Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Znate sta, kad je Vucic rekao da ce završiti i ovu deonicu samo gledaju da urade jednu tunelsku cev (tada nam je postalo jasno da nece ici varijanta bez tunela), moguce je da to sto nije odradjeno, i ne bude mnogo radjeno sad, jer ako za sve to treba da kazem 10ak dana oni mogu i da ne rade "udarnicki" nego po malo da rade, a ako u martu bude vise toplih dana onda za par dana sve zavrse., govorim o delovima koji nisu asfaltirani, o samom putu. Ako cekaju tunelsku cev koja pre nekog roka u martu nece biti opremljena (ako i tad). Earthmoving, javljaju od ponedeljka opet lepo, za decembar i toplo vreme, mozda još bude napretka. Spori su i sa onim brdom za ibarsku u Ljigu, samom brdu jos treba rada barem meni tako izgleda, ako preko brda ide put koji se nastavlja na onaj most, na brdu uopste nema širine za 2 trake meni tako izgleda. E jedino ako i preko brda ide neki nadvoznjak tako mozda moze ona širina ne razumem se.... I čudi me ovolika tišina, jer su "pripremali" teren za pomeranje roka, sa onom njenom vanrednom kontrolom, novinskim natpisima, Mrkonjićem,a sad nista, kao da je rok bio novembar 2018. A dok su npr za koridor 10 (ne znam tačno naziv dela) tacno tog dana kad je prošao rok izašli sa zvaničnim izveštajem, dal je to ono Srpska Kuca....nisam u toku sa tom deonicom uopste.
 
Mislim da je izašao novi snimak n satelitu, svetao je dosta. Pa mozda uočite nesto detaljnije
 
Pre par dana mi iz jedne od ovih kineskih firmi sto kod nas rade autoputeve rekose da ce ucesce domaceg posla biti zapravo mnogo vece od ugovaranih (oko) 50% : 50%. Zapravo po njegovim recima mi cemo imati cak mozda I do 80% vrednosti posla. Kaze njima je skupo da sve dovoze iz Kine (oprema, svi radnici, materijal itd) pa ce I njihov deo (sem nasih 50%) angazovati jos oko pola nasih (pola od njihovih 50% je oko 25% pa dolazimo do tih 70-80% nasih).
Ovo pisem zbog rasprava oko cena kineskih autoputeva, jer tu onda trebamo uracinati da je nasa korist veca od ugovorene 50%) I da vise od toga ce uzeti nasi ljudi I firme. Sto je dobro za nas. Cak sta vise, ako mi radimo I do 80% onda se postavlja pitanje kolko zapravo mi sami odredjujemo cenu projekta. Na primer, za Preljina-Pozega smo racunali da je cena oko 14 mil evra/km, ali onda ispada da ce nasi u tome participirati I do 11-12 mil evra/km (ne racunajuci kamate na kredit koje idu Kini). Dakle ako mi uzimamo do 80% posla onda mi najvise uticemo na cenu, pa ako neko tvrdi da je cena ovde skupa, onda bi pitanje zasto je to toliko trebalo najvecim delom ( do 80%) postaviti nama.
 
A oni to nama sve organizuju volonterski? Gledaju da budu posteni pre svega pa da sto vise daju nama kad je vec pogaca pod njihovim nozem ? Pa nisam ni mislio da dolaze kinezi da lopataju, to je cela poenta price. Sto je veci nas udeo to je manji razlog da se angazuju Kinezi. Most preko Save je prvi komplikovan objekat koji Kinezi grade na celom projektu, sto znaci da oni postoje da bi dosli, uzeli profit i uposlili nase da sljakaju za koliko im oni odrede. Jedan razlog za to jeste sto nemamo zivu lovu pa nas u uzimanju kredita ucene da jos plus pokupe kajmak. Da li je to bilo jedino resenje?
 
Evo kako izgledaju slojevi na nemačkom autobanu.

41121936_403.jpg
 
lakše je ako naši rade veći deo... lakše se izvlače pare jer ovde treba puno para izvući.
kada bih bio preveliki optimista i umetnik naivac, pomislio bih da nisu možda naduvali duplo cenu izgradnje puta kako bi "legalno" namestili našim firmama ekstraprofit ne bi li se potkrpili i izašli na zelenu granu i dobili pritom i reference..
jer pitanje da li mogu da im daju direktno subvencije iz budžeta i da to opravdaju MMF-u i EU.
ali slab sam ja umetnik.
lakše je trpeti probijanje rokova naših firmi jer su preživele ratove, sankcije, dosmanlisku vlast...
lakše je trpeti da su ukrali na asfaltu, da radnici nisu bili trezni kad su merili i uklapali, da im finišer nije baš kako treba pa moramo da skačemo dok vozimo iz sedišta kao da smo na konjima...
jer ako stranci kasne, onda su to zli stranci, okupatori... ili naši prijatelji i altruisti. najčešće i jedno i drugo, promenjivo u skladu sa dnevnom potrebom...
tako da, ako je tačno da naši treba da rade tih 30km, predviđam rok izgradnje 7-10 god i vrlo slab kvalitet.
ali koga briga, jer kad nam ne smeta BG-NS što je loše uređan gde je veliki promet, ovo parče preljina-požega tek neće nikom smetati.
bolje to nego obilaznica i semafori oko čačka i ibarska (put smrti, drumske mafije, ludaka za volanom i sl...).
ako imate dilemu, pogledajte samo ko vodi te naše velike firme uključujući i CIP.
da li vam ti ljudi ulivaju poverenje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499308#p499308:1wmukaho je napisao(la):
Earthmoving » Sat Dec 09, 2017 12:45 pm[/url]":1wmukaho]Pre par dana mi iz jedne od ovih kineskih firmi sto kod nas rade autoputeve rekose da ce ucesce domaceg posla biti zapravo mnogo vece od ugovaranih (oko) 50% : 50%. Zapravo po njegovim recima mi cemo imati cak mozda I do 80% vrednosti posla. Kaze njima je skupo da sve dovoze iz Kine (oprema, svi radnici, materijal itd) pa ce I njihov deo (sem nasih 50%) angazovati jos oko pola nasih (pola od njihovih 50% je oko 25% pa dolazimo do tih 70-80% nasih).
Ovo pisem zbog rasprava oko cena kineskih autoputeva, jer tu onda trebamo uracinati da je nasa korist veca od ugovorene 50%) I da vise od toga ce uzeti nasi ljudi I firme. Sto je dobro za nas. Cak sta vise, ako mi radimo I do 80% onda se postavlja pitanje kolko zapravo mi sami odredjujemo cenu projekta. Na primer, za Preljina-Pozega smo racunali da je cena oko 14 mil evra/km, ali onda ispada da ce nasi u tome participirati I do 11-12 mil evra/km (ne racunajuci kamate na kredit koje idu Kini). Dakle ako mi uzimamo do 80% posla onda mi najvise uticemo na cenu, pa ako neko tvrdi da je cena ovde skupa, onda bi pitanje zasto je to toliko trebalo najvecim delom ( do 80%) postaviti nama.
Au kakva logika. Možda će im biti dato da urade 80% posla ali to ne znači da će im biti isplaćeno 80% novca. Zna se kako radi kad se angažuje podizvođač, skine se jedna nula, pokupi kajmak i reference (podizvođač ne dobija čak ni reference koje bi mogao da iskoristi za neki sledeći posao a kamoli da može da menja cenu ugovorenog posla sa investitorom) a mi ćemo da plaćamo km puta otprilike kao km tunela u Grdelici.
 
Hmmm, da li je to baš tako Earth? Priznajem da nisam video taj i druge kineske Ugovore za AP u Srbiji, ali jesam neki drugi koji su na istom principu i finansiraju se na isti način. Politika Exim banke je da po "povoljnim" uslovima finansira infrastrukturne projekte po inostranstvu pod jasnim uslovima o učešću kineskih kompanija. Deo domaćih firmi u tim Ugovorima, u novcu, ne može da bude većinski. To znači sve: radovi, materijal, projektovanje itd. To jasno piše u Ugovoru i samo pod tim uslovima se dobija kredit. Srbija nije mogla da ode u Kinu i traži kredit od Exim banke pod istim ovim uslovima a da raspisuje tender i posao radi bilo ko. Ne verujem da te firme mogu da izigraju banku i tih kineskih 50+% podele sa firmama u Srbiji. To je lako proverljivo, sve su to firme u rukama kineskih vlasti. To se kosi sa politikom i mislim da je nemoguće.
Kineska strana je sigurno dobro ispregovarala posao, uračunala sve troškove angažovanja kineskih firmi, rekla to je ta cena, obezbedićemo i kredit. Ako vrednost ide 50+% domaćim firmama, mora da se menja Ugovor a to ne može bez saglasnosti banke, čitaj kineske vlade.
U svakom slučaju, poenta je da 50+% novca koji isplati banka na tom Ugovoru završi na kraju u Kini.
 
Jedina dobra stvar je što je ovo Kinezima "showcase" kao prvi projekat u Evropi. Oni bi ovde trebali da objasne i pokažu sav potencijal u gradnji vrhunskih autoputeva kako bi i drugi u ovom delu sveta ugovarali autoputeve sa njima.
 
Samo prenosim sto mi rece jedan od kljucnih ljudi (business manager) u jednoj od tih kompanija (da ne imenujem koja, nije vazno) koje rade kod nas :) Kaze njihovi ce biti inzinjeri, verovatno ce I deo opreme I radnika biti iz Kine ali veci deo radnika, opreme, skoro sav materijal (beton, agregati, asfalt...) ce biti odavde, cak I za njihovih 50tak% posla. Po tom odnosu, ako je recimo Preljina-Pozega 450 mil €, nasi dobijaju oko 50% (tacnije 49), tj. 225 mil € posla ali I jos pola od kineskog (nasi: kamenolomi, drobilice, asfaltne I betonske baze koje snabdevaju materijalom, masine I radnici tamo, dobar deo masina I radnika na samom terenu...), sto znaci da bi grubo kineska oprema, inzinjeri I nesto radnika imali deo od oko 100 miliona €. Ostatak od 350 mil ostaje ovde. Naravno najvise krupnom kapirtalu, a manji deo radnicima. Cak I da dovedu krtice za tunele iz Kine za po milion evra svaku (kao u CG), 100-200 masina, par betonskih I asfaltnih baza, I da su im visoke plate inzinjera, ja ne vidim da deo njihovih izvodjaca prelazi tih 100ak mil evra.
 
Tragac, mislim da Kinezi nemaju potrebu da se dokazuju ikome. Oni daju pare - oni grade. Jer danas je u gradni autoputeva glavni problem - novac, finansiranje. Inzenjerstvo I oprema su davno reseni, tako da nema potreba za izmisljanjem tople vode tu. Ali ko ima pare da finansira - taj je glavni. Da dobijaju poslove na evropskim tenderima koje finansiraju evropske banke, e onda bi imali potrebe da se dokazuju da bi dobili poslove u toj konkurenciji. Ali posto evropske banke, bar do sad, nisu njima nego svojima davale poslove (sto je I logicno), onda ta prica ne postoji. Sa druge strane sta ima najveca gradjevinska nacija na svetu kome da se dokazuje? ( kineski autoputevi sa 130.000 km naduzi I najmoderniji na svetu, kineska mreza brzih pruga sa 20.000km najduza, najmodernija, najnovija, najbrza na svetu, kineski zid-najduzi objekat, brana "3 klisure" najveci energetski objekat na svetu, najvisa brana na svetu isto u Kini, najveca gradska infrastruktura, mreza bulevara, metroa... na svetu... kome Kina da se dokazuje? Ko god je skoro bio u Kini, zna o cemu pricam). Neki nasi ljudi zive u proslosti I ne znaju sta je Kina danas. Priznajem i ja kada sam prvi put pre 10tak godina sletao sam ocekivao da cu tamo zateci berace pirinca sa sesirima u mulju. Ali ono sto sam video, nisam ni sanjao da tamo postoji. To je najveca gradjevinska nacija na svetu. A I jedna od najstarijih, sa dugom tradicijom gradjevinarstva.
 
nije danas problem novac, ima ga previše.
previše su ga ubacili na tržište bez pokrića i evropa i USA.
nema isplativih projekata tj gde da se ulaže.
zbog toga je često kamatna stopa negativna pa se ipak pozajmljuje.
naravno, pitanje je do kada će tako da bude.
slično se desilo kada su španci opljačkali južnu ameriku i doneli brdo zlata kući.
propala im je privreda koja tada bila jedna od najjačih u evropi.
ko će da radi da bi zaradio novac kada ga ima svuda lako dostupnog.
 
Lepo si naveo primer Spanije, a ja bi se nadovezao I primerima Portugala, Francuske I Engleske koje su postale najbogatije upravo kontrolisuci morsku trgovinu sa istocnom Azijom I Kinom, tj. ugradjivajuci se svima ostalima na prodaji istocnoazijske robe po Evropi I sire. Zato ja danas podrzavam da umesto da placamo necije ugradjivanje I provizije, imamo direktan kontakt sa Kinom, a zato I podrzavam njihove investicije u Srbiji poput ovog autoputa od Beograda ka Crnoj Gori. Ako se prvi pozicioniramo kao kineski partneri u novom svetskom poretku gde ce oni biti dominantni, tim bolje za nasu poziciju, rast I bogatstvo u regionu. Mislim da trenutno dobro koristimo ovu situaciju, a mogli bi I bolje recimo uz ove kredite autoputeva dovodjenje na npr nekog kineskog proizvodjaca elektrovozila (kola, motora...)
 
Zasto neki stavljaju znak jednakosti izmedju 50% posla i 50% novca?

Jel se mi to malo pravimo nevesti?
Pa naravno da ce kinezi ili bilo ko drugi nagazovati nase podizvidjace pa i nase radnike zaposliti, ako im to stvara ustede.
Tako su i most na adi gradili masovno bosanci.

I to nije sporno, svako od nas bi to radio.
Problem je sto se to predstavlja kao pozitivno za nas i time plasira opravdanje uvecane cene kostanja.

Sa druge strane.
Pravite kucu. Zanima vas da ne preplatite izvidjenje radova. Zabole vas dal je grade crnotravci, crnogorci, grci, bugari ili bilo ko drugi, dokle god se drze projekta i planirane dinamike i pogodjene (naravno sto manje) cene.
Prosto i jasno, zar ne?
;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kao sto je za zemlju negativna skuplja cena kilometra autoputa iz ino-kredita (odliv novca iz zemlje), isto tako je negativno I kad strani izvodjac dobije 100% posla (kao iz ino-kredita na Koridoru 10). Zato je samo poredjenje cena bez ovog drugog, poredjenje baba I zaba.
Realnija slika je da iz ino-kredita ovde na "Koridoru 11" nasi dobijaju 3/4 posla (pola posla po ugovoru I jos pola od kineske polovine kao podizvodjači I dobavljači), a na Koridoru 10 samo 1/2 posla kao podizvodjaci I dobavljači. Dakle, pojednostavljeno receno, za zemlju je povoljnija cena ino-kredita 11 mil evra/km (sa 75% domaćih radova), nego niza cena 10 mil evra/km (sa svega 50% domaćih radova).
Mislim da se ovo cesto gubi iz vida kada se ovde porede cene kilometra autoputeva I kada se raspravlja o tome.
 
Opet ignorises cinjenicu da 75% (ili 50%, ili bilo koji drugi procenat) radova ne znaci nuzno i 75% love!
Ne znam dal to radis namerno ili slucajno, ali ja sam u prethodnom postu upravo o tome pisao.

A sad, da se vratimo malo u nazad.
Upravo, pre skoro deset godina tadasnja vlast je uvidela da nase firme niti formalno ne mogu konkurisati kao izvodjaci radova na tenderima zapadnih finansijskih institucija jer im fale "referentni poslovi" u skorijoj proslosti.
I upravo zato je na pojedinim deonicama drzava radove finansirala iz budzeta i "delegirala" izvodjace.

No, dodjose neki 'pametniji' pa rekose kako je bolje 20% od 14mil. Nego 100% od 7mil.

Jer naravno, sto je veca lova u pitanju, vece je i 'mojih' tricavih 0,5%


A hajdmo sad hipoteticki da posmatramo.
Kome najvise odgovara sto veca cena?
Pa kreditoru, posebno ako je to onaj koji "ne zna sta ce" sa viskovima i gde da ih plasira.

No dobro.
Ovde (na ovoj temu) je preovladao stav da "cena apsolutno nije bitna".

Stoga, nemojmo se cuditi sto nam vlast ispunjava zelje i ponasa se nedomacinski.
Pa miupravo to od njih i ocekujemo.

PS.
Neko pre neki dan na temi o K10 napisa:
Pa sledece leto na more skoro sve autoput...
E to je nas nacin razmisljanja.
Bitnije je PO SVAKU CENU imati sebi olaksanje u vidu 1-2 sata ustede, nego sto to kosta 100 - 150% skuplje nego sto je realno.
Ma nebitno je i ako na kursnim razlikama kljaknemo jos dodatnih 15-20%
Ali kad poteramo svog 15 godina starog limenka, pa bre niko kao mi...
(A mudri prevaranti i manipulatori trljaju ruke kako nas vozaju koristeci nasu sujetu i napaljenost.)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki poddeticu te da si ti sam rekao da narod ima vecih briga od toga koliko sta kosta i da za rok završetka pitaju samo oni kojima ta deonica treba, ostali deo zemlje bas briga. I ja se slažem.
Narod nije takav da ga baš briga koliko sta kosta ali ga niko i ne pita nista, a da još i objasni,ni u snu. Ja sam diplomirani ekonomista i pola ne mogu da pohavatam vaših računica. Znas zašto se radujemo za tih sat dva kraceg puta, radujemo se nekom napretku, ono da osetiš neko poboljšanje, ako nema posla, ako je plata losa, ono imaš osecaj da se ipak ide u nekom dobrom smeru. I ne, ne mislim politički, ne hvalim tu, več daje nadu da se vidi svetlo na kraju tunela. Ko je iz vecih gradova nema mozda ovakav osecaj, a ko je iz provincije mnogo bolje zna o čemu pričam. Mnogo je veci problem poverenje da ce naša vlada zaključiti posao u našem interesu i staviti ga iznad svojih sitnih, političkih. A odavno mi nemamo alternativu, nikad odgovornu vlast i jaku opoziciju pa svi da rade u interesu zemlje, e tako se preispituje jeli nesto skuplje od proseka i zasto... Izvini ali sam zaista morala sa napisem ovo.
 
Ili drugacije, nek naprave i za 5 milijardi ali bar ce da ostane dzada a ne apartmani u Bugarskoj...
 
@MiraC
Nemas se zasta izvinjavati, a svi zajedno smo u velikom ofovanju.

O alternativi i odgovornosti kako vlasti, tako i opozicije odlucujemo MI GRADJANI SRBIJE, svojim glasanjem na izborima.

Ako imamo stav da nam je neophodno svetlo na kraju tunela po svaku cenu, pa i po cenu da je to svetlo imaginarno (poput magarca, stapa i sargarepe) a da nas to pri tom kosta visestruko vise nego sto to nije normalno, bojim se da nam je svima zajedno potrebna psihoterapija. :(

Inije sporno ni da nekada moramo da zacepimo nos i progutamo ___, ali me prilicno iritira kada tu mucnu radnju krenemo da pravdamo pricom da je bilo bas ukusno. ;)

Dakle, u biznisu nema prijateljstva, vec iskljicivo interesa u profitu.
Kao sto nam zapadni kreditori nisu davali kredite iz ljubavi, tako to ne rade ni kinezi.
I jedni i drugi rade to da bi zaradili sto vise.
Samo na tome uporno insistiram, jer mi vec pomalo po ganglijama skacu razni germano(fili), amero(fili), ruso(fili), kinezo(fili) i ostali -fili :)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sta da se radi, nikakvih informacija nema, pa svi pišemo presiroko za ovu temu. Apsolutno se slažem da su izbori mesto gde biraš onog kome ce biti bitniji taj put nea druga investicija, nego lična korist (npr ti stanovi sto kaze AleksandarGRF )... Mislim da se narod rukovodi onom "ma svi kradu kad na vlast dodju, ali samo nek i za nas bude malo, nek nam pomognu malo, pa sta cemo cutis-trpis" da nije tako ne bi se narodu mazale oci sa novim trotoarima i krpljenjem rupa u predizbornoj kampanji. Juce stojim do dvoje starijih gradjana koji pričaju "ma cuti, vidis, ide se polako na bolje, ima se posla, ima da nam bude bolje" pa oni sve veruju recima pojedinaca (znamo ko su), a to sto kad i neki jadnik nadje posao radi za minimalac rad koji bi trebao biti mnogo bolje placen, sto nemas nista bolje, sto su neke investicije mogle biti i brze i jeftinije da se struka pitala ....ko koga šiša.
Nema Laki ovde organizovane grupe koja je jača od svake vlasti,ni jedna institucija, ni jedna novina.... Kazu, ove - one novine su za zute, protiv vlasti...ali ni u jednim nikakav normalni tekst kao kritika, a imali bi, evo npr koridor 11kasnjenje , evo do Pz cena, za tu fontanu na Slaviji u Bg samo se komicari sprdaju na tv, nista smisleno da se pročita kaze, neko stručan, samo po nekad neki, koji vise deluje kao izreziran ....a svi mi znamo da su se pojedinci tu "ugradili". Evo bas taj kruzni tok Slavija je bas za poredjenje sa ovom o čemu sam pisala jer narod je u fazonu "peva, sija, lepši je grad(to mi je diskutabilno) bravo bravo" drugo ni ne pominju i mislim kad bi pitao anketom odgovor bi bio "ma šta ces nek uzimaju i sebi ekstra profit moraju da žive od neceg, ali mi imamo fontanu i opet bravo bravo". Ali to je cena za slepo verovanje, davanje pune kontrole sa preko 50% vlasti, a slabe opozicije bez kompasa i puta, zato mnogi odose u inostr . Necu vise da vas smaram Dobro jutro svima!
 
Sve se slazem. Samo kazem da ima mnogo mnogo faktora kada se porede cene autoputa. Jedan sam gore objasnio (% domacih radova), zatim izgubljena dobit od putarina tamo gde je kasnije sagrađen. Ali jedan od najozbiljnijih sa ljudskog I populacionog stanovišta je kad je koji kraj dobio autoput. Ako se u jednom kraju zemlje izgradi autoput 40 godina pre nego u drugom, moguće je da će se taj drugi kraj dobrim delom isprazniti od ljudi. Evo recimo neki delovi Srbije su dobili autoput pre 40 godina, a Mirin kraj će ddobiti za 5 godina. Mozda. Ne kazem da svaki gradic u Srbiji treba da ima autoput, ali svaki region da (kao sto je ovde recimo zapadna Srbija). Drzava mora ravnomerno da razvija ako sebi zeli dobro. Jos uvek, I posle 40 godina, imamo situaciju da cela istocna Srbija I Banat nemaju ni 1 km autoputa. Ali zato ce Nis dobiti cetvrti (ka Pristini) a Srem treci (Ns-Ru). Sto je totalno neravnomeran razvoj. I onda ce danas neko, 40 godina kasnije reci: pa znas, istocnoj Srbiji I Banatu I ne treba autoput jer se prazne I imaju malo stanovnika.Pa naravno da imaju kad se infrastruktura zemlje razvija skoro citav vek neravnomerno. Pa imate situaciju da u Beogradu, Ns-u.... ljudi u malim stanovima sede jedni drugima na glavi, stanovi preskupi, a sa druge strane delovi zemlje prazni, gde bi ljudi mogli imati mnogo vise prostora za zivot I reprodukciju. Ako bi imali dobru infrastrukturu. Da, I to se mora uracunati kada pričamo o ceni...
Ps moj savet ljudima koji zive oko Cacka, Pozege, Uzica... a nemaju dobar posao, nek odrade kurs za: bageristu, buldozeristu... sledecih par godina ce biti tih poslova po njihovom kraju, ima potraznje, a dobro se placaju, iznad 700 evra, zavisno od masine, iskustva I sl.
 
Mislim da sve dok ne budemo imali mnogo vise informacija o samim radovima, sastavu zemljišta i svime sto ste pisali..."stojimo u mraku" nista ne znamo, samo nagadjamo. I ja mislim da svaka ozbiljna inostrana kompanija kada dodje prvo štiti svoje interese i nece raditi na svoju štetu, koliko to sve nama ide u korist i to je diskutabilno i mislim da je to stvar nekih dogovora ne zvanicnih, zato mi sad ne znamo ko kasni na ovim deonicama - podizvodjaci nasi ili da kazem kinezi, ko je odgovoran, njihova ne organizovanost posla, ili nametnute firme koje mozda nemaju iskustva ili i one opet se "ugrađuju " sa malo radnika, probijanjem rokova... ili nesto trece.
Earthmoving, upravo zato je potreban AP ovamo, ne samo transportni, ne samo zbog firmi, nego i posredno zbog odliva ljudi... I to j deo koji se tice/brine samo zapadnu Srbiju, ostali če jednostavno brze putovati i to ce biti korist.
 
I da, tacno je da Kinezi imaju viska para pa investiraju sirom sveta ("Jedan pojas-jedan put" projekat). Ali evo imaju I Rotsildovi tolko para pa sto ne daju (dosduse oni mozda I daju pare zapadnih banaka za Koridor 10). Ima I Soros pa sto ne daje? Nego daje da zameni populaciju evrope imigrantima. Imaju I Saudijci pa sto ne daju? Nego daju Muslimanima ovde za dzamije I da nose zarove, finansiraju vehabije...Imaju I Nemci pa sto ne daju? Itd. Sa druge strane Kinezi su odlucili da svoje viskove daju izgradjujuci svetu autoputeve, brze pruge, industrijske zone... projektom "Jedan pojas-jedan put". Stotine milijardi evra za skoro sve delove sveta siromasne infrastrukturom. Slazem se da svi imaju svoj interes, ali jel vidite razliku prvih sto imaju pare na sta je trose, a na sta drugi? Zasto ovo ne reci, I ne podrzati onog ko podrzava trenutno razvoj svetske infrastrukture I to posteno zaradjenim, cistim novcem. Posle mentaliteta sila kojima smo u istoriji bili izlozeni (Turska, Austrija, Nemacka, Katolicka crkva u Hr, Amerika 90ih...) ovo je za mene pravo osvezenje I civilizacijski skok. Pa nema njih dzabe 1,3 milijarde a da se do sad nisu pobili medjusobno. To je taj drugi mentalitet I filozifija ostvarenja svojih interesa (a ne ko ovi do sad: pobij, preksti u katolike ili muslimane pa tek onda nagradi, bombarduj, zabrani drugacije misljenje itd). Da, tacno da su centralne banke upumpale puno para u svet, ali umesto da se te pare kao I uvek slivaju u par centara moci, a mi ne dobijemo nista I ostane susa, mene interesuje da se malo slije I na moju njivu, a to sada imamo iz kineskih izvora.
 
Aman, ni kinezi ne "daju".

Uz kamate daju i svi ostali, I nisu kinezi jedini od kojih uzimamo kredite. Osim toga kinezi ni priblizno nisu najveci investitori u nasu ekonomiju vec su to upravo "omrznuti" zapadnjaci. Kinezi u nasu privredu uopste ne investiraju, daju kredite za izgradnju infrastrukture i to je to.
Nama treba proizvodnja I kada kinezi budu poceli da otvaraju fabrike u Srbiji e tada mozemo da govorimo drugačije.
Fabrike grade autoputeve....
 
Vrh