Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Slušao sam na radiju predstavnike udruženja građana 'Naša Umka'. Bili su vrlo rezignirani izborom leve strane. Kažu da im klizište bukvalno onemogućava normalan život. Propadaju kuće, bandere, putevi, sve. I takođe kažu da je 'desna' opcija i sa sanacijom klizišta i dalje jeftinija od leve.
 
Pa koliko god se trudili da nađemo neki razlog za levu stranu, ne ide. Da bude makar jedan naspram 10-ak razloga u korist desne strane.

Kao dan je jasno da nemamo para osim kroz aranžman sa Kinezima, i ako je njihov izričit uslov bio da se ne ide preko klizišta, onda je samo bilo potrebno da nam gospodin Velja to jasno i kaže. Onda bi bilo jasnije koje argumente koristiti.
 
Па то зависи од степена игнорисања саговорника. Као кад Веља игнорише ове ставове, сигуран сам да их ни не види.
 
a možda će čuti za ovo što će se sutra održati u centru Umke (kopirano s fb profila "Naša Umka Udruženje Građana")
Poštovani sugrađani,
pozivamo Vas na mirni protest povodom odluke Republičke revizione komisije da trasa auto-puta prođe Surčinskom stranom.
Protest će biti održan u sredu 16.10.2013 sa početkom u 16h na ulasku u Umku
 
takozvani "koridor 11" neće biti auto put, nego će se sastojati delom od auto puta, a delom i od gradskih saobraćajnica.

naime, od obrenovaca do pančeva će ići preko leve obale, pored surčina, pa paralelno sa vinogradskomi onda se spoji sa tom ulicom, da bi dalje preko dr ivana ribara, saobraćajnicom t6 i kineskog mosta išao ka pančevu.


znači zaj*** su logičan pravac desne obale, pa obilaznica preko bubanj potoka, vinče, mosta preko vinče i dalje ka pančevu....


Ilić:pančevu autoput na Koridoru 11
Izvor: Tanjug
Beograd -- Pančevo ima veliki privredni potencijal, s obzirom da će u budućnosti dobiti autoput na trasi Koridora 11, izjavio je ministar građevine Velimir Ilić.















Foto: Fonet, arhiva

Ministar je na sastanku sa rukovodstvom grada Pančeva, gde je otvorio gradilište za objekte namenjene socijalnom stanovanju, istakao da se Pančevo nalazi na ruti Koridora 11: Temišvar - Vršac - Pančevo - Beograd - Bar - Bari.

Ilić je kazao da će zbog toga u narednom periodu biti građen autoput od Pančeva do Vršca, ali i do Zrenjanina.

On je napomenuo da će zbog planiranih ulaganja u Luku Pančevo biti pojačani privredni tokovi u tom gradu, kao i da će biti uspostavljen mešoviti transport robe (drumski, železnički i vodni).

Prema njegovim rečima, budući autoput na Koridoru 11 biće izgrađen od "kineskog mosta" Zemun - Borča do Pančeva.

Ilić je naglasio da bi Pančevo u narednom periodu trebalo da se poveže i sa beogradskom obilaznicom preko budućeg mosta na Dunavu kod Vinče. On je dodao da će gradnja obilaznice oko Beograda, do Bubanj Potoka, biti nastavljena punom parom u toku iduće godine.

Puno italijanskih firmi posluje u Rumuniji i Srbiji i očekuje se da EU u narednom periodu taj putni pravac i zvanično proglasi za evropski koridor, dodao je Ilić.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=764269
 
Vlada prihvatila kredit od kineske eksim banke za izgradnju deonica obrenovac-ub i lajkovac-ljig. Početak gradnje očekujem uskoro.


I još jedna dobra vest. Građani umke danas blokirali saobraćaj zahtevaju auto put na desnoj strani.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Hm, kad pogledam ovaj prilog dodje mi da promenim misljenje i uvazim argumentaciju onih koji se zalazu za trasu levom obalom.
Koliko god da razumem ove ljude, njihovi zahtevi mi deluju vrlo licemerno.
Kao da je stanovnicima Umke stalo do zaštite vodoizvorišta, reni bunara i prevencije aerozagađenja u Surčinu! Stalo im je kao do lanjskog snega. Nije nego. Da se istinski brinu za životnu sredinu, bili bi zahvalni što trasa ide dalje od njihovog mesta, a zabrinuti ukoliko se ipak bude išlo preko Umke, jer bi auto-put neizostavno devastirao park-šumu Žuto brdo, rezervat divljači i redak prirodnipotencijal u ovom, ekološki već dovoljno ugroženom području.
 
Jel postoji nešto da nije istina?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Sve je populizam,ljudi ne razmisljaju razborito u vecini vec se prze na populizam,zato i politicari pricaju tako,ne jer je to razumno nego jer se najvise ljudi primi to jest poistoveti sa tim pricama.

Da mene pitaju samo bih preporucio Umcanima da naprave peticiju i skupe nekoliko hiljada potpisa,to bi vec imalo tezinu protiv cele zavrzlame velje i ekipe
 
Milisave, istina je i ovo što sam ja napisao.
Mislim da treba biti iskren i priznati da su ipak u pitanju partikularni interesi.
 
A sta je nas interes?

Zaista ovo pitam jel ima dosta oprecnih misljenja i polu informacija. Neka logika mi govori da bi trebalo ici desnom stranom ali vidim da ima i drugacijih misljenja
 
Igore imas PM a Bezaninac zasto mislis da se suprotnom stranom nebi narusila zivotna sredina itd ,a vamo ce se tako i tako morati sanirati kliziste
 
Ne mislim da ne bi, tj. mislim da bi. Jedino mi smeta ovo što je viđeno u prilogu - ljudi iz Umke koji pod paravanom brige za ŽS Surčina prizivaju autoput u svoje dvorište, pritom ostajući slepi za rizik koji autoput nosi za prirodna dobra koja su bukvalno u njihovom komšiluku.

Zbog te nedoslednosti zaključujem da se ne radi o autentičnoj brizi za ŽS, već o prikrivenim partikularnim interesima koji se prećutkuju, možda lepoj svoti novca koja bi se mogla zaraditi eksproprijacijom babine kuće ili sopstvene livade, ili perspektivom buduće bolje komunalne opremljenosti, ili više tržišne cene zemljišta... Šta ja znam :)
 
Igor":2ibmityt je napisao(la):
A sta je nas interes?

Zaista ovo pitam jel ima dosta oprecnih misljenja i polu informacija. Neka logika mi govori da bi trebalo ici desnom stranom ali vidim da ima i drugacijih misljenja

Postoji samo jedan argument koji se ovde pominjao u korist leve strane, a to je strah da bi projekat zbog klizišta mogao da kasni. Mislim da je odnos forumaša otprilike 10:1 u korist desne strane.
 
Podržavam protest meštana Umke, kao što i podržavam 'desnu stranu'.
Ako je neko preskočio argumentaciju:

- sanira se klizište
- put je kraći
- desna strana je jeftinija čak i kada se saniranje klizišta uračuna u cenu

Jedina prednost 'leve strane' koju ja vidim je jednostavnost tj. veći deo je ravnica, ali zato su svi drugi argumenti protiv
 
Уосталом до Остружнице имамо изграђен полупрофил а сви надвожњаци су изведени са остављеним коридором за десну траку аутопута.
 
Bezaninac":11az8vg4 je napisao(la):
Hm, kad pogledam ovaj prilog dodje mi da promenim misljenje i uvazim argumentaciju onih koji se zalazu za trasu levom obalom.
Koliko god da razumem ove ljude, njihovi zahtevi mi deluju vrlo licemerno.
Kao da je stanovnicima Umke stalo do zaštite vodoizvorišta, reni bunara i prevencije aerozagađenja u Surčinu! Stalo im je kao do lanjskog snega. Nije nego. Da se istinski brinu za životnu sredinu, bili bi zahvalni što trasa ide dalje od njihovog mesta, a zabrinuti ukoliko se ipak bude išlo preko Umke, jer bi auto-put neizostavno devastirao park-šumu Žuto brdo, rezervat divljači i redak prirodnipotencijal u ovom, ekološki već dovoljno ugroženom području.


Е свашта. Па наравно да је лични интерес. То не значи да остали аргументи нису тачни.

Лева страна је скупља и лошија за убедљиву већину београђана. Ту рачунам и људе преко саве јер ће мостови бити још закрченији. Зашто постоји дискусија?

Лева страна:
+има дупло више аутопута
+додатно ће оптеретити већ оптерећене мостове (већина београђана ће ићи преко саве па се враћати назад - бесмислица!)
+тражи нови мост један мост
+тражи додатне паре за накнадно санирање клизишта десне стране или изградњу кућа људима којима је клизиште однело куће
+тражи паре за бензин и време које ће већина београђана бацати узалудно

Свакао да постоје аргументи за леву страну али кад све сабереш она је скупља и глупља. Не видим где је дискусија.
 
Шта мостови? А неће се прелазити у обрнутом случају?
Шта је јефтиније, пут кроз равницу или кроз клизишта?
Мени све наведено делује могуће оспорити. Не делује ни мало убедљиво.
Ја сам за Сремску трасу, не видим ништа од овога што представљате као погодност друге. Не видим такође, где је дискусија ако се искључују друге опције. Са таквим ставом може да се стекне и 100 на према један утисак. Зато у Србији често има разочараних, кад схвате да је та већина фиктивна.
 
Prelaziće se mostovi, ali u mnogo manjoj meri, jer manje ljudi živi u ravničarskom delu BG.

Na kraju krajeva, čak i da je sremska strana jeftinija, a nije, klizište svakako mora da se sanira što znači da će na kraju sremska strana biti mnogo skuplja. Jer, to nije bezazleno klizište, postoji realna opasnost da masovnim sleganjem preseče tok Save, i napravi kataklizmu. To nije naučna fantastika, to je realni scenario koliko sam razumeo geološke analize.
 
Upravo mi je pala napamet još jedna astronomska ušteda u korist desne obale. A to je da petlja gde bi se ukraštali beogradska obilaznica i takozvani "koridor 11" već postoji. To je petlja ostružnica . Da se ide surčinskom stranom morala bi da se pravi potpuno nova petlja gde bi se ukrštalo dva auto puta.



Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Бгд ужи, има 1,1 милион а у равничарском делу живи најмање 550-600 000.
Да се разумемо, ја сам умерено на овом мишљењу, ако се апокалиптична тумачења геолошких анализа потврде у даљим дискусијама, ја нећу бити неразуман. Мени је ближа и логичнија лева траса, као и ови са умке и остали гледајући шта је мени ближе. Што се тиче односа и на овој страници није мали број људи који изражава сумње и опречно мишљење а ако се мишљење и дискусија прескоче, тада нема проблема зар не. Сви хомогено размишљамо? То ме је узнемирило и боцка ме. Отворен сам и пратим мишљења али убеђивање у неке ствари, хм...
 
Ja sam definitivno za levu stranu. Citao sam zadnjih dana dosta o ovome a nesto nam i od ranije.

3 opcije su razmatrane, desna strana DOS, leva strana LOS uz Savu i leva strana do Surčina. Po meni je najbolja LOS uz Savu. Duza je samo 3,5 km od DOS i prikljucak na obilaznicu bi bio u blizini mosta kod Ostruznice. Mislim da su mahom livade na tom pravcu. Skoro da nema njiva. Cena mosta bi trebala da bude manja od 60 mil. eura.

DOS ili desna strana. Po onome sto sam procitao, cela oblast od Barica pa skoro do Ostruznice je jedno veliko kliziste. Najvece u Evropi. Na istoku ide skoro do Barajeva. Cak i deo izgradjenog poluautoputa neposredno posle Ostruznice ide preko pot. klizista. Duboko i Umka su aktivni. A potencijalnih ima jos. Po iskustvima sa K10 njihova sanacija ili resavanje niti su jeftini niti konacni. Pre drugog svetskog rata na tom podrucju je bila zabranjena gradnja i zasadjena suma. Velika aktivacija klizista je krenula sezdesetih god. sa masovnijom izgradnjom kuca. Drzava ni gradjani ni tada a ni sada nisu odgovorni za ljude koji su tu gradili svoje domove. Znali su da rizikuju. Da li zbog jeftinih placeva ili zbog cega vec. Srbija u ovom trenutku a i inace ima mnooogo vece obaveze prema velikom broju zaista siromasnih stanovnika.

Imam ogromnu rezervu prema recima i tvrdnjama V.Vujanica i ljudi iz Via Vita i IGS(Lj.Kuzovic). Njihova imena se stalno povezuju sa Alpinom i Porr-om. Cifre za izgradnju LOS i DOS koje iznose po meni su tendeciozne i nerealne. Lj. Kuzovic je vodio Studiju opravdanosti UMP na osnovu koje je doneta odluka o gradnji Mosta na Adi i UMP. Od Pancevackog mosta do Bezanijske Kose sa sve mostom kod Ade, trebalo je da kosta 598 miliona eura. Toliko o procenama i realnosti. Koliko je Alpina trazila za odstetu za kliziste Beska2? Koja je cena nadvoznjaka kroz Ostruznicu od 500 metara i prelasci preko gasovoda na 4 mesta. Eskproprijacija 20 ha zemljista do Umke? Od toga 10 urbanizovanog. Trenutno u Batajnici ne moze da se nastavi izgradnja petlje zbog problema sa eksproprijacijom, a za probleme u Vojvodjanskoj svi na forumu znaju.
Ja mislim da je realna razlika u ceni izgradnje bar 3x.

Za mene vise nema dileme. Leva strana svakako
 
Drzava ni gradjani ni tada a ni sada nisu odgovorni za ljude koji su tu gradili svoje domove. Znali su da rizikuju. Da li zbog jeftinih placeva ili zbog cega vec. Srbija u ovom trenutku a i inace ima mnooogo vece obaveze prema velikom broju zaista siromasnih stanovnika.
DRZAVA JE ITEKAKO ODGOVORNA
1.zato sto je dopustila divlju gradnju
2.zato sto je dala prikljucke , na struju ,vodu ,itd
3.zato sto je to legalizovala
4.zato sto se nije ponasala odgovorno
5. dodat po zelji
 
Vrh