Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ne znam kada ce doci. Ali posto ovde zavrsavaju stenu pored Puhova ja ocekujem da ce da dodje da otvori put. Sad videcemo. A sto se tice petlje Lucani. Ona je na dva kilometra od Lucana, i cela ce biti na stubovima. Razlog je što ce AP izlaziti iz tunela Munjino brdo prelazi preko Krstackog polja gde ce biti petlja i ponovo ulazi u tunel Laz. Tako da ce kroz polje proci na stubovima.

Poslato sa CLT-L09 uz pomoć Tapatoka
 
Hvala Stefane. E, da rekose mi Kinezi da oni rade ta dva duza tunela Laz i Munjino Brdo, a po starom projektu je trebao da bude i treci, dal bese ime Trbusani sa one strane Zapadne Morave, to ce mozda nasi. Nista, ajde nadamo se skorom svecanom otvaranju, iako je vecini jasno da konkretnih radova na trasi nece biti jos koji mesec posle toga, tj kako oni rekose do kraja maja. Ako ce petlja Lucani biti cela na stubovima to mora da ce izgledati mocno, ali iz tih razloga je ova deonica i preskupa, mogu misliti kolko ce tek biti radova na usponu iznad Pakovraća za Jelicu/Ovčar, a ni ta dva tunela nisu naivna, zapravo kada se zavrsi bice duzi od sada najduzeg tunela Manajle dole u Grdelickoj za oko pola kilometra.
He, gledam nesto ove Pleckove slike i smesno mi sto na 120km koji ce uskoro biti u prometu, od Surcina do Cacka, jos ni u najavi nema ni jedna benznska pumpa... A kamoli punjaci za elektricna vozila. Znaci, samo sa dobro napunjenim rezervoarom na ovaj autoput...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609804#p609804:2d2flcun je napisao(la):
plećko » Uto Mar 19, 2019 6:09 am[/url]":2d2flcun]Jednu bitnu reč sam zaboravio da napišem kad sam rekao nema zaštitne ograde, "žičane" koja sprečava ulazak divljači na AP.

Ma odmah smo ukapirali , nema potrebe da se nerviraš ako si neku reč izostavio.
Veliki naklon i sve pohvale od mene (a verujem od svih forumaša) za trud, vreme, snalaženje da bi mi bili u toku. :sesir:
Nemoj da staješ. :kk:
 
Par slika sa puta kod Jakova.
5f67efef0ff1b8fca9d634fe46e180ba.jpg
768b40d51f43e4b2c390007512fb0fc0.jpg
12003732b534ac7127ecd2884ec0f7a6.jpg


Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Znaci u ne tako dalekoj buducnosti bi trebali da puste saobracaj ispod nadvoznjaka autoputa I da krenu da nasipaju zemlju do nadvoznjaka.
 
Mozda je glupo pitanje ali zar nije bilo jednostavnije da su napravili nadvoznjak iznad AP nego nadvoznjak iznad lokalnog puta koji ide prema Jakovu ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
tu negde je i pruga, moguce da je zbog toga jednostavnije da AP ide preko oba?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609828#p609828:2l3sju9l je napisao(la):
Gradjevinar » Tue Mar 19, 2019 10:22 am[/url]":2l3sju9l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609770#p609770:2l3sju9l je napisao(la):
KrCan » Uto Mar 19, 2019 12:14 am[/url]":2l3sju9l] ako je moguce jedno pojasnjenje za ove pesacke staze, otkud po sredini mosta, a zasto ne ivicama...? :sesir:
Krcane, bice pesacke staze i na ivicama, vidi se na jednoj od fotografija :) Pesacke staze u sredini mogu biti iz vise razloga. Dva smera AP-a su uvek razdvojena, zbog nekog eventualnog nesrecnog slucaja, a tu su i zastitne ograde koje sluze da pomognu u tome, a jos je bolje kada imamo neko uzvisenje, poput ovih pesackih staza. Uz sve to, staze ce sluziti kao revizione prilikom eksploatacije mosta, a pretpostavljam da ce tu biti postavljeno i osvetljenje, i druge instalacije , pa su staze po sredini takodje pogodne za njihovo odrzavanje :)
Pohvale za sve vredne forumase koji nam fotografijama ulepsavaju dane !

Po našim propisima na AP nije neophodno raditi servisne ili revizione staze. Sasvim je ispravno i projektovati ovako:
Pogledajte prilog 1
ili ovako

Time se smanjuje širina mosta za po 85cm sa svake strane. Ako se zna da je cena mosta na AP 600+ evra po m2 to može biti značajna ušteda jer realno pešacima nije mesto na AP. A i dugoročno gledano jeftinije je jer ako se stave servisne staze onda mora da se stavi i pešačka ograda, pocinkovana je skupa oko 100e po m pa onda izvođači stavljaju obične koje brzo propadaju.
Što se tiče cevi za instalacije u stazama one nisu u skladu sa propisima. SRDM kaže:
“Smernice ne predviđaju da se u hodnike ugrađuju cevi za instalacije jer je ugrožena trajnost hodnika i instalacija. Izuzetak je samo kod hodnika na M/R putevima u naselju za brzine manje od 50 km/h gde je predviđen hodnik veće debljine, kao što je pokazano na slici 12. U svim drugim slučajevima, instalacije se ugrađuju pod konzolom u skladu sa SRDM 9.12.10 Instalacije na mostovima.”
To je posledica niskih ivičnjaka na AP, jer se pokazalo da ivičnjaci koji su iznad asfalta 7cm najbolje usmeravaju vozilo ka sigurnosnoj ogradi. Kod visokih ivičnjaka, vozilo može da preleti ogradu ili da se odbije i vrati na kolovoz i time ugrozi druga vozila.
 
Gugulica":y097s313 je napisao(la):
Mozda je glupo pitanje ali zar nije bilo jednostavnije da su napravili nadvoznjak iznad AP nego nadvoznjak iznad lokalnog puta koji ide prema Jakovu ?
Veruj mi da sam se isto pitao i to jos od kad sam obisao prosle godine celu trasu i video da ne samo taj kod Jakova, ve svi redom prelazi preko lokalnih puteva na celoj trasi do Obrenovca su radjeni tako! Mislim da ih ima ukupno 4. I dalje mislim da bi jeftinije bilo i lakse za konstruktore da se radilo obrnuto, to jest AP ispod lokalnih puteva!
@miki-nbg hvala na expertizi! :kk:
 
@Earthmoving
Ima tu još posla,grede,ploča ali sudeći po broju radnika na,oko i ispod nadvožnjaka u pravu si biće to brzo.Evo još par slika gde se vidi iz nekog drugog ugla a na trećoj slici je nasip na strani ka Obrenovcu koji je odmah iznad baj-pasa na tri koraka od nadvožnjaka.
3dc89ea9d6646c655ee1471749313ea1.jpg
7c457b650f459339bda6f8afc2102c62.jpg
63cbd574be08f3ddde6329bb2414c15a.jpg


Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Hvala za sve slike i brojna objašnjenja! Hvala svim forumasima!
Pošto smo pominjali dolazak AV u Lučane -Cacak i otvaranje radova na izgradnji AP,ono što izjavljuju da dolazi 19og aprila u Moravicki okrug i obilazi Čačak,Ivanjicu, Lucane, e sad da li će dolaziti ranije zbog otvaranja ne znam,ne verujem,. Poseta Zlatiborskom okrugu za sad se ne pominje nigde,a mislim da će se to znati na par dana makar . Tako da mozda ne bude on u delegaciji otvranja radove ili će čekati jos mesec dana
 
Kakva je razlika, radovi će početi kada će početi (ne pre kraja maja)?
 
Hvala za slike Tikvica, dobro, ja sam mislio da im treba jos jedno 2-3 meseca pa onda da krenu to nabacivanje zemlje pored nadvoznjaka, vidim da nije bas tako blizu ali ne deluje ni da je predaleko. Dobra stvar je sto je sad definitivno pocela gradjevinska sezona, moze svuda se punim kapacitetom radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610107#p610107:2ng7ol2e je napisao(la):
sev » Sre Mar 20, 2019 10:25 am[/url]":2ng7ol2e]Kakva je razlika, radovi će početi kada će početi (ne pre kraja maja)?
Pa razlika je u tome što su sami rekli kraj meseca marta,pa da vidimo dal će i u startu da to pomeraju . Ne treba da nam bude normalno da odmah sami računamo da radovi neće početi kad su i rekli. Sramota je ( njihova) da nas naviknu da slazu kako usta otvore.
Drugo što me zanimalo kada će da otvore rafove jeste da bi makar počelo sa iz gradnjom tih kampova,jer za sad ni lopate nisu doneli.
Trece, kao laik kažem da 99% je da ni u maju neće početi sa nekim radom, onako da se radi . Značilo bi da za 2 mes podignu kampove ,sve neophodne ljude obezbede,sve u katastru zavrse ,donesu/ dovezu te mašine za probijanje tunela koje garantujem sigurnon nisu male a možda se neke i na licu mesta montiraju sklapaju .... od svega im je najlakše dovoziti kamione ,ostalo ništa nije.
Zaista je primarno da dodju radnici ,a da bi došli potrebni su kampovi, pa tek potom masine
 
Što se tiče opreme, pošsto su CRBC i CCCC povezane firme, deo potrebne opreme će biti dovezen iz Crne Gore jer oni dole rade Mateševo-Smokovac. Tih 40tak km u Crnoj Gori bi po novom roku trebalo biti gotovo u maju 2020-e, tako da će im neka oprema dole biti do tad, ali ako su tuneli u CG probijeni moguće da su krtice slobodne i da će ih posle juna dovesti na Čačak-Požega za duže tunele oko Lučana: Laz i Munjino brdo. To bi bilo odlično, jer te mašine kopaju odličnom brzinom, 5-10 metara na dan, što je više nego 5-10 puta brže po metru nego što smo imali ove sporaćke iskope tunela Brančić, Brđani, Šarani, gde je brzina bila oko 1 metar iskopa po danu, a ti tuneli nisu imali preko 1 km dužine. Ova dva tunela na Čačak-Požega su duplo duža, pa bi dosadašnjim tempom trebalo 5 godina samo da se probiju. Ali ako donesu krtice koje su radile u CG, to bi moglo biti probijeno za oko godinu-godinu i po dana u odnosu na datum kad počnu da kopaju.
 
Pitanje je da li će moći da koriste te krtice. To ipak zavisi od geologije. Ali opet računam čim je ovako kratak rok onda to znači da mogu brzo da kopaju jer je bolja geologija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610142#p610142:3v3tnoey je napisao(la):
MiraC » Sre Mar 20, 2019 1:10 pm[/url]":3v3tnoey]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610107#p610107:3v3tnoey je napisao(la):
sev » Sre Mar 20, 2019 10:25 am[/url]":3v3tnoey]Kakva je razlika, radovi će početi kada će početi (ne pre kraja maja)?
Pa razlika je u tome što su sami rekli kraj meseca marta,pa da vidimo dal će i u startu da to pomeraju .

Ozbiljno ovo pitaš? Nejasno nam je do sada da obećanja aktuelne garniture ne vrede bilo čemu, osim marketinga prema sopstvenoj ciljnoj grupi?

Koliko puta treba da slažu, pre nego shvatimo da... pa, da prosto lažu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610195#p610195:1sgcx5gz je napisao(la):
sev » Sre Mar 20, 2019 3:17 pm[/url]":1sgcx5gz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610142#p610142:1sgcx5gz je napisao(la):
MiraC » Sre Mar 20, 2019 1:10 pm[/url]":1sgcx5gz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610107#p610107:1sgcx5gz je napisao(la):
sev » Sre Mar 20, 2019 10:25 am[/url]":1sgcx5gz]Kakva je razlika, radovi će početi kada će početi (ne pre kraja maja)?
Pa razlika je u tome što su sami rekli kraj meseca marta,pa da vidimo dal će i u startu da to pomeraju .

Ozbiljno ovo pitaš? Nejasno nam je do sada da obećanja aktuelne garniture ne vrede bilo čemu, osim marketinga prema sopstvenoj ciljnoj grupi?

Koliko puta treba da slažu, pre nego shvatimo da... pa, da prosto lažu.
A ovi pre njih su bili bas od reči.Kad se setim obecanja o koridoru 10 i olimpijadi ...
Jos da mi neko samo pokaze postenog politicara i coveka od reci .To kod nas nije moguce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610070#p610070:29yc0v90 je napisao(la):
KrCan » Sre Mar 20, 2019 3:50 am[/url]":29yc0v90]
Gugulica":29yc0v90 je napisao(la):
Mozda je glupo pitanje ali zar nije bilo jednostavnije da su napravili nadvoznjak iznad AP nego nadvoznjak iznad lokalnog puta koji ide prema Jakovu ?
Veruj mi da sam se isto pitao i to jos od kad sam obisao prosle godine celu trasu i video da ne samo taj kod Jakova, ve svi redom prelazi preko lokalnih puteva na celoj trasi do Obrenovca su radjeni tako! Mislim da ih ima ukupno 4. I dalje mislim da bi jeftinije bilo i lakse za konstruktore da se radilo obrnuto, to jest AP ispod lokalnih puteva!
@miki-nbg hvala na expertizi! :kk:


Nije pravilo, ali se preferira da AP ide iznad lokalnog puta a ne obrnuto. Isto vazi za brze pruge. To se radi iz sigurnosnih razloga. Ulaz na AP je kontrolisan I nema zaustavljanja, dok lokalnom putu ima pristup svako, ukljucujuci bicikliste i pesake. Pa onda imamo, u zavisnosti od stepena kulture, bacanje kamencica, pljuvanje, pisanje, da ne nabrajam dalje… Sve sto moze biti opasno i kobno za vozila koja se ispod krecu velikom brzinom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610097#p610097:2q7fgc3r je napisao(la):
MiraC » Wed Mar 20, 2019 10:38 am[/url]":2q7fgc3r]Hvala za sve slike i brojna objašnjenja! Hvala svim forumasima!
... Poseta Zlatiborskom okrugu za sad se ne pominje nigde, a mislim da će se to znati na par dana makar.

Miro ti ko da nisi odatle - u Zlatiborskom okrugu je druga partija na vlast !!!
 
Malo sam gledao pa i most kod Beske ima pesacke staze isto kao ovaj kod Obrenovca.A Pupin samo bočne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610217#p610217:263kwwqz je napisao(la):
vlasta » Sre Mar 20, 2019 4:29 pm[/url]":263kwwqz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610097#p610097:263kwwqz je napisao(la):
MiraC » Wed Mar 20, 2019 10:38 am[/url]":263kwwqz]Hvala za sve slike i brojna objašnjenja! Hvala svim forumasima!
... Poseta Zlatiborskom okrugu za sad se ne pominje nigde, a mislim da će se to znati na par dana makar.

Miro ti ko da nisi odatle - u Zlatiborskom okrugu je druga partija na vlast !!!
Ma mislila sam kao okrug, a ici će u Pz ,u Ue ,za Bajnu Baštu ne znam , a preskočiti Cajetinu ,Kosjeric... oni nek se stide i treba da ih zaobidje kad su takvi kontraši pih ( malo se salim). Mora kod nas doci, a mi svi po zastavicu i da ga docekamo!
 
I meni je nejasna logika po kojoj odlucuju kad autoput ide iznad lokalnog puta, a kada ispod. Recimo, ovaj deo u ravnici od Surcina do Obrenovca deluje da ce autoput uvek prelaziti iznad lokalnih puteva, ali na istom autoputu nize, isto ravnica od Lajkovca do Ljiga imamo slucajeve da autoput ide ispod lokalnih puteva za Bogovadju I Latkovic.
Kod valovitih terena ima neke logike, pa tako ako autoput silazi sa visine onda zbog blaze visinske razlike autoput prelazi iznad lokalnih puteva (npr iznad Lajkovac-Valjevo kod petlje Lajkovac, zatim iznad lokalnog puta Šarbane-Ub I sl) ili obrnuto, ali u ravnici ne vidim da su imali ikakav jedinstven šablon resavanja ukrstanja.
 
Mislim da se odlučuje od situacije na terenu. Na ovom primeru mi deluje ok da autoput ide iznad. Koliko vidim nasip ide celom trasom pa tako zbog mosta neće biti nešto mnogo viši. Razlog je verovatno i taj što ide preko uskog lokalnog puta pa je most kratak i dosta podseća na neki propust.bTakođe i nemogućnosti da se prave prilazne rampe za nadvožnjak koji bi bio malo poduži.
 
Vrh