Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585122#p585122:2etqj0gp je napisao(la):
Darko78 » 30 Nov 2018, 15:06[/url]":2etqj0gp]E o čemu bi pisali danas da je Zoka bila u skupstini ne mogu ni zamislit barem nam ovaj Mali nesto rece istinito .
A to je da nema puštanja glinene ove god.
Da je nesto para odvojeno za Preljina-Pozega i da od skorog pocetka radova nema nista kad se vidi kolicina novca koja je odvojena.
Da će pustit gotovu deonicu Obrenovac-Ub i malo nejasan o deonici Lajkovac-Ljig.
Prekidoh te ne namero Plecko .
Darko ja kažem "ima još" a ti melješ li ga melješ...kao neke babe ste... :grand: :grand: :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585097#p585097:2b1v8qnr je napisao(la):
GOJE » Pet Nov 30, 2018 3:17 pm[/url]":2b1v8qnr]Izvinjavam se ako grešim (jer nisam ekonomista), ali ovde govorimo o rashodima iz budžeta za kapitalne investicije. Ako se izgradnja autoputa finansira po modelu 15% iz budžeta, a 85% iz kredita, da li hoćeš da kažeš da i ovih 85% ide kroz budžet RS (i i kao rashodna stavka?)

Ili još konkretnije, ako je investitor za ovu deonicu "JP Putevi Srbije", a kreditor kineska banka, zar novac ne ide tim tokovima? Ubeđen sam da ovi krediti ne ulaze u budžet. U budžet ulaze krediti za finansiranje budžeta.

Nije jos dostupan budzet za 2019. da ti posaljem link. Sva primanja kredita planirana za 2019. idu kao prihodna stavka u budzetu. Naravno nece svih 85% biti isplaceno naredne godine, nego u transama. Sve isplate u 2019. ce uci u budzet (npr. trecina). Kao Rashodna stavka idu otplate kredita. Npr. ako je ovaj kredit sa grejs periodom od 5 godina, preve rate za otplatu dospevaju tek 2024. i tada ce uci u budzet 2024. kao rashodna stvaka.

Kredit prima drzava(prihodna stavka), a ona posle placa "Putevima Srbije" sta treba da plati(rashodna stavka).
 
E pa hvala na pojašenjenju i ispravci. Bio sam potpuno ubeđen da ovi krediti ne idu kroz budžet, već direktno investitoru.
 
Ha ha tek kad sam poslao video sam tvoje slike ,u isto vreme smo poslali ali su tvoje slike mnogo vaznije i sto je vazno dobro ga guraju muski i nasip stigao do njega odlicno .
Plecko ovo je tvoj teren samo slikaj.
 
počeli su da otkopavaju i obrađuju ove šipove koji će da nose nadvožnjak preko autoput-a
 
A sta je plecko sa novim mislodjinskim ima li asfalta, ovde bas napreduju.
 
@Joe, a da li to znaci da ako finaliziraju komercijalni deo ugovora u, lupam, februaru, da se tek tada naknadno upisati kao dodatna uvecana ulaganja u Cacak-Pozega? Tj da li ima sanse kad se zavrsi ugovor da ulaganja u ovu deonicu budu veca? Ili je to-to, 30 mil evra?
Hvala za slike Plecko.
 
Ja mislim da oni i ne mogu potrosit ovih 30 mil i da pocnu u martu .Koliko ce vremena otic na pripremne radove, formiranje baza ,i pocet ce sigurno prvo tunele i mostove .Pa ne mogu zavrsit ovu glupost na glinenoj od avgusta kad su poceli a kosta 10 mil .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585176#p585176:96ojorlw je napisao(la):
Earthmoving » Pet Nov 30, 2018 7:08 pm[/url]":96ojorlw]@Joe, a da li to znaci da ako finaliziraju komercijalni deo ugovora u, lupam, februaru, da se tek tada naknadno upisati kao dodatna uvecana ulaganja u Cacak-Pozega? Tj da li ima sanse kad se zavrsi ugovor da ulaganja u ovu deonicu budu veca? Ili je to-to, 30 mil evra?
Hvala za slike Plecko.

Ma nemam pojma kako to funkcionise u praksi. Polovinom godine se obično radi rebalans budžeta, i ako potpisu ugovor ja prerostavljam da će biti ubačeno naknadno. Za koji dan će biti objavljen budžet na sajtu vlade, pa cu analizirati stavke. Objave oni detalje, bukvalno stavku po stavku odakle sredstva potiču i za šta su namenjena.
Ja verujem da je ova "sića" namenjena za eksproprijaciju i mozda neke početne pripremne radove.
 

Slika od danas nazalost isto stanje.
Veliki broj radnika i masina u pravcu tunela .
Ne zamerite nema vise slika i ovo su zapazanja totalnog laika .( žena mi bila u prolazu ...)
 
Darko,ako razumem tvoja dama je ovo fotografisala?
Pa šta bi ti hteo gospodine?! Oćeš stručnjaka? Pa zar je i Velja Ilić jedan od ministara objašnjavao " ona mašina sa onom rukom",a ti nisi zahvalan na trudu nego je naziva laikom! Jos ako je sama u kolima fobro je ista videla!
Bravo za tvoju gospođu i da reč nisi rekao
#zenskasolidarnost
 
Bravo Miro i ovako sam danas pretero ček i Plecka prekinuh u reportazi ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585217#p585217:1lynkuoe je napisao(la):
Darko78 » Pet Nov 30, 2018 11:01 pm[/url]":1lynkuoe]
Slika od danas nazalost isto stanje.
Veliki broj radnika i masina u pravcu tunela .
Ne zamerite nema vise slika i ovo su zapazanja totalnog laika .( žena mi bila u prolazu ...)
file.php
Da Darko...i ja prodjoh tuda ujutru i uveče. Nikog na nadvoznjaku,ali ohrabruje da su u tunelu bila upaljena svetla što znaci da se bar tu radi.
Inače, čuh od Ljizana da je problem sa nadvoznjakom taj sto jos nije zavrsen lokalni put za selo Brančić koji vodi sa njega. Tu je neka začkoljica i to ih koči. ...
Ima i onih koji tvrde da se u tunelu i dalje pojavljuje voda koja sve usporava ali to nisu proverene informacije. ...
 
Ovoj vlasti apsolutno treba odati priznanje jer je evidentno evoluirala u odnosu na staru kada je u pitanju izgradnja autoputeva i to samo nedobronamerni i zli ljudi ne žele da vide a evo zašto...

Ranije se put pravio iz njive u njivu a sada lepo imamo deonicu od sela Barič/Mislodjin do sela Stublenice pa onda deonicu selo Rubireza do sela Brančića pa za kraj jednu staru deonicu od sela Dića do Preljine i neka sad neko kaže da nisam u pravu...Srećan put svima a i meštanima.
 
Da, istina. Ali pored svih svojih kritika, ja odajem priznanje prosloj, a pomalo I ovoj vlasti za uopste pokretanje I izgradnju ovog autoputa od nule. Prosloj vise jer su zapoceli Ub-Lajkovac, Ljig-Preljina I dogovorili Obrenovac-Ub I Lajkovac-Ljig (po meni je tu kljucna bila Tadiceva poseta Kini avgusta 2008-e kada je dogovoreno stratesko partnerstvo I kada su pocele sve procedure). Novoj vlasti malo manje priznanje jer su poceli samo 17km Surcin-Obrenovac I sto su izgubili bar 3 godine na pocinjanju Cacak-Pozega. Koridor 10 se gradi vise od 40 godina pa je tamo sve pripremljenije nego ovde gde je trebalo poceti ceo nov autoput od nule. Sem toga, izgubili smo bili organizaciju, zamah, strucnjake tokom pauze gradnje autoputeva 90-ih I pocetkom 00-ih zbog ratova, sankcija, privatizacije I sl. Medjutim, iako je prosla vlast bila "prozapadna" ona je skupila hrabrost da ovde uvede Kineze (Evropljani nisu hteli kreditiraju) na sta je pitanje kako su Evropljani uopste reagovali, dok je sadasnja kobajagi "nacionalna" vlast zapravo dosta stopirala kineske investicije u infrastrukturu, sto covek nikada ne bi rekao ako ih slusa, ali u odnosu na prosle koji su ovde dogovorili 50km sa Kinezima (I pripremali 17km Surcin-Obrenovac) sa svega 3-4 godine, sadasnja vlas je sa Kinezima finalizirala 17km Surcin-Obrenovac + 15tak km (negde pun negde poluprofil) Beogradske obilaznice, pa je matematika cista da je prvo vece od drugog. Sem toga odlszu godinama pocetak kineskog kredita na Cacak-Pozega, a sa druge strane forsiraju "NATO" autoput od Nisa ka Kosovu koji je mnogo manje prometan, a time I manje potreban gradjanima Srbije od prometnijig delova koji trebaju postati autoputevi. Sa trece strane, ovaj autoput se cekalo da krene da se gradi 50 godina, pa ipak moram da pohvalim desavanja zadnjih 6-7 godina na ovom autoputu, u principu zbog toga imam tolerancije za vecinu dosadasnjih kasnjenja, ali za nepotrebno gubljenje bar 3 godine zivota za pocetak gradnje Cacak-Pozega nemam tolerancije ni razumevanja.
 
I ja Earth ne mogu da zamislim ovu pricu oko Nis - Pristina nikako .Ali videsmo sad kad nam uvedose ove takse da je taj pravac u stvari jednosmeran sto se robe tice .Mi "izvozimo "na KiM oko 500mil eura a od njih dolazi oko 20 mil eura i ispade da nama vise treba taj put a ne njima.Ovo je samo jedan pravac razmisljjanja a ovo za Nato si u pravu.
 
Naravno @Earthmoving svega je tu bilo...nepoveranja ,neznanja, nesposobnosti sada kada su svi akteri stekli potrebna iskustva ostaje nam da se nadamo da će budući projekti dolazati sa manje kašnjenja...Realno govoreći ova vlast će još dugo egzistirati u Srbiji kao primarna,što samostalno ili eventuano u koaliciji ali to je definitivno činjenica.
 
Према овој Еартховој :mrgreen: анализи о политичким заслугама за градњу аутопутева, недвосмислено искаче у први план тражено име за А2 - АП "Борис Тадић Утемељивач" (титула му дође због утемељивања "стратешког партнерства" са Кином :laugh: )
 
Utemaljivač zanimljivo mozda i moze on je utemeljio SNS i stvorio, utemeljio i mnogo toga jos ali nije za ovaj forum ...
 
Jeste Tadić pokrenuo strateško partnerstvo sa Kinom, ali efekti i najveći projekti se tek sad realizuju. Gledate samo autoput, ali ima i drugih projekata iz infrastrukture i industrije (brza pruga, železara, RTB Bor, termoelektrane, tehnološki parkovi, optička mreža). Neće ni Kinezi baš sve da rade, ne mogu u isto vreme. Sad kad država ima prostora za ulaganje(novca) treba da koristi sve zainteresovane da pokrene što više projekata. Turci su zainteresivani za autoput ka Sarajevu, za termoelektranu Štavalj, zajedno sa Amerikancima bi da rade moravski koridor. Tu su i dalje Azeri, Kinezi za
k11 ka CG, sremskii koridor, banatski koridor, beogradsku obilaznicu.
 
I pre Tadica je bilo prica oko ovog autoputa, ne znam za pre 1990ih, ali ja se secam pocetkom 00-ih da je Djindjic pricao (secam se price da su mu stranci (Zapad) tada rekli da prvo rekonstruise Ibarsku, pa tek onda gradi autoput, pa je ona tih godina Ibarska I rekonstruisana Ljig, Milanovac, Stepojevac...), pa Marija Raseta (da se nece ici na Cacak nego blize Kosjericu direktno na Pozegu), pa Velja za vreme Kostunice, pa bila propala koncesija Alipna-Porr... dakle bilo je puno prica ali tek za vreme Tadica se iz price preslo na dela, nadjen je pravi izvor finansiranja, izgleda da je njegov tadasnji pulen Jeremic pomogao oko dogovora sa Azerima, a za saradnju sa Kinezima je, po meni, bila kljucna poseta Tadica Kini avgusta 2008-e gde je generalno dogovoreno kinesko kreditiranje infrastrukture u Srbiji, nakon cega se krenulo u realizacije, prvo Pupinov most sa pristupnim putevima, pa onda ove dve deonice Obrenovac-Ub I Lajkovac-Ljig, a sadasnja vlast je to nastavila sa Surcin-Obrenovac I nastavkom Beogradske obilaznice. Za sada.
Ova tema me je davno pre otvaranja ovog sajta I foruma interesovala, pa sam je intenzivno pratio zadnjih 17 godina (pre toga 12 godina nije bila aktuelna zbog ratova I sankcija), a kasnije sam I poceo da radim u ovoj oblasti, pa sam na osnovu informacija svih tih dugih godina stekao gornju sliku o zaslugama konkretnih imena za ovaj autoput, sto je takodje vazna stvar, jer konkretni ljudi moraju da guraju ideju izgradnje nekog autoputa da bi se on kaskasnije u vremenu realizovao (recimo Velja je gurao jer je bio iz Cacka, a uticajan od skidanja Slobe). Inace, ne glasam ni za koga (ali to je druga tema zasto), pa nemam neku skrivenu nameru da nekoga zbog toga istaknem ili sakrijem. Ako Vracar ili neko misli da je neko drugo ime zasluznije nego sto sam rekao, rado bi to cuo.
 
Imaju slike sa satelita. Ali se vreme urodilo protiv nas pa je cela glineni pod oblacima. Stavila sam vam sve slike ispred
Tunela jednu danas jednu od početka novembra
 
Slaze se sa Geovukom, ali posto ima dodirne veze sa ovim autoputem,samo bi prokomentarisao kratko pricu o turskom kreditiranju autoputa Pozega-Uzice-BiH granica. Ja bi voleo da krene ova realizacija ali Turska je zadnjih meseci u dosta tezoj geopolitickoj situaciji (a zahvaljujuci geopolitici je prethodnih decenija I zaradila dosta para, postala tranzitna zemlja za gas I naftu na osnovu cega je uzela velike zarade od tranzitnih taksi I imala konkurentniju I jeftiniju energetsku osnovu za svoju industriju), pa nisam siguran da li ce imati viska para od kojih bi placali ovaj autoput, I dalje kroz Bosnu. Jer kad gledate kreditora, uvek jevazno vreme. Onaj ko je do pre 10 godina imao viskove para da kreditira po svetu, mozdaza 10 god nece vise imati. Amerika je pre 50 godina imala brdo para razne stvari izvan nje da finansira, sada nema. I Japan je imao, pa se I kod nas pre 15 god pricalo da ce nam finansirati most preko Ade Huje, pa nisu. EU je do pre par godina dosta finansirala infrastrukturu po Srbiji, sada slabije. Danas Kinezi dosta finansiraju, ali I oni ce vremenom izgubiti suficite od kojih to rade.... Dakle, vazno je povezati vreme sa time ko kreditira, jer je to promenjivo. Tako da sam blago skeptican prema ovom turskom kreditiranju, iz razloga situacije u Turskoj, a nisam ni video da se ista spominje u budzetu za 2019.
 
zvuči sada smešno, ali ideju je (ponovo) pokrenuo Velja Ilić i napravio sumnjivu kombinaciju za koncesiju.
po njoj je AP trebalo da bude gotov do 2011te.
ali bismo žrtvovali prihode od subotice do BG-a za to.
pitanje šta je bilo bolje iz sadašnje perspektive.
što se tiče pohvala za tekuće radove, pohvalan je kvalitet radova tj puta.
mrka i Velja su nas navikli na to da je svaki novi asfalt koliko god da je talasast dobar.
ko se ne seća neka ide BG-NS i lako će se podsetiti.
sada se radi vrlo kvaltetno i ekstremno sporo.
ali i po neverovatnim cenama po km.
i postoji fama da nije bitno da li ima dovoljno vozila i nije bitno koliko košta po km, važno je samo da se što više gradi.
bez obzira što gde god da udarimo ašov udarimo u najteži teren u evropi.
hrvati su to isto imali pre 10god i sada su u ozbiljnim problemima.
nije nikada bilo ozbiljnije rasprave o putanji kojom treba AP da ide (osim one za LOS i DOS što je samo pitanje završetka trase).
kao što ni sada nema rasprave o opravdanosti punog profila ČA-PŽ ili moravičkog AP ili NI-PR.
moguće je napraviti i 2+2 sa naplatom ili sa vinjetama...
pa i 1+1 jedan sa vrlo širokim trakama kako ameri prave...
 
Vrh