoputu ali pojedinci koji su vozili brzom trakom min 130 140... bukvalno na srecu voze. Ljudi dozovite se pameti!!!!
 
zasto nema tabla za aerodrom kad se silazi sa Surcinske petlje u pravcu prema Batajnici?
 
Malopre sam se dovezao iz Prijepolja do Užica. U PP je jutros osvanulo 20cm snega. Padao je još posle ceo dan, a oko 18 počela je mećava. Krenuo sam kad je malo stalo, oko 20 h. Putem potpuni led, već 40 je suluda brzina. Utabano, nije posuto.
Od Bistrice uzbrdo ka NV nečišćeno, ima oko 10cm na putu. Veje i duva, a na kolovozu 10cm rastresitog snega. Audi IN tablica sa letnjim gumama kao valjcima na točkovima puže uzbrdo i pokušava da napravi zastoj. Razmišljam o autoputu preko Pešteri.
Kroz NV katastrofa. Opet ima ljubitelja letnjih guma, ali se lako obilaze jer saobraćaja iz suprotnog smera skoro da nema. Da ima, teško bi se krenulo.
Od Kokinog Broda sve gore. Tek poneki šleper na putu, jedan zamalo napravio zastoj, od tri trake prohodno 0,75 leve. Montira lance. Opet razmišljam o pešterskoj trasi. Ovakva mećava tamo je normalna pojava. Srećem dva kamiona za čišćenje. Čiste dva trake istovremeno. Pohvalno. Moj smer će sačekati da se vrate. Proći će bar pola sata. Do tada, biće svašta. Jedan BD vozi uzbrdo 20 na sat. Taj neće tom brzinom savladati narednu uzbrdicu, razmišljam dok ga pretičem. Penjem se ka Borovoj glavi. Sa svakim metrom sve jače duva, sneg leti u talasima, sve manja vidljivost. Izlazim na vrh i taman kad pomislim da je najgore prošlo, da više nemam uzbrdica, na vododelnici upadam u takav kovitlac kakav nikad nisam ni video ni doživeo. Ne vidi se NIŠTA, ne raspoznaje se put, sve je ravno, poravnjani su bedemi sa strane od čišćenja. Uključujem sve migavce, orjentišem se pomoću znakova i narednih 200m milim. Auto se ljulja od vetra. Strašan osećaj. Strah, klaustrofobija, dezojrentisanost... Poznajem put, samouveren sam i iskusan vozač... Ipak, gadno je.
Tada opet razmišljam o bu**** (budalama) (izvinjavam se) koji su planirali put preko Sjenice. Tamo duva svakog dana i brže i jače i bolje. Taj koji je crtao trasu, video je samo na karti visoravan, a o pešterskoj zimi nije ni čitao, a kamoli video kako izgleda. Njega je jedino zanimala jednostavnija trasa. Pokušavam da zamislim autobus koji se zaglavi u smetovima, kolonu koja se ubrzo formira, neka vozila ostaju bez goriva... Gužva sve veća, a sneg i nameti samo rastu.
Čistači ne mogu da prođu, smetovi se prave uz zaustavljena vozila. Temperatura pada, motori rade, auspusi puše, od snega dim nema kud, pa se CO polako uvlači pod i u vozila. Horor! Kad spasioci konačno stignu, zatiču stravične scene po vozilima.
Bojim se da je nešto ovako sasvim moguće kad nekad put bude tamo napravljem. Mogu to da zamislim.
Ali, ne mogu da zamislim da neko može da noću, u sred zime, ide preko planine bez zimske opreme. To nije samo opasno, već je i neodgovorno, opet ne samo prema sebi, već i ostalim na putu, jer tako lako nastane zastoj. Isto tako, ne mogu da shvatim da neko drugi ignoriše prirodne i klimatske karakteristike pojedinih predela zbog nekokiko miliona jeftinije trase i nešto malo lokalnih političkih poena.
Želimo li nešto ovako?
 
Ако може по Тибету може и по Пештеру. За ове што иду без зимске опреме јавно бичевање на најближем градском тргу, исто тако за корупцију у предузећу за чишћење путева, и решено
 
Može po Tibetu, samo je pitanje troškova i funkcionalnosti, a kroz nju i bezbednosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695852#p695852:1xx3kjly je napisao(la):
SRBO » 06 Jan 2020 12:24 am[/url]":1xx3kjly]Ако може по Тибету може и по Пештеру. За ове што иду без зимске опреме јавно бичевање на најближем градском тргу, исто тако за корупцију у предузећу за чишћење путева, и решено

Ne treba bicevanje vec treba da se postavi kontrola na autoputu. Cim se pojave smetovi odmah punkt sa kontrolom. Proveravaju da li imas 4wheel drive i ako nemas imas li lance a za kamione lance. Tu se svi zaustavljaju na kratko da ih provere i onda ih puste da idu dalje. Ne znam sto je to toliki problem. Ni u Americi ne ciste sneg istog momenta kad padne vec kasnije ali samo imaju konstantne kontrole na tim deonicama.

Tu pre te kontrole ce zatim masovno da se pojave privatinci koji ce ti za $$ nakaciti lance da ti ne moras da izlazis iz vozila.

https://www.youtube.com/watch?v=Vi5nwYA5jzE
 
@branik Синоћ сам ишао у акцију да помогнем да Руски туристи изађу на Предов крст. Пало је око 30цм новог снега. Мећава. Силазим са Предовог крста у првој, другој имам ауто са 4х4 погоном и крампонке гуме. Изнад Растишта је све у леду. Полако све у првој. Требало ми је 70 мин. Од Предовог крста до Перућца. Звао сам још једног пријатеља да са џипом дође. У Перућцу сазнајем да је био договор са НП да ће они очистити трасу. Наравно нису. Док год пада снег. Онда је директор НП Тара одобрио џипове да се извезу туристи. Нико од запослених није хтео да вози. НП Тара издаје дом на Предовом крсту за лепу суму новца. Ускоро стављају и рампу да наплаћују улаз. Али да среде пут....ништа од тога. Елем, Ноћу у мећави кроз планину иде само ко мора, има 4х4, озбиљне гуме и адекватно возачко умеће. Што се тиче чишћења Пештера зими, када посматрам како чисте од Љига до Прељине, можемо само Бога да молимо да нико не страда. Ова држава једноставно нема ни ресурсе ни вољу да одржава АП на 1300 м надморске висине у дужини од преко 30 км.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Tako je, Majstore.
Imam utisak da ovde dosta ljudi ne razume šta je pešterska zima. Tamo je visoravan između Kopaonika Prokletija i crnogorskih planina (>2000m) nema prepreka i vetrovi se zaleću.
Nija vožnja samo stavljanje lanaca i prohodnost. Šta ćemo sa vidljivošću. To što sam noćas doživeo neverovatno je iskustvo. Mnogo sam proveo na putu, mnogo na Zlatiboru, ali takav kovitlac nisam verovao da je tu moguć. Mogu samo da zamišljam kako je to na Pešteri. Dodajmo tome i uobičajene niske temperature (-30) kada tehnika lako otkazuje.
Mogu samo da zaključim da je pravljenje ap tom trasom samo neodgovorni avanturizam i politikanstvo.
 
Ja sam takođe u petak krenuo iz N.Sada prema Zlatiboru. Magla gusta od NS pa sve do Ljiga gde sam samo izašao iz oblaka gde se nije video ništa, pukao pogled odjednom, vidljivost savršena, baš na petlji Ljig, sa sve novim osvetljenjem.. mnogo lep osećaj, filmski.

Međutim, da se nadovežem na komentare o ljudima koji bez problema voze preko 120 po gustoj magli, sve vreme sam razmišljao o tome da mogu da naletim na lančani sudar. A na početku AP Miloš veliki, nakon što sam se sa obilanice uključio, neposredno pre mosta ako se dobro sećam su informativni displeji koji bi trebalo da upozore vozače na (ne)prilike. I ništa, sve ok. 130 ograničenje bez ikakvog upozorenja i smanjenja max dozvoljene brzine. Nisam mogao da verujem šta vidim.

U povratku u nedelju uveče, nakon uključenja u Preljini je bilo upozorenja na led i brzina je bila ograničena na 60, kasnije na 80, posle Ljiga 130 standardno.
 
Da ne citiram, imam jedan savet mada svi to znate ali ovako kao @ branik krenete i ne znate ni gde ste posli ni došli sto se kaze....
Znam da su kod nas vrlo cesto zvani Putevi da se proveri gde su kamioni za čišćenje, pa najbolje iza njega. Znam npr ka Divčibarama tako radi nekolikoprivatnika kad krenu kombiji, jednostavno je bezbednije. I ne samo preko Divcibara, gde god je uspon. Ja sam se zacudila da kamion koji cisti nema pogon na sva 4 točka, nekako mi to bilo logicno. Znam situaciju da ciste ali npr nemaju gde nanos da sklone, snwg je pretwzak i kamion pomera, zaglave se pa po nekoliko sati cekaju neku masinu ne znam kako se zove da izvuce kamion, a po negde samo takve masine ciste. Korupcija je kad se dele stedstva za ciscenje, a onima koji sednu u kamion i krenu nije uopste lako i svaka im cast jer niakkave uslove nemaju a koliko sam upucena ni platu
 
Sve je to Miro zato što se svi mirimo sa situacijom i čekamo neku neočekivanu silu koja se iznenada pojavljuje da reši stvar (u našem društvu) :) . A nema je i neće je biti, van nas samih.
 
Sunce, kod nas obično Sunce rešava sneg i led sa puteva :)

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Miro, šta misliš pod ovim "kao @ branik krenete i ne znate ni gde ste posli ni došli sto se kaze...."?
Vrlo dobro znam gde idem, šta radim, i odlično se snalazim u tim uslovima. Adekvatno sam opremljen za vožnju u takvim uslovima. Sinoć je na 95 km puta koji prelazi preko 3 planine, radilo 3 (tri) kamiona. Od toga 2 su radila u paru zbog treće trake. Kad se uzme u obzir i suprotni smer, na jedan kamion je dolazilo preko 60km. Od 4 koliko ih na tom putu ima, jedini je svoj posao obavljao kako treba punkt zimske službe Prijevorac (između Borove glave i Kokinog Broda).
Ako je deonica Ljig - Preljina prošle nedelje sa onim minimalnim snegom bila neočišćena, šta bi se tek desilo za vreme prave snežne oluje - mećave? Zatvorimo put na tri dana kao pre nekoliko godina kod Niša i kažemo da je to viša sila?
 
Ima li negde podatak koliko se saobraćajnih nezgoda dogodilo na autoputu od kada je komletirana deonica od Obrenovca do Preljine?
 
Не знам, али сам приметио да је изнет податак како је протекла година била са рекордно малим бројем страдалих.

Е, сад, колико се сећам, још летос се говорило да је број погинулих већи у односу на исти период лане. То би онда значило да је Милош Велики за кратко време спасао много живота, зар не?
 
Ako je jedan manje poginuo ili jedan manje povređen auto put se isplatio.

U 2019. najmanji broj poginulih u saobraćaju
Načelnik uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov kaže da je prošle godine bio najmanji broj poginulih u nesrećama od kada se prati stanje bezbednosti saobraćaja na putevima u Srbiji.

Nebojša Arsov je naveo da je prošle godine u saobraćajnim nezgodama poginula 531 osoba (579 u 2018.) što je za tri odsto manje u odnosu na 2018. godinu. Takođe, povređeno je i za oko 6,5 posto manje osoba u saobraćajnim nezgodama, saopštio je MUP.


20190424151010-broj-poginulih.png


20190424151128-javni-rizik.png


20190424151359-broj-saobracajnih-nezgoda.png
 
Vrh