Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Drzava smo ti i ja i svi stanovnici ove zemlje. Ako je neko u nase ime, prekrsio zakon i dopustio divlju gradnju ili dao prikljucke, po zakonu ta osoba odgovara a ne svi mi. Kao i oni koji su divlje gradili. Imenom i prezimenom.
Slican je slucaj u nacionalnom parku Tara. Divlje vikendice su izmedju ostalih izgradili ljudi koji su na raznim nivoima vlasti. Jel drzava, tj svi mi, odgovorna ako ih sutra neko kliziste ugrozi?!
 
Drzava na sudu odgovsra za ono sto su lica koja je ona imenovala propustili da urade a bili su duzni po sluzbenoj duznosti
Ti drzavni cinovnici odgovaraju drzava moze i proiv njih pokrenuti postupak
A ja ako sam ostecen od strane drzave ja cu od nje traziti nadoknadu zbog porpusta drzave preko svojhi ograna uprave i njenih cinovnika
 
Kada se kaze da je leva strana duza od desne strane , od koje tacke i do koje tacke se meri ta razdaljina ? Ako merimo do obilaznice , meni se cini da je radaljina slicna , cak i ako merimo do mostarske petlje dobicemo da je leva strana malo duza.

Stanovnici Umke ne bi trebali da odlucuju o buducem drzavnom autoputu , jer onda bi u slucaju desne strane stanovnici Surcina krenuli da protestuju ...

Mislim da ovde niko ne zna , sa sigurnoscu , koja je strana skuplja , a koja jeftinija . Sto je najgore verujem da to ne znaju ni oni koji ce o tome da odlucuju .

Ja sam bio za desnu stranu , jer mi je logicno bilo da je jeftinija varijanta bez mosta , ali kada sam pogledao sta sve treba da se eksproprijarise , mislim da ce sve nas manje da boli glava od leve strane .

Jos samo za broj stanovnika .Beograd u gradskom delu ima oko 1,3 miliona . Mislim da je od toga na Sremskoj strani oko 450 000 i Banatskoj 100 000 , ali svi zaboravljaju da Beogradskoj "metropolitan area" , pripadaju i Pancevo i Pazove a to je skoro 200 000 ljudi .
 
tekst.jpg
 
direktor":3mgvamc0 je napisao(la):
Drzava na sudu odgovsra za ono sto su lica koja je ona imenovala propustili da urade a bili su duzni po sluzbenoj duznosti
Ti drzavni cinovnici odgovaraju drzava moze i proiv njih pokrenuti postupak
A ja ako sam ostecen od strane drzave ja cu od nje traziti nadoknadu zbog porpusta drzave preko svojhi ograna uprave i njenih cinovnika

Cekaj @direktore, sad ozbiljno. Svako odgovara za sopstvenu imovinu. Drzava nije dadilja ili policajac koja treba da brine da li je neko svoju kucu izgradio kako treba i na odgovarajucem mestu. Moze da intervenise u nacionalnom parku ili tamo gde je nesto uradjeno suprotno GUP-u ili DUP-u ako inspektori na terenu podnesu prijavu. Kad doneses dokumenta za legalizaciju ili bilo koja, a ne odgovaraju istini i sluzbenik ih overi, ti odgovaras za istinitost tih podataka. Time sto ti je dokumentacija (neistinita ili neodgovarajuca zakonu) priznata, odgovornost za tvoju imovinu se ne prenosi na drzavu. I dalje ti odgovaras za sebe i imovinu. Pa nas ima 7.5 miliona, koliko bi inspektora trebalo da proverava sve sto donosimo na overe. Ako je nekome legalizovana kuca protivzakonito, drzava nije odgovorna. Vec ti koji su podneli zahtev i eventualno onaj koji im je zahtev overio (ako je znao da su podaci lazni). I opet, i da je legalizovana kako treba, kuca je odgovornost vlasnika. A ne celog drustva. On mora da razmislja gde i kako gradi. Cemu bi onda sluzile razne polise osiguranja kad bi drzava bila odgovorna za sve. Opet ti ponavljam, nije drzava dadilja. I kako su u ovom konkretnom slucaju gradjani Umke osteceni od drzave? Sto ih nije hapsila kad su gradili kuce? Ili ih bagerima rusila? Pa pola Beograda ne bi postojalo
 
DRZAVA U startu nije smjela dozvoliti gradnju na klizistu ,drzava jedina ima imperijum sille sto joj daje za pravo po drustvenom dogovoru da zavodi red u ime i za racun svih nas
U parizu kad krenes da gradis bez dozvole prijavi te neko drzava sutra dolazi i rusi pokusaj gradnje plus kaznjava neomogucava ti da postane legalna gradnja
Ako imas zemlju neznaci da odmah na njoj mozes bezuslovnon graditi ,ako se zna da je suma sadjena zbog klizista kao i na zvjezdari znaci da je sjecenje sume i gradnja zabranjena .
Problem je kod nas u tome sto nasa drzva je sve sem ozbiljna drzava
Da zakljucim kuce u normalnoj drzavi ne mogu da se grade na klizistu to se spreci na samom pocetku
 
Slazem se u svemu, od reci do reci. Ove kuce u Umci, bez obzira na vreme kad su izgradjene, i dalje ne mogu da budu legalne. Vreme ne menja fakticko stanje. Da ne pricam o razumu. Kome pada na pamet da gradi na klizistu?! Razumem da su parcele bile skoro dzabe, ali ni u Vrcinu, Bolecu i Dobanovcima nisu bile mnogo skuplje
 
Klizište, bez obzira na kuće, mora da se zaustavi, plovnost save je ugrožena kao i potencijalna opasnost od poplava a da ne pričam o koliko hektara zemljišta je neiskorišćeno/beskorisno.
Klizište je akutno baš zbog save, koja urušava obalu svojum tokom.
Desna strana autoputa je kraća, ima već jedan deo izgrađen (ostružnica), ima petlju (ostružnica), nema mosta i prirodnije je usmeren ka centru Beograda i NBG (preko mosta na adi).
Ako se izgradi leva strana, mora se graditi i još jedan pravac (do Lajkovca ili Ljiga).
 
Kad su dugački postovi u pitanju, od mene ste navikli samo da ih kritikujem, ali evo presedana. Nadam se da će biti od neke koristi:

1. Blizina trase žiteljima novog i starog dela grada

BG obilaznica već postoji a svakako je planirana noramlna veza kineskog mosta sa Vojvođanskom ulicom do obilaznice, pa put preko desne obale Save predstavlja optimalniji put čak i za tranzitne putnike i stanovnike NBG. Nekima preko mosta na Adi, a nekima preko obilaznice. Diskusija o levoj obali kao bližoj je veštačka.

2. Ibarska magistrala (Beograd - Lazarevac)

Ova sramota od putnog pravca, uključujući i sramotni ulazak u Beograd (Orlovača - Žarkovo), ostaje nerešeni problem, jer će i dalje sav saobraćaj ka Lazarevcu ići tuda. Jednostavno ogroman broj vozila koji opterećuju ovaj najgori i najfrekventiji deo ibarske - ostaje. Ako idete na put 200km neće biti problem da vozite 220km zbog nove trase, ali ako idete 40km daleko, neće vam pasti na pamet da vozite 60km svaki put.

3. Postojeća infrastruktura

Koridor preko desne obale je odavno planiran i dobrim delom izgrađen. Pravac je potpuno logičan, veza sa obilaznicom takođe. Petlja sa obilaznicom takođe. Put preko leve obale zahteva novi projekat, novi most, novu petlju, dužu trasu.

4. Logistička infrastruktura

Logistički centri i glavni pravci su već izgrađeni i iskorišćeni na NBG strani. Izgradnjom puta preko leve strane nepovratno se gubi šansa da se i južni deo grada razvije, i značajno smanje logistički troškovi za ogroman broj kompanija. Kad bi se ovi troškovi stavili na papir, mislim da bi ovaj argument postao jedan od najvažnijih.

5. Zelena strana i eksproprijacija

Put pored same leve obale Save je nemoguć zbog zaštite vodoizvorišta, pa je zato izabrana leva strana preko Jakova. Pošto vodoizvorišta više nisu upitna, ostaje nepovratno izgubljeno poljoprivredno zemljište koje se gubi izgradnjom leve trase. Dugoročno gledano problem eksproprijacije plodnih livada je ozbiljnije pitanje od eksproprijacije kuće u Umci (npr.). Osim toga trasa za eksproprijaciju je daleko kraća na desnoj strani.

6. Klizište

Famozno klizište postoji pa postoji. Da li neko misli da će izgradnjom levog koridora taj problem sam od sebe da nestane? Pa valjda je logično da taj problem jednom rešimo. Postoji tačan prikaz (negde na ranijim stranama), gde je tačno klizište. Tu se ne radi o celoj trasi već o nekoliko kilometara. Postoji i način kako da se klizište trajno sanira. Ne vidim zašto da guramo taj problem pod tepih kad izgradnjom koridora preko desne strane, možemo jednim udarcem da ubijemo 2 muve.

7. Cena

Koliko kod bila skupa sanacija klizišta i eksproprijacija zemljišta na koridoru preko desne strane, potpuno je jasno (a postoji i precizna računica) da je levi projekat skuplji. Uostalom to niko i ne spori (uključujući i finansijere i vlasti). Tu govorimo samo o ceni izgradnje. Normalno je da i cena održavanja, putarina, goriva, vremena i naravno koncesione naknade izvođaču radova samim tim bude veća i da se razlika iz godine u godine samo povećava. To je pravi primer nedomaćinskog ponašanja vlasti.

8. Lobiranja

Lobi žitelja Umke, lobi Alpine i Porr-a, lobi kamenoloma, lobi zemljoposednika su u ovom slučaju irelevantni. Odnosno nema razloga da ja ako sam iz navedenih 7 razloga pobornik desnog projekta, menjam mišljenje - jer isto mišljenje iz svojih uskih i privatnih interesa zastupa lobi kamenoloma, Alpine i žitelja Umke. Pa da je i sam nečastivi istog mišljenja, ja bih ostao pri svojim argumentima.
 
da dodam još jednu stvar vezanu za rušenje kuća.


pošto je na levoj strani planirano da se auto put spoji sa vojvođanskom ulicom, da se praktično ulije prvo u vinogradsku ulicu pa iz nje u vojvođansku, koliko će kuća morati da se sruši sa desne strane vinogradske ulice da bi se ovo izvelo.

pri tome ovo nisu sve kuće, nego ima i magacina, poslovnih prostora, jedan auto otpad..


ovo što ja pričam možete pogledati i na sajtu koridora srbije.


http://koridorisrbije.rs/mapa



ako mislite da ima malo kuća pogledajte kako danas izgleda ta lokacija na bingu

http://binged.it/19WoHmf



a koliko vredi eksproprijacija kuće na novom beogradu, a koliko u umci?
 
Ок, нек је "држава" и одговорна, нека су и они криви. Ако је истина да то може да угрози ток Саве.... неће бити битно ко је крив, а биће катастрофа за све нас. Важно је само да се то санира, без обзира на кривицу. А кривицу треба судити и пресудити одговорнима. Одузети им имовину ако си криви да би финансирали део санирања клизишта.

Не треба гледати дистанцу до Мостара већ до тежишта становништва Београда, а то је негде код Легиног брда (Шумица) нпр.

У сваком случају нису довољно транспарентно представљене ове две трасе јавности и стручној јавности, стављено на јавну расправу и одлучено. Ово је још један у низу "одлука" по ко зна чијим и којим интересима. Не кажем да није најбоља одлука, али са информацијама које су ми доступне не делује тако. То мора да се исправи, да ми се покаже и једно и друго и да буде јасно већини зашто мора да буде једно од та два. Транспарентно!
 
da se umka i duboko strovale u savu šteta bi bila veća nego ovo selo zavoj.
 
MilisaV":22z5n1b5 je napisao(la):
da dodam još jednu stvar vezanu za rušenje kuća.

.....

http://koridorisrbije.rs/mapa



ako mislite da ima malo kuća pogledajte kako danas izgleda ta lokacija na bingu

http://binged.it/19WoHmf



a koliko vredi eksproprijacija kuće na novom beogradu, a koliko u umci?

Dakle, ovo je otprilike trasa kroz Vinogradsku, kada se uporedi sa podacima sa sajta koridora?

untitled.png


Nije bas najpreciznije, ali moze da se proceni koliko bi ovde bilo eksproprijacije.
 
GOJE":c66gs2z3 je napisao(la):
6. Klizište
Famozno klizište postoji pa postoji. Da li neko misli da će izgradnjom levog koridora taj problem sam od sebe da nestane? Pa valjda je logično da taj problem jednom rešimo. Postoji tačan prikaz (negde na ranijim stranama), gde je tačno klizište. Tu se ne radi o celoj trasi već o nekoliko kilometara. Postoji i način kako da se klizište trajno sanira. Ne vidim zašto da guramo taj problem pod tepih kad izgradnjom koridora preko desne strane, možemo jednim udarcem da ubijemo 2 muve.
svaka čast za ovaj teks gore... :kk:
http://www.youtube.com/watch?v=uG6EYEUygEA jučerašnji protest na Umci...
 
Bezaninac":33lkkw7f je napisao(la):
Dakle, ovo je otprilike trasa kroz Vinogradsku, kada se uporedi sa podacima sa sajta koridora?

untitled.png
:o

Koja idiotska trasa. Još jeddan HIT urbanizma poput priključnica za most Zemun Borča i tangente koja ide preko Marsa pa nazad ... To ciganisanje oko ekspriprijacije će nam urbaistički unakaziti grad do tačke bez povratka.
 
ЈБТ аутопут посред стамбеног насеља. Притом није ни ауто пут него ће да се сведе на 2+2. Обреновачки/Радничка/Савска ипак иде у срце града и добрим делом има по 3 траке.
 
Ma da,posred naselja dr Ivana Ribara.

Napravice samo autoput do obilaznice i zdraaaavo!

Ovo nema veze sa ozbiljnim planiranjem vec koliko ko ulozi novca pa izlobira svoju varijantu gradnje. Lepo da svaki stanovnik umke da po 1000 dinara pa nek posalju Velji i kompaniji kao lobiranciju(aluzija na kraduckanje). Jadni smo stvarno gde zivimo i sto razvijanje grada koje je planirano godinama se menja iz interesa mafijasa i korumpiranih politicara.

Mada ima smisla,ima da prave i te mostove od obilanice do Vojvodjanske, pa ekspropriacija, pa ovo, pa ono.Uh ala ce da bude parica
 
Mene zanima tacna cena izgradnje DOS ili LOS. Bez pamfletskih i navijackih dokumenata ekipe iz CIPa ili Inst. za puteve i raznih udruzenja. Kao i dugorocni troskovi i dobit. Mi se ovde ciframo jer imamo malo podataka. Ja ne verujem ovim ciframa koje su do sada iznesene. Kao ni procenama o ocekivanom broju vozila na DOS ili LOS.
Ne uzimate se u obzir buduce tendencije razvoja grada. Npr. da je industrijska i logisticka zona izmestena na levu obalu Save, uz autoput. Buduci kargo terminal je kod Batajnice. Privatniku niko ne moze da diktira gde ce da gradi pogon ili skladiste. A oni ocigledno biraju Zemun, Pecince, Indjiju, Dobanovce, Pazovu, Surcin... A ne vidim da se neko otima o zemlju uz istocni deo autoputa. Takodje nije ujutru, kad se ide na posao, guzva na Gazeli u pravcu istoka nego zapada. A popodne u suprotnom smeru. Posao je na Levoj obali. Kamionski transport i ljudi koji svakodnevno sa juga dolaze poslom u BGD su glavni razlog gradnje autoputa. A ne 66% posto gradjana BGD, sa desne obale Save, koji bi do vikendice ili u selo autoputem. Po mojoj proceni oni nece ciniti ni 10% buduceg prihoda na AP.

Sto se tice stanovnika uz Ibarsku ili Obrenovca. Ko garantuje da su spremni da placaju AP. Pogledajte koliko stanovnika Pazove ili Indjije ga koristi kad ide u Bgd.
 
nikola32":18c8onir je napisao(la):
Mene zanima tacna cena izgradnje DOS ili LOS. Bez pamfletskih i navijackih dokumenata ekipe iz CIPa ili Inst. za puteve i raznih udruzenja. Kao i dugorocni troskovi i dobit. Mi se ovde ciframo jer imamo malo podataka. Ja ne verujem ovim ciframa koje su do sada iznesene. Kao ni procenama o ocekivanom broju vozila na DOS ili LOS.
Ne uzimate se u obzir buduce tendencije razvoja grada. Npr. da je industrijska i logisticka zona izmestena na levu obalu Save, uz autoput. Buduci kargo terminal je kod Batajnice. Privatniku niko ne moze da diktira gde ce da gradi pogon ili skladiste. A oni ocigledno biraju Zemun, Pecince, Indjiju, Dobanovce, Pazovu, Surcin... A ne vidim da se neko otima o zemlju uz istocni deo autoputa. Takodje nije ujutru, kad se ide na posao, guzva na Gazeli u pravcu istoka nego zapada. A popodne u suprotnom smeru. Posao je na Levoj obali. Kamionski transport i ljudi koji svakodnevno sa juga dolaze poslom u BGD su glavni razlog gradnje autoputa. A ne 66% posto gradjana BGD, sa desne obale Save, koji bi do vikendice ili u selo autoputem. Po mojoj proceni oni nece ciniti ni 10% buduceg prihoda na AP.

Sto se tice stanovnika uz Ibarsku ili Obrenovca. Ko garantuje da su spremni da placaju AP. Pogledajte koliko stanovnika Pazove ili Indjije ga koristi kad ide u Bgd.

Карго терминал је уз обилазницу са разлогом. Као и индустријска зона. Камиони ионако треба да иду обилазницом тј ван града. Да посао јесте на левој обали али овај аутопут се не прави да би неко дошао на нбг из чачка, већ да се град (становништво које има куће пре свега на десној обали) стигло у западну србију и обратно. да не причам да је центар града на десној обали?!

Слажем се да треба опсежна студија и ми се овде, барем ја, пре свега буним јер нам је ово решење само представљено без опсежне студије. А подоста све личи да је ова варијанта подметнута.
А коју институцију би ти признао?
 
nikola32":36qz5nxn je napisao(la):
Mene zanima tacna cena izgradnje DOS ili LOS. Bez pamfletskih i navijackih dokumenata ekipe iz CIPa ili Inst. za puteve i raznih udruzenja. Kao i dugorocni troskovi i dobit. Mi se ovde ciframo jer imamo malo podataka. Ja ne verujem ovim ciframa koje su do sada iznesene. Kao ni procenama o ocekivanom broju vozila na DOS ili LOS.
Ne uzimate se u obzir buduce tendencije razvoja grada. Npr. da je industrijska i logisticka zona izmestena na levu obalu Save, uz autoput. Buduci kargo terminal je kod Batajnice. Privatniku niko ne moze da diktira gde ce da gradi pogon ili skladiste. A oni ocigledno biraju Zemun, Pecince, Indjiju, Dobanovce, Pazovu, Surcin... A ne vidim da se neko otima o zemlju uz istocni deo autoputa. Takodje nije ujutru, kad se ide na posao, guzva na Gazeli u pravcu istoka nego zapada. A popodne u suprotnom smeru. Posao je na Levoj obali. Kamionski transport i ljudi koji svakodnevno sa juga dolaze poslom u BGD su glavni razlog gradnje autoputa. A ne 66% posto gradjana BGD, sa desne obale Save, koji bi do vikendice ili u selo autoputem. Po mojoj proceni oni nece ciniti ni 10% buduceg prihoda na AP.

Sto se tice stanovnika uz Ibarsku ili Obrenovca. Ko garantuje da su spremni da placaju AP. Pogledajte koliko stanovnika Pazove ili Indjije ga koristi kad ide u Bgd.

Novi Beograd nije ugožen nikako desnom starnom, ide se pravo na most na adi, a kargo centar je na obilaznici tako da i on nema nikakve veze.
Po tvojoj logici skoro svi rade na NBG, a žive na desnoj strani, i svi moraju na NBG preko Surčina :bash:
 
k11 није ни због кућа на десној ни због Београда само. Опет, центар није центар као пре неку деценију. Нови Београд узима део улоге збивања у граду а и део са Пазовама, Бановцима и велики део привреде гравитира левој траси. Лева траса ближе повезује важне путеве, аеродроме, привреду, железницу... потез кроз Сремски део је ванредно јако чвориште збивања. Ту је и река са коридором 7 и наставља се природно и лако Панчеву, Зрењанину... А верујем да може растеретити и сам центар, јер је тежиште града мало измештено, чак и ако вас доста то није приметило. Пуно је нарасла и привреда и популација равног дела града задње две деценије.
Санацију клизишта видим, као одвојен проблем. А свакако ми не делује као пример Завоја, самим тим што би 5острука планина требала да се сручи на овом месту да би настао тај сценарио. Колико је овде терен виши и ближи реци, колика је ширина река за поређење?
 
@drum1 Ovo su ozbiljne analize, iako ne daju sve odg. na moja pitanja:

http://www.putevi-srbije.rs/pdf/stu...u_sredinu_e-763_beograd_(ostruznica)-umka.pdf
http://www.putevi-srbije.rs/pdf/studije ... enovac.pdf
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0354 ... 01071M.pdf

Ne verujem u procenu o istoj ceni desne i leve varijente. Moja laicka procena, je da ce desna kostati, na kraju, 3x (tri puta) vise od leve. To mislim jer:

1. se u idejnom projektu(ono sto sam uspeo da nadjem) pominje iskljucivo sanacija postojecih klizista Umka i Duboko. Potencijalna se ne pominju, a cela oblast je na slicnom terenu od Barica pa skoro do Ostruznice. Na forumu je okaceno nekoliko geo karti podrucja. Koliko ce kostati sanacija ako se pojave nova klizista? Ili sanacija ovih ne bude dovoljna?

2. Cena sanacije postojecih klizista izgradnjom kamenog zida od 4km, sa pomeranjem reke i sirenjem korita mi izgleda nerealno niska. Za pocetak, treba ugraditi 3 miliona m3 peska i 1.5 miliona m3 kamena! Slican projekat. Zemunski kej. vidi cene i kolicinu materijala.

3. U dokumentima koje sam gore stavio, reka se pominje kao jedan( iako najbitniji) od uzroka klizista. Sta je sa drugim uzrocima?

4. Ne verujem ovim ljudima zbog:
- Beske 2( zbog sanacije klizista trazeno 40mil eura vise), znaci lose uradjen projekat, tj. geofizika
- UMP (ceo od Pan.mosta do Bezanije, sa svim tunelima, mostom, eksproprijacijom... je trebao da kosta 598 miliona eur! Znaci, katastrofa od predvidjanja i realizacije.
- na K10 se od izgradnje otvorilo 10 ili 11 klizista! Eeej! Ko je radio projekat! Kakva su to ispitivanja i uredjenje okolnog zemljista! A ovde ( u Umci) pricamo o najvecem klizistu u Evropi
- u Srbiji niko ne odgovara za pogresne projekte i procene izgradnje. Mogu da pogrese, odrade lose projekte i nikom nista. Sem nama, koji treba da vracamo kredite

5. eksproprijacija je delimicno uradjena, pa su ljudi krenuli da grade kuce. Zbog toga i eko.uticaja, se u Ostruznici predvidja vijadukt od 500 i nesto metara.

6. Do sada uradjeni poluautoput na nekoliko mesta mora da se menja:(vijadukt u Ostr.), prelaz preko mag.gasovoda. kao i ukrstanje sa buducom trasom M19.

7. naravno, mora da se napravi alternativa autoputu, tj. nova trasa M19 (tamo gde se budu preklapali) kao i petlja Umka

8. prolaz kroz Baric i eksproprijacija

9. Ono sto je bitno kod DOS ili LOS su buduci korisnici. Koliko ce ljudi odustati od AP, ako bude na levoj strani? Radnim danom guzve na prilazima Bgd su ujutru ka gradu a uvece od grada. Ja verujem da vecina buducih korisnika ovog dela AP, bio on na DOS ili LOS, imati polaziste na 30+ km(ispravka!) od Beograda. I da im nije cilj centar grada. Vec tranzit, ili poslovno proizvodni deo BGD i okoline. Od onih koji zive u okolini grada, a cine bar 50% vozila na M19 i M22, samo ce mali deo preci na AP. Onima na Ibarskoj do Stepojevca se nikako neisplati.

10. 66% Beogradjana zivi na desnoj strani, ali koliko cesto ce oni koristiti tu deonicu AP? Svaki dan, jednom nedeljno ili kad idu na letovanje u CG? Ovakvom logikom, Most Zemun Borca se nikad ne bi izgradio. Daleko bi bili vazniji onaj u Vinci i Adi Huji. No matter cost.
Zato mislim da ce ga samo mali deo stanovnika BGD na des.obali, koristiti ucestalo, onaj deo koji ima cesto posla na jugu. Ostali turisticki, nekoliko puta godisnje.

Problem je u tome sto ja sve ovo zamisljam i racunam, umesto da na sajtu Puteva Srbije imam podatke i opsirne analize. O vrsti buducih korisnika, njihovim polazistima i krajnjem cilju. Ucestalosti putovanja. Alternativama na DOS i LOS.

Da zakljucim, po mom misljenju, cena na DOS ce biti daleko visa nego na LOS. I nece ni blizu opravdati benefite od eventualnog sredjivanja klizista i manjih troskova putovanja desnom obalom. Nikad.

@svsavic Fino cu ti odgovoriti. Kad kazem posao, mislim na vrstu posla koja zahteva koriscenje automobila ili kamiona. Ili zaposleni koriste auto da bi dosli na posao. Na desnoj obali ima mnogo manje proizvodnih, logistickih tj transportnih odredista. Od velikih su ostala skladista oko Luke Beograd i u Savskom amf. Sa njihovim izmestanjem, leva strana ce biti polaziste i cilj drumskog transporta.
Uostalom, mozes i sam da se uveris ako pogledas u kom smeru su guzve na mostovima i ulazima u grad ujutru i popodne.
 
66% зато што имамо административну поделу у којој су Обреновац, Лазаревац... у Београду а још ближи Бановци, Пазове, Панчево... нису. Сам ужи град није у том проценту сигурно подељен. Још би додао да је са Карабурме и тог ћошка десног дела Београда, на пример, у будућности исто брз и једноставан приступ ЛОС мостом на ада Хуји. Свакако, као и Никола, желим више процена и података.
 
@nikola32

Pa ako su te projekti Beška2 i slični naučili da ne veruješ početnim cenama, zar nije logično da će izgradnjom LOS i novog mosta preko Save, baš tu da proradi klizište ili da se pojavi antičko groblje ili bilo šta slično?. Zar misliš da je LOS operisan od takvih dizača cena?

Ako je postojećem projektu DOS potrebno nekoliko prepravki, šta misliš kako će se tek novi projekat pokazati. Mogu da se kladim da će ispasti milion i jedan problem prilikom izgradnje.

Pominjao si i kargo terminal u Batajnici, kao da je predviđeno postojanje 1 terminala. Beograd bi trebalo da ima bar 5 takvih terminala, a jedan od kandidata je i ranžirna stanica Makiš.
 
Vrh