Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@srdjanprpa ovo se dešava kada nema nikakvih vesti, samo se da cena neka okvirna i sad se mozga zašto treba toliko.... Meni lično mnogo ne smeta ova prepiska jer ova tema je onda "aktivna", ako cekamo vesti konkretne i slike sa terena - mogli bi da se okupimo u martu. Ali naravno ne treba politiku upitati i sto više argumentovano govoriti
@tragac skini (ako je sa tel) neki program za kompresovnje vel slika i obavezno ih podeli sa nama nemoj da odustsjes nikako :)
 
jasno je ko upravlja svetom.
taj kaže autoput niš - priština ili drač, kaže cenu i to se radi.
kaže i ko će da finansira.
i tu nema nazad.
moraš da gradiš i bolje ti je da gradiš.
tu nikakva analiza nije bitna.
povezuje im najvažniju bazu sa najvažnijim čvorištem puteva u regionu (Niš).
ali svetska banka i banka za obnovu i razvoj kad nemaju naređenje, analiziraju.
promet, platežna sposobnost, edmografija, ekonomija, i ekonomski trend.
i sve ukazuje da ni niš-prištna, ni k11, ni požega sarajevo nisu isplativi i ne žele za takve avanture da daju novac.
zato se uključuju zemlje bez tendera i probaju da masno zarade na neisplativim investicijama.
ne znam zašto se ovde prosipa priča da je požega sarajevo povezivanje srba.
u istočnom delu RS-a živi jako mali broj Srba u odnosu na ostatak RS-a
RS (dodik) hoće da napravi AP paralaelan sa K10 kao bi spojio najmnogoljudniji i najznačajniji deo RS-a sa srbijom
ali to je za nekog spolja smešno.
praviš 2 paralelna AP na 50km razdaljine.
to nema ni u USA.
što se tiče cena deonica koje su se gradile, jasno je da je svaka sledeća mnogo skuplja od prethodnih bez obzira na teren.
to je kao da odete prezaduženi u banku i tražite kredit.
ako vam daju biće jako skup jer znaju da ste pred bankrotom.
a priče o složenosti tla u srbije su za predškolsku decu.
gradilo se u 20tom veku od akcijaša do ozbiljnih firmi i nikom tlo nije smetalo, a sada ovima smeta i ometa.
to se zove nesposobnost i nestručnost.
jer ovi što sada rade, nikada nisu napravili tunel.
stariji kadar koji je radio je u penziji ili u sanduku a ovi mladi nisu nikad ni videli izgradnju tunela jer se 30 godina isti u Srbiji nisu pravili.
svi rokovi su mogli biti duplo kraći i stranci to umeju da naprave za taj rok.
naše ili angažovati da stažiraju, gledaju i uče ili na održavanju ako su rokovi nekom bitni.
ako nisu onda angažovati akcijaše da umesto da idu ljudi u teretanu, malo se rekreiraju pijukom i lopatom pa polako.
a penzionere kao nadzor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497833#p497833:3t0wc9mz je napisao(la):
tragac » Ned Dec 03, 2017 5:37 pm[/url]":3t0wc9mz]O politici i ekonomiji treba raspravljati sve dok su one bitan faktor razvoja. Ja redovno slikam sa koridora 11 ali kad mi BB izbaci grešku file too large dignem ruke.

http://luci.criosweb.ro/riot/
 
Bilo je Mis ali posto izgleda da projektna dokumentacija za Preljina-Pozega jos nije gotova, pitanje je dal ce kad se zavrsi biti kao sto ovaj, inace dobro upuceni, covek prica.
Ma jok Gygy, ne ljutim se, sto bi se ljutio, ja izlozim svoj pogled ili ideje, neko drugi iznese svoje, treci svoje itd, pa vremenom pratimo sta ce se pokazati kao tacno.
I sto Mira rece, ni ja ne ocekujem veliku aktivnost zimi, pa mi je ok zatisje iskoristiti za neke periferne stvari vezane za ovaj autoput. Zdravo je da je tema zivahna :) bolje nego mrtva kao ove druge gradske teme gde nema Kineza da smetaju svojim kreditima, pa se grad razbija od gradnje novih ulica I bulevara od evropskih kredita I gradskih investicija. Naravno ironicno posto je totalno mrtvilo u gradnji gradske infrastrukture.
 
Dobri samaricanin nemoj istocni dio Republike Srpske da potcjenjujes ,da znas sta za njih znaci taj put nebi tako komentariso.npr.Trebinje Beograd 480 km putuje se oko 8 sati .Za njih je svaki km auto puta i kroz Srbiju neprocenjiv.Kad se zavrsi do Pozege taj se put smanjuje ispod 6sati .A Trebinje je najdalje.Za Istocno Sarajevo i taj deo da i ne govorim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497837#p497837:b241dq6f je napisao(la):
laki72 » 03 Dec 2017 04:44 pm[/url]":b241dq6f]Ma jasno, vole nas za cenu...
Kad smo kod cena: Mi odlučujemo da li i na koju cenu pristajemo.

Nije nam tu kriv onaj koji hoće da naplati što više može, to je trgovina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497920#p497920:1jmaxajt je napisao(la):
Darko78 » Ned Dec 03, 2017 9:56 pm[/url]":1jmaxajt]Dobri samaricanin nemoj istocni dio Republike Srpske da potcjenjujes ,da znas sta za njih znaci taj put nebi tako komentariso.npr.Trebinje Beograd 480 km putuje se oko 8 sati .Za njih je svaki km auto puta i kroz Srbiju neprocenjiv.Kad se zavrsi do Pozege taj se put smanjuje ispod 6sati .A Trebinje je najdalje.Za Istocno Sarajevo i taj deo da i ne govorim.
nije potcenjivanje u pitanju.
izuzetno cenim hercegovce.
ali to nema veze sa izgradnjom AP.

AP se grade da povežu najveće gradove što domaće što inostrane koridorima.
prosto demografija.
trebinje ima 25k stanovnika
pale imaju 20k
istočna ilidža 15k
istočno novo Sarajevo 10k
vlasenica, rogatica po 10k

to su gradovi kojima bi koliko toliko značio AP ka Sarajevu (Trebinju najmanje)

na granici sa Srbijom (dakle ne treba im AP ka Sarajevu) su:
Zvornik 55k
bijeljina 103k
Bratunac 19k
Foča 17k
višegrad 10k
Srebrenica 11k

da ne pričam o najvećim gradovima RS koji su zapadnije od Brčkog
banja Luka 180k
Prijedor 80k
doboj 68k
gradiška 49k
Teslić 37k
Prnjavor 34k
Laktaši 34k
Derventa 25k
Modriča 24K
kozarska dubnica 20k
kotor varoš 18k

prostim sabiranjem je jasno gde AP treba da ide.
veći je inters da gradimo od K10 preko šapca i preko Bijeljine ka brčkom da im pomognemo nego da gradimo ka istočnom delu RS-a
višegrad trebinje je odličan put.
za promet koji ima više nego dovoljan
valjalo bi ga proširiti i obezbediti na nekim deonicama da bi bio bezbedniji kao i većinu naših magistralnih puteva.

a put od višegrada do goražda pored drine kroz puno tunela pokazuje da su 90tih mogli da se buše tuneli i da nije bilo problema sa čudni sastavom stena kao što je sada kod nas gde god da kopamo :)
 
U RS niko ne gravitira ka SA
Auto put do cg sa dobrim poricnim vezama zavrsava posao
A veza iz RS ide BL Do BC Bijeljina granica sa Srb na pavlovica mostu
 
Pogledaj strategiju razvoja putne mreze Republike Srpske i sve je jasno gdje ide auto put a gdje brzi put .Mozda se nismo dobro razumeli.U pravu si da je malo stanovnika na tom podrucju ali nece ni to ostati ako se nastavi stalno zanemarivanje tog kraja .
 
Ja imam jedno pitanje, nije vezano za prethodnu prepisku. Sta se moze očekivati da se od radova uradi kad je zima na deonici Ljig Obrenovac ? (ne zamerite nisam gradjevinske struke) ne moze asfaltiranje, verov ni svaka aktivnost sa zemljom? Mislim da nece biti nikakvog rada na tome jer i da bude +10 i vise, bice na 1-2 h,realno bi bilo ni da ne počinju za toliko. U tunelu mogu da rade, mogu li da izmeste taj dalekovod u Ljigu, smeta li ću mraz, zima ? Ono sto Plećko slika, mostove, gradnju....i to sve staje? Šta bi se moglo ocekivati? Pitam to jer je Pančevac rekao da je Bogovadja prioritet sad, ali ne znam ista moze li da se uradi pa realno tamo do polovine marta (da bude suvo, toplo i da tako bude par dana) ? Ni ona njegova vest (15.3 za završavanje tunela) mi nije jasna kako ce da stignu, a nije mi jasno da daju tek tako neki datum otprilike, to tek "ne pije vodu"
 
dragan":25f7u5qz je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497837#p497837 je napisao(la):
laki72 » 03 Dec 2017 04:44 pm[/url]":25f7u5qz]Ma jasno, vole nas za cenu...
Kad smo kod cena: Mi odlučujemo da li i na koju cenu pristajemo.

Nije nam tu kriv onaj koji hoće da naplati što više može, to je trgovina.

:kk:
O tome i pisem nekoliko postova.
Volim i ka da imamo mrezu autoputeva, koja ce olaksati kretanje ljudi i robe, ali imam utisak da nas polako hvata 'euforija' u kojoj pocinje da dominira stav:
"Nije vazno koliko kosta, daj samo da se gradi"

Inace, vezano za ovu temu.
Na podrucju opstine ivanjica, u okolini Prilika se rade zemljani radovi u vezi gasifikacije.
To je naravno samo po sebi pohvalno, ali je sporno sto po svemu sudeci niko ne uzima u obzir trasu buduceg autoputa.
Cak sta vise, ovih dana se bez izmena planske dokumentacije trasa koriguje da ne bi isla kroz posed jednog domacina (naravno, ide kroz posed drugog, manje uticajnog.

I posle se cudimo sto kod nas pri izgradnji velikih infrastrukturnih objekata, uvek imamo nepredvidjene troskove?!
Pa naravno da imamo.

Miro, misljenja sam da je za tunel i radove u njemu ovo dobro doba godine, jer su kolicine padavina manje nego u prolece, jesen, pa i u prosecna leta, a oni kako cujemo pored nestabilnog zemljista imaju problem i sa ozbiljnim podzemnim vodama.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako se grade samo autoputevi koji povezuju najvece gradove, zašto je Amerika 1942-e gradila autoput na Aljasci koji je dug čak 2.300km? Mislite da su tamo veliki gradovi i gustina naseljenosti? Ne, autoputevi se grade i iz strateških razloga čuvanja svoje teritorije (Ameri su to radili posle napada Japanaca na Perl Harbur i straha da se ne iskrcaju na Aljasku). To ne kažem ja nego zemlja koja je do pre par godina imala najveću mrežu autoputeva - SAD ("Interstate" je sa svojih 77.000km do pre par godina bio najduža mreža autoputeva dok ih nisu pretekli Kinezi koji danas imaju 131.000km (a koji su prvi km autoputa napravili tek 1989-e)). Zato će i Srbi kad tad završiti autoput od Požege do Trebinja, ne brini Dare, ali čekaj prvo da izgradimo ovo do Požege pa ćemo onda nastaviti dalje. U pitanju je malo duži rok ali mislim da bi mogli postaviti sebi cilj da uradimo najveći deo u narednih 15tak godina.
A ovo što Mira reče, ja mislim da će se truditi da i sad zimi iskoriste svaki mogući dan za radove, pa čak i asfaltiranje na Obrenovac-Ljig jer su u zaostatku. Imaće sve manje suvih i tolpih dana za asfaltiranje ali mislim da će iskoristiti svaki od njih.
 
Earth za istocni dio Republike Srpske je najvaznije da se dodje do Kotromana .U svim planovima nije ni planiran nikakav auto put vec brzi put i to od:
1trasa:
Bjeljina -Zvornik-Sokolac-Pale
2trasa:
Sokolac-Istocno Gorazde-Visegrad-Kotroman
3trasa:
Trebinje-Foca-Visegrad -Kotroman
Cela prica o auto putu Beograd -Sarajevo preko Kotromana je u stvari prica o vezi;
Kotroman (Srbija)i mreza brzih puteva istocnog dela Republike Srpske.(zato zvanicno Sarajevo nece ni da cuje o ovom pravcu).
Dobri samaricanin je u pravu kad je nabrojio neke gradove koji su oko granice kojima je dosta da Srbija zavrsi svoj deo.
Jedini auto put je Banja Luka -Doboj-Brcko-Bjeljina-Beograd .(nego odosmo daleko od teme A2)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497989#p497989:3hsdcu7w je napisao(la):
laki72 » 04 Dec 2017 08:25 am[/url]":3hsdcu7w] . . "Nije vazno koliko kosta, daj samo da se gradi"
Pošto je trenutna cena kapitala vrlo mala, ima opravdanja za takav stav.

Samo još malo bolje ispregovarati cenu i uslove kod izvodjačkih radova.
 
Ima nas više koji smo utiska da se CBRC (CCCC) (Pupinov most, Surčin-Obrenovac, dobili su i Preljina-Požega i pola brze pruge ka Budimpešti (druga polovina China Railway)) pokazao malo bolje od Shangdonga (Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig).
E sad ima jedna mala razlika: CBRC I Sinihydro su pod centralnom vladom Kine, dok je Shangdong pod vladom te provincije. Odatle nije za neočekivati da ove dve imaju malo jači vetar u leđa. Ako je tako, onda je deonica Požega-Preljina dobila dobrog izvođača, bar što se tiče Kineza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498066#p498066:35hhr0zc je napisao(la):
Earthmoving » 04 Dec 2017 03:11 pm[/url]":35hhr0zc]. .. Ako je tako, onda je deonica Požega-Preljina dobila dobrog izvođača, bar što se tiče Kineza.
Što se tiče Kineza, uvek može da se žali ili urgira kod njihovog ambasadora

u vezi radova, što nije moguće niujednom drugom slučaju sa drugom državom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498066#p498066:ynh0ge6t je napisao(la):
Earthmoving » 04 Dec 2017 03:11 pm[/url]":ynh0ge6t]Ima nas više koji smo utiska da se CBRC (CCCC) (Pupinov most, Surčin-Obrenovac, dobili su i Preljina-Požega i pola brze pruge ka Budimpešti (druga polovina China Railway)) pokazao malo bolje od Shangdonga (Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig).
E sad ima jedna mala razlika: CBRC I Sinihydro su pod centralnom vladom Kine, dok je Shangdong pod vladom te provincije. Odatle nije za neočekivati da ove dve imaju malo jači vetar u leđa. Ako je tako, onda je deonica Požega-Preljina dobila dobrog izvođača, bar što se tiče Kineza.
Interesantna tvrdnja. Ali sve dokje se ne provozam po nečemu što radi Shandong ne bih se izjašnjavao. Pre svrga Shandongu su autopitevi glavni „proizvod“ a CCCC je konglomerat za sve tipove niskogradnje sa fokusom na železnici
 
Mislio sam na brzinu radova, ne na kvalitet. Bilo je vise izvora koji su rekli da su kasnili prosle I ove godine ali su zadnjih par meseci zaista bili ubrzali tempo. Nazalost to izgleda nije bilo dovoljno da zavrse sve radove do kraja novembra (ne racunajuci tunel Brancic jer ne znam dal im je Energoprojekt nametnut ili su ga sami birali).
Sto se tice radova po zimi I kisi, moguce je raditi sa velikim kamenjem koje ne zadrzava vodu ali je za sitnije agregate I povrsne slojeve potrebna tacna kolicina vlaznosti materijala za nabijanje, a kada je kisno onda ona menja taj recept, pa ne mogu takvi slojevi lepo da se kompaktuju, sabiju. Posto je dobar deo preostalog posla upravo takav, onda se pri ovako vlaznom vremenu to ne moze raditi. Stavljanje ograda, bankina, znakova... mislim da moze.
 
Da bi se intenzivnije radilo kod Bogovođe, potrebno je da se zatvori put ka Bogovođi, a da se otvori ka Latkoviću. Potrebno je da se odobri projekat za izmenu saobraćaja kod Bogovođe. Ne znam kada će to biti.

Rade se i projekti uklapanja deonica ( 3 i 4, 4 i 5).

Rok za završetak radova je bio 30.11., ali se još ne priča ništa o tome.
Kao što sam naveo, rok za Brančiće je zvanično pomeren na 15.3.2018.

Sada je počeo da radi novi nadzor, biće bolje :)
 
Ne znam sta da kazem.... Mozda i za taj projekat za izmenu saobraćaja treba vremena, mozda i za to izmeštanje dalekovoda u Ljigu , ali zar nisu znali onog trena kad je trasa odobrena da se to mora raditi, znaci da oni vec 2godine ne mogu da to odrade.... Jako sam besna ako birokratija pravi toliki zastoj(jer na posletku to i jeste) , ali valjda imaju neki razlog, ne razumem se pa ne mogu da osudjujem.
 
Pancevac koliko je zavrseno sa habajucim (zavrsnim) slojem.
 
Ne znam koliko je završeno habajućeg sloja, ali procenat izvršenja radova na otvorenim deonicama je 80-85%.
 
Vrh