Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Vidi se preko satelita da su zavrsili 2-3 mesta na deonici Obrenovac-Ub na kojim je hvalio zavrsni sloj sto se videlo na jednom mestu i na snimku koji je snimio Earth i sad je ostalo malo kod Piromana i sve su asfaltirali.Da Miro steta glinena se ne vidi a kod tunela se vidi razlika .
Petlja Obrenovac dobija konture i lepo deluje kao i sam most.(sto nam dočara Plecko) .
Šteta za glinenu da vidimo otprilike kako deluje.
 
Deluje kao dobre vesti Dare :kk: Zadnjih dana su niske temperature, pa ne znam da li valja da se asfaltira ako je ispod 5-10 stepeni... Dok ovi ostali radovi mogu se rade (tampon, tunel, ograde I sl).
Da se nadovezem na Samaricanina, po prometu koji ja srecem na putu, na ovom autoputu jos sigurno treba pun profil 6 traka na: petlja Surcin-Novi Beograd (9km), petlja Obrenovac-Ostruznica, tj desna obala Save (10tak km), Cacak-Pozega (30tak km), Pozega-Mackat (Uzice I Zlatibor) 30tak km I mozda I Pozega-Ivanjica (40tak km). Po prometu treba I Cacak-Kraljevo (30tak km) ali to je zvanicno deo Moravskog autoputa. Ostatak: petlja Lajkovac-Valjevo (20tak km), Mackat-BiH granica (30tak km), Ivanjica-Cg granica (67 km) mozda mogu I brzi putevi 4 trake.
 
Apsolutno se slazem sve ostalo sad je po meni ludost.Pogotovo Mačkat - Vardište (bih) put je odlican samo presvuc novim asfaltom i onako na uzvisenjima ima dodatnu traku ,malo oko mokre gore usporis ali deo ima dušu i bas lepo.Nije potreban ni brzi put trenutno a ne pun profil autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585399#p585399:246qkx4r je napisao(la):
Earthmoving » Sub Dec 01, 2018 4:43 pm[/url]":246qkx4r]Deluje kao dobre vesti Dare :kk: Zadnjih dana su niske temperature, pa ne znam da li valja da se asfaltira ako je ispod 5-10 stepeni... Dok ovi ostali radovi mogu se rade (tampon, tunel, ograde I sl).
Da se nadovezem na Samaricanina, po prometu koji ja srecem na putu, na ovom autoputu jos sigurno treba pun profil 6 traka na: petlja Surcin-Novi Beograd (9km), petlja Obrenovac-Ostruznica, tj desna obala Save (10tak km), Cacak-Pozega (30tak km), Pozega-Mackat (Uzice I Zlatibor) 30tak km I mozda I Pozega-Ivanjica (40tak km). Po prometu treba I Cacak-Kraljevo (30tak km) ali to je zvanicno deo Moravskog autoputa. Ostatak: petlja Lajkovac-Valjevo (20tak km), Mackat-BiH granica (30tak km), Ivanjica-Cg granica (67 km) mozda mogu I brzi putevi 4 trake.

Za određene deonice se slažem da bi bilo dobro odmah uraditi pun profil autoputa, odnosno za one bliže Beogradu. Što se tiče, na primer, deonice Čačak-Požega, sada nema dovoljno saobraćaja da bi se opravdali troškovi. Taj pravac je prošle godine dnevno tukao od 9 i po kod Požege do 12 i po hiljada vozila na izlazu iz Čačka. Gruba granica isplativnosti za izvođenje autoputskih profila je oko 20k vozila dnevno. Što se ide dalje ka CG, broj vozila je sve manji i manji. Oko Arilja i Ivanjice ima 5 do 6k dnevno. Oko Užica ne više od 12k. A svi dobro znamo koliko je težak teren i koliko to utiče na cenu izgradnje, a realno i na cenu održavanja u periodu eksploatacije. Normalno je da će vremenom doći do porasta saobraćaja, ali te stope rasta se retko kreću preko 5% godišnje. To znači da će, sa optimističnom stopom rasta od 5% godišnje, oko Arilja i Ivanjice za 20 godina prolaziti cirka 15k vozila dnevno. Što se tiče deonica gde je sadašnji protok oko 12 hiljada vozila dnevno, za dvadesetak godina bi mogao da se realizuje protok od oko 30k vozila dnevno, ali to je sve pod uslovom da ne bude nekih poremećaja u zemlji, a opet, svi dobro znamo gde živimo. Kao građanin, naravno da se radujem autoputu, ali s druge strane, kao inženjer mislim da je autoputski profil na ovom pravcu više politička nego stručna priča jer bi kvalitetan višetračni profil i više nego dobro zadovoljio sadašanje i buduće zahteve, sa znatno nižim fiksnim troškovima.
 
umesto izgradnje AP ja bih gradio 2+2 ili tamo gde je to skupo (klisure, planinski venci) išao bih na tunele 1+1 za 80km/h, na treću traku na usponima i sl. slično i gde je potreba za nekim srednjim ili dužim mostom, obavezno 1+1...
mislim da bi i građanima i privredi više značila razgranata mreža puteva 2+2 za 100km/h, na nekim delovima 80km/h, pa i 120km/h na ravničarskim delovima bez čestih uključenja, gde i trake mogu biti šire.
jeftinije za izgradnju (mislim da je za nas sve preko 3M € po km preskupo) i što je bitno jeftinije za održavanje.
i naplata obavezno vinjete za sve puteve van gradskih ulica.
 
mislim da je bolja redudantna veza sa CG u 2+2 preko zlatibora i Novog pazara nego 3+3 ili 2+2 preko surovog peštera.
ovako dobijamo 2+2i sa CG i sa mnogoljudnim N.Pazarom ali i sa kopaonikom, k.mitrovicom i dalje prištinom.
ne treba zaboravite da je Albancima koji idu u albaniju ili na kosovo najbrže i najkraće da idu iz zapadne evrope tuda a ne preko Niša.
niš priština treba graditi bolje, ali ili široki 1+1 i gde može jeftino 2+2.
 
@Mlad, I Gazela je imala 0 saobracaja pre nego sto je izgradjena, a pogledajmo je danas ;) Koji matematicki model je tada predvideo danasnji promet desetina I desetina hiljada dnevno? Ni jedan. I za nju je bilo kritika da ce 6 traka biti mnogo. I za novobeogradske bulevare od po 6 traka je bilo kritika da je to nepotrebno bacanje para u prazan prostor, a danas se pokazuje da je to infrastrukturno najpametnije odradjen deo Beograda. Ne moze se prostim sabrianjem trenutnog saobracaja predvideti buducnost, treba biti vizionar, shvatiti dublje zakone. Naravno, treba pametno shvatiti gde ima potencijala za autoput, a gde ne.
 
Pošto sam iz tog kraja,ponoviću- nama je neophodan bolja veza sa većim mestima, putnim pravcima, ne samo zbog putovanja i turista nego i zbog ekonomije. E sad,da li je moglo nesto sa duplim trakama,a da nije AP .... je stvar njihovog dogovora. Meni je ,ponoviću opet,jako žao što ne prave do petlje Pakovraca i puste da nam svima bude lakše,ali ko mene pa pita....

Jedno pitanje,kada počinje tih 3 g gradnje? Ok,oni krenu tunele, i mostove,ali pre toga ima ta priprema,eksprop....to sve ne ulazi u to vreme? To znači da cela naredna godina može biti pripremna, pa tek onda krenu jedno 3g rada minimum....
 
Tri godine kreću od datuma koji piše u ugovoru. Rekli su da kreću od marta pa ćemo videti šta će biti.
 
nažalost broj stanovnika Srbije se smanjuje i ne može se uporodeti sa Novim Beogradom.
NBGD je izgrađen na ledini i odjednom je primio veliki broj stanovnika.
ali čak ni tu se nisu gradili bulevari "unapred", već su samo ostavljani koridori.
jurija gagarina 1983. je imala 1+1 bez tramvaja.
a blokovi 70 i 45 se naslanjaju na nju od 70tih godina.
dakle prvo ljudi pa zatim putevi.
AP kroz beograd pa i kroz novi Beograd nije sagrađen 1948 kad je počeo NBG da se pravi već 20tak godina kasnije.
nažalost čak i novi beograd kao možda najnaprednija opština u Srbiji a sigurno najmnogoljudnija, već preko 25 godina beleži pad stanovnika.
uprkos doseljavanju iz cele Srbije, uprkos primanju izbeglica iz HR, BIH i sa kosova.
ja bih voleo da nas nema za 10 god 7 miliona kao sada već 14 i da nam i novi AP za čačak bude tesan ali realnost je da gubimo oko 100.000 ljudi godišnje i da će nas za 10 god biti 6M a dok otplatimo kredite za puteve koje gradimo biće nas 4-5 miliona.
i to je proces koji je nemoguće sada ni usporiti a kamoli zaustaviti ili preokrenuti.
čak i kada bi svi imali po 10oro dece, dok ta deca kupe svoje automobile da se voze i da popune puteve mora proći makar 20 god.
drumovi će poželeti Srbina ali srbina nigde biti neće...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585443#p585443:1xxyhlzi je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sub Dec 01, 2018 9:56 pm[/url]":1xxyhlzi]nažalost broj stanovnika Srbije se smanjuje i ne može se uporodeti sa Novim Beogradom.
NBGD je izgrađen na ledini i odjednom je primio veliki broj stanovnika.
ali čak ni tu se nisu gradili bulevari "unapred", već su samo ostavljani koridori.
jurija gagarina 1983. je imala 1+1 bez tramvaja.
a blokovi 70 i 45 se naslanjaju na nju od 70tih godina.
dakle prvo ljudi pa zatim putevi.
AP kroz beograd pa i kroz novi Beograd nije sagrađen 1948 kad je počeo NBG da se pravi već 20tak godina kasnije.
nažalost čak i novi beograd kao možda najnaprednija opština u Srbiji a sigurno najmnogoljudnija, već preko 25 godina beleži pad stanovnika.
uprkos doseljavanju iz cele Srbije, uprkos primanju izbeglica iz HR, BIH i sa kosova.
ja bih voleo da nas nema za 10 god 7 miliona kao sada već 14 i da nam i novi AP za čačak bude tesan ali realnost je da gubimo oko 100.000 ljudi godišnje i da će nas za 10 god biti 6M a dok otplatimo kredite za puteve koje gradimo biće nas 4-5 miliona.
i to je proces koji je nemoguće sada ni usporiti a kamoli zaustaviti ili preokrenuti.
čak i kada bi svi imali po 10oro dece, dok ta deca kupe svoje automobile da se voze i da popune puteve mora proći makar 20 god.
drumovi će poželeti Srbina ali srbina nigde biti neće...
file.php


Godišnje gubimo oko 30-40 hiljada ljudi.
 
@geovuk
ako ne racunas i one sto se iseljavaju. sa njima mnogo vise. sto je katastrofalno !


"Srbija ima iznimno negativan prirodni prirast, a prema posljednjim godišnjim podacima (2016), u toj je državi umrlo 38.021 osoba više nego što je rođeno. Prema tim podacima, prošle godine u Srbiji je rođeno 65.657 beba, dok je 103.678 osoba umrlo."
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/hr ... prirastaja

evo nekih podataka sa foruma clana pendolino

"Čitajući tabele iz 2015. godine vidim (ono što svi znamo) da ubedljivo najveće opterećenje ima deonica AP kroz Beograd, mada tu i nema pravih podataka jer se automatsko brojanje ne sprovodi.

Od ostalih vangradskih deonica, ove imaju preko 20.000 PGDS:
1 Beograd - Inđija
1 Beograd - Batočina
2 Beograd - Lipovačka šuma
3 Beograd - Šimanovci

Ako gledamo PGDS od 15.000 do 20.000 imaju
1 Novi Sad - Inđija
1 Batočina - Niš
3 Beograd - Ruma
3 Beograd - Pančevo
22 Beograd - Ćelije
23 Preljina - Čačak
Batajnica - Dobanovci (BG obilaznica)

PGDS od 10.000 do 15.000 ima dosta puteva po Srbiji, a izdvaja se deonica od Čačka do Užica, stari Novosadski put do Inđije, kao i putevi koji spajaju veće gradove sa autoputem (A1-Požarevac i A1-Batočina-Kragujevac"
 
Kakve stubove ovi čekićaju kod Plecka u Bariču? Nadam se ne nove zbog greske...
A ovo sto se tice statistike broja stanovnika... pa dobro, ne mora u Srbiji da zivi 15 miliona stanovnika, a I sadasnji broj je jedan od najvecih u istoriji, sem mozda izuzetka zadnjih 50tak godina. Mnogo vaznije je da ljudi ostanu kvalitetni tj da se ne popune nekim humanoidima samo zbog broja, a ako tako bude stvari ce se prirodno regulisati. Jel stvari idu ciklicno, sinusoidno, pa bez vestackih umetanja, sistem se sam prilagodi. Ali ponavljam, bez vestackih umetanja jer se onda deo ciklusa uspona broja svog stanovnistva uvecava stranim. Druga stvar je sto sa vecom povezanoscu statistika postaje relativna, ujutru sam u Beogradu, popodne u Budimpesti, uvece opet u Beogradu. A sa gradnjom autoputeva I brzih pruga to se jos vise relativizuje jer covek nije biljka da stoji na jednom mestu. Treca stvar, ovi sto su odselili na Zapad, velike politicko-ekonomske turbulencije I tamo pocinju, pa lako mogu da beze nazad. Tu posebno mislim na rasne I verske probleme tamo, koji sad izazivaju I politicke, koji ce se lako uvecati promenom ekonomske paradigme koja sledi prelaskom na elektrovozila jer ce samo Nemacka izgubiti milione I milione radnih mesta u autoindustriji (pojavljuju se novi start up proizvodjaci sa strane) industriji motora sa unutrasnjim sagorevanjem (ide u istoriju), industriji transmisije (elektrovozila je nemaju) I sl....Cetvrto, sta ako odjednom neki ljudi iz Evrope pozele da se dosele u lepe planinske predele gde prolazi autoput (npr: prica mi covek sa Zlatibora koji zida zgradu da je sve prodao nasima iz Svajcarske I sl, a da se javljaju I stranci doduse jos nepoverljivo, pa zatim ko je pre 15 god mogao predvideti doseljavanje Rusa u Cg ili pre 5 godina da ce krs Lustice Beja sada, imati 1000 stanovnika iz raznih zemalja, a sledecih godina I decenija se ocekuje da tamo zive deseteine hiljada ljudi... samo par primera) ... Dakle ni tu se ne mogu praviti jasni planovi prometa na autoputevima na osnovu puke statistike I dosadasnjeg trenda, jer trend nije vecan nego se menja. Za pravu buducu procenu, moraju se razumeti dublji zakoni koji se ne vide iz statistike. Ja ne tvrdim da ce oni biti ovakvi ili onakvi, jer nemam toliko informacija, samo kazem da treba malo dublje I sire to gledati od pukog dosadasnjeg statistickog trenda, jer da je do njega, ljudi bi precizno mogli da predvide buducnost, krize, cenu zlata, valuta... pa bi svi bili milioneri :) Ali citajuci statistiku necete nauciti predvidjati buducnost, to mogu samo oni sa dubljim razumevanjem kojima se onda otvaraju prirodni kanali :) Zato se pre ovde na proceni prometa drzim svog osecaja I iskustva nego statistike :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585454#p585454:1vwkslld je napisao(la):
plećko » Sat Dec 01, 2018 11:48 pm[/url]":1vwkslld]

Sunce mu kalaisano, sem ove rupe valjda ima još nešto interesantno za nas ovde :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585410#p585410:fz7d38t5 je napisao(la):
mmlad239 » Суб Дец 01, 2018 7:32 pm[/url]":fz7d38t5]
Gruba granica isplativnosti za izvođenje autoputskih profila je oko 20k vozila dnevno.
Није 20 000 већ 12 000 возила/дан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585475#p585475:1rd766u0 je napisao(la):
Nikola NS » Ned Dec 02, 2018 1:16 am[/url]":1rd766u0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585410#p585410:1rd766u0 je napisao(la):
mmlad239 » Суб Дец 01, 2018 7:32 pm[/url]":1rd766u0]
Gruba granica isplativnosti za izvođenje autoputskih profila je oko 20k vozila dnevno.
Није 20 000 већ 12 000 возила/дан.

Jel' može neki izvor koji potkrepljuje tu tvrdnju?
 
Danas dobar dan, 8 stepeni, mozda moze se ponesto I asfaltira. Vedar dan, pa ako bude danas satelit, videlo bi se bolje od proslih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585483#p585483:gaw3ysa7 je napisao(la):
Earthmoving » Ned Dec 02, 2018 8:10 am[/url]":gaw3ysa7]Danas dobar dan, 8 stepeni, mozda moze se ponesto I asfaltira. Vedar dan, pa ako bude danas satelit, videlo bi se bolje od proslih.
Ne znam da li slike budu tačno onih dana kada su u kalendaru,a po njemu slike trba da bufu sutra,ja javili su oblacno na zalost..... prognoza za decembar kaže da će biti toplo ( oko 8bstepeni) pa možda ugrabe jos neki dan. Ali se bojim da su oni završili sezonu kao prošle g.
 
Earth nije greska svi sipovi se sa vrha ovako cekicaju pretpostavljam da se oslobodi armatura da se poveze stub sa sipom ( temeljem).
 
Darko78":1kovuaft je napisao(la):
Earth nije greska svi sipovi se sa vrha ovako cekicaju pretpostavljam da se oslobodi armatura da se poveze stub sa sipom ( temeljem).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585161#p585161:1kovuaft je napisao(la):
plećko » 30 Nov 2018, 17:07[/url]":1kovuaft]počeli su da otkopavaju i obrađuju ove šipove koji će da nose nadvožnjak preko autoput-a

file.php
 
opravdanost broja vozila zavisi od cene izgradnje ali i od indirektnih ušteda.
za vojvodinu u ravnici ako ne prelazi veliku reku je to možda 5.000 a preko peštera možda i 30.000 vozila.
ali treba razlikovati lokalni promet koji neće ići AP od potencijalnog koji bi išao AP.
pa onda od toga oduzeti one koji zbog cene putarine neće koristiti AP itd.
a i indirektne uštede vremena ljudi (radnih sati) takođe zavise od broja vozila koja će koristiti AP...

demografija je crna jer najbolji tj najobrazovaniji pa možda i najinteligentniji odlaze.
a i ako ostaju imaju znatno manje dece od onih drugih.
i ta spirala ne donosi ništa dobro.
zapadni svet će teško doći da živi u Srbiji.
priroda u teoriji jeste lepa ali lepi su i alpi i švarcvald i provansa i azurna obala i sl.
može li npr nemac da shvati koga sve treba da potplati i koliko da čeka da bi bilo šta uradio.
da će da ga leče priučeni doktori.
da li ćemu smetati to što fekalije i otpad idu direktno u tu prirodu.
da li će im smetati divlje deponije.
smeta i nama koji smo se "navikli" a kamoli nekome sa strane.
dolaziće arapi kojima kući smeta klima a ovde je klima odlična i ima vode još uvek sa slavine.
i napraviće svoje gradove i živeti na svoj način i biće im bolje nego na +40 u pustinji.
slična je priča i za Kineze.

svakako da izlaze iz BG-a treba napraviti 3+3.
do umke, do meljaka, ka Zrenjaninu, pančevu...
isto važi i za izlaze iz NS, Niša.

ono što mi ne koristimo je železnica, a to ceo zapadni svet mnogo više koristi.
pa to su EV o kojima smo pričali.
za pokretljivost ljudi je bolje da imamo 160km/h prugu iz ostatka Srbije ka BG nego da imamo AP.
ako si vozom na zlatiboru brže nego autom, zašto bi palio auto, plaćao i putarinu, tražio i plaćao parking i sl.
a lakše je napraviti 2 koloseka kroz težak teren nego 6 traka za AP.
a zamislite kad bi se uložilo pa kosjerić spojio direktno na užicem prugom, uštedelo bi se 40km pruge i do užica bi bilo manje od 170km.
to bi manje koštalo nego npr ČA-PŽ autoput.
kao ilustracija, cena povratne vozne karte u prvom razredu za BG-PŽ je 1200 din.
putarina će biti u dva smera upravo toliko.
gorivo je negde oko 4000 din u oba smera. dakle zajedno je 5200 din.
ako čak putuje 4 putnika autom, opet se više isplati vozom prvom klasom.

ne znam da li ima podatak ali meni se čini da su sadašnje generacije radnih ljudi slabije pokretljive nego radne generacije pre 30tak god
nekad se putovalo više, kampovalo, ljudi su imali više vremena i manje su bili umorni, imali vikendice.
imali i roditelje na selu pa išli često i vodili decu kod bake i deke vikendom, raspustima i sl.
sada imaju manje želje da vide neke bliže gradove jer to mogu i preko interneta, manje vremena za vikendicu, manje njih ima roditelje na selu ali i manja je uopšte povezanost sa prirodom...
i mislim da će se taj trend dalje nastaviti.
neko ko se nije igrao napolju u prirodi već odrastao za kompjuterom teško će imati potrebu da putuje u tu prirodu.
ne verujem da će se to promeniti.
i ekonomska situacija da dvoje ljudi sa prosečnim platama i npr jednim detetom nemaju baš puno slobodnog novca za putovanja autom (benzin, putarina).
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ssfKbxQAi0U[/youtube]
Zoka I dalje ostaje da gradnja Cacak-Pozega pocinje 01.marta I da je eksproprijacija tu zavrsena.
 
Vrh