Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Krcan pitaj ga obavezno kada je realno da zavrse taj autoput. A ne da slusamo ove lazi po novinama koje su iste i kod nas i kod njih. Dobro malo su vece kod nas mora se priznati.
 
@GOJE samo napred i ti i bilo ko moze doprineti, sve je od korist!!! Odlicna dopuna iz pticije perspektive! Bravo
 
Dok GOJE i KrCan putuju avionom i beleže sjajne foto dokumente, ja škljocam iz ravne perspektive što nikako nije spektakularno. Svejedno se trudim. :D
Svaka čast momci!
 
GOJE na zadnje dve slike se vidi most preko pruge u Piromanu...
svaka čast za trud...
 
Vidim da su najvece nedoumice u vezi rokova gradnje. Kako Tunela Brancic, tako i svih redom deonica, a nista manja polemika nije oko kolovozne podloge u tunelu. Kako i dolikuje forumu?
Dakle pitanje br 1 je asfalt ili beton u tunelu? Definitivan odgovor: ASFALT! :sesir:
Proektom je predvidjen, dakle i gradi ce se asfaltna podloga kroz tunel Brancic!
Dileme vise nema, nadam se! Problem apsolutno nije u betonu, vec u lose odradjenom poslu na ona dva prethodna tunela! Tu je definitivno neko odradio lose posao! Region Alpa je gotovo ceo izbusen tunelima koji su tretirani betonskim kolovozima, a za Francusku, Svajcarsku Italiju ili Austriju se ne moze reci da su neozbiljne zemlje! :grand:
Pitanje kad ce biti gotov? Obe cevi su sa sekundarnom zavrsenom oblogom! Dakle otprilike
2×450m +2×450m je pod sekundarnom oblogom, a bez te sekundarne su u obe cevi ona prosirenja za prinudna zaustavljanja, otprilike 2×60m a precnik cevi u tom delu je 26m.
Na nekim fotografijama ste mogli videti da je u jednoj cevi u toku gradnja betonskog postolja ispod kolovoza! Takodje rade se one rampe sa strane i levo i desno! Po zavrsetku sekundarnog sloja sledi izgradnja kolovoznog sloja! Oni se nadaju da ce to biti gotovo do kraja Septembra!
A da li ce? Ja licno ne verujem! Receno mi je da prema projektu od dana uvodjenja u posao za elektro-masinsko opremanje tunela, dakle posle gradjevinskih radova, predvidjeno potrebno vreme je 5 meseci!
Tu automatski dolazimo do pocetka Marta! Ne zaboravi te da ispred tunela je i trasa sa mostom i kosinom od nekih 800m koi jos nisu ni trasirani :bash:
Nazovi te me i pesimistom i optimistom, ali po meni ovo nece pre prvog Maja, a realno kraj Juna i tako ja opet dodjoh do Vidovdana, gde sam i poceo ove godine :lool:
Izvinjavam vam se ako sam vas razocarao, ali vreme ce pokazati :bash:
Moram reci jos jedan detalj koji sam saznao iz potpuno drugog izvora koji sam pokusao proveriti, ali na zalost ovde u tunelu mi to nisu hteli potvrditi sa izgovorom da te informacije mogu dobiti samo u finansijskom sektoru, a to je da je cena ovog tunela blago receno uzasavajuca! Ne zelim reci cifru dok ne budem potpuno siguran, ali je mnogo veca od predvidjene :notok:
Mnogi radovi su uradjeni u daleko vecem obimu od prvobitno predvidjenih. Kao na primer ankerisanje, predvidjeno 6000, a do sada ugradjeno preko 31000 ankera!
Za takvo stanje, bar po meni je kriva uzasno lose uradjenja priprema!
Jer kako sam saznao umesto predvidjenih tridesetak geoloskih busotina, uradjene su samo 2 i slovom SAMO DVE! Naravno da se doslo do potpuno pogresne slike o strukturi terena! Samim tim smo i dosli do ovih silnih zakasnjenja! :violina:
I za kraj izvini te na cekanju, ali ipak sam na odmoru :) Hvala na plusicima! Bogami ih ne stedite :sesir:
 
Beton ili Asfalt

Neznam sta je u projektu, ali ...
1) Beton je obavezan u Evropi za sve tunele. Znaci da mora i kod nas ako nismo u Aziji.
2) Beton je obavezan jer su nesrece izazvane u tunelima pokazale da asfalt pocinje da gori na mnogo nizim temperaturama, vatra i dim se razvijaju vrlo brzo, tako da oni koji su se nasli u tunelu, nisu imali sansu da se spasu. Vatra i dim koji nastaju u tunelima sa asfaltnom gazecom podlogom, su ubili mnogo ljudi, izazvali mnogo stete, pa su strucnjaci izracunali da je beton skuplji, ali mnogo bezbedniji materijal i na kraju smanjuje stete. Tako je i odluceno, evropskom legislativom, razvijeni su standardi, napravljene norme, specifikacije i procedure i one se u normalnim zemljama primenjuju. Nasi projektanti i izvodjaci su srecne ruke jer se ti standardi kao po automatizmu usvajaju kao srpski standardi.
3) Beton u tunelima se radi po specifikaciji, da se posle 28 dana nege betona dobije minimalna cvrstoca oko 60MPa. Visoka cvrstoca garantuje kvalitet. Ovo ocigledno nije slucaj na nasa 2 tunela na K11 jer su betonirali koji dan pre pompeznog otvaranja. Standardi predvidjaju visok kvalitet betona u tunelu, da bi dugo trajao, jer je svaka popravka u tunelu skupa i zahteva mnogo vremena.
4) Beton se lije i ravna iskljucivo masinama za tu namenu, (sto ocigledno nije slucaj sa nasa 2 tunela na K11) da bi se dobila glatka povrsina kojom se povecava dozvoljena brzina kroz tunel, i protocnost, a smanjila buka, kolicina izduvnih gasova itd. Koriscenje obicnog miksera betona koji pored majstorovih nogu prosipa beton, a on ga lopatom rasporedjuje do majstora sa cigarom i letvom-ravnacom nije predvidjeno nijednom specifikacijom.
5) Na nasa 2 tunela na K11 je ocigledno tokom projektovanja/izgradnje napravljena svinjarija. To je lose okrpljeno i ne treba biti strucnjak da uvidi da ce se gazeci sloj ova dva tunela uskoro morati raditi nanovo. Ne ulazim u to ko je kriv i koje je konsekvence pretrpeo.
6) Mislim da je svaka dalja diskusija o tome sta je "ceo svet odavno uvideo" bespotrebna. Topla voda je izmisljenja, ljudi se njome svakog dana umivaju i kupaju, a mi i dalje dangubimo diskusijama o kupanju subotom.
 
Da nisam prolazio kroz tunele u Austriji, Švajcarskoj, Francuskoj, Italiji (Alpi, jel?) i da ne nabrajam dalje i da sam se tamo nagledao betona umesto što sam se nagledao asfalta u tunelima još bih ti i poverovao i dao 3 plusića, ne 1. I da EIB, EBRD, koji su finansijske institucije Evrope, a ne Azije, sa njima i WB, ne daju pare za asfaltirane tunele na K10 (Predejane, Manajle, Progon - svi preko 1km) takođe bih ti poverovao. Pod plaštom PP zaštite otvorena je varijanta da se uposli (polu)domaći podizvođač koji jedini ima veliki finišer za beton, u Evropi je PP zaštita u tunelima regulisana sasvim drugačije od naredbe da svi tuneli moraju biti sa betonskim kolovozom, jer nisu, čak ni Mon Blan tunel, zbog koga je posle požara 1999. gde je poginulo 40 ljudi potpuno promenjena EU regulativa.
 
Da,čak i laiku je jasno da u tunelu ima još dosta posla, pitanje je samo da li opet postoji varijanta bez njega da se pusti deonica i zašto su opet dali neke rokove i sami govore do kraja godine kada je to malo verovatno... Mene vise nista ne iznenađuje ,bilo bi krajnje iznenađujuće da održe reč,mada se uopšte ne nadam
 
Caribrode, u pravu si, ali moj post se odnosi na novije tunele, projektovane ili izvedene posle 2004. godine.

Naime DIREKTIVA 2004/54/EZ EUROPSKOG PARLAMENTA od 29.04.2004 postavlja minimalne sigurnosne zahteve za tunele u transevropskoj putnoj mreži. Istina u tom dokumentu nema eksplicitne recenice "mora betonska gazeca podloga" ali potonjim dokumentima, iz 2008., 2017. i drugim, se odredjuje da bezbednosne mere u tunelu moraju biti takve da obezbede skoro 0 smrtnih slucajeva ("zero deaths") u tunelima 2050 godine. Mere za ispunjavanje sigurnosnih zahteva su vrlo rigorozne, tako da to asfalt prakticno ne moze da zadovolji. Sadasnja situacija je da nijedan medjunarodni konsultant, auditor, nece odobriti tunel sa asfaltnim gazecim slojem.

Posto su prepravke postojecih tunela skupe, u Evropi se ide na postepeno podizanje kvaliteta postojecih tunela na zadovoljavajuci nivo sa rokom 2050 godina. Zato je bolje to sada uraditi nego dvaput platiti. Iz dosadasnjeg iskustva, nisam siguran da ce nam birokrate iz Transevropske putne mreze progledati kroz prste, jer su nam "veliki prijatelji".
 
Miro, ne sekiraj se. Iz nekoliko poslednjih reportaza (Krcan, Goje, Plecko...) je jasno da se zavrsetak najveceg dela autoputa od desne obale Save do Dica, moze ocekivati u narednim mesecima. Most preko Save trazi svoje vreme, ali Kinezi nece probiti poslednji zadati rok. Problem je tunel Brancic. Kad se masa ustalasa, politicari ce izvaditi kec iz rukava i otvoriti deonicu od Obrenovca do Dica, uz privremene obilaznice nekompletiranih sekcija i sve ce to pojesti jos koji mesec. I masa ne talasa i politicari na broju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552597#p552597:2y6najer je napisao(la):
Gringo » Sre Jul 18, 2018 5:03 pm[/url]":2y6najer]Miro, ne sekiraj se. Iz nekoliko poslednjih reportaza (Krcan, Goje, Plecko...) je jasno da se zavrsetak najveceg dela autoputa od desne obale Save do Dica, moze ocekivati u narednim mesecima. Most preko Save trazi svoje vreme, ali Kinezi nece probiti poslednji zadati rok. Problem je tunel Brancic. Kad se masa ustalasa, politicari ce izvaditi kec iz rukava i otvoriti deonicu od Obrenovca do Dica, uz privremene obilaznice nekompletiranih sekcija i sve ce to pojesti jos koji mesec. I masa ne talasa i politicari na broju.
Nešto nisam sigurna jer celu prošlu godinu su sporo radili jer nije moglo da se pusti bez tunela. Sve ovo radova ,od Ljiga do Obrenovca da se radilo brzim tempom ,bilo bi gotovo još prošle godine. A ne,oni ne mogu jedan dalekovod da premeste 100g na primer....@Niko je 100puta slikao radove duž trase a da radnika nema ni na vidiku,mi koji prolazimo smo svedoci da se kilavilo u nedogled. Njima već godinu ipo treba "samo par meseci nekog intenzivnijeg rada".
Nadam se da si u pravu. Volela bih,mada dokle vise lažna obećanja i polovicna rešenja što bi rekao @Laki još davno.... Da neko odgovara za ovoliko kašnjenje rokovi bi se poštovali.
 
Znam koliko je Azvirt debelo naplatio onu deonicu ali oni su realno završili u roku, a ovi su cenu izgradnje podigli na još viši nivo a rade 3x sporije, pa samo od tih skoro 2 godine kašnjenja gubi se minimum 5 miliona evra od neplaćene putarine (i to sam uzeo najniže parametre, realno 9-12), za toliku štetu ljudi idu na dužu robiju.
 
Dakle , kao sto KrCan napisa

10 Maja 2013 tadasnju ministar u vladi Srbije Velja Ilic potpisao je ugovor sa Kineskom kompanijom Sandong high speed group 334 miliona US $vredan ugovor za izgradnju auto puta na deonicama izmedju Ljiga i Lajkovca te Uba i Obrenovca ukupne duzine 50km i 230m sa rokom gradnje 37 meseci!
Danas 12 Jula 2018, dakle 45 meseci kasnije, na vecini trase situaciju ste videli na mojim prethodnim reportazama , a sad cemo uci u tunel gde su i naj obimniji radovi u projektu 37 miliona US $ u predracunu vrednom. Desna tunelska cev /gledano iz pravca Beograda/ probijena je 8 Avgusta 2017, a leva 30 Marta 2018. Duzina tunela je oko 960m po cevi.

sto znaci,jos jednom da ponovim, da ce se ovaj put otvoriti , dakle put kroz njive od 50km sa jednim tunelom manje od kilometar, posle 6 godina izgradnje, probijajuci rok za istu kolicinu vremena koliko i traje sam rok izgradnje.

Ovo je porazavajuca slika stanja u kojoj se zemlja nalazi. To sto se radi ne treba da nas zadovoljava, katastrofa je sto imamo ministarku i vodju i one sve nepismene kao sto je Babic, koji bez ikakvog srama i casti dolaze i lazu kako je svake godine izgradjeno 100, 200 km autoputa itd. Kad se ovo zavrsi, za izbore ko zna koje godine, reci ce kako su otvorili 120km autoputa te godine, a kad se zavrsi Surcin, onda ce biti 150 km autoputa. To je nesto sto normalnu osobu moze samo da dovede do toga da o ovakvim ljudima misli sve najgore.
 
Samo ludak moze da poveruje psihu Vucicu da ce Srbija da pravi autoput Pozega-Boljari i to preko srpskog Sibira Pestera gde se,zbog specificnog geografskog polozaja,zimi temperatura spusta i do -40,ako doguraju do Pozege bice dobro i evo vec najavljuju odatle produzetak ka Visegradu i Sarajevu,a praviti autoput po zavejanim,sneznim bespucima Pestera gde kada zimi udare vetrovi stvaraju snezne nanose po nekoliko metara je van pameti i od toga nema nista,treba samo pustiti krak ka Uzicu.
 
Zelim ovim putem da se obratim svim clanovima ovog foruma i da ih zamolim da makar oni ne ucestvuju u totalnom pomracenju uma ovog naroda, u lazima koje se svakim danom nagomilavaju sve vise i vise. U besramnom izvrtanju cinjenica i ponizavanju sopstvenog naroda. Vidite i sami da svi zaduzeni u vlasti lazu i da nemaju morala ,obraza i imalo časti da se bar uzdrže u utrkivanju ko će više da slaže.
Odgovornost je kategorija koja je davno prestala da postoji u ovoj zemlji. Mrak je totalno prekrio medijsku scenu. Nema novinara koji smeju da istrazuju i da postavljaju pitanja i da raskrinkavaju laži. Recite mi da li se secate koliko je puta pre 2012 neki ministar gradjevine ili saobraćaja gostovao u udarnim emisijama i dnevnicima na raznim televizijama i bio isprozivan za razne stvari koje je zabrljao on ili neko iz ministarstva. Iako su tada zuti bili na vlasti ( ja ih ne podrzavam jer su ubili ekonomski zemlju, da odmah rascistimo to ) , moram prznati da je mnogo slobodnije bilo medijsko nebo i televizija i novine i da je se kritika mogla čuti. Danas je to gotovo nemoguće jer su ovi doveli proces ovladavanja svim medijskim etrom do kraja. Zao mi je u sta se pretvorila Srbija ali drugo nije moglo ni da bude.
Ovo vam pisem iz razloga sto je ovaj forum jedino parce neba koje je ,,jos uvek plavo; i gde ima prostora da se nesto ucini ako se svi udruzimo i pokusamo da ne budemo zaboravni kao ovaj nas narod koji je zaboravlja sve vec za mesec dana i koga zbog te osobine iznova i iznova lazu na svakom koraku sve vise i vise i čak su se toliko osilili da vise i ne paze sta pricaju jer znaju da ce to proći sigurno i da neće za to odgovarati.

Konkretno, mnogi clanovi sa foruma odvoje svoje vreme i naprave reportazu koja nam donese slike i izvestaje sa terena ali bicu potpuno iskren zaborave ono sto se pricalo i sto se obecavalo zaborave datume zaborave sva lazna obecanja i nehotice postaju saucesnici u zamajavanju naroda.

Drugovi i drugarice sa foruma što bi rekao bivši Bekuta ministar koji je pijan ko letva dočekivao predsednika u selu i psovao naglas kao kočijas, zelim da vam kazem kako to da niko sa ovog foruma od oktobra ili novembra meseca nije pomenuo to da je ministarka izričito rekla da će kašnjenje na deonici Obrenovac -Ljig biti iskljucivo zbog dela Ub-Lajkovac koji je nakaradno uradjen i koji mora da se ceo iznova radi godinu dana jer je stavljana glina itd itd itd da ne ponavljam nebuloze . i da je to jedna katastrofa za koju optužuje bivšu vlast .
Evo danas je skoro kraj jula i niko da postavi pitanje , nijedan novinar na konferenciji za stampu, nijedan voditelj u nekoj emisiji, u dnevniku bilo kom, nijedna ekipa da ode da uradi reportazu i da pokaze gde su ti radnici koji tamo rade iznova godinu dana tu deonicu. Niko sa ovog foruma da pomene i kritikuje tu bezocnu laz koju su izrekli i boli ih uvo sta će biti posle.
Ogromna sramota je da rade 6 godina ovu livada deonicu i da pricaju da ce Preljina -Požega da zavrse za 2 godine a to je teze 10 puta od ove livade.
lazu nas i svi cute.. Nijedna emisija ili neko istrazivanje o tome zasto radovi ovoliko traju ko je kriv ljudi ?????????
KO JE KRIV ????????????
Da li su to Kinezi?
Da li su to naše firme koje neplaćaju radnicima plate?
Dali kasni ekspropriacija ?
Da li su projekti loši i zašto do sada nijedan projetkant nije završio u zatvoru i na sudu ????
U kakvoj to zemlji živimo zaboga i zasto to nikome ili malo kome sa ovoga foruma ne smeta, nego se ponašamo kao deca nezrela i nesvesna laži !!!!!!!
zemlja u kojoj predsednik otvara jednu zgradu koja nije zavrsena a ciji je zavrsetak odlagan iz meseca u mesec preko 9 meseci je živi dokaz ludila koje nas je zadesilo i logično je da će kašnjenje na izgradnji autoputa mnogo više kasniti kad ni jednu zgradu ne mogu da zavrse kad su obećali kako će tek ovo.
Izvinjavam se što sam odužio ali nekad mora i tako. Postali smo nacija ljudi koji su se sjedinili u tome da ih nijedna laz ne dotiče i da prosto ne reaguju ninasta . Tužno za narod čiji su preci imali i znali da cene čojstvo i junaštvo. Od lava smo za vrlo kratko vreme od 100 godina postali miševi.
 
Da mogu dao bih ti 100 pluseva sada na komentar! Pravo u metu, bravo!
 
Biciklista , matematika na dugom štapu. 1+1 ne 3 već 5.
Kad neko nekad bude sabirao valjda će da raspetlja celo klupko.
 
@biciklista, problem po meni je nastao kada nastane jednovlasce ali što bi opet @Laki rekao (vrlo mudar u savetima) gde je prilika za izraz nezadovoljstva -izbori. A ja da dodam,nema narod alternativu pa pošto je sve gori od goreg dolazio verov računa "nek ne bude gore"
Da dodam da su napravili pomak u Ljigu -stavili su ograde na nadvoznajku za novu ibarsku,eto da upotpunim reportaže :lol:
 
Ups izvini @Darko već si o tome izvestio. Znaci nema napretka,a nema ni nekih radnika.
 
Izvinjavam se na Offtopicu, a možda i nije Off :wink: , ali moram da kažem da me podsećaš na Sretena Šulajića iz filma Poltron.
Za one koji neznaju, a kako ja zamišljam izlaganje bicikliste je ovaj insert https://www.youtube.com/watch?v=E1T_UW-Ah6g
Ako ništa taj film Poltron jako dobru poruku nosi koja i dan danas važi, @biciklista pogledaj ponovo film i vrati se u realnost :wink: kakvu takvu
 
Deonica Preljina - Požega je u interesu ove AV-lasti, da se počne dok im još traje mandat, a ako može i da se završi, što neće biti lako.

Razlozi su privatne prirode, odnosno privatne firme prirode. Znaju ovi iz Požege ;)
 
Ево неколико јучерашњих фотографија са будуће петље Љиг

Поглед на петљу са оближњег брда - десно је смер ка Београду
Pogledajte prilog 21
Надвожњак преко аутопута и усек
Pogledajte prilog 20
Исти надвожњак мало ближе...
Pogledajte prilog 19
Pogledajte prilog 18
Pogledajte prilog 17
На самом надвожњаку је постављен асфалт и заштитна ограда
Pogledajte prilog 16
Pogledajte prilog 15
Поглед са надвожњака назад ка ибарској у смеру ка Београду
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13
Усек након надвожњака према Љигу
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Овде се виде уграђене челичне шипке (са претходне две слике) за које ће бити закачена заштитна мрежа
Pogledajte prilog 8
Поглед са надвожњака ка Београду
Pogledajte prilog 7
Са истог места - поглед ка Чачку (у даљини се види тунел)
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Испод надвожњака...
Pogledajte prilog 4
Траса од надвожњака ка тунелу. Постављени су носачи за букобране...
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
До овог места (око 200m испред тунела) је насута ризла као што се види на претходним сликама


На градилишту је било само неколико чувара (зато можда на сликама делује мало пусто) јер су радници завршили смену , иначе их има и градилиште је прилично активно. Утисак је да на овом делу није остало много посла до завршетка, осим наравно тунела који је критична тачка.
Толико за сада. :sesir:
 
Дрински, хвала на лепим фотографијама.
Па зар нису способни да укину тај јадни бајпас и оспособе Ибарску, па да бар на тај начин барем мало компензују хаос настао радовима на Ибарској? Искрено, неко ко себе зове Извођачем, Инжењером, независно од политике, такво иживљавање над сопственим народом, не би допустио.
 
Jel može ponovo za Bogovađu direkt sa Ibarske ili i dalje mora zaobilazak?
 
Vrh