Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609976#p609976:pae09wlh je napisao(la):
miki-nbgd » Uto Mar 19, 2019 7:47 pm[/url]":pae09wlh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609828#p609828:pae09wlh je napisao(la):
Gradjevinar » Tue Mar 19, 2019 10:22 am[/url]":pae09wlh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609770#p609770:pae09wlh je napisao(la):
KrCan » Uto Mar 19, 2019 12:14 am[/url]":pae09wlh] ako je moguce jedno pojasnjenje za ove pesacke staze, otkud po sredini mosta, a zasto ne ivicama...? :sesir:
Krcane, bice pesacke staze i na ivicama, vidi se na jednoj od fotografija :) Pesacke staze u sredini mogu biti iz vise razloga. Dva smera AP-a su uvek razdvojena, zbog nekog eventualnog nesrecnog slucaja, a tu su i zastitne ograde koje sluze da pomognu u tome, a jos je bolje kada imamo neko uzvisenje, poput ovih pesackih staza. Uz sve to, staze ce sluziti kao revizione prilikom eksploatacije mosta, a pretpostavljam da ce tu biti postavljeno i osvetljenje, i druge instalacije , pa su staze po sredini takodje pogodne za njihovo odrzavanje :)
Pohvale za sve vredne forumase koji nam fotografijama ulepsavaju dane !

Po našim propisima na AP nije neophodno raditi servisne ili revizione staze. Sasvim je ispravno i projektovati ovako:
Pogledajte prilog 1
ili ovako

Time se smanjuje širina mosta za po 85cm sa svake strane. Ako se zna da je cena mosta na AP 600+ evra po m2 to može biti značajna ušteda jer realno pešacima nije mesto na AP. A i dugoročno gledano jeftinije je jer ako se stave servisne staze onda mora da se stavi i pešačka ograda, pocinkovana je skupa oko 100e po m pa onda izvođači stavljaju obične koje brzo propadaju.
Što se tiče cevi za instalacije u stazama one nisu u skladu sa propisima. SRDM kaže:
“Smernice ne predviđaju da se u hodnike ugrađuju cevi za instalacije jer je ugrožena trajnost hodnika i instalacija. Izuzetak je samo kod hodnika na M/R putevima u naselju za brzine manje od 50 km/h gde je predviđen hodnik veće debljine, kao što je pokazano na slici 12. U svim drugim slučajevima, instalacije se ugrađuju pod konzolom u skladu sa SRDM 9.12.10 Instalacije na mostovima.”
To je posledica niskih ivičnjaka na AP, jer se pokazalo da ivičnjaci koji su iznad asfalta 7cm najbolje usmeravaju vozilo ka sigurnosnoj ogradi. Kod visokih ivičnjaka, vozilo može da preleti ogradu ili da se odbije i vrati na kolovoz i time ugrozi druga vozila.
file.php

file.php

Te smernice za projektovanje mostova su prevedne sa slovenačkog.
Instalacije se postavljaju u sanduku mosta ili u pešačkim stazama, a po konzolama samo kada se mora. Revizioni otvori na pešačim stazama su na svakih 40m, zbog provlačenja instalacija. Cevi tj. kablovska kanalizacija je fi110mm (spoljašnjeg prečnika).
Na deonici Obrenovac - Ub su instalacije postavljene na konzolnim nosačima ( projektovao je CPV) i nigde više na Koridoru 11. To je bila muka postaviti, a biće interesantno provući nove kablove.

Ovih dana počinje rad na kolovoznoj konstrukciji na deonici 2 ( Surčin - Obrenovac).
 
Dare, ovo ne izgleda lose, sta mislis jel to stavljen zavrsni habajuci sloj asfalta?
Hvala za info Choi, posto je ovo zaokruzeno kod Cacka, nije mi jasno koliko ce biti kampova, da li u Lucanima, da li i ovde ili i jos negde, mozda na kraju u Pilatovicima ispod Pozege? Sto se tice mape, bila je ova, moguce da su Kinezi u medjuvremenu menjali projekat jer je ovo stari projekat od pre 10tak godina.
Miro, evo zaokruzio sam petlju Pakovrace zutom, tu deluje da ce sadasnji lokalni put Cacak-Ovcar Banja ici ispod autoputa neposredno posle petlje Pakovrace.
 
Za nas laike je zaista uzivanje citati ove expertize od vas inzinjera gradjevinaca! Zaista mi je zadovoljstvo kad moju logiku vrlo strucno neko demantuje, pa mnogo lakse prihvatim kad razumem zasto je na jednj trasi AP iznad, a na drugoj ispod nadvoznjaka ili ti natputnjaka!
Ima jedna mudrost i kaze "Zovi me i kanta, ako hoces, ali samo me nemoj sutirati" :) Hvala vam! :kk:
U medju vremenu dok ne pristignu neke bolje mape ove deonice od Preljine do Pozege, evo ovog proslogodisnjeg snimka gde se fino vidi i trasa i petlje na njoj! :gobb: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nu90XPYHHJw[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610682#p610682 je napisao(la):
Pančevac013 » Fri Mar 22, 2019 12:18 pm

Te smernice za projektovanje mostova su prevedne sa slovenačkog.
Instalacije se postavljaju u sanduku mosta ili u pešačkim stazama, a po konzolama samo kada se mora. Revizioni otvori na pešačim stazama su na svakih 40m, zbog provlačenja instalacija. Cevi tj. kablovska kanalizacija je fi110mm (spoljašnjeg prečnika).
Na deonici Obrenovac - Ub su instalacije postavljene na konzolnim nosačima ( projektovao je CPV) i nigde više na Koridoru 11. To je bila muka postaviti, a biće interesantno provući nove kablove.

Ovih dana počinje rad na kolovoznoj konstrukciji na deonici 2 ( Surčin - Obrenovac).
[/quote]

Pančevac delimično si u pravu. Tačno je da su naše smernice prevedene sa slovenačkog. Dvehiljaditih u Sloveniji se gradilo dosta puteva pa je slovenačka državna kompanija za izgradnju puteva odlučila da napravi smernice SODOC kako bi uniformisla objekte. Ni oni nisu izmišljali toplu vodu nego su preveli nemačke standarde. Kasnije je SODOC preveden pa se koristi u BiH i Srbiji. Lepo si rekao da su cevi za instalaciju prečnika 110mm. Kad se stavi po 2 reda armature fi 10mm u gornju i donju zonu staze to ispadne da je samo za instalacije i armaturu potrebno 15cm. Pošto su pešačke staze najizloženije agresivnim dejstvima onda zaštitni sloj betona gore iznosi 4.5cm a dole iznad hidroizolacije minimum 2. Sve ukupno da bi se ugradile cevi fi110 u staze potrebno je minimum 22cm betona. Kako su na AP niski ivičnjaci od 7cm iznad asfalta i još 8cm asfalta (4 noseći i 4 habajući sloj) to znači da visina staze ide od 15 cm do nekih 17-18cm u ukoliko je poprečni pad mosta manji od 4% ili čak manje od 15 cm kad je pad veći. Sve u svemu nema dovoljno mesta. Tačno je da su na K10 staze rađene sa cevima u stazama ali prilikom izvođenja je baš zbog neugradivosti bilo problema pa su se ugrađivale cevi manjeg prečnika fi75 pa se ugrađivale između armature ili se povećavao pad na stazama... Problem nastaje kad recimo EPS-u taj prečnik nije dovoljan. Sve u svemu, zbog tih problema Putevi Srbije su u našim smernicama rekli da kad su niski ivičnjaci instalacije idu ispod konzole ili eventualno za kraće mostove u ivične vence ali opet ne u hodnike. Te smernice imaš na sajtu Puteva.
To rešenje je sasvim uobičajeno. Evo kako smo to radili u Austriji.


P.S. Krcane hvala tebi na fenomenalnim reportazama.
 
Zavrsni je sigurno u levoj od onih čunjeva i krecu se prema tunelu vidi se ekipa u daljini .Nisam siguran za ostatak ali je ovo blizu kraja.Nisam ja slikao nego sam zamolio osobu koja je prolazila i tačno sam znao da ce da stane na sred nadvoznjaka i da izadje i slika. :bash:
 
Ovih dana počinje rad na kolovoznoj konstrukciji na deonici 2 ( Surčin - Obrenovac).
[/quote]
Ako sam dobro razumeo Pančevca onda je nasip na pojedinim delovima dostigo svoju visinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610700#p610700:2cz0c3sr je napisao(la):
miki-nbgd » Pet Mar 22, 2019 12:19 pm[/url]":2cz0c3sr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610682#p610682 je napisao(la):
Pančevac013 » Fri Mar 22, 2019 12:18 pm

Te smernice za projektovanje mostova su prevedne sa slovenačkog.
Instalacije se postavljaju u sanduku mosta ili u pešačkim stazama, a po konzolama samo kada se mora. Revizioni otvori na pešačim stazama su na svakih 40m, zbog provlačenja instalacija. Cevi tj. kablovska kanalizacija je fi110mm (spoljašnjeg prečnika).
Na deonici Obrenovac - Ub su instalacije postavljene na konzolnim nosačima ( projektovao je CPV) i nigde više na Koridoru 11. To je bila muka postaviti, a biće interesantno provući nove kablove.

Ovih dana počinje rad na kolovoznoj konstrukciji na deonici 2 ( Surčin - Obrenovac).

Pančevac delimično si u pravu. Tačno je da su naše smernice prevedene sa slovenačkog. Dvehiljaditih u Sloveniji se gradilo dosta puteva pa je slovenačka državna kompanija za izgradnju puteva odlučila da napravi smernice SODOC kako bi uniformisla objekte. Ni oni nisu izmišljali toplu vodu nego su preveli nemačke standarde. Kasnije je SODOC preveden pa se koristi u BiH i Srbiji. Lepo si rekao da su cevi za instalaciju prečnika 110mm. Kad se stavi po 2 reda armature fi 10mm u gornju i donju zonu staze to ispadne da je samo za instalacije i armaturu potrebno 15cm. Pošto su pešačke staze najizloženije agresivnim dejstvima onda zaštitni sloj betona gore iznosi 4.5cm a dole iznad hidroizolacije minimum 2. Sve ukupno da bi se ugradile cevi fi110 u staze potrebno je minimum 22cm betona. Kako su na AP niski ivičnjaci od 7cm iznad asfalta i još 8cm asfalta (4 noseći i 4 habajući sloj) to znači da visina staze ide od 15 cm do nekih 17-18cm u ukoliko je poprečni pad mosta manji od 4% ili čak manje od 15 cm kad je pad veći. Sve u svemu nema dovoljno mesta. Tačno je da su na K10 staze rađene sa cevima u stazama ali prilikom izvođenja je baš zbog neugradivosti bilo problema pa su se ugrađivale cevi manjeg prečnika fi75 pa se ugrađivale između armature ili se povećavao pad na stazama... Problem nastaje kad recimo EPS-u taj prečnik nije dovoljan. Sve u svemu, zbog tih problema Putevi Srbije su u našim smernicama rekli da kad su niski ivičnjaci instalacije idu ispod konzole ili eventualno za kraće mostove u ivične vence ali opet ne u hodnike. Te smernice imaš na sajtu Puteva.
To rešenje je sasvim uobičajeno. Evo kako smo to radili u Austriji.


P.S. Krcane hvala tebi na fenomenalnim reportazama.
file.php

[/quote]

Miki, fi75 nije dovoljno za polaganje instalacija. Skoro da je beskorisno.
U fi110 staje jedan kabl 3x150mm2 za EPS ili dve cevi fi50 za Telekom.
U fi75 staje samo jedna žila kabla od 3x150, što znači da treba tri cevi fi75 za jedan kabl.

Sad ispada da se na nekim deonicama u pešačkim stazama ugrađuju cevi fi110, a na nekim ne. a sve deonice su na auto-putu.

Problem je što su Putevi Srbije usvojili priručnik, a nisu usaglasili sa standardima i preporukama EPS-a i Telekom-a.

Za objekte kao što su mostovi prosto je neverovatno da se ne ostavi rezerva za dodatne instalacije, koje će biti u budućnosti.

Primer iz Austrije je za osvetljenje mosta i deluje ok. To su kablovi od 16 ili 25mm2. Problem su napojni kablovi i optika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610735#p610735:1vekb9in je napisao(la):
Darko78 » Pet Mar 22, 2019 2:18 pm[/url]":1vekb9in]Ovih dana počinje rad na kolovoznoj konstrukciji na deonici 2 ( Surčin - Obrenovac).
Ako sam dobro razumeo Pančevca onda je nasip na pojedinim delovima dostigo svoju visinu.
[/quote]

Da, blizu je. Ovih dana se doprema kamen. To je na poddeonici od km15-km19.
 
Pancevac dali je to Obrenovacka strana .
Malo mi ova kilometrza nije jasna .Kako obelezavate ako je deonica duga 17 km.a ti kazes od 15-19 km? Pa zar petlja Surcin nije pocetak ili 0 km ili je ukljucena i deonica do NBG.
 
Ne, to je surčinska strana.
Ovako ide:

Deonica 4 : km 7+895,74 – km 9+250 ( petlja Surčina )
Deonica 3: km 9+250 – km 15+000 ( NR Jakovo )
Deonica 2: km 15+000 – km 22+050
_______Deonica 2.1: km 15+000 – km 19+000
_______Deonica 2.2: km 19+000 – km22+050
Deonica 1: km 22+050 – km 24+400 ( moste preko Save i Kolubare )
Deonica 5: km 24+400 – km 25+482 ( obrenovačka strana i petlja Obrenovac)
 
Hvala svima na novostima i objašnjenjima.
Ovaj deo za petlju Pakovraca, ima čak i na google street view, a znam da to površinom nije veliko i taj deo će biti u nekim stubovima jer je reka tu odmah i mogu biti poplave.
Ja kako sam čula glavni kamp je u Krstackom polju ,e sad hoće li samo tu radnici spavati i kakav je plan ,ko ce ga znati
 
Koliko autoput skraćuje put od Beograda do Čačka? Ova jedina deonica koliko se sjecam je krаća oko 10ak km u odnosu na magistralu.
 
marat":3b6zl1ti je napisao(la):
Koliko autoput skraćuje put od Beograda do Čačka? Ova jedina deonica koliko se sjecam je krаća oko 10ak km u odnosu na magistralu.
Oko 25 km. Navodno autoput ima 120 km a put BG -CA je oko 145 km. Doduse put BG -CA preko TO je 128 km.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Može li neko da pojasni slike glinene sa satelita? Vidi se da već par puta ima promena,nekog nasipanja, koliko li je blizu asfalt?
 
Miro čekamo Plecka on je rekao da ce biti izvestaj.U pravu si vide se promene sto je dobro jer iz snimka se videlo da je ostalo da se naspe .Znači da rade čim ima promena boje.
 
Da li bi moglo kolima da se provoza od Obrenovca do te glinene deonice? Nešto razmišljam da je obiđem i sve lepo slikam ako je dozvoljen prolaz...
 
e pa odlično, plećko je stručan i da sagleda situaciju i da pojasni koliko su odmakli.
I još jedan utisak, kao da uskladjuju radove ,prosto mi cudno bilo da se neki delovi već nisu asfaltirali, sad imam utisak da će ići zajedno asfaltiranje. Samo me brinu slike Pancevca ,on je slikao neke delove gde pukotine nisu ni taknute......
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610823#p610823:3m6ckpe8 je napisao(la):
Markidjani » Pet Mar 22, 2019 9:11 pm[/url]":3m6ckpe8]Da li bi moglo kolima da se provoza od Obrenovca do te glinene deonice? Nešto razmišljam da je obiđem i sve lepo slikam ako je dozvoljen prolaz...
Glavni radovi se vide sa nadvoznjaka nije ni potrebno ulazit na trasu.( vidi na karti).
 
Markidjani, ima snimak glinene od pre 12 dana, ne verujem da se u medjuvremenu nešto epohalno promenilo, posebno kad se uporedi sa stanjem od pre 4 meseca I vidi da tempo izgradnje nije bogzna koji. Od 10-13 minuta: https://youtu.be/xBhvEYjmfVk
Možda za mesec-dva bi bilo zanimljivo videti stanje.
 
Earth,za mesec-dva puštaju saobracaj sve će biti gotovo, šta ti je?!
Ne,bez zezanja,mozda malo ubrzaju tj doci ce i kraj tom silnom nasipanju kamena valjda ,a vidi se da se radi jer teren menja boje, ko zna možda bi nas @markidjani iznenadio lepim vestima, a pre njega možda i @Plećko
 
Gledao sam snimak ali valjda se nešto konkretno uradilo za te 2 nedelje posle tvog snimanja. Ako bude lepo vreme u ponedeljak ili utorak doneću vam najnovije informacije i slike o stanju puta.
 
Mada, već je kraj marta i ja iskreno očekujem da će ona biti gotova najkasnije do kraja aprila, početka maja...
 
Iz vaših usta u Božje uši :) Naravno I ja bi to voleo, samo kad uporedim trend protekla 4 meseca, a I generalno proteklih godina, završetak za mesec-dva mi deluje ko naučna fantastika. Ali daj Bože da ste u pravu, navijam da je istina :)
 
Vrh