geovuk":2cxb60ep je napisao(la):
...Cena je takva kakva jeste, to je posledica okolnosti, ponude i potražnje. K11 nije bitan EU tako da nije bila spremna da ga finansira i zato se država obratila Kinezima koji su jedini bili spremni da ga finansiraju. Kinezi su izdvojili 15 milijardi za ovaj deo Evrope i to su bile jedina sredstva koja su mogla da se nađu. Setite se propale koncesije koja je prethodila.
Da ovim se ne slažem. Mnogo gora ekonomska situacija je bila kada je ugovarana trasa koju su gradili Azeri, pa je postignuta cena po kilometru značajno povoljnija.
2014 za veći deo sveta, recesija je bila prošlost. Ameri su već više godina upimpavali značajne količine novca u sistem i novac nije više bio skupa roba.
Takodje, koncesija je mogla da se realizuje.
To što je pukla Alpina, sada već "zaboravljena" prevarantsko firma, čiji su kapaciteti nešto malo veći od 'Beograd puta' je samo logičan sled njihovih kriminalnih privrednih aktivnosti.
No i u toj koncesiji Alpina nije bila jedini ponuđač, već samo 'najpovoljniji' .
Dakle, imalo je još zainteresovanih.
Koncesija jeste uključivala i deo K10 kroz Vojvodinu, ali je uključivala i završetak "Y" kraka na istom, a cene koje su tada figurirale za kompletiranje do Požege su manje nego što je zbir cena do sad izgrađenih ili deonica koje se grade.
Takodje, ne mala prednost bi bila ta da bi već dobar period imali gotov kompletan autoput, kao i da bi u trenutku sloma globalne ekonomije (SEK-a), imali ogromno gradilište u zemlji.
geovuk":2cxb60ep je napisao(la):
A što se tiče priče ko je šta ugovorio, započeo i uradio...mislim da je to za neku dublju analizu u posebnoj temi. Ovako na blic, mnogo više se novca danas vrti u infrastrukturi nego pre 10, 20 godina. Za neke stvari je zaslužna jedna vlast za neke druga, pa jedna je započela a druga, treća završila. Treba naći pare za sve to u vremenu kad svi istovremeno traže veće plate, renovirane bolnice, škole, vrtiće. Ali izgradnja infrastrukture je jedini način da se dobiju i te druge stvari.
OVO baš i nisam razumeo.
Autoputevi se grade iz kredita.
Trebaće decenije da se otplate.
Tek po otplati, oni mogu zarađivati, ali ni tada od toga se neće praviti bolnice, škole, vrtići (...), Koji su inače u očajnom stanju.
A to, šta je ko ugovorio... (?)
Pa to se ipak jako dobro zna, te oni koji preuzimaju taj posao svakako nemaju zasluge za ugovaranje.
Mogu imati samo odgovornost da se posao odradi kvalitetno.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk