Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Na šta se misli kada se kaže Surčinska petlja, jel se tu računa i ona mala petlja za ulaz iz Vojvođanske ulice, ili će u ovoj fazi uključenje na AP biti moguće samo sa obilaznice?
 
Ako sam dobro razumeo, ulaz na AP Surcin - Obrenovac ce biti moguc samo sa obilaznice... to znaci da ce meni koji zivim u J. Gagarina biti i sa tim delom AP lakse da odem preko Cukarice ka Obrenovcu nego da kruzim silne kilometre okolo... ne vidim poentu ovog dela bez Surcin - Novi BG i ne znam zasto se u rom delu ne radi brzi put a ne pun profil AP?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610235#p610235:15dh5cy2 je napisao(la):
geovuk » Wed Mar 20, 2019 6:30 pm[/url]":15dh5cy2]Mislim da se odlučuje od situacije na terenu. Na ovom primeru mi deluje ok da autoput ide iznad. Koliko vidim nasip ide celom trasom pa tako zbog mosta neće biti nešto mnogo viši. Razlog je verovatno i taj što ide preko uskog lokalnog puta pa je most kratak i dosta podseća na neki propust.bTakođe i nemogućnosti da se prave prilazne rampe za nadvožnjak koji bi bio malo poduži.
Upravo tako. Ne postoji pravilo da li će se raditi potputnjak ili natputnjak (nadvožnjak i podvožnjak su objekti iznad i ispod pruge). Što se bezbednosti tiče oba su ravnopravna. Na mestima ukrštanja postavljaju se zaštitne mreže uz ogradu. Bitno je samo da potputnjak ne bude najniža tačka na putu da se u njemu ne bi zadržavala voda. U ovom slučaju kad je AP već na visokom nasipu i ukršta se sa postojećim putem logično je podići malo niveletu AP i napraviti kratak potputnjak od desetak metara nego praviti natputnjak. Minimalne dužine natputnjaka prako AP su 50ak m. 50m po 2 trake to je 100m puta u oba smera na konstrukciji + nasip koji bi u ovom slučaju bio sigurno 8-9m viok. Na AP imamo 6 traka po 10ak metara to mu dođe 60-70m puta na konstrukciji u oba smera. Znači ovo je jeftinije rešenje. A i dugoročno cena održavanja objekta od 10ak metara je mnogo manja od objekta od 50. Tako da je ovo dobro rešenje.
 
bokili84":2y381vhb je napisao(la):
Ako sam dobro razumeo, ulaz na AP Surcin - Obrenovac ce biti moguc samo sa obilaznice... to znaci da ce meni koji zivim u J. Gagarina biti i sa tim delom AP lakse da odem preko Cukarice ka Obrenovcu nego da kruzim silne kilometre okolo... ne vidim poentu ovog dela bez Surcin - Novi BG i ne znam zasto se u rom delu ne radi brzi put a ne pun profil AP?

Komsija i ja sam u Jurija Gagarina ali mislim da sigurno necu ici na Obrenovac jer ce ti vec u Baricu biti cep odnosno kolona automobila. Zrtvovacu tih 20-25 km da idem preko obilaznice sto ce mi doci na isto ako merim potrosnju goriva + necu stajati u mestu jer mi je sve AP. Od J. Gagarina do petlje Surcin preko obilaznice ce se stizati u proseku za 15-20 min a koliko ce ti trebati preko Obrenovca da ides ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ima logike u ovom sto si napisao ali to vazi samo ako ides u spicu.... Ako ides na put na primer u utorak oko 9-10h ujutru ne ocekujem da se napravi bas toliki cep kao na primer petkom i nedeljom... Videcemo kako ce biti ali svakako ne razumem zasto od J.Gagarina do petlje u Surcinu ne naprave brzi put? Jeftinije i brze i lakse za izgraditi.... Nisam strucnjak pa me zanima sta misle ljudi koji su u struci a ima ih na forumu?
 
Da, ja svesno pisem podvoznjak I nadvoznjak, iz dva razloga: 1. Pod/nadvožnjak se odnisi na reč voziti, a to nije samo voz tj pruga, nego se sva vozila voze, tako da nadvožnjak se moze shvatiti ne samo kao iznad voza nego I iznad svih vozila. Nad ili pod prugnjak bi bio u tom kontekstu pogrešan naziv ali ne I nad/podvožnjak; 2. Nad/pod putnjak su reči koje sam prvi put čuo pre par godina, dok je nad/pod vožnjak nešto što sam slušao kao decenijama prihvaćen termin od svih, što u svakodnevnom govoru, što na tv-u I slićno.
Tako da, poštujem svačije pravo da koristi reči koje želi, ali ja lično ostajem pri nazivima nadvožnjak I podvožnjak.
 
Ti termini su razdvojeni da bi se pravila razlika među objektima. Mostovi su objekti preko vodenih prepreka, vijadukti preko suvih prepreka, podvožnjaci i nadvožnjaci ispod/preko pruge a potpunjaci i natputnjaci ispod/preko puteva. To je terminologija koju koriste u Putevima Srbije. U svakodnevnom govoru ljudi sigurnosne ograde zovu bankina i šta sad...
 
Problem sa terminom Puteva Srbije je sto oni ne znaju da je reč voziti starija od voza kao mašine koji se tek pojavljuje početkom 19. veka. Voziti je stara srbska reč sličnog korena kao I reči vezti, veslati. Dakle, oni ne vide da je nadvožnjak preko svega što se vozi, oni misle da se samo voz vozi. A ako je reč voziti starija od voza, onda se vozilo mnogo pre voza. Znači ako se kola voze na nižem I na višem nivou, onda nije greška to zvati podvožnjak ili nadvožnjak. Jer se I ispod njega - vozi.
Što se tiče reči viadukt, I ja je nekad koristim, ali nerado jer je to strana, a ne naša reč. Ako neko kao Putevi Srbije daje sebi za pravo da narodu pravi jezik, onda mora prvo znati domaće reči, a ne usled neznanja domaćih da uvodi strane (to masovno imamo na fakultetima gde profesori ne znaju reči, pa prave neke anglo-srbizme I slične gluposti koje ljude bune I nejasne su im). Via (put) + ducere (dovesti) =viaduct. Dakle, kao sto vidimo, mi imamo naše reči koje razumemo, umesto da nam nameću strane nepoznate. U reči viaduct se nigde ne spominje voda, da bi to oznacavalo da li prelazi preko suve ili vodene povrsine, pa nije jasno odakle Putevi zakljucuju da on mora prelaziti preko vode?
Reč bankina je takođe strana reč od reči bank, koja može označavati klupu (od te etimologije je banka) ili izdignutu, kosu površinu, od koje je rec bankina pored puta. Naravno da nasi ljudi mesaju ogradu sa kosinom puta, kada to nije nasa rec, sta drugo ocekivati? Zato I treba sto vise koristiti nase reci, a sto manje te strane nepoznate I ljudima zbunjujuce. A posto vidim da Putevi I Fakulteti to gledaju povrsnije od mene, oni meni nisu nikakvi autoriteti , pa ne prihvatam njihovu terminologiju. Nego im predlažem da oni prihvate moju pametniju ;)
 
Drugari, dok se vi " prepucavate " oko termina ,ONI i dalje trose nase pare i probijaju sve rokove... Bolje da saznamo kada ce biti gotova tzv : " Glinena deonica "( ako ce ikada biti ) nego sto se tu nadmudrujemo.... :D :D :D
 
Niko Kažanegra":3dr63ppu je napisao(la):
Drugari, dok se vi " prepucavate " oko termina ,ONI i dalje trose nase pare i probijaju sve rokove... Bolje da saznamo kada ce biti gotova tzv : " Glinena deonica "( ako ce ikada biti ) nego sto se tu nadmudrujemo.... :D :D :D
Poslao sam upit Putevima Srbije. Ocekujem odgovor pa javljam cim dobijem.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Niko Kažanegra":2dnjm6sz je napisao(la):
Drugari, dok se vi " prepucavate " oko termina ,ONI i dalje trose nase pare i probijaju sve rokove... Bolje da saznamo kada ce biti gotova tzv : " Glinena deonica "( ako ce ikada biti ) nego sto se tu nadmudrujemo.... :D :D :D
Poslao sam upit Putevima Srbije. Ocekujem odgovor pa javljam cim dobijem.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Naravno, Niko. Earthmoving je kao ekonomista po struci postavio pitanje vezano za neki objekat i obzirom da sam se dugo bavio projektovanjem konstukcija na putevima sto ovde, sto u inostranstvu, odgovorio sam mu uz pojasnjenje o strucnoj terminologiji. Iako ovo nije usko strucni forum, i odlicno je sto je tako jer pokazuje koliko je gradjevinarstvo zanimljiva struka, nije zgoreg provuci i neki strucni termin.
 
Hvala Ivchonny ,
videcemo da li ce odgovoriti i sta ce u tom odgovoru biti navedeno kao rok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610267#p610267:133rc1b0 je napisao(la):
bokili84 » 20 Mar 2019 08:31 pm[/url]":133rc1b0]Ima logike u ovom sto si napisao ali to vazi samo ako ides u spicu.... Ako ides na put na primer u utorak oko 9-10h ujutru ne ocekujem da se napravi bas toliki cep kao na primer petkom i nedeljom... Videcemo kako ce biti ali svakako ne razumem zasto od J.Gagarina do petlje u Surcinu ne naprave brzi put? Jeftinije i brze i lakse za izgraditi.... Nisam strucnjak pa me zanima sta misle ljudi koji su u struci a ima ih na forumu?

https://www.ekapija.com/news/2047355/us ... -obrenovca

Proslo je godinu dana od ove priče. Ne znam dokle su stigli.
 
Da, o nastavku Surčin-Novi Beograd (tačnije do kružnog toka u Vojvođanskoj i krak ka Jurija Gagarina) se pričalo još novembra 2017-e oko samita sa Kinezima kada je govoreno i o Čačak-Požega, tada je pričao Ignjatović iz CIP-a, pa zatim Mali kao u gornjoj vesti, kao i drugi... ali evo ni posle godinu i po dana još jednom se nisu pokazali sposobnim da pokrenu projekat, čak nije bilo ni vesti da su uspeli da organizuju finansiranje za tih relativno lakih 9km po ravnici (gde je, ako se dobro sećam, planirana max brzina na 80 km/h), a kamoli nešto dalje.
 
Covek ima apsolutno prvo da u svojim postovima korisit strane izraze i nik na engleskom bez obzira sto to zamera sagovornicima. oducili smo ga malo od govora mrznje, zadovoljimo se time, dalek je put do potpunog ozdravljenja
 
Vidi, Igor ne brise ove komentare. Pa daj onda da ga naučim da na njegovu žalost moćan srbski jezik je koren vecine tzv "Indo-evropskih" reči, pa earthmoving iako engleska rec koja oznacava gradjevinske masine za pomeranje zemlje je srbskog porekla: earth (zemlja) = od orati (zemlju); moving, move = od maći, maknuti, a mašina = od moći. Nije sramota znati engleski, to je čist engleski, ja ne kritikujem to nego ove satro moderne kvazi-stručne anglo-srbizme. Medjutim, problem je kad neko krene ti popuje da se ne kaze podvoznjak nego podputnjak, kolega koji mi radi u putarstvu preko 40 godina I zna sve prosle I sadasnje vodece ljude putarstva u Srbiji I sire, danas crce od smeha na te vase nove izraze, eto posle 40 godina danas nesto novo naucio I prvi put cuo novu rec...
 
Miki, Razgradjevinar, Earth editovao sam vam malo postove nema potrebe za peckanjima na tom nivou pogotovo ne na ovoj temi.
 
[attachment=0]Sentinel-2 image on 2019-03-21.jpg[/attachme
Zavrsni sloj krenuo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610523#p610523:2xu0h5zf je napisao(la):
Igor » Čet Mar 21, 2019 6:43 pm[/url]":2xu0h5zf]Miki, Razgradjevinar, Earth editovao sam vam malo postove nema potrebe za peckanjima na tom nivou pogotovo ne na ovoj temi.
Najbolje je da su izbrisani svi Razgradjevinarovi I moji postovi, jer ljude ne interesuje da citaju takva glupa licna prepucavanja na ovoj temi koja je uglavnom konstruktivna I gde se forumasi relativno lepo slazu. Ako su trolovi padobranci tako unistili mnogo gradskih tema na ovom sajtu, ne moraju I ovu. Mikijevi postovi su svi bili ok, nisu ni morali se edituju, to sto se oko ideja, termina I sl neko ne slozi je sasvim druga stvar od licnog vrefjanja. Poz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610618#p610618:38uvfcpr je napisao(la):
Choi » Pet Mar 22, 2019 1:12 am[/url]":38uvfcpr]Počeli pripreme za prvi kamp:
http://www.glaszapadnesrbije.rs/538...-pripremni-radovi-na-deonici-preljina-pozega/

Mada prema ovome na kraju teksta, to su više pripreme za dolazak svite pa da imaju šta da snime:
Како сазнајемо на том месту биће одржана и церемонија свечаног отварања радова на овом делу Коридора 11

SS konkretne lokacije sa google maps:
Pa ovo je pored puta za Ca! Sl sedmice ću propartiti ima li koga. Na ovom satelitskom snimku zaokružio si jednu parcelu, ali je verovatnije da će zauzeti celu tu povrsinu na kraju....
Znači tu negde dolazi most? Šteta što nemamo detaljan plan trase ( nemamo, jel da?)
Dokle će da doseze taj most? Hoće li da prelazi iznad regionalnog puta pa potom ide petlja, a u nastavku put ka markovici ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610209#p610209:152tqyjf je napisao(la):
Darko78 » Sre Mar 20, 2019 5:02 pm[/url]":152tqyjf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610195#p610195:152tqyjf je napisao(la):
sev » Sre Mar 20, 2019 3:17 pm[/url]":152tqyjf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610142#p610142:152tqyjf je napisao(la):
MiraC » Sre Mar 20, 2019 1:10 pm[/url]":152tqyjf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610107#p610107:152tqyjf je napisao(la):
sev » Sre Mar 20, 2019 10:25 am[/url]":152tqyjf]Kakva je razlika, radovi će početi kada će početi (ne pre kraja maja)?
Pa razlika je u tome što su sami rekli kraj meseca marta,pa da vidimo dal će i u startu da to pomeraju .

Ozbiljno ovo pitaš? Nejasno nam je do sada da obećanja aktuelne garniture ne vrede bilo čemu, osim marketinga prema sopstvenoj ciljnoj grupi?

Koliko puta treba da slažu, pre nego shvatimo da... pa, da prosto lažu.
A ovi pre njih su bili bas od reči.Kad se setim obecanja o koridoru 10 i olimpijadi ...
Jos da mi neko samo pokaze postenog politicara i coveka od reci .To kod nas nije moguce.


Ovi pre njih već 7 godina ne utiču na stvari (a i dobar deo "njih" su sada među "ovima). Ne razumem kakvo je to opravdanje za čistu laž "ovi pre njih", pa za 7 godina se pošteno završi faks i stigne do pred kraj doktorskih studija, valjda je vreme da taj makro izbacimo iz svojih glava i jednačine.

Inače, nije tema, ali ako se pomiriš da pošten političar ne postoji i prestaneš da istog (glasom) tražiš, to je savršeni alibi za nepoštene i onda nema ljutiš što živiš u nesređenom društvu i zemlji. Znam da je off, mada i nije off, pa ovde prestajem.

Uzgred, često sam na treningu oko obrenovačkog mosta u nastajanju, divim se svakom ko odatle pošalje fotografije. Meni jedva daju i da prođem, svaki put se raspravljamo... No, ako se utisak računa, most, vidljivo je to i golom laičkom oku, vrlo dobro napreduje. Aktivnost je veoma velika (vozila koja saobraćaju privremenim asfaltiranim putem kroz polja).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610639#p610639:s7o8w4gl je napisao(la):
MiraC » Pet Mar 22, 2019 7:29 am[/url]":s7o8w4gl]
...
Pa ovo je pored puta za Ca! Sl sedmice ću propartiti ima li koga. Na ovom satelitskom snimku zaokružio si jednu parcelu, ali je verovatnije da će zauzeti celu tu povrsinu na kraju....
Znači tu negde dolazi most? Šteta što nemamo detaljan plan trase ( nemamo, jel da?)
Dokle će da doseze taj most? Hoće li da prelazi iznad regionalnog puta pa potom ide petlja, a u nastavku put ka markovici ?

Čini mi se da je imao ovde na forumu neki plan, ali mislim da nije bilo detaljnog plana cele trase.
Koliko se sećam i hoće ceo ovaj deo između magistrale i reke biti u radovima (tu se završava most a i petlja je tu - аko me služi pamćenje šta sam video ranije na temi), nego sam ja zaokružio samo ono što se vidi sa slike iz vesti da je čačkao buldožer :)
 
Vrh