Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kad videh ovaj sneg na Goliji, sve sam više ubeđen da oni nikad neće ni raditi taj deo do Boljara. Ostaće večiti projekat.
Možda urade do Ivanjice, pa da odatle srede postojecu putnu mrezu. Da prošire put Ivanjica-Nova-Varos (veza za CG) i Ivanjica - Ušće (veza ka Novom Pazaru, Kosovskoj Mitrovici).
 
Мени се чини да би најбоље решење био тунел испод Пештера, проблем је што ми немамо пара за тунел од 30-35км.Видим по алпима су углавном Ап водили кроз долине и пробијали велике тунеле да избегну овакве ситуације. Како ће за две-три године, надамо се бити готово до Пожеге, онда ово постаје актуелно! Надам се има још неко решење, ако неко има неку идеју слободно нека је изнесе. Јер тих 100+км ће коштати озбиљно да се направи, а коштаће тек много да се зими пут држи отвореним за саобраћај!
 
На крају ће добити АП, који ће се најтеже одржавати у Европи.
 
Da, taj deo do Pestera ce kostati puno da se napravi. Ali kao klinac sam imao srecu da svake godine idem pomenutim autoputevima kroz Austriju na skijanje (gde sam osvojio I jednu zlatnu medalju na takmicenju). I znas koje je pare Austrija uzimala zimskom turizmu, masa ljudi tamo je zivela od toga, kao recimo ljudi kod kojih smo mi odsedali. A za skijanje I zimski turizam je sem uzbrdice najbitniji sneg. A ovde ga vidimo ima u izobilju zimi. Sad kad bi uporedio pomenute prihode u Austriji sa cenom ovog autoputa, siguran sam da bi razlika bila zarada, a ne gubitak, cak I bez racunanja drugih efekata autoputa poput tranzita ka Cg, I aktiviranja prevoza robe iz Luke Bar za kontinentalni deo Evrope.
 
Ма све се слажем....али мало где у европи имаш 35км на тој висини 1200-1300м са тако екстремним зимским условима. Још би најбоље било , кад си већ помињао Аустрију, ставити АП у бетонске цеви и покрити земљом!
 
Ali zar u tom slucaju ne bi bilo jeftinije, a I lepse za voznju, umesto skupih tunela, betona, nasipanja zemlje... napraviti plasticni tunel? Koji bi se demontirao van zime. Slican staklenoj basti. A znamo da plus efekat staklene baste zagreva unutrasnjost, suncevi zraci prolaze unutra, a toplota ostaje. Naravno sa jednostavnim otvorima protiv gusenja ugljen monoksidom (mada dok to naprave bice uglavnom elektrovozila), umesto skupim ventilacionim turbinama I sistemima koji su potrebni za tunele. Kako to zamisljam, samo umesto biljaka dole zamisli asfalt :)
 
Лепо би било, јел негде направљено до сада?
 
Hehe, dobro pitanje, nije (bar nisam nasao malopre listajuci slike sa neta), moj izum :D
 
Nego. Mozda su Hrvati dali Kinezima da rade Peljesacki most, da bi im ovi prodali luku Ploče? Slicno kao sto su kod nas radili autoputeve, pa dobili rudnik bakra I zlata Bor. U tom slucaju, a bice zanimljivo pratiti razvoj narednih godina tu, Kinezi bi se mogli pojaviti I kao kreditori Koridora Vc, injegovih krakova. Jer u principu, na Jadranu imaju 4(5) jednako udaljeno rasporedjene luke :Rijeka/Koper, Ploče, Bar, Drač. Dakle ova tema K11 ide ka luci Bar. Kinezi zele izbeci posrednike (i ucene, igrice) I kontrolisati transport svoje robe do Evrope. Mislim da ce Kinezi pokusati da dobiju ove luke. E sad, ostaje jos koridor ka Dracu ciji je deo autoput Nis-Pristina. Medjutim, interesantno je da se ovde dosta guraju Evropljani da bi se on izgradio. Medjutim ovako razbijena Evropa, tesko ce imati snage da zaustavi narastajucu Kinu, I da im onemoguci kontrolu bar neke od ovih luka (a vec su uzeli grcki Pirej, koja im je centralna luka u strategiji za trgovinu sa Evropom). Imaju toliko para da ce lako kupiti lokalne vladare, recimo ovako gradnjom autoputeva. Znaci prvo das vredan poklon domacinu kao prijateljski gest, a onda zauzvrat dobijes ono sto zelis. I to na obostrani interes. Jbga oni uce takve filozofije Lao Cea, a mi neke budale u skoli, pa nije ni cudo kome kako ide...
 
nisam stručan za izgradnju ali mislim da bi natkrivanje sa kosinom kao neki krov bilo najbolje rešenje (ili neke kaskade) kako bi se zaštititlo od nanosa ili snega koji pada i koji bi mogao da uruši neku laku konstrukciju kao što je "plastenik".
zbog cene natkrivanja ali i slabog prometa bolje da bude 1+1 nego 3+3.
pada mi na pamet da bi sa strane od nanosa vetra se štitlo kao što se štiti ulaz u hangare vojnih aviona od bombi
to je dobro jer ostaje "otvoreno" pa odlaze i izduvni gasovi.
bilo bi lepo da je pešter konfiguracije kao alpi ali osim snega nema vrhove za skijanje pa je turizam.
preko peštera je izgradnja leti laka jer je praktično ravan ali ne znam kako bi se klasičan AP branio od vetra i snega i to pri konstantoj temperaturi -10.
što se tiče grejanja to bih upario sa nekim geotermalnim izvorima ili sa nekim vetrenjačama ako je moguće.
u startu košta dosta(mada značajno manje nego AP 3+3) ali omogućava da put bude prohodan i da se ne baca puno soli koja uništava asfalt ali i metalne konstrukcije mostova...
ne znam ni da li so reaguje na -15 ili -20.
 
Da, bio sam skoro sa vojnom jedinicom koja koristi mehanizaciju tamo, kazu I do -36 zimi.
 
oko "ispravljanja" krivina da odgovorim.
mogu se ispravljati krivine i tunelima ali i miniranjem istog brda, mostićima ili samo nasipom za novi put.
putevi su se pravili ivicom neke doline koja naravno krivuda da bi dolina ostaa kompaktna pre svega za poljoprivredu.
danas su mesta o kojima govorimo pusta, zemlja je besmisleno jeftina i mislim da bi se put treo ispravljati ka unutra tj ka dolinama gde je to moguće.
time bi se skratili putevi što bi bila ušteda i novca i vremena, dodatno ubrzalo putovanje i bilo bezbednije.
svaka gradnja puta ili AP tamo gde nema puta je bacanje para, ali skraćivanje i ubrzavanje postojećih puteva koji imaju promet nije bacanje para, već često ušteda.
po mom mišljenju pri rekonstrukciji puta mladenovac - topola - rudnik se propustila odlična prilika da se put ispravi sa malo para.
ko je išao tuda zna o čemu pričam.
a pitanje za razmišljanje je da li bi se isplatilo da su pravili tunel kojim bi se izbegao uspon i krivudanje po rudniku.
ako biste put preko topole ubrzali za 20km/h prosečno put BG-Ča preko topole stizalo bi se umesto za 2 sata za oko 90 min.
i eto boljeg rešenja za istočni BG, umesto da se ide na obrenovac i na AP.
 
Danas lepe slike sa satelita .
Ostalo veoma malo da spoje asfaltom most i petlju Surčin
Ovo bas dobro izgleda.
 
Evo slika kampa iz Krstackog polja. Iako je nedelja ima desetak Kineza koji nesto rade.
b67478f5cf068e0c0340817d3499768c.jpg
badbfe690a4f7302fe4e4aaf5e16d887.jpg
b28d5424114b8474794d6d3489677ad3.jpg
23073480117bc2b85e3d83be571dc631.jpg
b66ff9eae27a4e775f0974421d54481a.jpg
eba0416c3ea2036cbd80dea6935611a3.jpg


Poslato sa CLT-L09 pomoću Tapatoka
 
A sto se tice Markovice tu se postavljaju silosi. Predpostavljam da ce tu biti betonjerka. Sem toga nista nije poceto da se radi oko tunela. Cim nesto saznam javljam.

Poslato sa CLT-L09 pomoću Tapatoka
 
Hvala Stefane. Ide to polako siguran sam. Poklapa se sa onim sto je Krcan rekao. Da jos nista nije spremno ali se ozbiljno pristupa projektu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662793#p662793:27ywvzcf je napisao(la):
мајстор » Ned Sep 22, 2019 10:52 am[/url]":27ywvzcf]На крају ће добити АП, који ће се најтеже одржавати у Европи.

Kao što sam već jednom napisao ovde:

"Može li mi neko odgovoriti kakav interes ima Srbija da spuca silne pare u deonicu Požega - Boljare,koja će prolaziti kroz skoro nenaseljenu teritoriju i jedan od najsurovijih klimatskih predela Balkana Pešter gde se zimi temperatura spušta do -40 i gde jaki vetrovi stvaraju nanose i smetove snega visine nekoliko metara,ko će to da održava i uz koju cenu,koji će tu uopšte biti promet vozila van turističke sezone u periodu od septembra do juna ka zemlji od jedva 600k stanovnika i uz informaciju da ogromna većina kontejnerskog prekomorskog i prekookeanskog saobraćaja vezana za firme i industriju u Srbiji se obavlja preko terminala u Rijeci i preko Dunava ka Crnom moru, takodje naplata tranzitnog saobraćaja ka CG će biti zanemarljiva,ima li neko jasan ekonomski ili bilo kakav odgovor"
 
Po meni je varjanta preko Zlatibora koja bi donekle i pratila sadasnju magisralu ka CG bila najbolja. I da urade brzu vezu do NP preko Sjenice i uvedu ljudima zeleznicu konacno.
 
Isto bi se pitanje opravdanosti onda moglo postaviti I za nastavak Koridora Vc. Ako bi se kojim slucajem isto povukla granica ispod Konjica, isto u teritoriji ispod do Jadrana, tj Zapadnoj Hercegovini I tom potezu Jadrana oko luke Ploce, ne zivi vise od 600.000 ljudi. A Podgorica je veca od Mostara, crnogorsko primorje gusce od primorja izmedju Dubrovnika I Makarske, a tunel ispod Konjica bi trebao biti cak 15-20km kako bi zaobisli ostar kanjon Neretve, dakle gore nego Crnogorci kanjon Morače. Dalje, iznad Konjica kuda prolazi Vc je Sarajevo, Posavina, Slavonija, opet mnogo manje naseljene od zapadne Srbije, Sumadije, Beograda, Vojvodine gde vodi K11. Zatim iznad Vc je vec gotov mnogo prometniji I konkurentniji koridor od luke Rijeka prema Zagrebu I dalje. I Vc je u BH, luka Ploce kaao krajnja desticajiija u drugoj drzavi, znaci ista bi se primedba mogla postaviti zasto bi se BH trebala zadyuzivati za Hr odrediste, kao sto se ovde pominje zasto bi Srb za Cg. Ali opet, I u tako negativnim I skupim okolnostima, niko u BH (posebno u Federaciji) ne odustaje od Vc. Ali mi bi trebali odustati od Pozega-Boljare. Ako uporedimo ove dve slicne stvari, nije jasno zasto?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662821#p662821:3jyn51m3 je napisao(la):
мајстор » Ned Sep 22, 2019 11:31 am[/url]":3jyn51m3]Лепо би било, јел негде направљено до сада?
Da u Austiriji se pravi nešto slicno sa solarnim panelima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662778#p662778:3bkeowxq je napisao(la):
мајстор » Sun Sep 22, 2019 8:58 am[/url]":3bkeowxq]Земљани, ал си се раширио јутрос. Очигледно напокон имаш мало времена :) Ова деоница Прељина-Пожега је баш битна. Много тога од ње креће. Како ти имаш више искуства, питање? Како ће се зими одржавати преко Пештера будући Ап, бар 30км , на висини од 1200-1300м? Колико за такву акцију треба механизације?

Grejani putevi. U tesktu kažu da su skuplji za gradnju, ali da se isplate zbog ušteda u održavanju

These heated slabs can melt the snow right off the road, and although they cost quite a bit more than regular pavement, the use of industrial waste in their construction means that they’re not too pricey, either.

The gimmick here is that the concrete itself is conductive. When electricity runs through this concrete, it turns the whole road into a giant heater element. Forty eight volts is enough to power it, and if it is switched on before the snowstorm hits, the road surface is warm enough to stop snow settling in the first place....

Once built, the heated road pays for itself. At two-cents per square foot, the running costs are much lower than paying people to spray salt and grit on the roads.

https://www.fastcompany.com/3056503/this-heated-road-de-ices-itself

Za 5 do 10 godina će i ovo ući u masovnu primenu:
https://www.forbes.com/sites/trevor...developed-snow-melting-concrete/#51022595493f
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0958946516307417
 
Ево како изгледа геотермални потенцијал у Србији
 
Значи да у близини нема адекватних геотермалних потенцијала. Остаје могућност да се загрева помоћу соларних колектора или ветра. Можда код Сјенице направити гасну електрану за грејање и струју и тако решити проблем. Као што Земљани рече додати заштите од ветра и наноса, мало издићи пут. Имати озбиљну механизацију у приправности зими.Бар на том делу урадити ливени асфалт или бетон!
 
Kad smo kod ciscenja AP, ali ne cisti se bogzna ni ovaj od Cacka. Ne znam kako je na K10,ali kad je sneg ovamo je samo jedna traka ociscena i nema govora o nekoj vecoj brzini. Ona preticajna ima snega. Cak i kada nema padavina sneg se skloni sa strane( izvan AP) pa na dosta mesta se cedi po samom kolovozu,a to moze da smrzne .... Razumem da ne ciste dok pada sneg,ali se trude samo jednu traku da odrzavaju sto bolje ociscenom, i kada nema padavina treba ipak vremena da ociste i druge dve. Rec je o putu koji se placa i licno mislim da ga treba bolje odrzavati. I zo im je posao do sliaska sa Rudnika ( ako je ono brdo Rudnik?) ka Ljigu,a na dalje klima je sktoz drugacija. Znaci ,kad se ne organizuje bolje ,ni 30km ne ociste kako valja.

Stefane ,hvala za slike!
 
Ograđujem se, laik sam, mozda to tako treba. Ne govorim zato sto treba da nadju nacin da se vozi 120 i uz padavine, ali da mogu da angazuju po dva kamiona za ciscenje u oba pravca ,to mogu,a mi smo vidjali samo po jedan. On dok ode od Ljiga do Cacka i vrati se ,vec je i ociscena traka ponovo pod snegom. Prosto nije bezbedno
 
Vrh