Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695943#p695943:28qyefqv je napisao(la):
branik » Pon Jan 06, 2020 1:19 pm[/url]":28qyefqv]Miro, šta misliš pod ovim "kao @ branik krenete i ne znate ni gde ste posli ni došli sto se kaze...."?
Lose sam se izrazila verovatno . Ima izreka kod nas kad se izgubis u necemu " ne unam ni da li sam dosao ili posao" konkretno sam mislila na situaciju gde vas zatekne lose vreme. Znaci krenuo si ,vozis i vidids da je sve losije i losije...nisam mislila nista drugo izvini ako sam te uvredila, nisam htela. I samo se nafovezala da nekad nekome mozda dobro dodje da u takvoj situaciji ima i brojeve putara da ide iza kamiona koji cisti traku.

A verujem da je malo kamiona. Ovde je svojevremeno tako bilo raspoređeno da jedan treba da predje po 3 sela i onda da bude slobodan. Niti ima efekta tako cistiti, niti ljudi tako mogu da rade, ali neko je resio da ustedi.... u Pž prosle zime je ubedljivo bila najgora zimska sluzba od kad znam, cak je snega i na putu za nasu bolnicu bilo sto se ne pamti. Ustede, tenderi , sve po propisu...zato nam i jeste ovako
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696002#p696002:184rtwdt je napisao(la):
Пантограф » 06 Jan 2020 03:13 pm[/url]":184rtwdt]Не знам, али сам приметио да је изнет податак како је протекла година била са рекордно малим бројем страдалих.

Е, сад, колико се сећам, још летос се говорило да је број погинулих већи у односу на исти период лане. То би онда значило да је Милош Велики за кратко време спасао много живота, зар не?
Zanimljivo bi bilo videti i statistiku sa Ibarske posle puštanja auto-puta u funkciju.
Što napisa @Žika, ako je i samo jedan život sačuvan veliki posao je odrađen.
 
Setih se još jedne stvari nakon par prolazaka autoputem. Čini mi se da ima neuobičajeno mali broj šlepera. Kad uporedim sa ibarskom koliko ih je tamo bilo, rekao bih da ih je dosta i ostalo na tom putu.
 
Kažu da je manje udesa ali kad se desi onda su sa težim posledicama. Ibarska rasterećenija pa se brže vozi.

U prestonici je od početka godine poginulo u saobraćaju 46 osoba, od kojih čak 18 u Barajevu i Lazarevcu.

Beograd 1690193, Barajevo 26855, Lazarevac 56865 stanovnika
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696008#p696008:31h29shi je napisao(la):
Žika » Пон Јан 06, 2020 4:33 pm[/url]":31h29shi]Ako je jedan manje poginuo ili jedan manje povređen auto put se isplatio.

Не спорим шта си рекао, само бих морао да укажем да је у целом западном свету тренд смањења саобраћајних незгода а то је умного до самих аутомобила и колико су исти напредовали у претходних 20ак година. Од обавезног АБС-а, преко обавезног везивања појаса, ваздушних јастука па до свих ових нових система против проклизавања точкова итд.
 
Trend smanjenja saobracajnih nezgoda nema nikakve veze sa vezivanjem pojasa ili vazdusnim jastucima. Moze da ima veze sa smrtnim slucajevima. Vozacka kultura u zapadnom svetu se ne moze porediti sa nasom. Tu ti nijedan autoput niti najnovije auto sa najnovijom opremom nece pomoci na zalost.
 
Ja za vikend bio u Vranju, ljudi fino i kulturno voze, kao u Švajcarskoj. Svi odreda. A gužva poprilična.

Beograd je drugo, mada, u poslednje vreme po drumovima najviše zazirem od audija sa NS tablama.
 
Posledica bahatosti i bezobrazluka na drumu je samo manifestacija naseg mentaliteta. I dalje postoje ljudi,.kao porodicni ljudi kako oni tvrde da jesu koji misle da je vezivanje pojasa i kupovina TAG-a instrument drzave da ih pljacka. Kao sta ce meni policajac da kaze da ja treba da se vezem?! Pa znaju li oni ko sam ja?! I tako ti se ponasa brat komsija kolega, slucajni prolaznik, ili neko u istoj ili suprotnoj traci. To se bas vidi u slucaju magle. Ima tu strucnjaka koji voze sa pozicijama ili sa dnevnim svetlima ili sa dnevnim svetlima i maglenkama a najveci je broj onih koji uopste ne pale maglenke i voze brzo. Kako stati put tome? Pa drakonskim kaznama i batinama i mucenjem u zatvoru naravno od lad je sveta i veka tako se radi. Ali pre svega treba nam Drzava. I tako vrtimo se u krug opet i opet a neko ce opet nastradati
 
Jel moze jedno kompromismo resenje za AP pozega boljarendeonica preko pestera. Kao i u austriji zatvorimo ga zimi npr od 01.12 do 01.04 npr. A leti da naplacujemo skuplju putarinu npr. Eto nesto tako npr. Austrijanci imaju par panoramskih puteva gde leti naplacuju putarinu a zimi ih zatvraju. Ja sam za AP po svaku cenu
 
Ма није то толико страшно да сад мора да се затвара - по тој логици и сви остали путеви туда би требали да буду затворени а места да се одсеку.

Него пошто је ово ипак шатро коридор дакле обухвата и железницу, ја сам за то да се уз аутопут тутне и пруга - мање кривуда него Београд-Бар садашњи, не качи Босну, а и возу са шинама није снег и зима проблем
 
pošto jedan spasen ljudski život opravdava sve investicije, ja sam da napravimo svuda aerodrome.
vazdušni saobraćaj je dosta bezbedniji od drumskog.
jeste skuplji ali životi nemaju cenu.
i na pešteru aerodrom, neka radi 15 dana godišnje nema veze, isplati se.
e sad dal i zabraniti ljudima da voze zimi jer su neodgovorni, to bih stavio na raspravu.
ali helikopteri i avioni nemaju alternativu :)

manje stradalih u saobraćaju je rezultat povećane svesti.
pre 20 god deca su izletala na ulicu iza i ispred autobusa, pretrčavala ulice...
danas to rade samo penzioneri, klinci su jako disciplinovani.

pre 20 god većinski se vozio jugo i kec koji su sa današnjeg stanovišta neverovatno nebezbedni.
mislim da do 1985 nisu vozila imala ni naslone za glavu na zadnjim sedištima, malo ljudi je vezivalo pojas, o zonama deformacije i airbag-ovima se nije ni pričalo, kočenje je dovodilo do gubitka stabilnosti i upravljanja, kočioni put je bio 50% duži itd.
jeste bilo nešto manje vozila ali su ograničenja bila ista a vozila mnogo lošija.

juče su bila oko 14h 3 lančana sudara kod aerodroma na AP.
nije sve u putevima, mnogo je u ljudima.
 
Zasto smo sa makadanskih puteva uopste prelazili na asfaltne skuplje? Zasto sa uzih asfaltnih (koji se ni danas ne naplacuju) na sire asfaltne koji se zovu autoputevi (I koji se kod nas naplacuju, iako su I jedni I drugi za "auto")? Zasto smo bacali pare na izgradnju pruga, monopolskog prevoza? Zasto sa zapreznih kola smo prelazili na motorna kola? Da li su zaprezna kola bezbednija od aviona? Koja je stopa smrtnosti kod zapreznih kola?... Mislim ako se pokrece pitanje autoputeva, sto da se ne pokrene pitanje I ostalih puteva I prevoza...
 
To sa lančanim na AP he "normalno". Ljudi ne mogu da shvate da je nekada i van grada, na AP, gužva. Posebno je izraženo do Aerodroma i naredne petlje, odnosno u povratku, od Aerodroma ka gradu.

Jednostavno dosta je vozila i ne može se voziti 120/130 i više. Mnogo je onih koji bi želeli, jer je u pitanju autoput, ali ne ože, gužva, prilagodi se saobraćaju i strpi se malo. Najbolje da se svi sklone... Ja sam među bržima na AP, ali ne blicam, ne sviram i ne visim na braniku sporijem, jer postoje realni razlozi. Osim što mi nije problem da sačekam, ne želim ni da budem deo lančanih. Znam dosta ljudi, svežih gastarbajtera, koji kao prvu stvar navedu kako pizde na AP u inostranstvu, gde se desetinama kilometara vozi ~80kmh, ili stoji u kilometarskim kolonama. Kod nas to nije prihvatljivo :D


Što se Miloša tiče, "stari" deo Ljig-Preljina nije za jurcanje, tj nije ni prići recimo niškom AP, iz više razloga, ni po suvom. Ipak, uz primerenu brzinu, opušteniji je za put od Ibarske. Meni Ibarska odgovara i ne idem na AP, osim kada planiram do Savinca na ručak. I tada odem od Preljine do Takova, ručam i vratim se preko GM na magistralu, pa za BG.

Dobar deo AP je u senci brda, često se menjaju suvi i mokri delovi. Posebno je nezgodno kada je sunčano, a blizu nule, pa se lako desi da imate perfektno suve deonice, ali i veoma vlažne. Vozači su opušteni, kao i putari, a to je izuzetno opasno na temp oko nule.

T-T
 
Na autoputu od aerdroma ka BG pa i ranije najveci problem je NE DRZANJE ODSTOJANJA. Generalno je to problem svugde ali pri manjim brzinama steta moze biti materijalna dok pri vecim brzinama moze biti fatalna.
I naglasicu jos ovo, ljudi NE BLICAJTE NIKOME KO VOZI ISPRED VAS. NIKO NIJE DUZAN DA VOZI ISTO KAO I VI! Ako ja obilazim kamion sa 120-130 a ti me sustizes vozeci 200 uspori ili pauziraj tempomat dok ja ne zavrsim obilazenje.
 
A zašto ne daš jači gas prilikom obilaženja?
Sa ostalim stvarima se slažem, ali daj gas kada si u levoj traci na auto-putu.

Poslato sa telefona
 
Zasto bih isao preko ogranicenja? I ja iskljucim tempomat kad se priblizavam nekom kamionu a u levoj vec ima vozilo, propustim ga i onda zapocnem obilazenje.
Po tvom komentaru zakljucujem da si jedan od tih koji blicaju.
Prilagodi brzinu uslovima na putu. Ne ocekuj da se drugi prilagode tebi.
 
Istraživanja su pokazala da su višestruko opasniji po bezbednost oni koji se kreću brzinom 20% ISPOD od onih koji se kreću brzinom 20% iznad prosečne brzine okolnog sabraćaja (ne ograničenja!). Ja uvek vozim onoliko koliko mi to put dozvoljava, nekad je to 20% iznad ograničenja, a nekada 80% ispod igraničenja. I uvek se sklanjam iz leve trake kada nailazi brže vozilo. Ako želim da signalizram nekome da se skloni, koristim levi migavac, ne blicam.
@blagic ti imaš pravo da ne voziš iznad ograničenja, ali se onda postaraj da proceniš da ne nailazi neko ko će zbog tvog preticanja morati značajno da smanjuje brzinu i time sve vas ugrozi.
 
Blicanje nije ništa drugo nego čista agresivnost, na ivici bahatosti. Ako želite nekoga da pretknete u levoj traci, eventualno možete, i to tek nakon nekog vremena, da signalizirate levim migavcem i to je to.

Biz blicanja i unošenja u dupe, molim (za izuzetno bahate slučajeve od te fele, ponekad vaspitno na 1-2sec palim zadnju, crvenu, maglenku i gledam kako panično dovedu rastojanje na razumnu meru).
 
@filozof

Mislim da su "istraživanja" i "višestruko opasniji" prejake reči za tako nešto.

Ako se neko kreće sporije od ograničenja, opasnost može da postoji samo ako se na njega naleti onaj koji vozi brže od ograničenja. A postoji ograničenje i gomila sličnih pravila koja govore o prilagođenju vožnje uslovima na putu.

To ne znači da ne treba poštovati ostala pravila. To su pravila koja postoje, nije to nikakav nepisani dogovor koji kaže da se treba sklanjati i propustiti bržeg od sebe, da ako na magistralnom putu praviš kolonu iza sebe, dužan se da se isključiš na kratko itd...

Nije fer svaljivati krivicu na vozače koji se recimo osečaju sigurno ako voze samo na 80% ograničenja. Nemaju manje pravo da voze putevima niti bilo kakvu obavezu da udovoljavaju nestrpljivima.
 
A kad god je magla, može se videti kako se vozi... pa kad dođe do posledica opet smo skloni da kažemo da je uzrok magla.
 
Ovo gore ste sve u pravu,mada npr mi iako idemo povremeno vise srećemo one koji pokusavaju da preteknu druga vozila,a jednostavno nemaju auto dovoljno jak. Skoro smo bas se nasli u koloni jer je jedan tako odvazan resio da pretice pa obilazi vozilo 5min.... ovo je jako cest slucaj sa kamionima koii preticu tj hteli bi da preteknu sve zivo, a po nekad to ne ide bas pa samo gledas da li oni pozadi vide da se napravila guzva....

I sta je sa onima koji levu koriste kao voznu? E to je bezobrazluk
 
Kamioni imaju tahograf i nije mu bas preporucljivo da prekoraci dozvoljenu brzinu, pa ako obilazi nekog ko vozi malo ispod dozvoljene to ume da traje.
 
Znaci o radovima Preljina - Pozega nema nikakvih novih vesti?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696270#p696270:3qadekni je napisao(la):
blagic » 07 Jan 2020 02:29 pm[/url]":3qadekni]Na autoputu od aerdroma ka BG pa i ranije najveci problem je NE DRZANJE ODSTOJANJA. Generalno je to problem svugde ali pri manjim brzinama steta moze biti materijalna dok pri vecim brzinama moze biti fatalna.
I naglasicu jos ovo, ljudi NE BLICAJTE NIKOME KO VOZI ISPRED VAS. NIKO NIJE DUZAN DA VOZI ISTO KAO I VI! Ako ja obilazim kamion sa 120-130 a ti me sustizes vozeci 200 uspori ili pauziraj tempomat dok ja ne zavrsim obilazenje.
Najveći nivo antisocijalnog ponašanja u saobraćaju je zabosti tempomat daleko iznad ograničenja. Pa neka su i put i vozilo u savršenom stanju...
 
Vrh