Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691092#p691092:1ymjv0i3 je napisao(la):
Žika » Sub Dec 21, 2019 12:42 pm[/url]":1ymjv0i3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691073#p691073:1ymjv0i3 je napisao(la):
Perkan » Sub Dec 21, 2019 10:48 am[/url]":1ymjv0i3]Ima li tu neka pruga ili kanal koja sreću kvari?

Ima kanal, ima pruga i oba problema su rešena kao što bi i sa detelinom rešili


file.php

Laik sam, ali stvarno mi izgleda da zbog pruge ovde detelina ne bi bila moguća osim da se deniveliše veći deo trase, pa bi opet dobili nekog monstruma...

Možda grešim...
 
Razmišljam da ovde na delu imamo zaista školski primer kako filozofija „lako ćemo“ u praksi preraste u katastrofu.

Pre svega treba imati u vidu da je postojeća naplatna rampa u Preljini PRIVREMENOG KARAKTERA, te da će kad se auto-putevi A2 i A5 spoje biti ukinuta (pomerena na drugo mesto). Stoga je neko očigledno bi u fazonu hajmo jeftino, da napravomo 4 kanala, pa kako bilo da bilo... iovako ćemo to sve jednom da rušimo. Prostora za proširenje jednostavno nema puno, a zahtevalo bi dodatnu eksproprijaciju.

Rešenje je moglo da bude vrlo jednostavno i izgledalo bi ovako. Neposredno pre petlje je ostavljen prostor za neku buduću benzinsku pumpu ili odmorište. Zemljište je eksproprisano, ne košta ni dinar. Pošto su kod Obrenovca nešto tako već pretvorili u naplatnu rampu (planiranu kao privremenu, pa je u međuvremenu prerasla u stalnu) zašto se ne bi i tu napravila nova „privremena“? Kako bi se smanjili troškovi postojeća naplatna rampa bi mogla da ostane i vrši funkciju ulazne sa npr. 3 kanala što bi bilo sasvim ok. Dok bi se na mestu pumpe/odmorišta, u smeru ka Preljini izgradila izglazna rampa sa 6-7 kanala.

Šta mislite da li je ikome to palo na pamet? Ovo bi sve moglo da se izvede izuzetno brzo, za par nedelja, ako ima volje i ideje!

 
A vinjete bi sve rešile, bez muke i nauke. Ali nikad ih neće uvesti.
 
Možda tu i bude ako bude dovoljno pameti..koliko su samo brzo skarabudžili onu naplatnu kod obrenovca? Šta je to realno, lim i kablovi, sa par rampi i kamera. Dobro se sećam, ali ne mogu da se setim u kojoj emisiji je rečeno, da će se radovi izvoditi uz odgovarajuću saobraćajnu signalizaciju itd. mora da je bilo u Koridorima, gledao sam malopre Satovu patrolu, nije tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691105#p691105:1mh8vvqq je napisao(la):
markobg » Sub Dec 21, 2019 12:04 pm[/url]":1mh8vvqq]Razmišljam da ovde na delu imamo zaista školski primer kako filozofija „lako ćemo“ u praksi preraste u katastrofu.

Pre svega treba imati u vidu da je postojeća naplatna rampa u Preljini PRIVREMENOG KARAKTERA, te da će kad se auto-putevi A2 i A5 spoje biti ukinuta (pomerena na drugo mesto). Stoga je neko očigledno bi u fazonu hajmo jeftino, da napravomo 4 kanala, pa kako bilo da bilo... iovako ćemo to sve jednom da rušimo. Prostora za proširenje jednostavno nema puno, a zahtevalo bi dodatnu eksproprijaciju.

Rešenje je moglo da bude vrlo jednostavno i izgledalo bi ovako. Neposredno pre petlje je ostavljen prostor za neku buduću benzinsku pumpu ili odmorište. Zemljište je eksproprisano, ne košta ni dinar. Pošto su kod Obrenovca nešto tako već pretvorili u naplatnu rampu (planiranu kao privremenu, pa je u međuvremenu prerasla u stalnu) zašto se ne bi i tu napravila nova „privremena“? Kako bi se smanjili troškovi postojeća naplatna rampa bi mogla da ostane i vrši funkciju ulazne sa npr. 3 kanala što bi bilo sasvim ok. Dok bi se na mestu pumpe/odmorišta, u smeru ka Preljini izgradila izglazna rampa sa 6-7 kanala.

Šta mislite da li je ikome to palo na pamet? Ovo bi sve moglo da se izvede izuzetno brzo, za par nedelja, ako ima volje i ideje!



Ne bi rekao da je privremenog karaktera, mislim da će ostati tu i kad se nastavi autoput. Samo je imala tu nesreću da bude trenutno zadnja i najviše opterećena.
Da li je planirana neka petlja za Čačak tj koje je sledeće isključenje ?
 
Na Preljinu se isključuje na područje na kom živi više od 400.000 ljudi. Na to dodajte Crnu Goru i deo BiH. Dakle preko milion ljudi.
U to ne računam područje prema Kraljevu i dalje. Samo od Čačka na zapad.
Logično je da ko iz Crne Gore dolazi bilo kojim pravem ide na Preljinu.
Takodje ko god iz ulazi u Srbiju preko Visegrada ili južnije ici će na Preljinu. Na to dodati i turiste.
Ovom laganom računicom se lako da zaključiti da je Preljina VAŽNA.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Ja sam jutros protrčao od Surčina do ČA. Nema gužve, u Preljini nikoga.

U drugim terminima ne bih išao tuda, pogotovo što mi odlazak preko N.Beograda ne odgovara baš.

T-T
 
Žiko, privremena je, druga će biti kod Konjevića kada se napravi put ka Kraljevu.
 
Na temi o Moravskom koridoru imate i mapu kako će sve to da izgleda kad se dva auto-puta spoje. Novo veliko isključenje kod Konjevića. Postojeća naplatna rampa i veza sa Ibarskom se ukida, privremeno je.

Inače to trajno isključenje kod Konjevića je projektovano prilično glomazno i dugoročno zadovoljavajuće, obzirom da će se na tom jednom mestu isključivati svi koji za Čačak idi iz BG i KV, tako da problema sa kapacitetom ne bi trebalo da bude... ali dok do toga ne dođe ne lipši magarče... Ovakva situacija će sigurno potrajati bar 4-5 godina a ja gornje rešenje jedino vidim kao moguće i ekonomski isplativo da se taj period premosti...
 
Nastavak A2 ce biti u funkciji tek u najboljem slucaju za TRI godine i ovo zagusenje treba resiti odmah!
Nema razloga za svadju jer je ocigledno da su napravili gresku projektijucu izlaznu rampu malog kapaciteta. Predlog MarkaBG je sasvim prihvatljiv. Uraditi privremenu izlaznu rampu par kilometara ranije gde je Marko obelezio, a postojecu izlaznu privremeno iskljuciti.
 
Setite se kako je bio obeležen put za Novi Sad dok je bila samo jedna strana urađena, i to godinama. Koliko ljudi je zbog toga poginulo?
Ljudi ne razmišljaju praktično, već se slepo drže projekta. Da će Preljina biti usko grlo videlo se odmah, već nakon prve Nove godine kada je u povratku ka Bg i Vojvodini kolona bila od Rode u Čačku. Tada se naplaćivalo za oba smera.
Ali ok, Žika je lepo rekao. Prošlo je dovoljno vremena i greška se mogla ispraviti. Troškovi ne bi bili tako veliji kao na prvi pogled. Dovedena struja i voda mogle bivse kasnije iskoristiti za neko odmorište, kafanu, pumpu... Konstrukcija i kućice se pomeraju ka kraju... Najskuplje je čekanje hiljada ljudi i njihovo kasnije izbegavanje ap.
Tu sad jedino može da bude lek ranije odvajanje za elektronsku naplatu da taj tok ne bi bio ugušen kolonom za keš. Moglo bi se na koji km pre obeležavati koja traka je za keš koja za tag, ali ostaje problem samo isključenje do rampe. Tucse nešto mora uraditi. Hrvatima je Lučko (ka Rijeci od Zg) pravilo velike čepove vikendima i praznicima i rešili su to dodavanjem cele paralelne rampe. Preljina će biti sve veći problem. Pothitno moraju smisliti rešenje. Neka e varijanta bi bila najbolja. Zamislite šta će biti sledećeg petka, pred samu NG, i u utorak i sredu, 8.i 9.januara, na kraju praznika.
Lično, tag mi se ne isplati jer ne izlazim mnogo na ap, bar za sada, dvadesetak puta godišnje. Pri tome, najčešće bih opet čamio u zajedničkoj koloni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691118#p691118:fh67kwbf je napisao(la):
markobg » Sub Dec 21, 2019 12:16 pm[/url]":fh67kwbf]Na temi o Moravskom koridoru imate i mapu kako će sve to da izgleda kad se dva auto-puta spoje. Novo veliko isključenje kod Konjevića. Postojeća naplatna rampa i veza sa Ibarskom se ukida, privremeno je.

Inače to trajno isključenje kod Konjevića je projektovano prilično glomazno i dugoročno zadovoljavajuće, obzirom da će se na tom jednom mestu isključivati svi koji za Čačak idi iz BG i KV, tako da problema sa kapacitetom ne bi trebalo da bude... ali dok do toga ne dođe ne lipši magarče... Ovakva situacija će sigurno potrajati bar 4-5 godina a ja gornje rešenje jedino vidim kao moguće i ekonomski isplativo da se taj period premosti...

Marko daj sliku te petlje Konjevići ili neki link.
 
Izvol'te! :) Jasno se vidi, na postojećem mestu će biti čvor dva auto-puta A2 i A5 bez izlaza, naplatna rampa se ruši, veza sa Ibarskom se ruši. Izlazno/ulazna petlja Čačak Istok zajednička za A2 i A5 će biti par KM dalje u Konjevićima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671622#p671622:a9lnhyu8 je napisao(la):
Stomatolog » 20 Oct 2019 03:03 am[/url]":a9lnhyu8]Buduća petlja (naplatna rampa) Preljina:
file.php

file.php
 
To je nekoliko stotina metara istočnije od sadašnjeg kružnog toka u Konjevićima.
Čačani su se već pripremili izgradnjom bulevara koji odatle vodi u grad.
 
Hvala Marko ali ovo je petlja kao što kaže Branik u Konjevićima, Preljina treba da bude dalje u nastavku.

Ona naplatna rampa kod Preljine se ukida i premešta kod Konjevića a AP od Pojata se nadovezuje na postojeću petlju ?

Koja je prva sledeća petlja/isključenje posle Preljine ?
 
A kako će se rešiti razdvajanje (spajanje) u Preljini i srrtanje od Užica ka KV?
Logično je da sleseće petljanje bude veza za KG, u Mrčajevcima ili gde već planiraju taj šumadijski put.
 
Branik, razdvajanje već sada imaš, to ti je put koji vodi ga ibarskoj magistrali i gde je sada naplatna stanica. Prosto se taj put "prepravlja" i vodi ka Kraljevu, mada mi je malo nejasno sa ove slike šta je šta konkretno. Put ka Užicu je pravac koji je započet, tj Preljina Požega, tu se put samo nadovezuje na kraj postojećeg.
 
Imam tag i koristim ga, skraćuje svaki put po 2-3 minuta kad nije gužva, to je isto okej. Ali pogledajmo realno, ja od Ns idem ka Čačku, to su 4 rampe, ulaz u NS nikad nije više od 4-5 auta u koloni, Stara Pazova je možda jedina naplatna rampa gde se stvarno isplati enp zbog enp trake, Obrenovac opet ima dovoljno traka i nije toliko opterećen ( možda će postati sad) i Preljina totalno preopterećena, enp ne pomaže. Dakle nije samo do 2000 dinara, nego i do potpuno nepotrebnog troška za slučajeve kada stvarno ima enp treba da dođe na naplatu (Preljina juče i danas). Uz to, 2000 za parče elektronike od par dolara je malo bezobrazno, i samo to je bio razlog zašto sam izbegavao da kupim enp (tačnije čekao sam akciju 5000 dinara za putarinu i gratis uređaj, ali sam odustao). Niko ne spori da je enp odlična stvar, ali malo i realnosti, na bočnim rampama nikad ni na jednoj nije gužva, dakle enp ne treba (Preljinu gledam kao čeonu), dakle od 4 koje imam Ns Ča, na 2 bi trebalo enp da stvarno pomaže, u realnosti je to 1. Dakle nije 3/4 kao što bi putevi rekli verovatno, nego 1/2, 50%, premalo. Što je neko juče napisao, do Preljine 50 minuta, a isključenje sat vremena. Katastrofa. Uostalom, očajna je odluka da nijedna traka na Preljini nije skroz enp, jer bi time možda jednom dva-puta bile veće gužve (i ovo je veliko pitanje, verovatno čak i ne bi), ali bi se ljudi motivisali da stvarno koriste enp kad vide da ih obiđe neko i prođe dok oni čekaju (primer Stara Pazova). Kad ljudi vide da onaj sa enp-om stoji pored njega, misli u sebi Gledaj budale, bacio 2000 dinara, a stoji isto kao ja. Naravno, ovo sa dodavanjem dodatne stanice za naplatu je hitno i obavezno. Moraju to rešiti što pre, na bilo koji način, odlično rešenje je ono sa benzinskom stanicom koja je planirana tu, kao i sa dve naplatne rampe. Kako god, samo da se reši problem :) Okej je narodu reći sad putuješ sat i pola sata čekaš, dakle 1,5h, a do juče si išao Ibarskom 2,5h. Ali nije okej prećutati da je put napravljen da dođeš za sat, a ne za sat i po. Jer čemu onda praviti nešto i zadovoljavati se malim stvarima. Ovaj mentalitet je neverovatan, ćuti kad imamo i ovo. Čuveno bolje vrabac u ruci, nego golub na grani. Ako možeš dohvatiti goluba, batali vrapca. Samo to je poenta. Otvaranja me ne zanimaju, tehnički je forum, ne politički, al me zanima koliko je novca dato na otvaranje i koliko je naplatnih stanica moglo biti napravljeno tim novcem.
 
Pokušaću da vam prilično nevešto dočaram kako je to spajanje zamišljeno. Jasno vidite patrljak levo kojim A2 "Miloš Veliki" nastavlja ka Užicu. Crvena linija je novi auto-put A5 poznatiji kao "Moravski koridor" koji se nadovezuje na izgrađenu petlju. Sve u vezi postojećeg isključenja u Preljini, gde je postojeća mini-rampa se ukida i ruši, neće postojati. Novo jedno jedino uključenje, gde će biti nova velika petlja za Čačak na ovom mestu sam vam obeležio. Auto-put A5 dalje dole nastavlja ka Kraljevu.

 
Hvala Marko. Ja sam pomislio da će ova veza sa Ibarskom biti u stvari autoput, potpuno sam omašio. Pa ova petlja u stvari zadovoljava sve - i vezu sa magistralom ča - kv i sam Čačak.
 
Nema na čemu, nadam se da je sada svima jasnije. Upravo tako, Čačak će na tom mestu imati samo jednu petlju kojoj će se pristupati sa oba auto-puta, odgovarajućih gabarita i kapaciteta.
 
Посматрајући целу дискусију, увиђам шта ће се десити када АП дође до Пожеге, а уради се и Моравски коридор. Ако овако буду пројектовали наплатну рампу Пожега, треба им се н.....и све по списку. Неко мора одговарати за очигледну неспособност и безобразлук. Мање бина и отварања, више наплатних рампи!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Upravo tako! Ako lekcija u Preljini nije naučena i ako se ponovi i u Požezi sa nekom kvazi mini-rampom na glupom mestu to će biti stvarno skandalozno.

Samo treba biti praktičniji, neko je gore lepo napisao, slepo se drže projekta iako su neke stvari u startu očigledno pogrešne kad su privremena mesta u pitanju.
 
Onda su mogli da produže dva kilometra i smeste naplatnu rampu kod Konjevića gde će i biti.
Odatle bi bilo lakše razvući saobraćaj na potrebne pravce.
 
Vrh