Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Hvala za slike .
Uradit ce svu pripremu pre zime i mogu pocet tunele .
To je nesto najvise sto se moze ocekivat.
 
koliko smo mentalno ubijeni kada mi ne možemo da verujemo da će neka deonica da se napravi "bez kašnjenja".
neka je ona i kroz potpunu ravnicu, neka je rok "samo" 3 godine.
opet ne možemo da verujemo.
bojimo se da kažemo da će izgleda biti na vreme.
kad asfaltiraju 2-3 km za 7 dana, mi ne verujemo...

puteve gradimo gde nam narede veliki.
kinezima treba spoj luka na jadranu i egeju sa evropom, mi zidamo.
NATO želi vezu Prištine AP sa Skopljem, Nišom, evropom... gradimo odmah iako srbi ne mogu ni ući tuda na kosovo.
i ne samo mi.
i bosna i crna gora...
zadnje pare će da daju vrednim kinezima da im to sagrade.
ne pitamo šta košta. ni koji će nam klinac.
ne pitamo koliko košta km, koliko je rata, u kojoj je valuti, da nije juan, da ne bude kao sa švajcarcima.
dobićemo izlaz na more, put do mora, do luke ... kao da ga i sada nemamo.
kao da nemamo AP do soluna.
spojićemo se sa Rumunima, moći ćemo da idemo u temišvar... sada ne možemo...

slažem se sa Zemljanim da je Vc čisto bacanje para.
značiće srednjoj klasi paradjz turista iz češke, poljske i mađarske kad krenu na more u hrvatsku da se manje cimaju i ne voze okolo preko zagreba.
mada će kraći put da kompenzuju sa čekanjem na još 2 dodatne granice čima če se i to obesmisliti
neće se ljudi u Bosni njime mnogo voziti.
ok je da grade kroz severnu bosnu gde je ravno ako ih žulja sitna kinta koju imaju.
ali provlačiti AP kroz planine za ogroman novac je potpuni besmisao.

i sagradimo za 10 god mi k11 a bosna Vc i postoji već hrvatski A2 i A1.
strancima super.
mogu da biraju.
2 nova AP i jedan malo stariji.
a mi imamo na malom prostoru 3 konkurentska AP koji jedni drugima ubijaju cenu.
svi idu na isto mesto, na hrvatsko primorje i nešto sitno na CG.
putarina džabe, para za otplatu nema, ni za održavanje...
hrvati ni sada ne mogu njihove AP da otplate a sada svi idu njihovim AP na more.
šta će biti kada se sagrade još 2 AP?
a za 10god će na prostoru SFRJ biti 15-20% manje ljudi nego sada.

nemamo vozače ni za GSP a kamoli za zimsku službu održavanja.
ko li bi na pešteru zimi po vetru terao po 3 kamiona na -20 da očisti AP za oba vozila koja će zimi tuda u satu da prođu.
sizifov posao. i skup posao.
 
@dobri_samaricanin dobro si to primetio, da se radujemo sto ce nesto biti izgradjeno za 3 godine i... a da li si primetio da svaki tvoj post na ovoj temi je vezan kako ovaj put nije isplativ :)
 
@dobri-samaricann
Ovo što si napisao, sa Egejom, to je trebalo da bude gotovo pre Olimpisjkih igara u Atini, verujem, 2000. godine.
Tako da ako se Kinezi uzdaju u nas da spojimo Jadran, ima da se načekaju.
 
A i nešto ne verujem da će autoput dalje od Požege, možda prema Užicu.
Pre bih povezao naše najveće gradove, ima lepa lista na Wikipediji, sa brojem stanovnika gradova i okoline. Dosta je gradova povezano, ali ostaju Kruševac, Kraljevo, Zrenjanin, Šabac, Novi Pazar, Valjevo (imao u planu 2+2 saobraćajnicu do Lajkovca al nemaju para), Sombor, Loznica, Užice, Požarevac (ima dobar put do autoputa, malo ga proširiti), Zaječar (ima dobar neopterećen put), Kikinda, Vršac, Bor (srediti put od puta za Zaječar), Prokuplje.
Ovde nema Aranđelovca, Mladanovca, Lazarevca, Bačke Palanke, Negotina, Prijepolja...

Iz ovoga se može lako zaključiti šta je prioritet. Cela zapadna Srbija je saobraćajno bila slepo crevo, zbog neulaganja u puteve, delimično zbog konfiguracije terena, delimično zbog politike još iz doba socijalizma.

Ovde se vidi da zapadna i centralna Srbja nisu povezani autoputem: Užice, Kraljevo, Kruševac, Valjevo, Šabac, Loznica; autoputa nema u Banatu, i pod Kosmajem - Mladenovac, Aranđelovac pa i Lazarevac; i imamo zapadnu Bačku - Sombor itd.

Knjaževac, Negotin, Kladovo nisam pomenuo - do Kladova ima solidan put, možda u nekoj budućnosti, radi povezivanja sa Rumunijom - Bukureštom ga proširiti, mada na tom putu nema skoro pa ništa posle Velike Gradiške (Donji Milanovac). Do Negotina ima dobar put od Zaječara. Knjaževac tu nekako "visi" između Zaječara i Niša, msm da put do Niša nije baš najbolji.
Što se zapadne Srbije i Podrinja tiče, valjalo bi da se napravi bolji put od Loznice pa južno ka Malom Zvorniku, Ljuboviji (Bajina Bašta) i da se poveže sa Užicem.

A šta od ovoga prvo raditi, ili kako i koliko treba struka da kaže - po mogućnosti inostrana, naša je korumpirana kao i politika (a naravno uvek će politika imati prevagu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663267#p663267:2zvq9nec je napisao(la):
srdjanprpa » Pon Sep 23, 2019 9:27 pm[/url]":2zvq9nec]@dobri_samaricanin dobro si to primetio, da se radujemo sto ce nesto biti izgradjeno za 3 godine i... a da li si primetio da svaki tvoj post na ovoj temi je vezan kako ovaj put nije isplativ :)
u poslednjem postu nisam pisao o isplativosti k11 već o nemogućnosti čišćenja u zimskim uslovima.
svako ko je bio na nekoj planini u životu zimi shvata da je nemoguće očistiti 20m širok put u tim uslovima na pešteru.
što ne znači da mislim da je k11 isplativ. :)
složio sam se sa Earthom za Vc da je neisplativ.

a kad smo kod slaganja ne mislim da je sigurno da će da AP ide preko peštera.
tako smo mislili da je sigurno za K11 kod BG-a DOS kad se preko noći vladari predomisliše i sada ćemo imati LOS.
posebno ako se bude malo stopiralo dalje od požege na jug već se bude zidalo prvo ka užicu.
preko noći može da ode na zlatiborsku varijantu.
a pošto će izvesno zidati moravski koridor, lako mogu da otkriju da od kraljeva Pazar nije daleko, a odatle ni Boljare nisu na kraj sveta.
trend je da svaki grad u srbiji dobije AP pa bi bila greota da se zida samo jedan AP ka CG kad mogu dva.

i mislim da je neisplativo da imamo AP od 100km kroz prelepu šumadiju a da na njemu nemamo pumpe, motele i restorane sa vidikovcem. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663270#p663270:9gnwxg24 je napisao(la):
drvopro » Pon Sep 23, 2019 9:43 pm[/url]":9gnwxg24]@dobri-samaricann
Ovo što si napisao, sa Egejom, to je trebalo da bude gotovo pre Olimpisjkih igara u Atini, verujem, 2000. godine.
Tako da ako se Kinezi uzdaju u nas da spojimo Jadran, ima da se načekaju.
greška je što k10 nije završen da olimpijade 2004te a nije da se nije moglo.
to je isplativ put i propuštena je ogromna dobit za ovih 15 godina.
tada je bilo domaće operative koja je to mogla da zida.
nečinjenje u tom preiodu je doprinelu kolapsu domaće niskogradnje pa nam sad kinezi zidaju džade.

kinezi rade strpljivo, ne žure, ne busaju se, ne politizuju.
oni kredit nude ali traže trajna dobra zauzvrat, neobnovljive resurse kao što su luke, rudnici, obradiva zemlja i sl...
dugo su radili i mučili se, sad i njima dolazi zlatno doba.
izdaju kredite u juanima sa niskom kamatom koji je namerno podcenjen i devalviran.
izdaju više kredita godišnje u svetu od zapada.
kad se pređe kritična masa kredita samo podignu juan u odnosu na dolar i eur i kredit od 2% postane trajno dužničko ropstvo.
zato će uskoro Kina biti sila broj jedan u svetu bez upotrebe sile i oružja.
 
@dobri_samaricanin
Lepo filozofiras, no ništa bez vojne premoći.
Odakle si

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663246#p663246:10a3sihc je napisao(la):
dobri_samaricanin » 23 Sep 2019 07:15 pm[/url]":10a3sihc]

slažem se sa Zemljanim da je Vc čisto bacanje para.
značiće srednjoj klasi paradjz turista iz češke, poljske i mađarske kad krenu na more u hrvatsku da se manje cimaju i ne voze okolo preko zagreba.
mada će kraći put da kompenzuju sa čekanjem na još 2 dodatne granice čima če se i to obesmisliti
neće se ljudi u Bosni njime mnogo voziti.
ok je da grade kroz severnu bosnu gde je ravno ako ih žulja sitna kinta koju imaju.
ali provlačiti AP kroz planine za ogroman novac je potpuni besmisao.


Какав парадајз, какви Чеси. Чеси су то можда некад били, али данас имају три пута већи БДП од Србије, спољна трговина у суфициту 18 милијарди а код нас дефицит 4,9, 558 аутомобила на 1000 становника ми 288.
https://countryeconomy.com/countries/compare/czech-republic/serbia

Чеси су пунише...
 
Doslo je do nesporazuma, ja ne mislim da je Koridor Vc bacanje para. Samo sam uporedio K11 i Koridor Vc koji su slicni, a da kod nas neki smatraju gradnju K11 bacanjem para (kroz Srb, Cg do luke Bar), dok za nijansu "slabiji" Koridor Vc (tj. manje gustine naseljenosti i saobracaja, slabiji potencijal luke Ploče od Bara, a cak i za nijansu tezeg terena) nisam tamo čuo ikoga da priča da je to bacanje para. Dakle ako "slabiji" Koridor Vc celom dužinom nije bacanje para, onda sigurno ni K11 celom dužinom nije bacanje para.
 
Sta je koridor Vc?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663357#p663357:1cbx8qok je napisao(la):
Earthmoving » Uto Sep 24, 2019 10:31 am[/url]":1cbx8qok]Doslo je do nesporazuma, ja ne mislim da je Koridor Vc bacanje para. Samo sam uporedio K11 i Koridor Vc koji su slicni, a da kod nas neki smatraju gradnju K11 bacanjem para (kroz Srb, Cg do luke Bar), dok za nijansu "slabiji" Koridor Vc (tj. manje gustine naseljenosti i saobracaja, slabiji potencijal luke Ploče od Bara, a cak i za nijansu tezeg terena) nisam tamo čuo ikoga da priča da je to bacanje para. Dakle ako "slabiji" Koridor Vc celom dužinom nije bacanje para, onda sigurno ni K11 celom dužinom nije bacanje para.

Luka Ploče nema manji potencijal od Luke Bar. Naprotiv, obrnuto je. Ali svejedno, definitivno je K11 opterećeniji pravac od Vc.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663359#p663359:s015w4ps je napisao(la):
drvopro » Uto Sep 24, 2019 9:38 am[/url]":s015w4ps]Sta je koridor Vc?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
Autoput kroz BiH
 
Неоспорно је да су потребни АП, постоје бар два основна разлога за њих. Количина саобраћаја и стратешка вредност. Друга ствар је што се сада напумпавају цене у дуплој или трострукој вредности. Што се задуживање ради на основу пројекције раста БДП-а. Проблем је било какав мањи сукоб и нема ништа од.раста БДП-а. Кредити ће свеједно доћи на наплату. Слушао сам плавушу у интервју за Алџазиру. Очигледно је да ће направити ка Цг и Реп. Србској, Моравски кор. и према Приштини. Обилазницу око Бг-а. Да ли то ова земља може финансијски издржати је озбиљно питање, на који ће одговор дати године које долазе. Што више квалитетних путева, мање жртава, бржа трговина....На крају крајева џабе нам АП ако немамо новца за путарине и посебно гориво. Треба посматрати целу слику. Колико видим мало шта ми одлучујемо, али тако је то у колонији!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
AP su apsolutno potrebni najpre zbog bezbednosti a to nema cenu makar ni za nih 1000 milijardi evra :grand:

Lako cemo za pare. Umesto da nam plate budu min 120 000 din, drzava lepo kaze posldavcu, ma daj mu 30 000, ostatak ti i ja podelimo a ja cu od mog dela pola meni u dzep a pola za AP :arrow: :idea:
 
Moje shvatanje je sledece. Luka Ploče se nalazi na sredini Jadrana, gore je luka Rijeka, dole je luka Bar. Iz luke Rijeka, ne samo da se brze isporucuje roba ka Hr, i dalje severno ka Evropi, Austriji, Mađarskoj... nego i ka velikim delovima BH (npr Banja Luka i cela Posavina), nego i severnim delovima Srbije ukljucujuci Beograd. Ako se sredi ukljucujuci autoputnu i zeleznicku infrastrukturu, luka Bar ima potencijal da opslužuje sve severno od nje (Cg, istocna BH, Srbija, centralna i istocna Madjarska, delovi Rumunije...) i da mozda i uzme jedan deo sadasnjeg kolaca luke Rijeka. Ali onda nije jasno koji potencijal u sredini makaza te dve luke na vrhu i dnu Jadrana, ostaje za luku Ploče u sredini? Snabdevanje sredisnjih delova BH (Mostar, Sarajevo sa okolinom) i eventualno rezervna luka ako je neka od pomenute dve trenutno van funkcije. Dakle, ja ne vidim da luka Ploče može imati veći potencijal od luke Bar.
Evo da kazem moje iskustvo. 13 godina radim sa lukama oko kontejnerskog, brodskog prevoza. Sve žive vrste prevoza sam isporobao od Kopra, Rijeke, Bara, Konstance baržama, Soluna. I putem i železnicom. Organizovao sam prevoz stotine kontejnera ovim raznim varijantama u zavisnosti u koju zemlju regiona je roba isla. I evo zakljucka: Za Hr, BH, Srb, mi je najbolja luka Rijeka, i to autoputem. Kad mi kontejner stigne u nju, za 2-3 dana je kamion sa kontejnerom na mestu istovara. Za Cg, i jako retko Srb sam koristio luku Bar, i to opet putem, jer brodovi redje stizu u nju, pa je onda duzi morski prevoz sto je mana, jer je duzi rok isporuke. Luku Solun uvek koristimo za Makedoniju i nekada jug Srbije ako isporuka ide direktno. Luku Konstanca u Rumuniji sam jednom u pocetku isprobao ali je problem sem vremena prolasla kroz Bosfor i tad bilo otprilike 2 nedelje od Konstance baržom Dunavom do Beograda (jer treba se skupi količina robe da se napuni barža). Drac ne mogu se setim dal smo koristili, moyda jednom il par puta za taj region. Sve navedene luke nemaju RO-RO (roll off roll on koji je potreban za neku opremu), ima ga Koper, ne znam dal sad ima i Rijeka, ali sve imaju pretovar standardnih kontejnera poput 20stopnih, 40stopnih ili FR (Flat Rack). Dakle, za tolke godine i tolike kontejnere luku Ploče nikada nisam koristio, te ne vidim da nesto mnogo bez njih nedostaje, niti neki njen veci potencijal, sem lokalnog.
Za Zapadni Balkan dovoljne luke: Rijeka, Bar, Solun. Ploče su inferiornije ali nisu loše da postoje zarad konkurencije među lukama, tj niže cene, a tu je naravno i Koper za svaki slučaj.
 
Плоче су индустријска лука, одлично повезана железницом са БиХ. Углавном је и била власништву БиХ нарочито Енергоинвеста. Имала је она огроман промет, јер је и индустрија имала огромну потребу.


Када су у питању специфинчни терети, велике количине мерене у хиљадама тона, Ријека и Бар су много неповољније повезани железницом.
 
Proslog petka prodjoh prvi put deonicom petlja Lajkovac -Preljina. Radovao sam se pre toga,smatrajući da ce mi sada put od Loznice do Kragujevca biti laksi a mozda i brzi iako je autoputem 15-20km duže. Međutim na izlazu sa autoputa tj na petlji Preljina kolaps i kolona duga nekoliko km. To je bilo oko 20h. Cekali smo tačno pola sata. Da li može neko da mi kaže da li je ovo uobičajena situacija ili je to tako samo vikendom? Mnogo je sada bezbednije i lakse ali ako se čeka dugo na izlazima sa autoputa kakve vajde imamo(sem bezbednijeg putovanja)....Ono sto me takođe iznenadilo (negativno) je veličina petlje Lajkovac. Auuh čuda. Od uključenja na petlju iz pravca Valjeva lep put se prodje do uključenja na AP...:)Laik sam,pardon
 
koliko sam ja primetio, radnim danima je bolje
 
Dobro, ima ona opravdana ekonomska strategija kada dva prodavca prodaju sladoled duz linije plaze, gde je najbolje da budu pozicionirani, na krajevima, na trecini, sredini...? Najbolje na sredini jer obuhvata bar 50% duzine. U slucaju da je jedan na sredini, a drugi na kraju, ovaj u sredini ce sem svoje 50% duzine uzeti i 25% tj i polovinu prometa ovog drugog. Itd.. Tako su i Ploce mogle biti napravljene na sredini Jadrana da opslužuju iz sredine. Ali situacija je trenutno takva da Rijeka odavno ima autoput za brzu isporuku robe, a ide se ka tome da i Bar ubuduce to ima sa izgradnjom ovog K11. Idu i Ploce ka tome sa Vc ali ja sam skpetičan da će se pozicionirati (naravno priče tipa Energoinvest su davno gotove još pre 30tak godina i Jugoslavije, pa ne vidim da ce se skoro modeli takvih firmi ponoviti ovde). Medjutim, zanimljiva je kineska zainteresovanost za gradnju Peljesackog mosta. Nije iskljuceno da im zauzvrat Hrvati prodaju luku Ploce (posebno ako to ne urade Crnogorci sa Barom ili neki drugi). U toj raspodeli karata i strategiji bi luka Ploce mogla da bude znacajniji igrac.
 
Nije toliko pitanje koja je luka pristupacnija, vec ko drzi koju luku. Kontejnerski transport luke Bar drze Turci, ali sve ostalo je i dalje drzavno. Politika Kineza je da ako nemas da platis, daj nesto sto imas, a vec se u etru vrti informacija stara vec nekoliko godina, da ce za dalje deonice ovog autoputa koji grade Kinezi (sigurno ga ne grade bez nekog veceg interesa, stara je to trgovacka velesila) traziti nesto, a to ce eto biti luka Bar. Ne zaboravimo da Srbija ima velikog udela u toj luci, i da je to mal' te ne zajednicko vlastnistvo SCG.
Plus koncesija na preostali put od Pozege do Mateseva. Ustvari, to je jedini nacin i razlog zbog kog bi neko i gradio ovaj autoput, i ne bi ga ni bilo da neki veci plan nije iza brega.
Ove deonice sto su do sad izgradjene i grade se imaju dovoljno saobracaja da se kredit otplati kroz neko vreme, ali se okvirni dogovor verovatno drzi i ovoga sto sam naveo, jer ukoliko do tog dogovora ne dodje, Kinezi ce da pokupe svu mehanizaciju i radnike sto je ogroman posao i nece se vracati skoro, a autoput ili bilo kakav put koji ce spojiti CG deonicu i ovu kod Pozege ce biti na dugorocnom holdu.Ono sto ce, po meni, biti prvi korak ka tome da ce se ovako nesto ili slicno odigrati je nastavak Kineske gradnje ka Andrijevici.

U Crnoj Gori se mogu nacuti price da ce se to i desiti, dok god budu Milo i Vucic na vlasti, koji ne samo da rade zajedno, vec imaju dosta toga jos zajednickog. Oni za narod koriste politiku zavadi pa vladaj, ali zato je taj koji je iznad njih radi sa Kinezima, sto posto. To su moja nagadjanja. Tako da s obzirom na to da faktori koji zele da menjaju vlast to i zele da urade u ove dve drzave, a i da Kinezi sigurno znaju ko je tu i gde ulazu pare, moze se desiti dosta toga dobroga sto se tice ovog puta.

A mogucnosti koje ce Kinezi dobiti kada se roba van EU standarda plasira na Balkan, u srce Evrope, otvara granice do neba. Iz Srb i tog "yapadnog Balkana" lako to sve ide u EU, kao sto je 80 posto trave u Amsterdamu iz Albanije, npr.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663394#p663394:nv2ae4te je napisao(la):
dragan » Uto Sep 24, 2019 11:18 am[/url]":nv2ae4te]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663391#p663391:nv2ae4te je napisao(la):
msksim1 » 24 Sep 2019 12:03 pm[/url]":nv2ae4te] . . drzava lepo kaze posldavcu, ma daj mu 30 000, ostatak ti i ja podelimo . .
Samo vam je pljačka u glavi, smišljate kako bi to moglo da se ukrade, a

dokaza nemate , već samo pišete žalopojke i maštate kako bi to izgledalo.


Sasvim je jasno ko se razbacuje sa novcem, ko trosi hiljade evra mesecno i kada politicari idu na skupa letovanja i grae vile i kupuju besne automobile. A sta da kazem kda odem na razgovor kod domaceg gazde ili kod neke korporacije?! DA kazem 30 000 mi dosta?! A gazda vozi X7! Naravno dao cu da trazim 130 000 din platu neto ali cu prihvatiti upola manje jer su nasi poslodavci jaki ko crna zemlja a meni treba leba da prezivim ili cu imati 0 dinara. ALi hocu da kazem necu da cutim i da kazem 250-500evra mi je dovoljno i presrecan sam. Nisam! I neka cuju pa nek se zapitaju kakvo ce prokletstvo njihovu decu da zadesi ! TI kada pises taj gornji post ili si Gazda ili si Politicar ili si Direktor u korporaciji. Nemas osecaj kad neko ne moze svoje dete da posalje na letovanje ili na zimovanje ili kad ti se pokvari auto a nemas pare da ga popravis i ulazis u minuse i kredite u bankama. 100 000 mesecno je nista ! Naterali su nas da budem zadovoljni sa 30 000 a da pevamo sa 50 000 i da drzimo sliku poslodavca kao ikonu , jel !? Neka svi politicari i sve gazde i direktori prodaju vile i kola i skupu garderobu pa da zive sa 300 evra mesecno pa cu tek onda da prihvatim da i ja zivim sa 300 evra mesecno ! Znas li koliko je 3000 din za putarinu svakog meseca ?!
 
Плоче су посебно важне за БиХ и у њиховом власништву, изградили луку, изградили пругу. То је једно осетљиво питање, па не бих олако говорио о њима као о Хрватској луци.

Као што пишеш, за контејнерски саобраћај Плоче имају неповољан положај, велики бродови би непотребно губили време кад би скретали до Плоча, Ријека је ту неприкосновена. Верујем да је и са Баром слична ситуација, једноставно није на повољној рути за контејнерски саобраћај, али је незамењива за привреду. А и није све тако црно БиХ је изразито индустријска земља, преживили су многи комбинати.
 
Vrh