@drum1 Ovo su ozbiljne analize, iako ne daju sve odg. na moja pitanja:
http://www.putevi-srbije.rs/pdf/stu...u_sredinu_e-763_beograd_(ostruznica)-umka.pdf
http://www.putevi-srbije.rs/pdf/studije ... enovac.pdf
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0354 ... 01071M.pdf
Ne verujem u procenu o istoj ceni desne i leve varijente. Moja laicka procena, je da ce desna kostati, na kraju, 3x (tri puta) vise od leve. To mislim jer:
1. se u idejnom projektu(ono sto sam uspeo da nadjem) pominje iskljucivo sanacija postojecih klizista Umka i Duboko. Potencijalna se ne pominju, a cela oblast je na slicnom terenu od Barica pa skoro do Ostruznice. Na forumu je okaceno nekoliko geo karti podrucja. Koliko ce kostati sanacija ako se pojave nova klizista? Ili sanacija ovih ne bude dovoljna?
2. Cena sanacije postojecih klizista izgradnjom kamenog zida od 4km, sa pomeranjem reke i sirenjem korita mi izgleda nerealno niska. Za pocetak, treba ugraditi 3 miliona m3 peska i 1.5 miliona m3 kamena! Slican projekat.
Zemunski kej. vidi cene i kolicinu materijala.
3. U dokumentima koje sam gore stavio, reka se pominje kao jedan( iako najbitniji) od uzroka klizista. Sta je sa drugim uzrocima?
4. Ne verujem ovim ljudima zbog:
- Beske 2( zbog sanacije klizista trazeno 40mil eura vise), znaci lose uradjen projekat, tj. geofizika
- UMP (ceo od Pan.mosta do Bezanije, sa svim tunelima, mostom, eksproprijacijom... je trebao da kosta 598 miliona eur! Znaci, katastrofa od predvidjanja i realizacije.
- na K10 se od izgradnje otvorilo 10 ili 11 klizista! Eeej! Ko je radio projekat! Kakva su to ispitivanja i uredjenje okolnog zemljista! A ovde ( u Umci) pricamo o najvecem klizistu u Evropi
- u Srbiji niko ne odgovara za pogresne projekte i procene izgradnje. Mogu da pogrese, odrade lose projekte i nikom nista. Sem nama, koji treba da vracamo kredite
5. eksproprijacija je delimicno uradjena, pa su ljudi krenuli da grade kuce. Zbog toga i eko.uticaja, se u Ostruznici predvidja vijadukt od 500 i nesto metara.
6. Do sada uradjeni poluautoput na nekoliko mesta mora da se menja
vijadukt u Ostr.), prelaz preko mag.gasovoda. kao i ukrstanje sa buducom trasom M19.
7. naravno, mora da se napravi alternativa autoputu, tj. nova trasa M19 (tamo gde se budu preklapali) kao i petlja Umka
8. prolaz kroz Baric i eksproprijacija
9. Ono sto je bitno kod DOS ili LOS su buduci korisnici. Koliko ce ljudi odustati od AP, ako bude na levoj strani? Radnim danom guzve na prilazima Bgd su ujutru ka gradu a uvece od grada. Ja verujem da vecina buducih korisnika ovog dela AP, bio on na DOS ili LOS, imati polaziste na 30+ km(ispravka!) od Beograda. I da im nije cilj centar grada. Vec tranzit, ili poslovno proizvodni deo BGD i okoline. Od onih koji zive u okolini grada, a cine bar 50% vozila na M19 i M22, samo ce mali deo preci na AP. Onima na Ibarskoj do Stepojevca se nikako neisplati.
10. 66% Beogradjana zivi na desnoj strani, ali koliko cesto ce oni koristiti tu deonicu AP? Svaki dan, jednom nedeljno ili kad idu na letovanje u CG? Ovakvom logikom, Most Zemun Borca se nikad ne bi izgradio. Daleko bi bili vazniji onaj u Vinci i Adi Huji. No matter cost.
Zato mislim da ce ga samo mali deo stanovnika BGD na des.obali, koristiti ucestalo, onaj deo koji ima cesto posla na jugu. Ostali turisticki, nekoliko puta godisnje.
Problem je u tome sto ja sve ovo zamisljam i racunam, umesto da na sajtu Puteva Srbije imam podatke i opsirne analize. O vrsti buducih korisnika, njihovim polazistima i krajnjem cilju. Ucestalosti putovanja. Alternativama na DOS i LOS.
Da zakljucim, po mom misljenju, cena na DOS ce biti daleko visa nego na LOS. I nece ni blizu opravdati benefite od eventualnog sredjivanja klizista i manjih troskova putovanja desnom obalom. Nikad.
@svsavic Fino cu ti odgovoriti. Kad kazem posao, mislim na vrstu posla koja zahteva koriscenje automobila ili kamiona. Ili zaposleni koriste auto da bi dosli na posao. Na desnoj obali ima mnogo manje proizvodnih, logistickih tj transportnih odredista. Od velikih su ostala skladista oko Luke Beograd i u Savskom amf. Sa njihovim izmestanjem, leva strana ce biti polaziste i cilj drumskog transporta.
Uostalom, mozes i sam da se uveris ako pogledas u kom smeru su guzve na mostovima i ulazima u grad ujutru i popodne.