Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497620#p497620:1puh0z8e je napisao(la):
Earthmoving » Sat Dec 02, 2017 5:40 pm[/url]":1puh0z8e]Ne moze rok biti I april I novembar. Mora jedno od ta dva. Ako je poplava kao visa sila bila definisana ugovorom, ako jos uvek ne moze da se skloni drzavni EPO-ov dalekovod kod petlje Ljig, ako izvodjac ne moze da zatrpa par metara starog toka Kolubare jer nije resen problem seoskog puta, ako je eksproprijacija kasnila.... jel I dalje rok april I sve ovo nema veze? Ne kazem da Vucic laze vama koji slepo verujete njegovom roku, ali ugovor je iznad njega I on verovatno jasno definise stvari vezane za rokove. To sto politicar preskoci te klauzule ne znaci da je to istina. Istina je ono sto su dve strane u ugovoru potpisale.
Poplave, nerešene eksproprijacije i slične stvari su postojale i na Koridoru 10. Tenderi za izbor izvođača radova su bili raspisivani od 2010-2014. godine a ne 2004. 2004 godinu je Đinđić spominjao, nadajući se da zbog Olimpijade u Grčkoj može da dobije povoljne kredite ali to naravno nije bilo realno. Daleko sam ja od toga da verujem bilo kom političaru nego mi samo nije jasna ta opčinjenost dalekoistočnim zemljam i njihovim poslovnim modelima. Kako izgleda kad nam "gramzivi Zapad dere kožu preko nameštenih tendera Svetske banke i EBRD-a" može se videti u plavoj tabeli dok su cene nasih negramzivih prijatelja kojima si ti fasciniran u žutoj tabeli. Namerno sam uzeo težu deonicu kroz Grdelicu. Kad bi se upoređivalo sa deonicom ka Bugarskoj razlika je još veća. Ne kažem da su tenderi savršeni, ali direktno pregovaranje je katastrofa.
 
Hvala miki-nbgd za statisticke podatke. Molim te ako imas podatke, prosiris tabelu sa jos dve kolone sa: datum ugovaranja i datum zavrsetka (ugovoreni rok). Sa time se dobija kompletnija slika poredjenja ekonomicnosti i efikasnosti.
 
Teško je ovde većinu ubediti argumentima protiv Kine i Rusije. Surčin-Obrenovac najskuplja deonica??? Pa bolje da su pravili obilazni most oko klizišta kod Umke koji bi išao koritom Save uzduž... Posebno što je LOS varijanta neisplativa jer dve trećine grada je neće koristiti.
 
I sa time da li je tabela uopste tacna, tj npr da li je u cenu tunela Manajle uracunata cena opremanja tunela.
Evo jednog svezijeg podatka cene zapadnih kredita: za 77km autoputa ka Albancima I vojnoj bazi Bondstil daju (bolje receno teraju nas na) kredit 855 miliona evra, znaci cena im je preko 11mil evra/1km. U odnosu na konfiguraciju terena, promet I potrebu ovog autoputa nama koji ga otplacujemo, u pitanju je dranje u odnosu na kineske kredite.
 
http://mondo.rs/a1045893/Info/Ekonomija ... -2018.html
A imas li ti informaciju zasto je Zapad jasno rekao da nece da finansira "Koridor 11"? A hoce polusablasni autoput od Nisa ka Pristini? Zasto prijateljski Zapad ne zeli da finansira povezivanje sa Srbima u BiH, Cg I srpskom delu Kosova, a zeli povezivanje sa Albancima? Ako mi placamo zasto nas ne pitaju sta nam treba nego nas prisiljavaju. E vidis zato vise gotivim Kineze od njih jer mi grade autoputeve koji mi trebaju, koji postuju da je Kosovo moja teritorija, koje me ne ucenjuju I ne gledaju kao polukoloniju... Za mene je mnogo skup EU kredit 11 mil evra/1km za autoput Albancima, cena 8 mil evra 1km autoputa plus pride mi naplate dodatak uzimanjem Kosova I proterivanjem mog naroda iz Hr I BiH, plus steta bombardovanja I unistenja infrastrukture, npr mosta Beska... Ukratko-njihovi krediti su mi mnooogo skupi. Ali tesko to objasniti eurofanaticima (ne mislim ni na kog ovde licno)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497480#p497480:7r68425n je napisao(la):
Earthmoving » Pet Dec 01, 2017 7:17 pm[/url]":7r68425n]Da ne bude posle cena ovog dela Ub-Lajkovac koji su radili nasi u stvari najskuplja? Do sad je kostala nesto ispod 6 mil evra/1km, a sa pretstojecom rekonstrukcijom ko zna kolko ce izaci cena na kraju. Deonica u ravnici bez mostova, tunela, nadvoznjaka preko pruge... Ako bude potrebna ozbiljnija rekonstrukcija sad, lako moze da dogura do azvirtive cene Ljig-Preljina koja je bila oko 7,5 mil evra/1km. A ova Ljig-Preljina duplo teza, kako onda tolka cena za Ub-Lajkovac, meni nije najjasnije. Jedino sto je ozbiljno na toj deonici je petlja Lajkovac.
Ne moze da bude. Na 12km 5.5 miliona. Kad se izuzme petlja prosek pada na oko 4, tesko je reci ugrubo.
S druge strane petlja mnogo manje dize prosek na istim susednim deonicama, a prosek veci za 2 miliona? Kako ?
Jos jedna bitna stvar je da sa Kinezima nece moci na dodjem ti. Ja nemam informaciju da li su sada isplacene sve pare ali znas li koliko je pogubno za neku firmu da joj se ne isplacuje na vreme? Mozes da budes najzdravija firma na svetu, ako ti se neko tako usere u poslovanje neisplacivanjem para godinama, propasces. I posle se cudis sto nije bio kvalitet. Uz posten odnos prema nasima isti rokovi i isti kvalitet mogao se postici za bar 10% nizu cenu, od koje bi veliki deo para ostao u zemlji.
 
Earthmoving

Već sam davno rekao zašto je Zapadu bitan autoput Niš-Priština. Ako počne WW3 trebaće im jaka logistička veza ka Istočnom frontu. "Koridor 11", kao i slični zapostavljeni projekti u pravcu sever-jug po Rumuniji i Bugarskoj su im nebitni i grade ih zemlje na svoju ruku, često bez ikakve studije isplativosti. Primer za to je upravo ta LOS varijanta. I da su je barem napravili da ide bliže obali Save nego oko Jakova, valjda da bi se platilo više eksproprijacije "burazerima".


Ostatak posta podseća na saopštenja JUL-a u terminalnim fazama Slobine vladavine.
 
Sto vredjas Slobu pa znas sta je on za one posle 5 oktobra .Nazalost ni ovi mu nisu dorasli
 
Igore izbrisi moj post (moje misljenje )nije mu ovde mesto iznerviro me lik sto petlja politiku.
 
Earthmoving,
ako misliš da tabela koju sam zakačio nije tačna slobodno prikaži onu za koju misliš da je tačna .Što se tiče albanskog autoputa, koliko znam, Svetska banka je rekla šta misli o tome. Koga ne mrzi nek pročita: http://www.balkaninsight.com/en/article ... llion-euro Ovde se ne radi ko voli više Kineze i Ruse a ko Zapad. i jedni i drugi deru kožu ako su u prilici.
Za našu deonicu ka Bugarskoj (86,9km) Svetska banka je dala kredit od 275,2 mil. evra, što mu dođe negde oko 3.2 mil.evra po km. Odakle ti informacija da EBRD i Svetska banka nisu hteli da finansiraju Koridor 11 iz političkih razloga? Ne znam da li znaš da je trenutno aktuelan projekat rehabilitacije 40 deonica, uglavnom puteva IB reda širom Srbije u vrednosti od 400mil evra. Njega finansira upravo Svetska banka. Pre će biti da niko nije tražio ili bar ne ozbiljno tražio, jer se mnogo teže ugrađuje na velikim poslovima za koje se prijavi desetak izvođača iz ceog sveta nego na poslovima koji se zavšavaju u 4 oka.

Branko ue,
ne znam tačno kad su izvođači uvedeni u posao, da je bilo puno kašnjenja i probijanja rokova u to nema nikakve sumnje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497778#p497778:9o2yuuwz je napisao(la):
Earthmoving » Ned Dec 03, 2017 1:51 pm[/url]":9o2yuuwz]http://mondo.rs/a1045893/Info/Ekonomija/Autoput-Nis-Pristina-gradnja-pocinje-2018.html
A imas li ti informaciju zasto je Zapad jasno rekao da nece da finansira "Koridor 11"? A hoce polusablasni autoput od Nisa ka Pristini?

evo znam ja. zato sto je leta 1999. srpskoj strani potpuno jasno i bez uvijanja receno da ni u najludjim snovima na pokusavaju da od kosova naprave palestinsko pitanje. jer logika "hajde da se srbi povezu sa srbima" je samo maska da se kosovo drzi opkoljeno nekim nevidljivim zidom.
 
Kad smo kod Đindjica I "Koridora 11", dobro se secam da je pricao da su ga ovi iz EU savetovali da prvo rekonstruise Ibarsku, a da tek posle toga zapocne izgradnju autoputa. Posle su rekli da uopste ne zele da finansiraju ovaj autoput(Miki, ne mogu naci izvor, to je bilo pre 10-15 god I to sam tad cuo od nasih vlasti, ako se jos neko seca neka potvrdi). Znaci manipulisali su ga I lagali, nikada im ni nije bila namera da ga finansiraju. Ali da su mu to tako odmah rekli ne bi im odgovaralo da potrazi druge finansijere.
Ok, Tragac ti kazes da je JUL-ovska logika. Neko ti otme imovinu 11.000 km2 vrednu stotine milijardi evra, a onda ti kaze: spustuci ti cenu da MENI napravis autoput sa 11 na 10 miliona evra/km. Eto velikodusno ti poklanjam 1mil evra/km bespovratne pomoci. Otmem ti stan a onda ti spustim kamatu za kola (koja ti btw bas I ne trebaju) sa 3 na 2% kamate. I onda to sto sam ti oteo stan nema veze ajde da gledamo samo dal je kamata na kola 2 ili 3%. Druze, meni nije isto da li cu lakse vracati kredit sa ili bez tih 11.000 km2 moje imovine. Ako mi je neko oteo npr 100 mlrd evra, a ja njemu dugujem 20 mlirdi, ko kome zapravo duguje I ko kome treba da plati? Ako cu ja njima da platim tih 20 mlrd onda oni meni moraju da vrate moju imovinu 100 mlrd. Sve ostalo je pljacka. Jel sad jasno zasto vise volim kineski sistem, kredit I uopste odnos prema meni? Jer me ne pljacka. Ako Kinezi sutra postanu banditi ko sto su sad ovi sa Zapada, isto cu ih kritikovati. Ok naravno imaju svoje interese ali su danas opet posteniji od ovih sa Zapada I zato cu ih danas pohvaliti. Btw, ja ni ne bi zeleo da mi oni ili bilo ko sta daje za dzabe, jer ne samo kao sto gore rekoh to moze skupo da kosta, vec I sto ne zelim ni ja ni narod u kom zivim da bude parazit koji zivi na grbaci onoga koji mu daje dzabe.
 
Miki, tabela koju si napravio je odlicna stvar samo malo mi je cudna pa sam zato skeptican. Po toj tabeli dobijam da je prosecna cena 1km u Grdelickoj klisuri svega oko 7,9 mil evra. Meni je stvarno to neverovatno, pa zato pitam dal su uracunati svi troskovi poput opremanja tunela Manajle (neko ranije ovde rece da je cena 15 mil evra bez te opreme?). Grdelicka je jako teska a ispada samo malo skuplja po kilometru cak I od ravne deonice Ub-Lajkovac koja je 5,8 mil evra/km , tj ispada da je svega za jednu trecinu jeftinija. Meni je to bas cudno. Dakle, uporedna tabela je odlicna stvar, samo ne bi bilo dobro da se uzme za reper, a da je netacna.
Ok, druga zamerka je sto Zapad to debelo dodatno naplati kako sam gore opisao, ali da se ne ponavljam.
 
Pa Banjaluci je otvoreno receno da auto put prema EU moze( koridor5c )a prema Srbiji da zaborave .A sto koridor A 2 (11) nije u njihovoj mrezi pa ga ne mogu finasirati to je toliko licemerje da je strasno.
 
Ne znam tacno da li je sa opremom ali ako kazes da je 15 mil bez opreme onda 45 za oba tunela (drugi je kraci, 1100m) zvuci realno ili bar ne daleko od te cene. koliko znam Koridori nisu raspisivali dodatne tendere za elektro masinsku opremu tih tunela. kad pitas grke kako im se isplati da rade po ovim cenama, a to su poslovi zakljuceni 2011, 2012 kad je kriza u grckoj na vrhuncu oni kazu, blizu ste nam, imamo mehanizaciju koja je ostala od poslova vezanih za olimpijadu ciji resursi su pri kraju i kod nas nema nigde posla. vise nam se isplati da radimo kod vas makar i sa pozitivnom nulom pa da ocuvamo firmu nego da zatvorimo firmu.
 
Da Dare, kolko znam, finansiraju Banja Luka-Doboj (autoput do Sarajeva: Gradiska-Banja Luka-Doboj-Sarajevo), I ajde mozda ce Doboj-Modrica-Odzak-Hr granica, ali sto li sam skeptican da nece dalje Modrica-Brcko-Bijeljina-Srb? ;)
Ono za Đinđiđa I "Koridor 11" sto sam gore napisao je vazno jer smo izgubili 5-10 godina dok su nasi politicari skapirali da Zapad zapravo nece da ga finansira. (Mozda u tom kontekstu se moze sagledati I zasto Alpina nije dobila zapadnu finansijsku podrsku za koncesiju, pa je izvisila?) I onda je Tadic avgusta 2008-e u Kini dogovorio stratesku saradnju sa Kinom odakle su kasnije proizisle sve njihove investicije, pa I ova. Zanimljivo, Tadic posle toga pada, izgleda kao da ga Zapad pusta niz vodu I podrzava dolazak Vucica. Sam Vucic posle dolaska na vlast, opet zanimljivo, par godina odlaze dogovor oko Preljina -Pozega sve do sad, 5 godina kasnije. Moram priznati da je meni taj gubitak vremena delovao da je bio zbog vremena potrebnog da se nova garnitura na vlasti upozna sa situacijom, ali ako se u ovom svetlu posmatra, deluje kao da je 5 godina mnogo za tako nesto I da su mozda postojali neki pritisci da se ne potpisuje kredit sa Kinom? Videli smo da je Zapad kritikovao Crnogorce za kredit sa Kinezima, da je novi makedonski pro-EU premijer prikocio kineske radove na autoputu Kicevo-Ohrid, kao I da EU sada vrsi pritisak na Madjarsku oko kineskog kredita za brzu prugu Beograd-Budimpesta. Izgleda kao da ispod povrsine postoje pritisci protiv kineskih kredita I gradnje infrastrukture ovdeali za sada ne znamo I da li su nase vlasti izlozene tome.
 
Pa da Banjaluka koridor 5c i gore do Hrvatske moze ali prema Bjeljini e to ne .I cekam tabelu sa konacnom cifrom ako je ima pa da vidimo. I vremenski koliko se radi pa da saberemo koliko je izgubljeno para u ne naplacivanju putarine.I da budem jasan ne opravdavam ni kasnjenje ni kod ostalih.Jedino u infrastrukturi koja se radi Rusi na zeleznici ne kasne ni dan.
 
Earthmoving":2cp38i7o je napisao(la):
I sa time da li je tabela uopste tacna, tj npr da li je u cenu tunela Manajle uracunata cena opremanja tunela.
Evo jednog svezijeg podatka cene zapadnih kredita: za 77km autoputa ka Albancima I vojnoj bazi Bondstil daju (bolje receno teraju nas na) kredit 855 miliona evra, znaci cena im je preko 11mil evra/1km. U odnosu na konfiguraciju terena, promet I potrebu ovog autoputa nama koji ga otplacujemo, u pitanju je dranje u odnosu na kineske kredite.

Sa ovakvim postom svaka tvoja naredna argumentovana teza postane nesto sto vecina preskoci.
Zasto?
Zato sto je ovo krajnje neutemeljena, tendenciozna, kafansko-nacionalisticka teza.

Autoput ka Albancima?
Ka Bondstil bazi?

Ajd da analiziramo samo ovo poslednje.
Drzavi, svetskom policajcu, drzavi koja nemacku fakticki i dan danas drzi pod "okupacijom", drzavi koja intervenise na svakom kraju zemaljske kugle kada je to "u interesu bezbednosti SAD" je bas 'zapelo' za 100km autoputa...
Verovatno zbog 'strateskog pravca preko Karpata' u slucaju eventualnog sukoba sa Ruskom federacijom...

A mozda, (samo mozda) neko iz Evrope ima ideju da drumski kvalitetno poveze sve zemlje naseg kontinenta?
Mozda smo i mi tako ignorisani od HR, dok ih isti ti zapadni mocnici ne naterase da urade autoput od Zupanje do Bajakova?
Pa je "eto mozda" zato i ideja zapada da se Albanija i Kosovo* povezu logicnom putanjom preko Srbije?
Ili bi neki bili srecniji da se autoput gradi paralelno sa trasom 'Jadranske magistrale', jer bi mi time 'dokazali svoju superiornost na balkanu?



A da se ipak vratimo u realnost i vidimo ko smo i sta smo?

Geostrateski smo izgubili vaznost. Politicki takodje. Ekonomski smo zanemarljivi.
Dakle, mala, slaba, sitomasna zemlja sa malim brojem stanovnika.
Relativno nebitni svima. Posao koji su namerili, veliki su obavili.
Neki aktivno ucestvujuci, a drugi posredno, precutno dajuci saglasnost za "prekomponovanje" balkana.
Mi, kao i uvek, najmanje uticemo na te procese, ali moramo mudro da "plivamo" pazeci da se ne zamerimo ni jednima ni drugima, ni trecima...
Nekada mozemo da izvucemo neku korist, nekada moramo samo da gledamo kako da prodjemo sa sto manjom stetom.

U tom smislu MORAMO gledati i na "strane investitore" , "prijateljske kredite", "bratsku zastitu i brigu" i sve druge 'trojanske konje'...
Zasto trojanske konje?
Zato sto svi ONI gledaju svoj ekonomski interes, i istok i zapad, i sever i jug.
Zato i mi moramo da imamo jasan i izbalansiran, ali jednak stav prema svima.

U tom smislu, hvala Kini na podrsci u SB. Hvala i Rusiji, hvala i Spaniji i svima drugima. Ali svi oni su to uradili iz SVOJIH INTERESA, isto kao sto onomad, 1992 izglasase u UN medjunarodne sankcije protiv SRJ (dobro, Kina tada bese 'uzdrzana').

Ali to nikako NE ZNACI da mi sad treba da budemo presrecni jer nam "brat" pozajmljuje, pa da placamo skuplje nego sto moramo.

Zato ponavljam jos jednom.
NEMAM ja nista PROTIV Republike Kine, niti protiv medjudrzavnog sporazuma sa istom, niti protiv uzimanja kredita od njih, niti protiv modela 50-50 u izvodjenju radova!
Imam protiv, ako su te cene naduvane! Imam protiv ako je kredit indeksiran u kineskoj valuti cija je vrednost depresirana, pa postoji ozbiljna opasnost da ce realna cena kredita biti znacajno veca nego sto to kamatna stopa indikuje.

I imam protiv da se iz te neke LJUBAVI amnestiraju propusti i kasnjenja u radovima i okrivljuju svi drugi osim onoga ko je potpisao ugovor sa investitorom!
To jednostavno ne moze niti sme da prodje, bilo da su u pitanju Rusi, kinezi, nemci, spanci, grci...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Opeeet politika i ekonomija :((((

Ima li neko neku sliku od skoro sa gradnje, cisto da se vratimo na pravi kolosek.
 
O politici i ekonomiji treba raspravljati sve dok su one bitan faktor razvoja. Ja redovno slikam sa koridora 11 ali kad mi BB izbaci grešku file too large dignem ruke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497751#p497751:2r1yqqn2 je napisao(la):
miki-nbgd » 03 Dec 2017 10:28 am[/url]":2r1yqqn2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497620#p497620:2r1yqqn2 je napisao(la):
Earthmoving » Sat Dec 02, 2017 5:40 pm[/url]":2r1yqqn2]Ne moze rok biti I april I novembar. Mora jedno od ta dva. Ako je poplava kao visa sila bila definisana ugovorom, ako jos uvek ne moze da se skloni drzavni EPO-ov dalekovod kod petlje Ljig, ako izvodjac ne moze da zatrpa par metara starog toka Kolubare jer nije resen problem seoskog puta, ako je eksproprijacija kasnila.... jel I dalje rok april I sve ovo nema veze? Ne kazem da Vucic laze vama koji slepo verujete njegovom roku, ali ugovor je iznad njega I on verovatno jasno definise stvari vezane za rokove. To sto politicar preskoci te klauzule ne znaci da je to istina. Istina je ono sto su dve strane u ugovoru potpisale.
Poplave, nerešene eksproprijacije i slične stvari su postojale i na Koridoru 10. Tenderi za izbor izvođača radova su bili raspisivani od 2010-2014. godine a ne 2004. 2004 godinu je Đinđić spominjao, nadajući se da zbog Olimpijade u Grčkoj može da dobije povoljne kredite ali to naravno nije bilo realno. Daleko sam ja od toga da verujem bilo kom političaru nego mi samo nije jasna ta opčinjenost dalekoistočnim zemljam i njihovim poslovnim modelima. Kako izgleda kad nam "gramzivi Zapad dere kožu preko nameštenih tendera Svetske banke i EBRD-a" može se videti u plavoj tabeli dok su cene nasih negramzivih prijatelja kojima si ti fasciniran u žutoj tabeli. Namerno sam uzeo težu deonicu kroz Grdelicu. Kad bi se upoređivalo sa deonicom ka Bugarskoj razlika je još veća. Ne kažem da su tenderi savršeni, ali direktno pregovaranje je katastrofa.
file.php
Kad bi u ovu tabelu ubacio i ovu skoro potpisanu deonicu Preljina-Požega, slika bi bila jasna i "slepcima".
Earthmovig
Dobronameran si ali, ili si premlad ili slabo informisan pa ubacuješ rečenice koje zaista nemaju veze sa realnošću, a zaista podsećaju na Dnevnike iz 90ih. Nema ljutiš, možemo o ovome da debatujemo ali nije mesto.
 
Drugari
Mislim da smo daleko otišli. Neki od nas pričaju o cenama,uslovima otplate, kreditu....a niko od nas ne zna osnovno.
1. Kada se završava koridor 10 ( jug i istok )
2.Kada se završava koridor 11 ( Ljig - Obrenovac)
3. KADA POČINJE PRELJINA- POŽEGA
4. Šta bi sa obilaznicom Orlovača - Bubanj potok ( ugovor je bio najavljen za septembar , pa ništa. ...)

Mislim da je mnogo važnije da ovo znamo nego da se prepucavamo oko cena i politike....
 
Ma jasno, vole nas za cenu...
Ima se moze se ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh