I pre Tadica je bilo prica oko ovog autoputa, ne znam za pre 1990ih, ali ja se secam pocetkom 00-ih da je Djindjic pricao (secam se price da su mu stranci (Zapad) tada rekli da prvo rekonstruise Ibarsku, pa tek onda gradi autoput, pa je ona tih godina Ibarska I rekonstruisana Ljig, Milanovac, Stepojevac...), pa Marija Raseta (da se nece ici na Cacak nego blize Kosjericu direktno na Pozegu), pa Velja za vreme Kostunice, pa bila propala koncesija Alipna-Porr... dakle bilo je puno prica ali tek za vreme Tadica se iz price preslo na dela, nadjen je pravi izvor finansiranja, izgleda da je njegov tadasnji pulen Jeremic pomogao oko dogovora sa Azerima, a za saradnju sa Kinezima je, po meni, bila kljucna poseta Tadica Kini avgusta 2008-e gde je generalno dogovoreno kinesko kreditiranje infrastrukture u Srbiji, nakon cega se krenulo u realizacije, prvo Pupinov most sa pristupnim putevima, pa onda ove dve deonice Obrenovac-Ub I Lajkovac-Ljig, a sadasnja vlast je to nastavila sa Surcin-Obrenovac I nastavkom Beogradske obilaznice. Za sada.
Ova tema me je davno pre otvaranja ovog sajta I foruma interesovala, pa sam je intenzivno pratio zadnjih 17 godina (pre toga 12 godina nije bila aktuelna zbog ratova I sankcija), a kasnije sam I poceo da radim u ovoj oblasti, pa sam na osnovu informacija svih tih dugih godina stekao gornju sliku o zaslugama konkretnih imena za ovaj autoput, sto je takodje vazna stvar, jer konkretni ljudi moraju da guraju ideju izgradnje nekog autoputa da bi se on kaskasnije u vremenu realizovao (recimo Velja je gurao jer je bio iz Cacka, a uticajan od skidanja Slobe). Inace, ne glasam ni za koga (ali to je druga tema zasto), pa nemam neku skrivenu nameru da nekoga zbog toga istaknem ili sakrijem. Ako Vracar ili neko misli da je neko drugo ime zasluznije nego sto sam rekao, rado bi to cuo.