Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Bingoooo (konacno pogodak ;) )

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa evo vi idite radite u Zapadne fabrike za 300 evra ako mislite da je to dobro. Kazem vam, idite radite kao bagerista na gradnji kineskih autoputeva I zaradicete duplo vece pare. Koja je onda bolja investicija? Ili mozda mislite da je cena kineskog autoputa skupa, a da su nase subvencije zapadnim fabrikama od 10.000 evra po radnom mestu jeftine? Da nam izgradnja autoputa povecava dug, a ovo nam sta, rasterecuje dug? Da ce se autoput Preljina-Pozega graiti 5 godina a da ce zapadne fabrike ovde ostati vecno? I uopste ako mislite da je "fabrika" koja zaposljava celo mesto, hiljade ljudi, dobra stvar, pa kad se zatvore ko one u Boru, Leskovcu, Smederevu... kao da je bomba pala I pobila pola grada...
Ne, moja ideja razvoja ekonomije je drugacija. A autoput je njena osnova. Moja ideja je ne da radimo u zapadnim fabrikama za par stotina evra vec da imamo svoje male proizvodnje, ne megalomanske nego dovoljne za po izdrzavanje par porodica. Ne pohlepa, ne milioni-kamioni, gde se ja bogatim sto desetine drugih siromase, nego da radim I proizvodim ravnomernije, prirodnije, skromnije, ne veliko I pohlepno. Npr domacinstva: poljoprivredna, turisticka, zanatska I mala industrijska. Za koja ce se mogucnost otvoriti izgradnjom autoputeva. Ne velike zapadne fabrike, pobegulje od posteno placene radne snage. Sa ovim autoputem je bolja alokacija resursa u samoj Srbiji jer onaj na Tari mozda nema para al ima lepu prirodu I zdravu hranu, a ovaj u Beogradu ima para al nema zdrav vazduh I ima guzvu. Sa autoputem, lakse ce se to iznivelisati I svako ce dobiti ono sto mu treba. U okviru same Srbije, ne pomoci spolja!
U duhu te ideje je moj predlog da na svakih 40tak km ovog autoputa imamo po jedan velik prostror pored autoputa koji ce Srbiji I putnicima iz sveta predstaviti svoje proizvode: hranu, turizam, nosnju, zanatske proizvode, etno restoran, suvenire... a gde ce jos biti druge stvari za zaustavljanje: benzinske stanice, mehanicari, vuklanizeri, kao I park, trg, fontana, igralista za decu, parkinzi... Zapravo da razvijemo da takva mesta uz autoput budu novi centri privrednih aktivnosti I tog kraja I kontakta sa putnicima I ljudima iz drugih krajeva. Stotine ljudi bi tu mogle naci posao po finim platama, plus zaposliti lokalne proizvodjsce toga. I onda njima ne treba fabrika I million proizvedenih komada necega meecno, vec je za to malo domacinstvo potrebno da napravi svega npr drvenih zanatskih predmeta mesecno, drugi koji snabdeva hranom da ima svega 10tak krava itd. To je odrziva ekonomija koja nama treba a ne masovne zapadne fabrike sa malim platama. A ovaj autoput je osnova toga, jer ako cu putovati pola dana do Zlatibora, nista od toga.
 
Ljudi bre..dosta politike...dajte konkretno o temi
Kad ce biti gotovo obrenovac preljina,kako napreduje surcin obrenovac,kad krece preljina pozega...to su teme
 
Ok, Kinezi imaju interes. Mi imamo interes. To smo gore objasnili. Dakle, simbioza/win-win kombinacija, gde I jedan I drugi imaju korist. Ako bi sem toga u naredne 2-3 godine uspeli dovesti njihove proizvodjace: elektrokola, elektocikala, vetroturbina, solarnih panela - energetike, mi bi sa svakom proizvedenom jedinicom imali manji odliv para I deficit. Teoretski, mogli bi ustedeti 1-2 miliarde evra godisnje na uvoz energenata, cime bi te pare ostale ovde, I mi bi kao I do polovine proslog veka pre znacajnijeg uvoza nafte, imali opet suficite I bili bogati. Da, pre toga je period kada je vise para ulazilo u zemlju nego izlazilo, kada su se gradile najlepse zgrade od tih para po Beogradu. Ako bi jos doveli I kineske proizvodjace mobilnih telefona, cipova I slicne visoke tehbologije mi bi R E S I L I problem nezaposlenostix malih plata I trgovinskog deficita. Nasa zemlja bi bila bogata. Slicno kao sto su Madjari, Cesi, Slovaci... 90ih otvorili zapadne fabrike odakle nama sad prodaju, tako mi sada imamo priliku da otvorimo bolje kineske I da Evropi prodajemo. Mi smo trenurno najslobodnija zemlja u Evropi (drzava nam ne funkcionise, skolstvo, policija, pravosudje... pa nismo u sistemu) I mi to lakse od svih zemalja u Evropi mozemo da dovedemo. Ostalim zemljama u EU je to mnogo teze jer bi kineska proizvodnja ugrozila Nemacku pa ona to preko Brisela nece dozvoliti. Dakle, imamo veliku sansu da uz pomoc Kine ne samo izgradimo.autoputeve, vec I da se resimo energetske zavisnosti (potpisan toplovod termoelektrana Obrenovac - toplana Novi Beograd) I da umesto fabrika savijanja zica za par stotina evra plata, uvedemo najmoderniju tehnologiju da se proizvodi u Srbiji. Iskoristimo istorijsku sansu!
 
Marat tacno je, zdrava ekonomija doprinosi i boljoj infrastrukturi. Ne mogu da nadjem onu vest koliko se fabrika otvorilo u Cacku od kad je stigao AP u Preljinu, tako da doprinosi sigurno i bolja infrastruktura. Nama kao voćarskom kraju sigurno bi mnogo značilo i za npr transport sam, da se do Bg ne ide 4h nego sat ipo, jedan od dobiti samo. Da li ce biti tako ne znam, mozda ni jedna fabrika se ne otvori u Lučanima Pozezi, Kosjericu...ali je preduslov, treba tu jos podsticaja i uslova da bi se privreda pokrenula, ali za vece firme, i dobar put je velika prednost. A o bezbednosti u saobraćaju da ne govorim...
Saxon odgovori su
1. Ne znamo
2.ne znamo nismo sigurni, oni mostovi kako sam shvatila se rade, ali put jos nije (ako sam dobro shvatila pisanje)
3. Ministar. Mihajlović je jednom u jednom intervjuu rekla "mozda se krene u maju". To je sve što se ima od informacija
 
"Radite na gradnji Kineskih autoputeva..."

@Earthmoving
Ti si od opcinjenosti pobrkao loncice.
Ovaj autoput je jos uvek NAŠ, gradjana Srbije i na teritoriji Republike Srbije.

Moram te pitati nesto.
Zasto vozis zapadnoevropski automobil?
Zasto nisi kupio Chery?
;)

Drugo, kako mislis da privuces kineske fabrike u Srbiju, da otvaraju proizvodne pogone?

'Buklijom' ili niskom cenom kvalifikovane radne snage - dakle isto kao i zapadne investitore?

Vazalni polozaj je vazalni polozaj.
Rob je rob. To dal ces na marketu robova promeniti gazdu, nema puno uticaja na tvoj status.

Samo sam sebi mozez izboriti da ne budes rob, vec slobodan covek!
Ali to svakako neces uciniti opcinjenoscu svojim gazdom i snishodljivoscu, vec delanjem u SOPSTVENOM interesu.

Do sada sam betbroj puta pisao da smatram da nam je A2 potreban i opravdan (svakako do Pozege). Pored njega po meni je prioritet i 'moravski koridor'.
I jasno je da za oba puta nemamo novca za finansiranje, te moramo dizati kredite.
Ali te kredite cemo mi i vracati, pa ne bi bilo zgoreg da razumno prosudjujemo i pozajmljujemo.
Mozgom, a ne srcem, jer i oni koji nam pozajmljuju rade to upravo tako.

PS.
Bagerista u beogradskim malim gradjevinskim firmama odavno imaju plate po 600-700€ pa i vise (osim 2009-2011), te bih te molio da ne 'lozis' neupucene kako je dolazak kineza obezbedio med i mleko toj struci.

I ne, ne mislim da je jeftino i mudro subvencionisati radno mesto u firmi iz zapadne evrope sa po 10k€, ali isto tako ne mislim da je normalno da skuplje placamo kinezima gradnju puta kroz pitome terene oko kolubare, nego li sto smo placali azerima preko brda i planina.
E tu je razlika izmedju tvog i mog nacina razmisljanja.

Tebi bi to smetalo da je kreditor austrija i izvodjac Strabag, ali kada su kinezi u pitanju emocija ti ne dopusta zdravo i racionalno rasudjivanje (jer ljubav je, jelte, slepa ;) )
Meni je svejedno ko je kreditor i izvodjac, jer mi je akcenat na preplacenosti, a u poslovanje i politiku ne mesam emocije.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Na putu prema LO svratih na petlju Ljig,fotkam upravo sve zivo ovde pa očekujte fotke večeras ili sutra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499581#p499581:3xnarmuq je napisao(la):
MiraC » 10 Dec 2017 11:08 am[/url]":3xnarmuq]Marat tacno je, zdrava ekonomija doprinosi i boljoj infrastrukturi. Ne mogu da nadjem onu vest koliko se fabrika otvorilo u Cacku od kad je stigao AP u Preljinu, tako da doprinosi sigurno i bolja infrastruktura. Nama kao voćarskom kraju sigurno bi mnogo značilo i za npr transport sam, da se do Bg ne ide 4h nego sat ipo, jedan od dobiti samo. Da li ce biti tako ne znam, mozda ni jedna fabrika se ne otvori u Lučanima Pozezi, Kosjericu...ali je preduslov, treba tu jos podsticaja i uslova da bi se privreda pokrenula, ali za vece firme, i dobar put je velika prednost. A o bezbednosti u saobraćaju da ne govorim...
Saxon odgovori su
1. Ne znamo
2.ne znamo nismo sigurni, oni mostovi kako sam shvatila se rade, ali put jos nije (ako sam dobro shvatila pisanje)
3. Ministar. Mihajlović je jednom u jednom intervjuu rekla "mozda se krene u maju". To je sve što se ima od informacija

To nije sporno, sporno je razumevanja da nama kinezi "čine uslugu" time što nam daju kredit.

Ja imam stambeni kredit i nemam neki osjećaj zahvalnosti prema banci, nemam ni osjećaj nezahvalnosti, imam jednostavno poslovni odnos u kojem obe strane imaju neki interes. Tako je sa svim kreditima sem ako nisu po tržišnim uslovima a što ovdje nije slučaj.

Kinezi investiraju svoj novac da bi zaradili na kamatama, a pri tome još i upošljavaju svoju privredu i jačaju svoj uticaj. To je razlog zbog kojeg su tu. Mi nažalost ne možemo da finansiramo autoput pa pored toga što uzimamo kredite moramo još i da pristajemo na ucene ko će da nam ga radi umesto da uzmemo zajam i mi spovedemo izbor ponuđača po kriterijumima koje mi odredimo.

Dakle mi smo prosto rečeno vazali. Ali ne obični, več od onih koji smo još po svemu sudeči presretni što smo vazali.

I da nažalost stanje ekonomije Srbije jeste takvo da radimo za 300 eura po zapadnim fabrikama ali opet od tih fabrika plaćamo te kineze tj vraćamo kredite koje od njih uzimamo a ne obrnuto. Ja bi svakako više volio da Kinezi dođu i otvore fabrike gdje su plate 800-1000 eura ali nešto takvih kineza nema.
 
Ajde kada već off-ujemo da i ja iznesem svoj predlog da glas na izborima jednog doktora nauka i jednog polupismenog čoveka ne može vredeti isto već bi trebalo uvesti testiranje i koeficijenat vrednosti glasa....možda bi tada u ovoj zemlji nešto bilo bolje ili bar logičnije uradjeno.
 
Ili još bolje, da streljamo sve koji nemaju VII stepen stručne spreme, a onda ko će da ti peče hleb, dostavlja poštu ili služi u restoranu?
Profesor Stojiljković reče da najviše doktora nauka glasa za Dveri, pa ti vidi...
 
vucko":g9j1ntrq je napisao(la):
Ili još bolje, da streljamo sve koji nemaju VII stepen stručne spreme, a onda ko će da ti peče hleb, dostavlja poštu ili služi u restoranu?
Profesor Stojiljković reče da najviše doktora nauka glasa za Dveri, pa ti vidi...
Ne naravno...ali bas taj status glasaca treba da bude motiv ljudima da se edukuju i napreduju...
 
Marat, samo sam mislila na onaj deo Fabrike grade Autoputeve, poslednju rečenicu. Da i AP moze doprineti razvoju, to sam htela reci, jer mnogi ovde gledaju samo koliko je prioritetna gradnja, da nema prometa vozila da bi se pravio AP... Ma nek doprinese otvaranju koga god, nije bitna nacionalnosti, bitnije nje tretman radnika i uslovi rada....
Evo jedno pitanje sa STARCHASER, kako ti se čini tamo u Ljigu , ima li ikoga, sinoc je padao sneg verov nema nekog rada? U napred hvala za slike!
Od sutra javljaju lepo vreme, mozda bude nekog manjeg pomaka. Ima li neko vesti o tunelu?
 
Hehe, e dobra je Mira, uvek se tako lepo izvuce da nikoga ne uvredi :)
Ja bi licno profitiro od Moovog predloga jer sam master sa prosekom 10,0 na drzavnom faxu, pre toga zavrsio najtezi smer, skolovo se u Kembridzu... ali ja mislim na vas, na nase drustvo, to mi je bitnije od licnih interesa, a valjda ako je svima oko mene dobro, bice I meni :)
I, sto se mene licno tice, ja jesam odusevljen I fasciniran ovim autoputem. I svaki put kad prodjem deonicom Ljig-Preljina sam srecan sto postoji. Mozda mi jedino nedostaje malo pogaca s kajmakom na prevoju Rudinka, ali kao neko ko decenijama putuje redovno tim putem ka svom stanu u Tivtu (sa dedom, sa tatom, a zadnjih 20tak godina I sam), I nesto kasnije na Zlatiboru, I ko se naputovao I naputovao guzvama Ibarske, ja jesam fasciniran :) I hvala Azerima I Kinezima na podrsci jer bez njihove pomoci ko zna kad bi mi I deo toga zavrsili. Ako je po proslosti, onda mozda za jedno 50 godina. E, meni licno taj rok ne odgovara, pa mi dozvolite da budem odusevljen.
 
I ja sam sretan sto se gradi put kojim cu nadam se za 7-8 godina moci da dodjem do Kotora za 5-6 sati. ali ne dugujem nikakvu zahvalnost ni Azerima ni Kinezima.
 
Earthmoving, ni slučajno, ja repliciram vrlo često, ali on meni odgovara sa - to nije sporno, sporno je da smo vazali... - ja mu pojasnjavam da nisam o tome pisala vec o tome ko gradi put. A to da li si ti i jos par njih sa jedne strane ili pak njih par sa druge strane u pravu, tesko je reci. Zasto, zato sto nemamo ni jednog kineskog zvaničnika da pitamo ima li nešto i "prijateljstva i ljubavi medju narodima našim ili su sve interesi ". Zasto ovoliko kosta preljina pozega, mozemo samo vlast da pitamo, da oni nisu dali "amin" ne bi se ni pravilo ako nema jeftinije i kraj price. I tebi sam samom rekla, a mogu i ovde, tesko je investirati u nase područje (balkansko) i za te dugoročne kredite mora postojati vise razloga da se plasiraju. Treba to od nas naplatiti, nestabilno je ovo područje. I ne slazem se sa tim sto je Stara Mo rekla /rekao, jer znanje i obrazovanje nije isto,a ja sam VII stepen, da ne bude pristrasna sam. Earthmoving, svaki smer je tezak lak i svojstven sebi, kao i zvanje i fakultet. Ja sam smer- Privredni razvoj-mene da svi slušate,ja sam vam najbitnija. Salim se malo, Igor ce me banovati zbog price mimo teme. Necu više obecavam
 
Miro posto si me pitala napre da odgovorim. Ima radnika ali malo(verovatno jer je nedelja) ,odprilike 5-6 i jedan na teodolitu koji meri nesto :) Obisao sam pešaka sve oko petlje i nadvožnjaka preko ibarske. Posto ranije nisam bio ovako blizu ne znam ni sam sta da mislim tj kojom dinamikom sve ide. Vidim samo da je dosta odradjeno ali i da ima jos posla. Ima dosta i mehanizacije. Krenuo sam kasnije u pravcu Brančića ali sam odustao zbog velikog blata. To ostavljam za sledeći put. Fotke su napravljene danas oko 15h. Za pocetak brdo koje se uklanja :
Pogledajte prilog 2
Pogled sa auto puta prema BG-u
Pogledajte prilog 3
Dve fotke budućeg uključenja za Bg sa petlje Ljig :
Pogledajte prilog 1




Ostatak kasnije ili sutra pošto sam u velikoj guzvi....
 
Hvala za slike Starchaser, uknjizen plus!
One kaskade deluju prilicno uredjene, tj da su pri kraju, sem taj kraj skroz levo na slici ka nadvoznjaku. Mislim da se ova vrsta radova moze raditi I po ovako losijem vremenu za razliku od asfaltiranja I gornjih slojeva tampona. Mada cesto sad I na tampon kad zavrse stavljaju najlon da ne prodre voda.
I jedan zanimljiv podatak : Preljina- Pozega 450 miliona evra, a kineski trgovinski suficit u novembru 40 milijardi dolara. To znaci da im je ovaj kredit opterecenje od samo 1% njihovog mesecnog viska, tj. samo 0,1% njihovog godisnjeg viska. Ako godisnje daju za citavu istocnu Evropu recimo oko 10 mlr dolara kredita za projekte, to je I dalje svega 2% njihovog suficita koji je onda godisnje oko 500 mlrd dolara. Zaista neshvatljivo velike cifre I priliv bogatstva u tu zemlju.
 
Ma bravo još jednom starchaser, jeste da taj deo svi slikamo, ali ti si odvojio vreme i slikao "peške" a te su slike mnogo bolje. Ne znam koliko često imas vremena za ovakvu ekspediciju , mislim ds je Darko je meni predlagao da slikam most u Bogovadji i još nesto neznam tacno.sad, mi nismo imali vremena, pa ako budes nekad bio u prilici i imas vremena , neko ce ti ovde dati smernice sta treba da se slika, kako shvatam nije nesto sa glavnog puta daleko.
U svakom slucaju hvala na pojašnjenjima svim.
Nego ima li neko iz EPS-a da saznamo sta se desava sa dalekovodom i izmeštanjem?
 
Starch i od mene plus, a ovim ostalima što pišu kilometarske postove bi dao minus jel smaraju...
 
Bio u subotu u Obrenovcu, desna strana puta ka Obrenovcu je nasuta zemljom i utabana, 200-300m od skretanja za Mislodjin gde treba da bude petlja, videh samo 3 radnika koja stoje, nema masina, ali je utabavanje zemlje deluje zavrseno.
 
To što se predlaže da se smanji broj komentara je već bilo na početku ove teme ali sa jednom stranom komentara mesečno se nije baš proslavila, bila je polumrtva tema. Zapravo taj prosek je bio oko 5 godina. Jedan od razloga zasto sam sa pracenja foruma se učlanio, bio je razlog da živne ova tema. I zaista, zadnje 2 godine ona je živnula I dobila duplo više postova nego za prethodnih 5-6. Daleko je pretekla mnogo obimniju temu Koridora 10, a od skora I Skyscraperov forum na ovu temu koji je do pre samo 2 godine imao duplo vise postova. Time je ova tema postala najdetaljniji izvor informacija u Srbiji na ovu temu. Zaista mislim da bi steta bila da to gusimo ogranicavanjem teme samo na 1% slike asfaltiranog puta. Time ne bi bili bolji od drugih medija ili vladinih izvestaja, koji naprave tipa 2 izvestaja I snimka "Koridora 11" godisnje. Asfaltiranje puta je 1% čitavog posla, pre njega je: politika, ugovaranje, cena puta, izvor finansiranja, izbor izvođača, % rada domaćih firmi, lanac gradnje (projekti, kamenolomi, baze, masine, radnici...), a posle njega su velike mogućnosti razvoja zahvaljujući autoputu, I mase raznih ideja oko toga. To je toliko bogata tema, da zaista mislim da bi bilo steta da je svedemo samo na 1% ili na učmalost od jedne strane postova mesečno. Ovako nekoga interesuju slike, nekoga cena, nekoga izvodjaci, nekoga mogucnosti koje otvara... pa nek svako ima da izabere ono sto ga interesuje. Ja sam licno ostavio ovde preko 1.000 komentara za 2 godine, slike sa terena, crteže, snimio prvi snimak cele pustene deonice Ljig-Preljina, redovno analizirao satelitske snimke, analizirao I sve ostale aspekte (masinske, finansijske, politicke, mogucnosti koje se otvaraju autoputem...), čime sam se trudio da tema bude što šira I življa :) Zato meni ne smeta detaljnost, I svako je dobrodosao da da svoje vidjenje, slike, snimke itd, to po meni nikako ne smara vec obogacuje forum :)
 
Igore mislim da je vreme da i ti obogatis temu sa nekom reportazom od Orenovca do Ljiga .Ipak ti to mozes bolje da odradis.
 
Idemo dalje sa slikama od juče. Nisam bas zadovoljan kvalitetom fotki,Sunce je već bilo pri zalasku,a i mob mi nije baš nešto specijalno. Pošto trenutno živim na relaciji KG-LO i često putujem tamo-ovamo,trudiću se da uvek svratim i vidim sta se desava naročito ako to bude po danu. Inače kao što sam rekao hteo sam i do Brančića makar me "uhapsili" ali nisam mogao zbog blata. Sledeći put se penjem na ono brdo gde će ići stara ibarska ako ga ne skinu do tada(a nadam se da hoće :D )

Pogled na petlju iz pravca Lajkovca:
Pogledajte prilog 17
Pogled na AP u pravcu Lajkovca
Pogledajte prilog 16

Pogledajte prilog 15
Fotke budućeg nadvožnjaka Ibarske magistrale:
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5

Pogled na nadvožnjak petlje Ljig iz pravca Brančića:
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Bager na budućem isključenju sa autoputa (za one koje dolaze iz pravca Preljine tj GM):
Pogledajte prilog 2

Za kraj.
Pogledajte prilog 1


Hvala na pažnji :)
 
Vrh