[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651074#p651074:2w1yw1t8 je napisao(la):
Zvezdara64 » Sre Avg 21, 2019 9:01 pm[/url]":2w1yw1t8]@krcane Ok, spusticu loptu. Mislim da razumeš moj stav zašto 2+2 do Borove Glave
@Boocky Bio bih lično presrećan da se do 2029 izgradi AP do Boljara i da Crna Gora odradi svoj deo. Ali.. na ovom forumu se nije mnogo pisalo, na SCC imaš detaljniju istoriju pokušaja Crne Gore da nadje novac za deonicu Podgorica - Mataševo. Nisu mogli komercijalni kredit nikako da dobiju, jer su sve nezavisne analize govorile da je to preveliko opterećenje za CG. I to u doba "jeftinog" novca i niskih kamata na svetskom tržištu. Tek su Kinezi pristali da rade. Mnogi ekonomisti to smatraju omčom oko vrata za njihovu ekonomiju. Ja mislim da će uspeti da otplate ovu deonicu ali nisam siguran da će moći ostale.
Ne brini druze u principu ja nikom ne zameram na misljenju, pa ni tebi naravno! Nazalost i ja sam pre impulsivan i to gledam kroz prizmu pravednost, pa onda odreagujem tako, mada koliko se god kome cinilo, zaista ne zamerim nikome!
Da se vratim temi! Prethodna dva ne uspela pokusaja bila su u vreme,koliko se secam, kad nisu bile niske kamate, vec obrnuto, a i cifre su bile daleko daleko vece nego ovih 809m€ i plus namerno preskoceni poslovi ugovorom, koji su dodatno kostali, ne mogu sad tacno ti reci koliko, ali blizu stotinak miliona, za deo pristupa na trasu, NS i hidro i elektro instalacije!
Sa Hrvatskim Konstruktorom mislim da je cifra bila negde oko milijardu ipo, a prvi pokusaj jos znatno skuplji. Ne drzi me za rec, ali tako nesto! To je bio period i kad je Zoran Djindjic pokusavao da osposobi Juzni krak koridora x i veruj mi to su bila mnogo mnogo teza vremena i kad su finansije i operativa u pitanju, nego sto je slucaj u zadnjih desetak godina!
Iznenadices se kad ti kazem da su u CG vrlo daleko otisli oko zatvaranja finansijske konstrukcije za nastavak druge deonice do Andrijevice! Iz nekih Evropskih fondova /u rasponu od 10% vrednosti deonice su aplicirali za bespovratna sredstva i to ide da sa tim udelom udju u verovatno sa Kinezima u neku vrstu koncesije, a nemoj da se iznenadis i da to i Srbija razradjuje, pa da Kinezi preuzmu kompletno rastojanje od Pozege do Mateseva! Po svim naznakama se ide na tako nesta, ali se nista pouzdano nece znati do zavrsetka prve deonice, kao i do zavrsetka dela do Pozege! Dakle krajem sledece godine ce mo o tome i te kako vise pricati!
Kao sto preneh Miri moj optimizam za Preljina Pozega, evo i da vam kazem da ce se mimo svih ocekivanja vrlo intenzivno izgraditi Moravski koridor, kad se vec jednom pocne graditi, ali o tom detaljnije oko NG.
P.s iznenadices se kad ti posaljem PGDS izmedju Srbije i CG i kolikav je rast iz godine u godinu!
No naravno da stoji da je deonica uzasno skupa do bola, ali ipak neophodna! Stalno navodim primer Hrvatske i tvrdim da su uradili fantasticnu stvar! Pozdrav