E sad, moji utisci o samom stanju na autoputu od Obrenovca do Ljiga.
1. Ceo prvi deo, od Obrenovca do Uba (oko 26km) je, kao što se vidi, kompletno gotov. Trake iscrtane, stavljeni bukobrani, znakovi, tu mi se čini da nema više ništa da se radi na autoputu. Možda samo na po nekom mestu bager uređuje zemlju oko kosine trupa autoputa, ali to nema nikakve veze sa eventualnim pušptanjem i saobraćajem. Dakle, ovaj deo je gotov.
2. Što se tiče "glinene" tj delova koji se ponovo rade na delu između Uba i Lajkovca (par km od ukupnih 12km te deonice). Iskreno, nadam se da sam uhvatio sve ili bar skoro sve delove gde se put ponovo radi, nadam se da nema dodatnih iznenađenja. Na prvom delu sam se razočarao kad sam video da nema ni jedne mašine i radnika i mislio sam da se uopte ne radi. Doduše na tom delu je već čini mi se nabacan tampon. Međutim, na ovom drugom delu gde ima mnogo više kopanja, su bili radovi solidnog intenziteta. Međutim, na ta 1-2km (od 10-13 minuta snimka) ima još dosta radova, bar još par meseci. Ipoak je rez dubok i treba sad doneti i nasuti dosta kamena. Ovde nema mnogo mašina na samom gradilištu (vidimo tek par buldozera, bagera, valjaka), ali izgleda da su ovde najvažniji - kamioni koji donose i odnose zemlju. A njih ima dosta. Ovo čini mi se ne ide dakle sporo zbog nedostatka mašina, nego ako postoji usko grlo onda su to kamioni. Jer vidimo na snimku da mašine uglavnom stoje i čekaju kamione da donesu i istresu materijal. Kamioni dosta cirkulišu, to se vidi i na narednoj sekvenci kod petlje Lajkovac gde se isključuju sa autoputa. E sad, da li je kamen koji proizvodi drobilica usko grlo to ne znam. Jer utisak je da deluje da se radi ali nekako sporo ide to natrpavanje kamena, negde su rezovi i dalje dubine od po par metara, nikako da se zatrpaju tucanikom. Dakle, ovde mora još par meseci, možda 3-4, ne znam, zavisi od njihovog tempa.
3. Treći deo, od petlje Lajkovac do petlje Ljig (oko 20tak km), isto kompletno gotov. Jedino fale još da se iscrtaju trake na par stotine metara posle petlje Lajkovac, i bageri još ponegde rade oko kosina trupa autoputa, ali to je u principu to, dakle i ovaj deo možemo smatrati gotovim.
4. Četvrti deo, od petlje Ljig do tunela Brančić (oko 2km). Ovom delu mislim da fale još neki završni slojevi asfalta, vidimo da stoje dva finišera i dosta valjaka parkiranih pre tunela. Dobro je da su oni mostovi pre tunela završeni, kosina gotova, i deluje da ostaje samo još da se asfaltira, dakle možda nekih mesec dana radova, ali opet kažem to zavisi od njihovog tempa. U principu, ovaj deo nije gotov ali je blizu završetka i mislim da on nije problem.
5. Tunel Brančić - To se nadam da će neko drugi dati informacije kako napreduje unutra