Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo i ovde da stavim snimak, ko nije video pri kraju prošle strane, pa da nastavim sa zapažanjima dalje...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xBhvEYjmfVk[/youtube]
 
E sad, moji utisci o samom stanju na autoputu od Obrenovca do Ljiga.
1. Ceo prvi deo, od Obrenovca do Uba (oko 26km) je, kao što se vidi, kompletno gotov. Trake iscrtane, stavljeni bukobrani, znakovi, tu mi se čini da nema više ništa da se radi na autoputu. Možda samo na po nekom mestu bager uređuje zemlju oko kosine trupa autoputa, ali to nema nikakve veze sa eventualnim pušptanjem i saobraćajem. Dakle, ovaj deo je gotov.
2. Što se tiče "glinene" tj delova koji se ponovo rade na delu između Uba i Lajkovca (par km od ukupnih 12km te deonice). Iskreno, nadam se da sam uhvatio sve ili bar skoro sve delove gde se put ponovo radi, nadam se da nema dodatnih iznenađenja. Na prvom delu sam se razočarao kad sam video da nema ni jedne mašine i radnika i mislio sam da se uopte ne radi. Doduše na tom delu je već čini mi se nabacan tampon. Međutim, na ovom drugom delu gde ima mnogo više kopanja, su bili radovi solidnog intenziteta. Međutim, na ta 1-2km (od 10-13 minuta snimka) ima još dosta radova, bar još par meseci. Ipoak je rez dubok i treba sad doneti i nasuti dosta kamena. Ovde nema mnogo mašina na samom gradilištu (vidimo tek par buldozera, bagera, valjaka), ali izgleda da su ovde najvažniji - kamioni koji donose i odnose zemlju. A njih ima dosta. Ovo čini mi se ne ide dakle sporo zbog nedostatka mašina, nego ako postoji usko grlo onda su to kamioni. Jer vidimo na snimku da mašine uglavnom stoje i čekaju kamione da donesu i istresu materijal. Kamioni dosta cirkulišu, to se vidi i na narednoj sekvenci kod petlje Lajkovac gde se isključuju sa autoputa. E sad, da li je kamen koji proizvodi drobilica usko grlo to ne znam. Jer utisak je da deluje da se radi ali nekako sporo ide to natrpavanje kamena, negde su rezovi i dalje dubine od po par metara, nikako da se zatrpaju tucanikom. Dakle, ovde mora još par meseci, možda 3-4, ne znam, zavisi od njihovog tempa.
3. Treći deo, od petlje Lajkovac do petlje Ljig (oko 20tak km), isto kompletno gotov. Jedino fale još da se iscrtaju trake na par stotine metara posle petlje Lajkovac, i bageri još ponegde rade oko kosina trupa autoputa, ali to je u principu to, dakle i ovaj deo možemo smatrati gotovim.
4. Četvrti deo, od petlje Ljig do tunela Brančić (oko 2km). Ovom delu mislim da fale još neki završni slojevi asfalta, vidimo da stoje dva finišera i dosta valjaka parkiranih pre tunela. Dobro je da su oni mostovi pre tunela završeni, kosina gotova, i deluje da ostaje samo još da se asfaltira, dakle možda nekih mesec dana radova, ali opet kažem to zavisi od njihovog tempa. U principu, ovaj deo nije gotov ali je blizu završetka i mislim da on nije problem.
5. Tunel Brančić - To se nadam da će neko drugi dati informacije kako napreduje unutra :)
 
I na kraju, nešto o zasađenom bilju pored autoputa. Evo izdvojio sam dole neka od mesta gde je zasađeno drveće ili žbunje, ne znam kolko će se primiti ali se meni sviđa ideja da pored autoputa bude što više šume. Naravno ona sme biti preblizu puta ako neko sleti da se ne zakuca u drvo, ali na određenoj udaljenosti od puta, recimo 10 ili više metara, to je odlična stvar. Mislim ružno je kad je sve oko puta golo kao što je ono od Jakova ka Obrenovačkom mostu, ili kao recimo kad idete od Ns-a ka Subotici, tako da ovaj autoput ka Čačku je time bolji i zanimljiviji jer ima više, ne samo brda, nego i rastinja. E sad i tu ima par "dosadnih" delova i bilo bi dobro da ima više drveća okolo. Sem lepote, to drveće i oplemenjuje prostor, filtrira vazduh, daje vipe svežeg vazduha, ublažava udare vetra, prirodni je bukobran itd. Ovo što je zasaženi nije mnogo ali je lepo da se obraćala pažnja i na to. Nažalost na raniej završenoj petlji Lajkovac nisam video nikakve zasade, dok na petljama Ub i Ljig ima ponešto i to će sigurno biti lepo ako se primi i poraste. Mnogo bi značilo i ako bi se pošumile i nove petlje koje se grade Obrenovac u Bariču i Surčin, jer je okolo baš sve golo, a u Bariču i prililno ružjnikavo, a kada se završe petlje i ako se zasade šume, to bi totalno moglo promeniti izgeld nabolje i ti delovi bi baš mogli postati lepi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607507#p607507:2czwde8i je napisao(la):
Earthmoving » 11 Mar 2019 07:50 am[/url]":2czwde8i]Evo i ovde da stavim snimak, ko nije video pri kraju prošle strane, pa da nastavim sa zapažanjima dalje...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xBhvEYjmfVk[/youtube]

WOW. Kako dobro izgleda. Neverovatno. Steta sto nema mapa pored da se vidi kuda tacno ovo prolazi.

Ima li naznaka kada ce ovo biti pusteno u upotrebu?
 
Upravo takvu kosinu uz trup puta sada sredjuju kod Lajkovacke petlje, ocekujem da ce se i tu nesto zasaditi.....
 
Nazalost, unutar petlje Lajkovacke sada se nasipa sve sto se izvadi sa glinene. trenutno lici na deponiju . Nadam se da ce i tu na kraju izvrsiti neku vrstu rekultivacije ili sta vec....
 
Dobra stvar sto juce videh u Lajkovcu je sto se kad se posle petlje izadje sa autoputa i krene ka Lajkovcu, sa desne strane gradi pešačka staza, pre je valjda bila obična zemljana.
 
Hvala Earth na analizi !

Možda @Krcan ili neko ko ima kontakte može da sazna/ cuje,da li se počelo sa EM opremanjem one jedne cevi makar u tunelu? Zato što je prognoza Vidovdan tj jun mesec,sad bi verov trebalo da se sa tim počinje ili da je već u toku opremanje?
Ne moraju slike ili nesto tako,samo informacije ako ima neko!
U napred hvala
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607507#p607507:1g6jfrq2 je napisao(la):
Earthmoving » Mon Mar 11, 2019 8:50 am[/url]":1g6jfrq2]Evo i ovde da stavim snimak, ko nije video pri kraju prošle strane, pa da nastavim sa zapažanjima dalje...

Jel može mala pomoć - na kom minutu je Lajkovačka petlja?

I jedno zapažanje - lepo se vidi da je na kosini pred ulaz u tunel negde po sredini krenula zemlja u donjem delu, do puta.

I da - veliko hvala za snimak :sesir:
 
Vlasto, Lajkovacka petlja pocinje na 13:31
Evo jedno realno uporedjenje situacije pre tacno godinu dana i sada:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607533#p607533:3fvas2mw je napisao(la):
MiraC » 11 Mar 2019 09:11 am[/url]":3fvas2mw]Hvala Earth na analizi !

Možda @Krcan ili neko ko ima kontakte može da sazna/ cuje,da li se počelo sa EM opremanjem one jedne cevi makar u tunelu? Zato što je prognoza Vidovdan tj jun mesec,sad bi verov trebalo da se sa tim počinje ili da je već u toku opremanje?
Ne moraju slike ili nesto tako,samo informacije ako ima neko!
U napred hvala

Miro, oprema je narucena i njena isporuka se ocekuje do kraja meseca. Nakon toga, za njenu ugradnju je potrebno oko dva meseca... racunaj do juna da je gotovo.
 
Odličan snimak od Obrenovca do Ljiga.

Naplatne rampe ni blizu izgradnje, a uslov je da se pusti saobraćaj.

Na snimku se vidi, petlja Ljig ima moderno LED osvetljenje, a petlja Ub nema. Baš je usaglašemo.

Nigde ograde na auto-putu, a kao hteli su da puste saobraćaj.

Što se tiče tunela, još se odlučuje čija će oprema da se ugradi. Svako ima svog favorita.

Ub-Lajkovac ima još da se radi. Ispada da je to sporno za puštanje auto-puta.
Neverovatno je da se na ovaj problem ukazivalo još 2016., ali nadležni nisu ozbiljno shvatili.
 
Sjajan snimak! Veliki trud, na korist ovoj zajednici. Bravo^2!!!
 
Bokili, pancevac hvala vam na info iz tunela,nadam se da je bokili u pravu da se jednom dodje do tačke kada počinje EM opremanje tunela!
Iskreno i on bi skratio put za pola do Ljiga ,ali ga je naravno moguće koristiti ako bi pustili saobracaj dalje ....

Earth,kakva retrospektiva! Dal je moguće da je prošle g u martu ka tunelu bila takva situacija.... ovako kad pokazes, pa radilo se ima dosta napretka, e sad dal je moglo brze....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607544#p607544:6nesq5h7 je napisao(la):
Earthmoving » Mon Mar 11, 2019 11:34 am[/url]":6nesq5h7]Vlasto, Lajkovacka petlja pocinje na 13:31
Evo jedno realno uporedjenje situacije pre tacno godinu dana i sada:

Onda na ovom pregledu nisi dobro obeležio Lajkovačku petlju ?
 
Vlasta, na pregledu je novi most preko Kolubare ,100- 200 metara dalje od Lajkovacke petlje....
 
Svaka čast Earth.

Da se vratim jednom svom postu od ranije, a to je poređenje brzine gradnje Ostružničkog mosta (tri kolovozne trake) i mosta na AP A2 preko Save i Kolubare (6 traka preko dve reke). Uskoro očekujemo spajanje ovog drugog iako je počeo da se gradi bar godinu dana kasnije.

Elem, možda možemo da krivimo FIDIC pravila za ovo ili ono, ali razlika je ogromna. Pri tom, treba da imamo u vidu da su Kinezi počeli sve ispočetka, a Strabag je trebalo da izgradi mostovsku konstrukciju preko već urađenih stubova u vodi.

Ja ću probati (sada u svojstvu fizičkog lica) da tražim od JP Putevi Srbije kopiju poslednjeg aneksa za A2, konkretno za glinenu deonicu. Prošli put sam dobio bez probema. Da vidimo koji je aktuelni rok za završetak "glinene deonice". Ovog puta ću dokument objaviti ovde.
 
Eh da,zaboravih da napisem . Juce sam primetio na petlji Lajkovac,gde ce biti naplatna rampa,da je dovedena struja ,postavljena je i rasveta...
 
Earth, svaka ti čast za oba snimka, pravo si dočarao stanje.
Interesuje me samo da li su promenili one putokaze na petlji Lajkovac, pošto je tu stojalo da je pravo Užice, a sad su svugde stavili Čačak, i nije pisalo A2, već 22, po staroj-staroj kategorizaciji.
 
Na šta ova glinena deonica liči ovo je haos.Koliko je malih odrona i ispucale zemlje celom desnom stranom sreca pa kosine nisu velike jer bi sve odavno palo.Ovo odmorište kako je napravljeno nekako u nivou sa okolnim zemljistem kao da su stavljali asfalt na zemlju .Ispod mostica gde je kamenom oblozena stopa ovako da trava probije.Tako cela deonica deluje jeftino i jadno.Nije mi jasno kako su resili odvod vode nigde ne vidim neke kanale ili slicno...Da je napravljena pre 20 god.i normalno koristena ne bi ovako izgledala.
Kako bre niko nije rekao sta ovo radimo toliko je radnika, inzinjera bilo na trasi kako ih sve nije sramota i jedne i druge ...
Ova voda oko Bogovadje mi ne uliva sigurnost mnogo blizu trase puta .Ovaj odron kod tunela stoji nekoliko meseci kako mogu da ga svakodnevno gledaju brate saniraj to ruglo.

Jedino mi deonica Obrenovac-Ub deluje kompaktno sigurno i lepo.
Nadam se Earth da neces vise koristit dron na ovoj deonici .
 
Da, ono odmoriste na glinenoj, a i cela glinena meni deluje asfalt suvise bled, znaci veliki deo bitumena koji je crn je vec ispario. Kada bitumen ispari, onda krene mrvljenje puta, tj ispadanje kamencica, jer sem bitumena kao lepka upravo su kamencici ono od cega je asfalt i napravljen, pa je logicno da se vrati u ono iz cega je nastao. Tako da tu imamo onda jasnu situaciju, da samim stajanjem, on vec stari, cak i ako se ne koristi. Sto se tice doline kod kojih je i to skretanje za Bogovadju, to je plavna dolina. Par puta sam pricao da se secam dal 2006-e kada sam isao Ibarskom i kada je cela ta dolina (a nije uska, jedno par km sirine) bila pod vodom kao more. Tako da vode i bare tu oko autoputa su za ocekivati. Uostalom skoro cela trasa sve do Ljiga je na podrucju sa podzemnim vodama jer okolo ima mnogo reka: Ljig, ona mala rečica kod Brančića, Kolubara, Ub, Tamnava, Sava... Stoga se ne bi začudio da se se narednih godina jave slične deformacije kao sada na glinenoj, jer je voda svuda ispod i lako moze isprati dno trupa autoputa i time i povrsinu deformisati. Jer nisam siguran ni da je kvalitet materijala ni na ostatku nesto mnogo bolji, ipak je to kamen koji se najvecim delom donosi negde iz blizine, jer kamen ne trpi mnogo troskove transporta pa se gleda da je iskop sto blizi.
Hvala Bokiju i Pancevcu na informacijama oko opremanja tunela, mada nije jasno da li su izabrali ili ce tek izabrati dobavljaca i zasto to nisu narucili jos pre godinu dana ili pre bar pola godine, tunel je planiran davnih dana, pa se po projektima vec znalo sta i kako treba.
 
To je prvo pitanje koje sam postavio prijateju a on se samo nasmejao i rekao da je na poslednja 3 sastanka to isto pitao postavljao ali da su mu rekli da ceka i da nije jos vreme... prosto neverovarno koliko tu sedi nestrucan svet! Covek im lepo izlozi da je potrebno 1-2 meseca da se oprema isporuci i da to treba uraditi na vreme da se posle ne bi cekalo ali dzaba... pricas samo u prazno, zato i ide sve ovako traljavo i sporo.
 
Мени се чини да су ипак схватили да ће по отварању аутопута настати колапс на обреновачком путићу и да је ово што гледамо заправо одлагање хаоса и чекање да деоница ка Сурчину буде готова... Тако да одлагање и до јесени није незамисливо... :?
 
Vrh