Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sta je uopste problem sa glinom?

Moli su da je zapeku i da dobiju odlicnu monolitnu grncarsku podlogu ispod autoputa

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Lako je Caribrodu dole na istočnom kraku...malo prepakovali Via militaris,po neku baziliku i nema problema...a ne ovde u ovom živom pesku i močvari...to još iz Brančića izvire voda na sve strane...
 
Evo uslova za materijal koji može biti korišćen za izgradnju nasipa.

http://www.putevi-srbije.rs/pdf/harmoni ... rb-konacna).pdf

ili ti deo za koherentne (sitnozrne materijale)
2.2.5.2.1.2 Koherentni zemljani materijal
Upotrebljivost koherentnog zemljanog
materijala treba da se utvrdi prethodnim
ispitivanjima karakterističnih uzoraka iz
iskopa i/ili pozajmišta. Treba proveriti sledeća
svojstva:
- vlažnost,
- optimalnu vlažnost i najveću gustinu
dobijenu standardnim postupkom po
Proktoru,
- granice konzistencije i
- udeo humusnih i/ili organskih primesa.
Srednje i visoko plastične gline (sa granicom
tečenja WL > 35 % i indeksom plastičnosti Ip
> 12 %) nije dozvoljeno ugrađivati u završne
slojeve ako isti neće biti očvršćivani ili
stabilizovani vezivom. Odlučujući kriterijum
za odlučivanje o usklađenosti kvaliteta
koherentnog zemljanog materijala za
očvršćivanje ili stabilizovanje vezivom je
vremenska postojanost mešavine.
U završne slojeve nasipa, zasipa i klinova
nije dozvoljeno ugraditi jednakozrnaste
prašine i pesak, koji u prisutnost vode mogu
da isteknu.
Vrsta i broj ispitivanja koherentnog zemljanog
materijala treba da budu određeni u
programu prosečne učestalosti i kontrole. U
suprotnom određuje ih nadzorni inženjer
 
evo ga dron rtv Mag ponovo u akciji, sad su snimili most preko Kolubare, lepo se vidi da je desna traka skroz gotova...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cfI9VTQLGmg[/youtube]
 
E sad tumačenje:

Istina je verovatno na sredini:

Moguće je da su usled slabe kontrole ugradjivana tla koja ne bi smela. Moguće je da nisu slojevi dovoljno/dobro kompaktirani pa nije dobijena željena zapreminska masa. Za ovaj slučaj odgovaraju Odgovorni Izvodjač/Nadzorni organ ili putna laboratorija koja je kontrolisala radove.
Ako je neadakvatan materijal on bubri , pa sleže, stvara pukotine koje se reflektuju na površinu kolovoza.

Druga strana medalje je pitanje odkud voda u nasipu. Nasip se i gradi da bi se izdigao iz vode.
Imam je tu jednu teoriju, za koju naravno nemam dokaze ali sam bio posredno involviran.
Svojevremno radeći za jednu renomiranu firmu sam nudio Planumu cevne materijale za sistem atmosferske kanalizacije. Naravno nisu kupili od nas već od domaćeg prizvodjača, njihov najjeftiniji proizvod. U pričama sam čuo da su sve te cevi puštale na spojevima i da bi to na neki način sanirao-Izvodjač (Planum) je te spojeve zalio betonom. To vam je i hidrotehnici rešenje "drži vodu dok majstori odu".

Betonska rev okna, kako god da ih kvalitetno ugradite ne mogu trajno da zaptiju sistem, već stalno negde nešto curka i ispira. Ako vam je drenažni sistem ovako traljav , pa vlaži tlo ispod sebe a dole su neadekvatni materiali osteljivi na kvašenje onda imate ovakav rezultat.
Na slikama se ove pukotine vide da su uglavnom u zaustavnoj traci, blizu bankine gde je i postavljen drenažni sistem.

U svakom slučaju krivac za sve je voda jer se pojavila tamo gde ne bi trebalo da je bude i ovlažilo tlo koje je osetljivo na nju.
Rešenje je u enigmi: odtud voda tu i zašto je tu tlo koje je osteljivo na nju :)

A naravno da je sve ispolitizovano, u to sam uveren 100%, sigurno je neki spin u pitanju, nameštanje jednima na štetu drugima...itd, disciplinovani su to partijski vojnici.
 
Bravo Plecko sad imamo sliku cele deonice i jasno se vidi da bi završili sve do Ljiga da nije glinenog dela .
A šta je pošlo naopako oko" političkog iskorištavanja " glinene videćemo.
Nesporno se radi ponovo dio oko 3km opravdano mislili su da će stići da puste što je potvrdjeno sa više strana i onda se dolazi do trenutnog stanja.Tu nešto ne štima!
 
PIGLET hvala na objašnjenju! Da li je moglo da se to utvrdi prilikom tehničkog prijema? Barem da su materijali slabi? Šta misliš?
I mislim da je Mrkonjić u pravu za to što kaže da sa drugim izvodjacem koji vrši sanaciju sada nista nije sigurno jer će se raskopati i više,da se opravda novac koji je potreban. Nego,koliko tu ima km bez mostova, koliko zemljane teritorije koja je potencijalno ugrožena? Pitam to jer za 2,5 km treba nekoliko meseci i ogroman novac,ako ode rekonstrukcija čitavog dela - to neće ni 2019 biti gotovo,a pare i da ne pominjem

Hvala i Plećko!
 
Malo manje od 2 km mostovskih konstrukcija oko se ne varam .
 
Mali doprinos se petlje Ljig

ouIgrBP.jpg

DwvL32F.jpg

C4FOlzW.jpg


Nije mi jasno samo sto ne preusmere saobracaj ovuda i sto ne zavrse i ovaj deo, ovako stoji vec mesecak dana.

Iz pravca Cacka ka tunelu, mada ovo je Zemljani bolje prikazao sa video snimka.
8243PAz.jpg

7AIAgrd.jpg
 
I bez petlji koje su ok jel da? Opet je to puno km na kojima se može javiti problem. Ne znam samo da li je možda ovaj deo u većoj niziji da tako kažem,možda nešto takvo uslovi da ostali deo ne bude u problemu....
Hvala Srdjane!
 
Biće ovde afera oko izgradnje puteva , slično kao u Hrvatskoj, ali ćemo morati malo da sačekamo, da se pojavi "pravna država", negde se izgubila... :)
Velika je lova u igri , neko se mastio, neko pametno, neko glupavo....

Neće ovo sanirati do kraja godine, nema šanse, ako puste pre letnje sezone 2019 biće uspeh.
Ako je objekat dobio upotrebnu dozvolu on je papirološki, tj formalno pravno čist. Ostaje sumnja da li su su papiri (izveštaji sa ispitivanja) verno odražavali stanje ili fiktivno.
Prilikom tehničkog prijema ne šeta se samo deonicom već se i bistre papiri, svaki sloj: podtla, nasipa, kolovozne konstrukcije mora biti ispitan i zadovoljiti minimum zahtevanog intervala.

Ni Mrkonjičeva teorija da usled neodržavanja je došlo do ovoga mi ne pije vodu: neodržavanje može da uzrokuje da se zapuši sistem za drenažu, pa se voda pojavljuje tamo gde ne bi trebalo, ali opet to ne objašnjava zašto su tu materijali toliko osetljivi na vodu...

Zoranina teza da je radjena deonica od njive do njive ipak stoji: radjena je jer je bila jedina sa lako rešivim imovinsko-pravnim odnosima, i mogla je brzo da počne da se gradi a to je vitalno za slikanje političara i njihovu promociju. Izvodjači su bili makimalno nategnuti i po meni prihvatili da rade pod političkim pritiskom pod jako lošim uslovima, ako se sećam plaćanje je bilo tek da se plati PDV a ostatak za godinu dana, jednom rečju Izvodjači su kreditirali državu, što je dovelo do štednje na svemu pa i na materijalima.
 
Jos pre 2 godine ovde sam javno postavio pitanje ,kada je Strumfeta izjavljivala da se "za deonicu UB-Lajkovac, drzava mesecno izdvaja ,e sad nisam siguran da li je rekla 10 ili 30 miliona dinara mesecno za odrzavanje", a jasno je bilo iz snimaka te deonice da nju niko zivi ne odrzava niti je tamo iko iz Puteva Srbije prosao . Meni je tada bilo jasno da se sprema neka velika nova mucka. Ako je ovo sto mrkonjic prica tacno(a ja nisam inzinjer) da je za pukotine odgovorna iskljucivo voda , jer je ostajala na putu vise i duze nego sto je to normalno, a sve iz razloga jer se deonica nije odrzavala(iako je za odrzavanje drzava uredno placala odgovornom za odrzavanje), onda je to jedno od odgovora zasto je Mrka ovako miran .On kao stara politicka funjara nece unapred da se izlanjuje vise nego sto misli da je potrebno, ali iz hutrosnjeg gostovanja jasno je porucio da zna o cemu se radi , da zna ko je odgovoran i da ceka "drugu stranu" da i dalje krene na njega , ali da znaju da nije niti glup niti naivan i da to sto je do sada cutao ne znaci da ce da cuti i dalje .
Ukratko, moj subjektivni zakljucak iz jutrosnjeg gostovanja Mrkonjica na N1 je da je iskljucivaodgovornost za pukotine na Ub-Lajkovac onaj ko je potisao tehnicki prijem deonice i onaj ko nije odrzavao deonicu 4 godine, plus , sto i tu sanaciju nisu dodelili izvodjacu koji bi bio u obavezi da je izvrsi , a da mu se ne bi povukla bankarska garancija i u tom slucaju sanacija drzavu ne bi kostala nista, a ovako, drzava je povukla 3 miliona evra garancije , a onda za 10 miliona evra dodelilka posao sanacije SNS firmama, dakle i ovde je drzava ,odnosno gradjani, u minusu 7 miliona evra, opet jer neko u Ministarstvu nije znao svoj posao, a ja mislim da je znao ali mu se ucinila zgodna prilika za dodatnu zaradu/pljacku gradjana, sve to propraceno naravno medijskim spinovima i budalastinama"deonica iz njive u njivu" i ostali spinovi , da bi se zataskala nova pljacka na vec izvrsenu pljacku.
 
Slažem se!

Samo jedna digresija oko tih garancija.
Garanciju u džravi Srbiji za gradjevinske objekte je 2 godine. U tom periodu Izvodjač je dužan da interveniše na otklanjanu nedostataka, ako neće onda Investitor angažuje drugu firmu, naplati garanciju i plati tu intervenciju. Ovde je 2 godine odavno isteklo, kao i mogućnost aktiviranja garancije. Posle isteka garantnog perida održavanje preuizima korisnik tj Putevi Srbije, a kako su održavali možemo da vidimo na snimcima...

Tako da je i to neki spin oko garancija...

Voleo bih da se javi Ratomir Todorović, direktor Planuma, da čujemo njegovu verziju priče, mator je čovek nema više razloga da ćuti i grize se za jezik, neće valjda da dozvoli da Planum ostane zapamćen po ovakvoj ljagi....
 
Jel neko zna ima li nekih papiroloskih zavrzlama oko nadvoznjaka nista mi nije jasno šta ovo rade.
 
Ma nije bas bio miran ,crven u licu samo što ne explodira.
 
Apropo da su pukotine napravile bare na autoputu. Prvo, secate se onih slika od pre oko 2 godine kada su se prvi put u medijima pojavile slike pukotina izbliza? Meni se cini da je na njima jasno bilo da je doslo do sleganja tla ispod dela autoputa po sirini, pa time I lomljenja asfalta. Zato mi je logicno da je problem u ugradjenom materijalu ispod autoputa. Drugo, zar autoput ne treba da se projektuje adekvatno za drenazu, tipa nagib, krunice, odvodni kanali niz nasip autoputa I sl. Malo sam skeptican za pricu da su bare napravile pukotine. Mrka je radio "ortacki" sa izvodjacima, nije bas postovao procedure, a to je neke firme skupo kostalo kao recimo Puteve Ivanjica kada su radili na njegovu rec neki lokalni put za milion evra, a posle im rekli da nemaju adekvatne papire narudzbine od Mrke pa nisu mogli naplate I zamalo im pukne firma za tolko nenaplativo dugovanje. Lako cemo, lako cemo, I na kraju prc, to lici na Mrku. Iako je ovako simpatican lik I naravno ima dosta iskustva pa moze tera pricu na svoju vodenicu.
 
Snimak od danas na N1 opet ing .krivi losu drenazu o roku .Nek prebaci neko ..
 
Ne zaboravite da je ova deonica od 12,5 km koštala oko 100 mil. dolara( ili onda oko 85 mil.€). Pa šta više da se priča, naravno da su se braća iz SPS-a ugradila i to valjano. Todorović svakako, a i ona faca iz puteva Uzica, koji se sada mota po južnom kraku na deonici Srpska Kuća -Levosoje.Kriminalci svi do jednog, može Mrka da k*** koliko hoće da on nije odgovoran...
gigy11 je potpuno u pravu, tek ćemo da saznamo šta se sve dešavalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582561#p582561:yjw4lxka je napisao(la):
srdjanprpa » Mon Nov 19, 2018 7:25 pm[/url]":yjw4lxka]Mali doprinos se petlje Ljig

ouIgrBP.jpg

Dakle ja sam ovde prosao 7-mog Oktobra:



Ima li tu neke promene !?!?

Ništa nisu radili !!!
 
Da su ga završili pa da se ceka neka upotrebna dozvola.... Ovako stoji,bukvalno blokiran za vožnju iz nekog razloga. A nije ni neki problem sa brdom ili nešto,jer nema radnika. Bukvalno je neko odlučio " neće biti pušten dok...." Ne znam nesto ispod,okoAP da ne treba prvo da odrade,mada ni tu nema radnika.
U principu "zašto se ne radi " smo trebali da se pitamo u maju,a tad smo svi govorili " ima vremena".,sad samo pažljivo čitati tekstove,uskoro će sve biti jasno,ako pomere rok ubrzo ćemo saznati.
Ako ne pomere rok,pitam se,šta će oni ljudi koji nisu pratili ovaj forum a krenu kroz tunel...dal ce se iznenaditi što nije druga tunelska cev gotova?! Oni toliko negiraju taj problem da se i ja po nekad zapitam - pa mozda tu sve super ide,a Krcan ove slike su od pre 6 mes....
 
Niko na ovom forumu, nijedan novinar u dnevnim novinama ni na televiziji nije postavio logicno pitanje, ako je pre dve godine prvi put objavljeno i ustanovljeno da su pukotine prisutne, sta ste do sada čekali i tek pre neki mesec poceli da radite ovu deonicu. Nesposobni i lazljivi gadovi. I vi i ovi pre vas. Ista bag** koja se stiti i pokriva medjusobno jer su na istom zadatku bili i sada su. Da opljackaju sto vise narod koji se pretvorio u ovce jer su mu spremili psiholosku lobotomiju koja se uspesno primila.
Iskreno zao mi je kad vidim koliko su stvari proste a koliko ih niko nikada ne naziva pravim imenom.
Očajno je sve ovo, pretvorili smo se u drustvo koje ne poznaje odgovornost, moral i čast. I retko ko na ovom forumu na tome insistira. Najbitnije je da oni to zavrse, a to sto su lagali, sto su krali, sto nemaju obraza nula, sto je sve zrelo za zatvor i sud, sto nam unistise zemlju sa lazima na koje se svi primaju i veruju u njih, to nema veze. Pravo u propast. Ja se jedem, tesko mi je zbog toga, volim ovu zemlju i necu nigde da idem, postujem hleb koji mi je dala, postujem kosti predaka koji zivot dadose za unuke i praunuke, placem i muka mi je svega, u manjini sam i nista se ne menja, jer takva je vecina koju su rijaliti emisije pretvorile u ovce bez mozga i logike.
Znam da idemo u propast ali ja ostajem ovde jer volim onaj deo moje Srbije koji je častan i koji se ne vidi od crnih oblaka nad njom.
 
Šteta je načinjena, ali mene pored traženja odgovornosti trenutno više brine ovo jurcanje za nekakvim rokovima na sanaciji deonice Ub - Lajkovac. Predstoje nam loše vremenske prilike a obim posla nije mali, jednostavno fizički treba odvesti i dovesti veliku količinu materijala i ugraditi pod povoljnim vremenskim uslovima i na adekvatan način. Svako brzanje po pravilu vodi ka lošijem kvalitetu izvedenih radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582637#p582637:yk37y1k4 je napisao(la):
biciklista » 19 Nov 2018 10:50 pm[/url]":yk37y1k4]Niko na ovom forumu, nijedan novinar u dnevnim novinama ni na televiziji nije postavio logicno pitanje, ako je pre dve godine prvi put objavljeno i ustanovljeno da su pukotine prisutne, sta ste do sada čekali i tek pre neki mesec poceli da radite ovu deonicu. Nesposobni i lazljivi gadovi. I vi i ovi pre vas. Ista ba*** koja se stiti i pokriva medjusobno jer su na istom zadatku bili i sada su. Da opljackaju sto vise narod koji se pretvorio u ovce jer su mu spremili psiholosku lobotomiju koja se uspesno primila.
Iskreno zao mi je kad vidim koliko su stvari proste a koliko ih niko nikada ne naziva pravim imenom.
Očajno je sve ovo, pretvorili smo se u drustvo koje ne poznaje odgovornost, moral i čast. I retko ko na ovom forumu na tome insistira. Najbitnije je da oni to zavrse, a to sto su lagali, sto su krali, sto nemaju obraza nula, sto je sve zrelo za zatvor i sud, sto nam unistise zemlju sa lazima na koje se svi primaju i veruju u njih, to nema veze. Pravo u propast. Ja se jedem, tesko mi je zbog toga, volim ovu zemlju i necu nigde da idem, postujem hleb koji mi je dala, postujem kosti predaka koji zivot dadose za unuke i praunuke, placem i muka mi je svega, u manjini sam i nista se ne menja, jer takva je vecina koju su rijaliti emisije pretvorile u ovce bez mozga i logike.
Znam da idemo u propast ali ja ostajem ovde jer volim onaj deo moje Srbije koji je častan i koji se ne vidi od crnih oblaka nad njom.
Ne da si u pravu, nego si 1000% u pravu, ali , veruj mi, ja bar, ovde dozivljavao sam i mini-napade jer sam , navodno, "dosadio i Bogu i narodu sa tom pricom o odgovornosti za nemar, pljacku i to mega-pljacku!
nemamo mi sta da pricamo i nagadjamo ko je odgovoran kad znamo kad je deonica tehnicki primljena kao OK, od tog trenutka samo oni koji su u tom trenutku bili na odgovornim pozicijama vezano za gradnju i puteve je jedino odgovoran. Dakle Zorana, Koridori i Putevi Srbije, svi koji su u decembru 2014 i za vreme prijema, oni su jedini i iskljucivi krivci za ovu katastrofu.
Tacka.
 
Isprozivali te drugom forumu kako si hvalio Mrkonjica i njegove uspehe u to vreme i sad nastavljas ovde pošto si od tamo pobegao gygy.
 
Vrh