Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585537#p585537:3rx1ou1t je napisao(la):
Earthmoving » 02 Dec 2018 01:54 pm[/url]":3rx1ou1t][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ssfKbxQAi0U[/youtube]
Zoka I dalje ostaje da gradnja Cacak-Pozega pocinje 01.marta I da je eksproprijacija tu zavrsena.
Bla, bla, bla, laž, laž, bla, bla, bla, laž, laž, bla, bla, bla , truć.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585478#p585478:2eahq9h6 je napisao(la):
mmlad239 » 02 Dec 2018 03:43 am[/url]":2eahq9h6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585475#p585475:2eahq9h6 je napisao(la):
Nikola NS » Ned Dec 02, 2018 1:16 am[/url]":2eahq9h6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585410#p585410:2eahq9h6 je napisao(la):
mmlad239 » Суб Дец 01, 2018 7:32 pm[/url]":2eahq9h6]
Gruba granica isplativnosti za izvođenje autoputskih profila je oko 20k vozila dnevno.
Није 20 000 већ 12 000 возила/дан.

Jel' može neki izvor koji potkrepljuje tu tvrdnju?

Ja kad sam učio isplativi PGDS je bio 20000voz/dan.
Verujem da je u medjuvremenu usled raspoloživosti novih tehnologija "proizvodnja" autoputa pojeftinila.
Ima i efekat privlačenja: kad narodu omogućiš brz i kvalitetan saobraćaj svi odjedared hoće baš tuda da voze pa je tak efekat sigurno par hiljada vozila..

Verujem da je sad negde u opsegu od 15000-20000vozila na dan.
Naravno AP nisu samo stvar struke i već i političke promocije pa se negde grade "na silu" gde nema opravdanja samo da bi se zadovoljili odredjeni političari, a tek izmena trase da bi prošao pored njegovog sela.... :D :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585436#p585436:2pum34wb je napisao(la):
MiraC » 01 Dec 2018 09:20 pm[/url]":2pum34wb]Pošto sam iz tog kraja,ponoviću- nama je neophodan bolja veza sa većim mestima, putnim pravcima, ne samo zbog putovanja i turista nego i zbog ekonomije. E sad,da li je moglo nesto sa duplim trakama,a da nije AP .... je stvar njihovog dogovora. Meni je ,ponoviću opet,jako žao što ne prave do petlje Pakovraca i puste da nam svima bude lakše,ali ko mene pa pita....

Jedno pitanje,kada počinje tih 3 g gradnje? Ok,oni krenu tunele, i mostove,ali pre toga ima ta priprema,eksprop....to sve ne ulazi u to vreme? To znači da cela naredna godina može biti pripremna, pa tek onda krenu jedno 3g rada minimum....

Miro, rokovi se računaju od momenta uvodjenja Izvodjača u posao, obične neko kratko vreme po potpisivanju Ugovora. Do ovog trenutka bi trebalo da su rešeni imovinsko pravni odnosi tako da nema bespotrebnh zadržavanja ako neki seljak ne da preko njegove njive.
Glavna kašnjejnja u našim (ludim) vrmenima su bila jer se krenulo sa izgradnjom radi političke promocije (slikanja) a da nisu rešeni imovinsko-pravni pa se onda rasteže godinama...mrcvarenje za izvodjača i za sve ostale...Kašnjenja usled nepreciznih, nedovoljno dobrih projekata su sekundarnog karaktera...
 
PGDS se mora uze u obzir kada se razmatraju pravci van glavnih koridora. npr kragujevac-batocina, nis-prokuplje ili novi sad-zrenajnin.

sa druge strane u 21. veku pristati da npr uzice ili kraljevo i sabac pa i spomenuti vrsac sa ostatkom evrope i sveta budu spojeni magistralnim putem je nista do priznanje da nam u toj evropi i svetu i nije mesto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585473#p585473:1zrxjxr9 je napisao(la):
vlasta » 02 Dec 2018, 02:11[/url]":1zrxjxr9]
Sunce mu kalaisano, sem ove rupe valjda ima još nešto interesantno za nas ovde :(
ima ima, danas sam posetio ovo čudo preko pruge u Piromanu...

onaj gore čika u žutom prsluku samo "metla"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585591#p585591:1jw9177l je napisao(la):
PIGLET » Ned Dec 02, 2018 5:25 pm[/url]":1jw9177l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585478#p585478:1jw9177l je napisao(la):
mmlad239 » 02 Dec 2018 03:43 am[/url]":1jw9177l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585475#p585475:1jw9177l je napisao(la):
Nikola NS » Ned Dec 02, 2018 1:16 am[/url]":1jw9177l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585410#p585410:1jw9177l je napisao(la):
mmlad239 » Суб Дец 01, 2018 7:32 pm[/url]":1jw9177l]
Gruba granica isplativnosti za izvođenje autoputskih profila je oko 20k vozila dnevno.
Није 20 000 већ 12 000 возила/дан.

Jel' može neki izvor koji potkrepljuje tu tvrdnju?

Ja kad sam učio isplativi PGDS je bio 20000voz/dan.
Verujem da je u medjuvremenu usled raspoloživosti novih tehnologija "proizvodnja" autoputa pojeftinila.
Ima i efekat privlačenja: kad narodu omogućiš brz i kvalitetan saobraćaj svi odjedared hoće baš tuda da voze pa je tak efekat sigurno par hiljada vozila..

Verujem da je sad negde u opsegu od 15000-20000vozila na dan.
Naravno AP nisu samo stvar struke i već i političke promocije pa se negde grade "na silu" gde nema opravdanja samo da bi se zadovoljili odredjeni političari, a tek izmena trase da bi prošao pored njegovog sela.... :D :roll:

Takođe. :) Možda je Nikola imao pristup nekoj savremenijoj literaturi.

Slažem se da postoji tzv. privučeni, odnosno preusmereni saobraćaj, koji se javlja nakon neke intervencije tj. poboljšanja na deonici i treba ga uzeti u obzir u procesu predviđanja budućih tokova. Prema podacima iz prošle godine, deonicom otvorenog AP od Dića do Preljine je prolazilo u proseku oko 6700 voz/dan. Sigurno će doći do porasta kada se puste ostale deonice, naročito Surčin-Obrenovac, ali sumnjam da će i tada ići preko 10, 12k dnevno.

Problem s malim brojem vozila je prikupljanje sredstava za odgovarajuće održavanje. Nemamo para da održavamo postojeću mrežu autoputeva, a gradimo još, na pravcima na kojima ne postoji saobraćaj koji to može da plati.
 
Ali posto putevi I ulice tek nemaju nikakve prihode, onda su oni cist trosak za odrzavanje, pa ne treba asfaltirati ulice I puteve u Srbiji? Autoputevi ce bar imati neke prihode, kad se puste ove deonice verovatno oko 200 mil evra godisnje od putarina.
Ako ima 1000km autoputeva I asfalt se presvlaci svakih 15-20 godina, 200mil evra je vise nego dovoljno I za presvlacenje asfalta na 50-75km autoputeva godisnje (to mozda kosta 50tak mil evra godisnje), ima I drugih manjih troskova ali ostatak dobrim delom moze I da otplacuje kredite svoje izgradnje. Da prihode I akcize od goriva koji se ostvare na autoputevima kao ni indirektne prihode lokalnih poslova ni ne racunam. Sa druge strane moj bulevar nema nikakve prihode od putarina, znaci on je cist trosak za odrzavanje, pa ispada da u ulici ni ne trebamo imati asfalt. Po meni je ta logika danas dominantna, posebno u beogradskoj gradskoj vlasti, za njih sve sto im ne donosi pare im je bespotreban trosak, pa tako ne grade ni jedan novi bulevar, ne prosiruju ni jednu staru preopterecenu ulicu, ne grade parkove, besplatna otvorena parking mesta... pa su guzve, nema parkinga, putujes sat do posla I sl. Njima je idol nesto tipa Ibarske magistrale, milion vozila dnevno na svega dve trake jeftinih za odrzavanje. Medjutim problem kod te genijalne I stedljive strategije je sto ce im ljudi kazu aj cao dovidjenja, pa nek ti napusteno mesto ne bude nikakav trosak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585616#p585616:2at43sez je napisao(la):
Earthmoving » Ned Dec 02, 2018 7:37 pm[/url]":2at43sez]Ali posto putevi I ulice tek nemaju nikakve prihode, onda su oni cist trosak za odrzavanje, pa ne treba asfaltirati ulice I puteve u Srbiji? Autoputevi ce bar imati neke prihode, kad se puste ove deonice verovatno oko 200 mil evra godisnje od putarina.
Ako ima 1000km autoputeva I asfalt se presvlaci svakih 15-20 godina, 200mil evra je vise nego dovoljno I za presvlacenje asfalta na 50-75km autoputeva godisnje (to mozda kosta 50tak mil evra godisnje), ima I drugih manjih troskova ali ostatak dobrim delom moze I da otplacuje kredite svoje izgradnje. Da prihode I akcize od goriva koji se ostvare na autoputevima kao ni indirektne prihode lokalnih poslova ni ne racunam. Sa druge strane moj bulevar nema nikakve prihode od putarina, znaci on je cist trosak za odrzavanje, pa ispada da u ulici ni ne trebamo imati asfalt. Po meni je ta logika danas dominantna, posebno u beogradskoj gradskoj vlasti, za njih sve sto im ne donosi pare im je bespotreban trosak, pa tako ne grade ni jedan novi bulevar, ne prosiruju ni jednu staru preopterecenu ulicu, ne grade parkove, besplatna otvorena parking mesta... pa su guzve, nema parkinga, putujes sat do posla I sl. Njima je idol nesto tipa Ibarske magistrale, milion vozila dnevno na svega dve trake jeftinih za odrzavanje. Medjutim problem kod te genijalne I stedljive strategije je sto ce im ljudi kazu aj cao dovidjenja, pa nek ti napusteno mesto ne bude nikakav trosak.

Možemo sad da širimo priču u nedogled, ali da ne idemo u off.. poenta mog prvog posta je bila da se kapacitet skupih, vangradskih saobraćajnica treba dimenzionisati na osnovu nekih realnih parametara, poput protoka. Nisam predstavio Ibarsku kao dobar primer iz prakse (na stranu to što sam mišljenja da je "Ibarska", odnosno nekadašnji M22, sa geometrijskog i aspekta projektne i računske brzine sjajan pravac koji je uništilo urbanističko divljanje i nedostatak kontrole pristupa putu), već sam samo sugerisao da postoje i tzv. međuprofili, odnosno jeftinije varijante od autoputa koje se mogu primeniti u tom međuprostoru PGDS-a od 12 do 20k voz/dan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585490#p585490:3bgqj6wo je napisao(la):
JoeBG » 02 Dec 2018 10:03 am[/url]":3bgqj6wo]https://www.blic.rs/biznis/mihajlovic-autoput-obrenovac-preljina-gotov-do-novembra/2kmxvxw

Samo da vam kažem da ste u zabludi. Put je vec otvoren nekih godinu dana :)

Sad ozbiljno. Kada se stvarno ocekuje Obrenovac Preljina?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585623#p585623:39sbnvqs je napisao(la):
vradovic » Ned Dec 02, 2018 9:03 pm[/url]":39sbnvqs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585490#p585490:39sbnvqs je napisao(la):
JoeBG » 02 Dec 2018 10:03 am[/url]":39sbnvqs]https://www.blic.rs/biznis/mihajlovic-autoput-obrenovac-preljina-gotov-do-novembra/2kmxvxw

Samo da vam kažem da ste u zabludi. Put je vec otvoren nekih godinu dana :)

Sad ozbiljno. Kada se stvarno ocekuje Obrenovac Preljina?
Ljudi koji se razumeju u radove i upoznati su sa konkretnim tempom kažu ( Krcan ) da samo za jednu tunelsku cev treba do kraja marta,a ako se sećam * ne pre vidovdana obe tunelske cevi...
Earth, Darko.... kažu sve izvan tunela i glinene- mesecak dana lepog vremena jer nema obimnih radova koji se rade....
Glinene je pitanje, ali ne znam šta drugi misle, valjda do juna možda može biti....

Ali sve nas do sad uvek demantuje vlast i ova preduzeća zadužena za gradnju ,u glavnom nas iznenade da radovima nikad ne bude kraja, tako da se *nadamo *da do Surcina bude bez vecih kasnjenja ,a da ovo zavrse do tad ( za celu narednu godinu). Ovom dinamikom ne treba više ni kilometar ugovarati jer će npr do Pz trajati 5g i više.....

Znam da ti nisam mnogo pomogla ,ali mislim da ni nema neki rok gde bi svi rekli " do tad će sve biti gotovo "
 
Plecko dodjosmo do metle lepo deluje znači Obrenovac-Ub otvaranje za 20 - tak dana nadam se i Lajkovac-Ljg.A mislim da i glinena nece dugo posle toga ona je " obavila svoj zadatak" .
 
Darko,bilo bi super to za glinenu, ako si u pravu. Tako bi bila jedna celina,pa nek privremeno puste bez tunela, mada možda i ta jedna cev bude do tad....
 
Pa Miro mislim da pre marta nece glinena ako vreme posluzi ipak treba asfalt a on na minusu ne ide ...
 
Cini mi se kao da ce most preko Kolubare i Save spojiti i zavrsiti pre ili u isto vreme kao drugu stranu mosta kod Ostruznice gde su stubovi bili gotovi jos ranije. Jel to dobro misljenje :) ? Jel druga strana mosta kod Ostruznice kasni i koliko?
 
1000km AP po 6M po km dakle uloženo oko 6 milijardi €.
slažem se da je 100M dovoljno za kulturno održavanje tih 1k km.
dakle da se otplate krediti za izgrađene AP bi bez kamate trebalo 60god (po 100M godišnje koje preostanu od putarina)
sa kamatom od nekoliko % godišnje verovatno nikad tj mora da se dodtira iz budžeta dosta za rate kredita.
i onda nema za druge stvari koji su ljudima daleko potrebnije iako su porezi i doprinosi gori nego u vreme Turaka.
lečimo se u gorim objektima nego naši roditelji, deca idu u lošije škole, vrtiće...
slabo se gradi novo a objekti iz vremena komunizma su dotrajali.
tu mislim i na stanove u kojima ljudi žive.
pre će biti da zbog toga ljudi odlaze, i zbog nesigurnosti i nemanja perspektive, nego zato što je ibarska često preoterećena.
više ljude nervira što putuju u BG-u na posao pola sata duže nego što bi bilo normalno i nazad kući još pola sata, nego zato što kad krenu jednom ili nijednom godišnje ka bugarskoj od niša do granice putuju pola sata duže nego da imaju AP.
na posao idu 200 dana godišnje, a van BG-a par puta godišnje.
 
Da @Mlad, slazem se nisam ni ja da ulazim tu u neku raspravu, samo da skrenem paznju da su I putevi i ulice trosak, a ne donose prihode kao autoput. I jos jedna stvar sto se tice odrzavanja, period odrzavanja bi se mogao duplirati sa betonskim umesto asfaltnim auotoputevima, tj sa npr 15 na 30 godina, ali mi nemamo iskustva sa tom tehnologijom. Betonski autoputevi su skuplji od asfalta, ali trebali bi da duze traju tj budu jeftiniji za odrzavanje. Cak u gradnji skroz eliminisu asfaltne valjke, znaci treba manje opreme. A I beton sami proizvodimo nema potrebe za uvozom nafte za asfalt. Mislim da u Americi vise rade betonom, dok u Evropi, Kini... vise asfaltom. Nasa dva betonska tunela Brdjani I Sarani se nisu proslavila. Inace, mi cemo sa ovim na K10 I K11 sto se sada radi kad se zavrsi imati nesto manje od 1000km autoputeva, a po meni je optimalan duzina konkretno za Srbiju optimalno 1.500-1.600km autoputeva, znaci jos 600-700km, da ne nabrajam sad pravce. Ako bi bilo stabilnosti, vecina bi mogla se zavrsi u narednih 10tak godina.
Hvala za slike Plecko, jesi se peo na most da vidis ima li zadnjeg sloja asfalta? Nije ga bilo na mostu pre sedam dana.
@Tom, mislim da Obrenovacki most preko Save napreduje neuporedivo brze (5x) od druge grede Ostruznickog. Prvi se od nule gradi oko godinu I po dana I bice uskoro spojen za koji mesec, dok je drugi vec imao stubove I jednu traku, mislim da je ranije poceo I ne vidim kada ce biti gotov, skoro kada sam prolazio, onaj sredji deo glavnog raspona vidi se da senesto radi ali izgleda kao da ima jos dosta prostora glavnog raspona da se spoji. A ne znam kolko je vec proslo, vise od dve godine. Po meni, Ostruznicki ide pre pre presporo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585686#p585686:30lawiif je napisao(la):
Earthmoving » 03 Dec 2018, 07:15[/url]":30lawiif]Hvala za slike Plecko, jesi se peo na most da vidis ima li zadnjeg sloja asfalta? Nije ga bilo na mostu pre sedam dana.
@Tom, mislim da Obrenovacki most preko Save napreduje neuporedivo brze (5x) od druge grede Ostruznickog
Eart nadvožnjak je skroz gotov, sve je pri kraju, trake iscrtane, ograda postavljena... Već sam opisao stanje na onoj slici, ona dva radnika samo s metlama rade. A ovako sad izgleda most preko Save

 
Ja sam rekao da će premostiti Savu u aprilu, ali po slikama rekao bih i dosta ranije. Ovo za april će izgleda važiti za ostružnički most.
 
Hvala Plecko I bravo Plecko :) To bi onda moglo da znaci da je sada sve od Obrenovca do Uba prekriveno zavrsnim slojem asfalta... Sta mislite?
Most super napreduje, deluje da je ostalo po 20tak metara da se desna traka spoji I premosti Savu. Mozda januar? Zatim ostaju oni manji rasponi na levpj traci ali to ce onda brzo.
Hvala jos jednom :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585695#p585695:1aoj6kuv je napisao(la):
geovuk » Pon Dec 03, 2018 10:19 am[/url]":1aoj6kuv]Ja sam rekao da će premostiti Savu u aprilu, ali po slikama rekao bih i dosta ranije. Ovo za april će izgleda važiti za ostružnički most.
Da, rekli su prilikom poslednje posete mostu pre par nedelja , Kineski ambasador i drzavni sekretar iz naseg ministarstva da ce tokom aprila ,a najkasnije za 1. maj moci peske da se predje preko mosta.
Sto se tice Ostruznickog, pricali su da cekaju decembar ( zbog povecanja vodostaja ) da iz vode spajaju . Stigao je i taj decembar,videcemo da li je to ovaj decambar ili misle na neki drugi. Inace ,najnoviji rok po njima za zavrsetak Ostruznickog mosta je kraj leta 2019 .
Inace,kako vec mnogi primetise, za 13 meseci se zavrsava rok deonice Obrenovac - Surcin ,bojim se da ce mosti i prilazi biti gotovi, ali da cemo petlje cekati...Pre svega mislim na Obrenovacku koja je po meni u zaostatku.....
 
Vrh