Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ovo sad postaje standardno svaki petak?

Neko je ovde pisao pre da je rampa Takovo ok,ali samo dok ne padne sneg. I to uzmite u obzir jer se taj put lose cisti.

Sta prave odgovorni ja ne mogu da verujem...vec 3meseca nisu nista uradili a guzve nisu samo za praznike.
 
Da pojavio se ucrtan na Google, još ne računa uopšte putanju preko njega. Ali svejedno dosta brzo je dodano.
 
Ljudi, zar nisu rekli u nekoj od ovih emisija u prethodnih par dana da se rampa Preljina rekonstruiše, tj da se pomera nešto ka autoputu? Sad nejasno je da li će biti dve stanice u okviru jedne, što ima smisla jer je uzan prostor ili nešto treće? Dakle, nevezano za ove radove sada koji su bili oko dodavanja ENP traka na rampi, ja razumeh da će biti još radova početkom sledeće godine? Da su bili pametni, trebalo je samo da stave čeonu kao privremenu neposredno pre petlje Preljina, tu ima više mesta, što je najbolje, to bi sada bilo dobro rešenje.
Ja se uvek trudim da gledam pozitivno, ovo oko gužvi jeste problem, ali je opet rešive prirode. Ako je potrebno da čekamo negde, bolje je da čekamo na autoputu zbog gužve i ovih prosto neverovatnih problema/rešenja, nego da čekamo u gužvi nataloj udesom na ibarskoj, što je nažalost, bio jako čest slučaj...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691061#p691061:1fpnt14u je napisao(la):
adža » Sub Dec 21, 2019 11:00 am[/url]":1fpnt14u]Ljudi, zar nisu rekli u nekoj od ovih emisija u prethodnih par dana da se rampa Preljina rekonstruiše, tj da se pomera nešto ka autoputu? Sad nejasno je da li će biti dve stanice u okviru jedne, što ima smisla jer je uzan prostor ili nešto treće? Dakle, nevezano za ove radove sada koji su bili oko dodavanja ENP traka na rampi, ja razumeh da će biti još radova početkom sledeće godine? Da su bili pametni, trebalo je samo da stave čeonu kao privremenu neposredno pre petlje Preljina, tu ima više mesta, što je najbolje, to bi sada bilo dobro rešenje.
Ja se uvek trudim da gledam pozitivno, ovo oko gužvi jeste problem, ali je opet rešive prirode. Ako je potrebno da čekamo negde, bolje je da čekamo na autoputu zbog gužve i ovih prosto neverovatnih problema/rešenja, nego da čekamo u gužvi nataloj udesom na ibarskoj, što je nažalost, bio jako čest slučaj...

@adža
Potpuno se slažem. Problem je rešiv i rešiće se na ovaj ili onaj način.
A da se olako uzima sve što smo dobili, a zaboravlja ono što smo imali pre toga, to je tačno.
Nekako odjednom glava u torbi na Ibarskoj decenijama ispade bolja nego čekanje u koloni u Preljini petkom...

A ako se neko pita ZAŠTO je projektovana tako uska naplatna rampa u Preljini... pa možda zato što su čitali postove nekih genijalaca ovde na forumu koji su tvrdili da ovaj put neće nikada imati dovoljno saobraćaja, pa je samim time nepotreban. Dobro se sećam raznih matematika, brojanja vozila, srčanih diskusija kako džaba trošimo novac na nešto što neće biti u upotrebi... stvarno, da ne poveruješ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691037#p691037:1wxgv6w5 je napisao(la):
Steva » Sub Dec 21, 2019 7:45 am[/url]":1wxgv6w5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691002#p691002:1wxgv6w5 je napisao(la):
Pendolino » 21 Dec 2019, 00:26[/url]":1wxgv6w5]Vidim da niko ne komentariše ovo rešenje nove petlje kod Surčina. Ne razumem logiku logiku te petlje? Mnogo je bilo jeftinije, lakše i bolje da je urađena u formi deteline, kao Orlovača.

Evo da se ponovim, detelina je samo na privid lakša i bolja a i obrazložio sam na ovom postu http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=9&t=1440&start=17075#p690447

I još nešto, da bi jedna detelina bila sigurna morala bi biti ogromna sa servisnim saobraćajnicama za sve pravce tako da je pitanje da li bi bilo jeftinije.

Evo recimo ova nova petlja Surčin, dolazim iz pravca Obrenovac i želim ka Sajmu. Koliko prostih manevara moram da izvedem kako bi se prebecio na drugi pravac ?
Bukvalno 180 + 360 stepeni sa onom dugom desnom krivinom, znači da se sva dece po kolima ispovraćaju.

Pogledajte prilog 2

Umesto ringišpila dolazak iz pravca Ostružnica i idem ka Čačku (isti scenario kao prethodni) prosto desno skretanje pod uglom 90 stepeni i nastavak vožnje.


Pogledajte prilog 1

I sad neko će reći da je prostije da dva puta skrećeš, dva puta prelaziš preko mosta i da kovitlaš blizu 1,5 km umesto prosto desno skretanje od par stotina metara ???

Slično uradili i na onoj petlji u Nemačkoj, pravac sa velikim saobraćajem su izveli kao brzo ukrštanje, nema potreba za redukovanje brzine sa 130 na 60 (nekad i manje) kao na klasičnim petljama.

 
Kazu po dva sata se ceka u koloni da se izadje sa autoputa u Preljini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691064#p691064 je napisao(la):
A ako se neko pita ZAŠTO je projektovana tako uska naplatna rampa u Preljini... pa možda zato što su čitali postove nekih genijalaca ovde na forumu koji su tvrdili da ovaj put neće nikada imati dovoljno saobraćaja, pa je samim time nepotreban.

Zezaš se, zar ne?

Ako ovo gore zaista misliš, ili nemaš preko 19 godina ili si ovde u profesionalnom kapacitetu. :)

Ovo sa rampom u Preljini je perfektna svinjarija, koja najviše ima veze sa atrofijom svake kompetencije u nadležnom JP operateru A2, kao i teškom obliku opake kurcobolje za svaki vid osnovnog razloga sopstvenog postojanja, a na istom mestu. Ovakve stvari se, čak i u SimCity-ju, predviđaju unapred, proaktivno. A ne puževim korakom rešavaju reaktivno.

Ljudi treba da budu besni, da urlaju na svakom mestu i u svakaoj prilici zbog ovakvih svinjarija, a ne da ih pravdaju. Onda će cena sedenja i nedelanja biti veća, pa će i problemi brže da se rešavaju, a možda, samo možda, jednog lepog dana u dalekoj budućnosti na brdovitom Balkanu, tamo negde tik pre nego leteći kineski automobili preuzmu primat, možda tada neko dobije ideju da je najbolje mućniuti tintarom unapred, e da se problem uopšte i ne javi! Da u tom slučaju život nosi najmanje problema!! ;)

Živ nisam, da to dočekam. :)
 
prosao sinoc AP.
petlja surčin iako je nepotrebno dugačka i komplikovana dobro izgleda.
AP do obrenovca deluje malo čudno, dosta krivudavo svuda su bankine sa obe strane, izdignut iznad ravnice.
bilo je dosta saobraćaja.
podseća malo na deo od ljiga do preljine na delu između tunela.
od obrenovca ka čačku slab saobraćaj.
od ljiga su počela upozorenja na gužvu i ograničenje na 80 i 60km/h.
AP prazan sve do 1.5km pred preljinu odakle je bila kolona.
čekao sam sat vremena (od 20.20h do 21.20h).
radile su 3 naplatne kućice od kojih su dve bile kombinovano ručno i ENP.
dakle malo saobraćaja sa dodatnom kućicom je napravilo veću gužvu nego što sam ja ikad video u preljini.
po meni razlog je što nije bila ni jedna traka samo za ENP kojiom bi 30% vozila za čas prošla i smanjila gužvu.
mi smo jako miroljiubiv i trpeljiv narod, niko se nije bunio ništa kao da je to nešto najnormalnije.
 
Kakva li je danas situacija? Ja krećem na slavu u Preljini, oko 16h
 
@sev
A ti ne primećuješ ironiju?
Nisi primetio da ja ne sporim promašaj u projektovanju naplatne rampe u Preljini nego kritikujem genijalce koji su tvrdili da autoput uopšte nije potreban?

A ti si u svom postu ciljano i namerno zlonameran. Nije perfektna svinjarija bratac. Preljina je optimalno projektovana ZA SAOBRAĆAJ KOJI IDE NA ČAČAK.

problem je što puta za dalje nema i sada se kompletan protok slije na te dve-tri kućice za naplatu.
I ajde sad ti se stavi u cipele projektanta i reši dilemu:

a) ili da projektuješ rampu ovakvu kakva jeste, dakle optimalno sa aspekta troškova, ali neoptimalno sa aspekta protoka dok se ne završi naredna deonica ka Požegi
b) ili da od Preljine napraviš monstruma sa X naplatnih stanica, potrošiš silne pare na to i onda sve to zvrji prazno posle par godina kad autoput nastavi dalje.

Šta god uradiš ne valja.
Ako se odlučiš pod a) naprže te genijalci a la tvoja malenkost zbog "svinjarije" i "kurcobolje"
Ako se odlučiš pod b) opet genijalci kao ti zajauču "potrošiše silne pare na nešto što će se koristiti samo dve godine"

Neko je odlučio da je varijanta a) manje zlo.
Pitanje je da li je bio u pravu ili ne... teško je reći.

Ali ono što je sigurno da je genijalce kao ti nemoguće zadovoljiti!
PS. imam 46 godina, hvala na pitanju!
 
Pazi, nemam šta da se stavljam u cipele projektanta, ja projektujem (neke druge stvari, ne bih sad da se legitimišem ovde) svaki dan. Tako da sve što sam napisao, iza toga u potpunosti i dalje stojim, generacijo ;) .

Ne brani neodbranjivo, tako samo štetiš opštem diskursu koji bi da braniš. :) Mada, evo ti jedne tajne besplatno, nije ga moguće odbraniti na duže staze, baš nikako. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691083#p691083:59rigk7d je napisao(la):
sev » Sub Dec 21, 2019 12:18 pm[/url]":59rigk7d]Pazi, nemam šta da se stavljam u cipele projektanta, ja projektujem (neke druge stvari, ne bih sad da se legitimišem ovde) svaki dan. Tako da sve što sam napisao, iza toga u potpunosti i dalje stojim, generacijo ;) .

Ne brani neodbranjivo, tako samo štetiš opštem diskursu koji bi da braniš. :) Mada, evo ti jedne tajne besplatno, nije ga moguće odbraniti na duže staze, baš nikako. ;)

I to je to?
Nemaš nikakav drugi argument?
 
Imam, ali me mrzi da polemišemo na nivou "bratac" i tsl.

Ajde, evo ti u jednoj rečenici: vršno opterećenje MORA da se modeluje u projektovanju kapaciteta bilo kog sistema, ako je frekvenca tog vršnog opterećenja ovakva kakva je sada u Preljini (čitaj: ČESTO). Troškove kalkulišeš u cenu projekta, bez obzira što će vršno opterećenje opasti jednom, nekada... jer je cost-benefit analiza troškova tog dodatnog kapaciteta rampe u preljini vidljiva i iz aviona (u promilima cene projekta, čitaj: ZANEMARIVO MALO, negde u visini cena 4-5 svečanih otvaranja koje smo na do sada izgrađenom delu A2 imali. Jeste, ovo je samo paušalna procena, do podcrta poentu :) ).

Manje populizma, više matematike, to je u suštini moja poruka. Ne pravdaj svinjarije.
 
@Pitanje je da li je optimalno projektovano. Jer posle Čačka tu su Lučani pa Ovčar Banja, Požega, Kosjerić, Arilje, Ivanjica, Užice, Zlatibor, Nova Varoš, Priboj, Prijepolje, Crna Gora, deo BiH.


Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691081#p691081:3mkmek7o je napisao(la):
adža » Sub Dec 21, 2019 11:10 am[/url]":3mkmek7o]Kakva li je danas situacija? Ja krećem na slavu u Preljini, oko 16h
Samo prati google saobracaj nena ti druge...ali verujem da je danas bolje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691082#p691082:3trb0d1l je napisao(la):
Perkan » Sat Dec 21, 2019 11:14 am[/url]":3trb0d1l]@sev
A ti ne primećuješ ironiju?
Nisi primetio da ja ne sporim promašaj u projektovanju naplatne rampe u Preljini nego kritikujem genijalce koji su tvrdili da autoput uopšte nije potreban?

A ti si u svom postu ciljano i namerno zlonameran. Nije perfektna svinjarija bratac. Preljina je optimalno projektovana ZA SAOBRAĆAJ KOJI IDE NA ČAČAK.

problem je što puta za dalje nema i sada se kompletan protok slije na te dve-tri kućice za naplatu.
I ajde sad ti se stavi u cipele projektanta i reši dilemu:

a) ili da projektuješ rampu ovakvu kakva jeste, dakle optimalno sa aspekta troškova, ali neoptimalno sa aspekta protoka dok se ne završi naredna deonica ka Požegi
b) ili da od Preljine napraviš monstruma sa X naplatnih stanica, potrošiš silne pare na to i onda sve to zvrji prazno posle par godina kad autoput nastavi dalje.

Šta god uradiš ne valja.
Ako se odlučiš pod a) naprže te genijalci a la tvoja malenkost zbog "svinjarije" i "kurcobolje"
Ako se odlučiš pod b) opet genijalci kao ti zajauču "potrošiše silne pare na nešto što će se koristiti samo dve godine"

Neko je odlučio da je varijanta a) manje zlo.
Pitanje je da li je bio u pravu ili ne... teško je reći.

Ali ono što je sigurno da je genijalce kao ti nemoguće zadovoljiti!
PS. imam 46 godina, hvala na pitanju!
Niko očigledno nije odlučivao ništa. Da je troje polupijanih u kafani pričalo o ovom problemu zaključili bi da varijanta a) negira celu ideju autoputa pa da onda komotno nisu ni morali da ga otvaraju dok ga ne završe kompletno. Jedino objašnjenje je da su nekompetentni tj. da o problemu nisu ni razmišljali. Moralo je da se ide na varijantu b). Kreativnost je trebalo da se iskaže u tome kako ne napraviti previše troška dok se put ne završi (naplatne rampe kao montažni privremeni objekti, infrastruktura koja posle može da se iskoristi za nešto drugo npr odmorište i sl.).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691086#p691086:1fhiyf5q je napisao(la):
sev » Sub Dec 21, 2019 12:26 pm[/url]":1fhiyf5q]Imam, ali me mrzi da polemišemo na nivou "bratac" i tsl.

Ajde, evo ti u jednoj rečenici: vršno opterećenje MORA da se modeluje u projektovanju kapaciteta bilo kog sistema, ako je frekvenca tog vršnog opterećenja ovakva kakva je sada u Preljini (čitaj: ČESTO). Troškove kalkulišeš u cenu projekta, bez obzira što će vršno opterećenje opasti jednom, nekada... jer je cost-benefit analiza troškova tog dodatnog kapaciteta rampe u preljini vidljiva i iz aviona (u promilima cene projekta, čitaj: ZANEMARIVO MALO, negde u visini cena 4-5 svečanih otvaranja koje smo na do sada izgrađenom delu A2 imali. Jeste, ovo je samo paušalna procena, do podcrta poentu :) ).

Manje populizma, više matematike, to je u suštini moja poruka. Ne pravdaj svinjarije.

Sa tom tvojom matematikom treba ti 15 naplatnih rampi u Preljini i isto 10 naplatnih rampi.sutra u Pozegi kada tu bude kraj autoputa.

To kosta!

Ja ne sporim da je ta opcija bolja od ovog zacepljenja i rado bih se saglasio sa dodatnim troskovima.

Moja poenta, koju ti uporno izbegavas, je da bi i takva izvedba generisala kritike - samo ovaj put u smislu preteranog trosenja novca, ugradjivanja itd itd.

Ne kritikujem ja opciju veceg broja naplatnih rampi nego kriticare koji samo traze razlog da svoje politicke frustracije iskale na forumu.
 
A kako slične probleme rešavaju druge zemlje? Sve zemlje prave auto-put na parče, svi imaju isti problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691073#p691073:qbd7abq7 je napisao(la):
Perkan » Sub Dec 21, 2019 10:48 am[/url]":qbd7abq7]Ima li tu neka pruga ili kanal koja sreću kvari?

Ima kanal, ima pruga i oba problema su rešena kao što bi i sa detelinom rešili

 
U pravu je prethodni komentaror. Mogla je rampa da bude čeona uz neko proširenje, par km od isključenja za Preljinu. Posle se to proširenje može iskoristiti za recimo benzinsku pumpu kojih za sada nema. Dakle tu bi se zaradilo ne bi bilo troška.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
AP do Preljine je pušten 07.11.2016. sada je 21.12.2019. dakle 3 godine i 44 dana nastavak u najboljoj varijanti je tek za sve godine znači 5 i kusur godina bespotrebnog maltretiranja a mogu misliti kako će biti leti.
Za pet godina bi se pet puta isplatila, a kad ne bude više potrebana višak asfalta u reciklažu, višak materijala na drugu ugradnju, kućice mogu dalje niz autoput.............
 
Upravo sam i ja hteo tako ne[to da predložim. Troškovi betoniranja i postavljanja nekoliko kućica viška koje bi se kasnije iskoristile na obilaznici negde.

Kada se nastavi auto-put, premeste se kućice i naprave neki sadržaji koji će sigurno tu biti potrebni. Samo malo više planiranja unapred i ne bismo imali ovakve kolone.
 
Vrh